O2 předplacená karta mi sama žere kredit(!?) Aniž bych COKOL

O síťových operátorech a jejich službách (O2, T-Mobile, Vodafone a další)

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod Kulikk 23. 1. 2022 16:18

ZKRACENE - Mám O2 předplacenou kartu neomezené volání na den za 25 Kč. Už 2x (ve 2 různých dnech) mi karta SAMA OD SEBE (!) strhla kredit za daný den aniž bych COKOLIV dělal... -2x25Kč pryč a NIC jsem nedelal...? Co toto je? BUG? Vir? Malware... Sleduje/Odposlouchává mě někdo :-D...? Co to je? Jak to zjistit, jak to reklamovat u O2...?

(Přijde mi i že baterie se posledních pár dní nějak rychle vybíjí aniž bych COKOLIV dělal)...


PODROBNEJI: Už snad rok nebo jak dlouho (možná i déle nebo krátce) jsem si dokoupil 2. předplacenou kartu do svého smartphonu (Redmi 7a myslím). Je od o2, GO Neomezeně (nevím jak se to jmenovalo v době koupě, možná stejně). Jednoduše - můžete volat zdarma do všech sítí neomezeně za 25 Kč denně. Dříve (ještě někdy v listopadu minulého roku) to bylo za 20 kč, ale někdy v tom listopadu to zvýšily na 25 kč za den (a 300 MB zdarma denně). V podstatě kdykoliv kdy v daný den pošlete SMS nebo zavoláte nebo se (omylem) připojíte na net, vám to sebere 25 Kč a v ten den už dále můžete volat zdarma. Ale vždy musíte vy sami něco ten den udělat (zavolat, poslat sms, pouzit data/internet), pokud nic neuděláte, nic neplatíte...

Vždy když něco "udělám", tak mi záhy přijde SMSka: "Dnes je vás stastny den! Uzijte si az do pulnoci neomezene volani do vsech siti a balicek 300 MB internetu. Vase O2"

Používal jsem tuto kartu občas (tak, co já vím, 2x-3x do měsíce), vždy když jsem musel vyřizovat více hovorů, nebo na delší hovory ten daný jeden den. Fakt jen 2x-3x měsíčně, jindy ne. Kartu jsem měl permanentně zaplou (aktivovanou) v mobilu i když jsem ji po většinu měsíce nevyužíval. Mám vyplá data, co možná nejvíce zakázaný přístup k internetu u aplikací atd. Internet fakt používám VZACNE (!) a vždy musím napřed vše "zapnout" - povolit data atd. (na Data mam nastavenou prave tuto druhou O2 kartu).

V pátek 21. Ledna 2022 (někdy k večeru) a nyní (neděle) 23. Ledna 2022 (někdy odpoledne) podruhé mi ale přišla ta smska, že mám zdarma volání v daném dni... Problem je, že jsem NIC NEDALAL... NIKAM nevolal, nikam neposilal sms ani nic jineho, ani se nepripojoval k internetu nijak (ani nahodou/omylem). Dival jsem se i na data a je tam 0B použitých (download asi...?) dat?

Takže ani že se nějak mobil sám (nějaká blbá aplikace) sama připojila k internetu. NE. Mam data vyplá, ukazatel dat ukazuje 0B data... Přesto mi to už podruhé se samo "aktivovalo" a sebralo mi to už 2x25 Kč... Vím to na 100% jistě, protože jsem nedávno kontroloval a dobíjel kredit. A v pátek mi to samo sebralo 25 kč a ted znovu (v neděli) dalších 25 kč...?

Jako co toto je !? To je normální? NIKDY predtim se mi to nestalo. Zadna data, zadne hovory, zadne sms (dival jsem se- nic to neukazuje)... Co toto je? To je bug? Někdo mi hacknul mobil (redmi 7A)? Mam tam nějakého vira/malware...? (Net fakt moc nepoužívám, kromě default apps tam snad mám jen tak 2-4 mnou nahrané dodatecne aps (a to už celkem dávno/dlouho)... Co toto je...? Můžu nějak v mobilu "hlouběji" ("analýza/diagnoza") zapátrat co se to děje? Můžu to reklamovat u O2? A můžou mi oni říci co přesně se děje...?

