NinaK píše:Viac mojich súčasných zákazníkov prešlo od T-Mobile práve kvôli nedodržaným sľubom.
Viete mi prosím niekto potvrdiť že Vám garantujú retenčnú zľavu? Akokoľvek som sa snažila vo viacerých prípadoch nám zľavu ani dodatok o nejakej fixácii ceny na xrokov dostať v inej forme, ako iba “sľub v hovore” nepodarilo.
Mohu potvrdit, že 5leté garance ceny, resp. její fixace, jsou lež. Retenční operátoři se nicméně nyní ohánějí tím, že slíbená sleva, která byla poskytnuta na předešlou generaci, platí. Sleva možná ano, ale nikoli cena - operátor T-Mobile v tomto „slovíčkaří”, jasně sdělené informace od operátorů však mluví jasně! Je tedy potřeba rozlišit, co konkrétně bylo tomu kterému konkrétnímu klientovi sděleno. Čili pokud garance slevy, ta platí. Nikoli však na tarif starší generace, nýbrž na tarif aktuální, tzn. i po změně. Pokud garance ceny, ta neplatí = mobilní operátor se dopustil pochybení v podobě jednostranného porušení platného dodatku ke stávající smlouvě se zákazníkem uzavřené hlasem. Co to celé v konečném důsledku znamená? Že se mobilnímu operátorovi nedá věřit. To není nic nového...
Ohledně té platnosti je nutné se každopádně mnohdy ozvat, protože operátor automaticky nemusí převod slevy do nové generace nabídnout. Zkontrolujte si proto aplikaci, někdo tam má nabídku 50 % (např. u inovovaného Neomezeně XL), někdo tam má nabídku 48 % (např. u přechodu z Neomezeně 5G L na Neomezeně 3XL), někdo tam má nabídku jinou - vždy záleží na individuální situaci. V rámci zákona každopádně pokud se vynucuje změna služby, je v tomto případě operátor povinen nabídnout alternativu shodnou za stejnou cenu, anebo za stejnou cenu výkonnější / lepší. T-Mobile sice nabízí trošku výkonnější službu, nikoli však za stejnou cenu, čímž se dopouští pochybení, resp. nekalé praktiky. Co s tímto můžete dělat? Pokud nemáte závazek a informuje-li Vás o tom operátor prokazatelně alespoň 30 dnů předem, tak asi nic moc. Je možné se sice se stížností obrátit na ČTÚ, ten ale víme, jak ve prospěch klienta (ne)funguje, čili odtamtud bych nic nečekal. Navíc pod současným vedením ČTÚ hoří židle. Pokud máte ale závazek např. v podobě využití dotace na telefon, pak můžete od operátora během 30 dnů od informování o změně bez sankce odejít s ponecháním si zařízení. O této možnosti tedy bude, pokud to již operátor neudělal, informovat. Na tomto můžete docela dobře vydělat, což osobně jako protitah důrazně doporučuji. Popíšeme si jak.
Jednoduše v 30denní lhůtě od informování o změně od T-Mobile odejděte ke konkurenci. Odejít musíte, nesmíte se domluvit na nové retenci, neboť v tom případě by mohl být stávající závazek zachován. Pokud přejdete ke konkurenci, ihned po přechodu