Ani nevím co by to mělo aktivovat (sežrat kredit)... Jestli SMS, volání, nebo Data, protože vsechno "ukazuje 0"...?

Co toto je...?


(Taky jsem si všiml že mi nějak podle mě "rychleji" ubíhá baterie... Jsem pořád jen doma, moc tady netopím ale přesto tu buhví jaká zima není a fakt mi přijde (právěže až posledních pár dní jsem to nějak zaregistroval - všiml si toho) že mi nějak moc ubíhá baterie... I cerstve nabita na 100% se za den NECINNOSTI sníží o 10%- a to NIC nedelam, SOTVA zapnu parkrat denně display mobilu (tot vse!)... Nevsiml jsem si nikdy předtím že by tak rychle baterie ubyvala...? To mi jako mobil dělá něco "tajně v backgroundu" (Vir?)...? Co toto je?
Kulikk
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Slavek 23. 1. 2022 16:53

Kdysi jsem něco podobného řešil a bylo mi na infolince řečeno, že za to může přihlašování do LTE sítě. Když jsem LTE vypnul, byl klid.
Ale chápu že vypínání LTE není to, co by člověk dnes akceptoval. Mimochodem, jsou některé aplikace v telefonu, které prý dokáží i přes vypnutá data tyto data použít. Prý pomůže zakázání dat u operátora. No tak si vyberte :-)
Ale na fóru to nevyřešíte.
Slavek
Junior

Odeslat příspěvekod Kulikk 23. 1. 2022 19:46

No ale jak říkám, já ten mobil mám už 2 roky asi a tuto 2. sim už rok... (cca). Nikdy se mi toto nestalo...

Info linka operátora by to měla být schopna vyřešit se mnou...?
Kulikk
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod m4rk3J 23. 1. 2022 19:52

Určitě ti tam budou schopni říct, jestli je to za SMS/VOLÁNÍ/DATA (což by mělo být nejspíš vidět i v Moje O2). U SMS/volání i číslo, u dat asi objem přenesených dat.
m4rk3J
Junior

Odeslat příspěvekod Kulikk 23. 1. 2022 20:19

Tak jsem se díval do samoobsluhy a toto mi to dává:

https://prnt.sc/26i5xin

Takže se zdá že to fakt bylo vyvoláno nějakými daty "připojení k internetu"... Problém je že já jsem NIC nedělal a telefon ukazuje 0B data (to je BTW jak upload tak i download že...?) Takže i kdyby telefon něco uploadoval tak by se to pořád zobrazilo v těch datech...? Ty zobrazená data (v telefonu) nejsou jen download ale i upload... ano...?

Já nic nedělal, data ukazují 0. Data mám vypnutá a i u různých aplikací (byť ne všech) mám přímo u těch aplikací zakázáno aby užívali data...?

Takže co ted...? Když zavolám na infolinku nějakou jejich, budou schopni mi říci PRESNEJI kam se telefon připojoval (nějakou adresu, IP nebo aspon něco více detailního.,..?) V té samoobsluze to vidím jen jako "Připojení k internetu"...?

Případně existuje nějaký diagnostický "tovární" postup nebo special aplikace která mi umožní zjistit co to bylo...?

(taktéž je mi trochu divné, že v posloupnosti je první "Neomezené volání a 300 MB dat na den"... Většinou to bývá až druhá položka, první je většinou to co to vyvolává (volnáí třeba) a potom až dojde tato zpráva že máte volání zdarma na den atd... Tady byla napřed ta zpráva a pak až ten internet...

Poradí info linka více...? Případně mám právo si jako zákazník (byť za poplatek třeba) od O2 vyžádat podrobnějí nějakou zprávu o tom co to přesně bylo a kam se to připojovalo etc...? Můžu to po nich nějak chtít...?

Díky moc.
Kulikk
Kolemjdoucí


Odeslat příspěvekod Kulikk 25. 1. 2022 13:31

Díky
Kulikk
Kolemjdoucí


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků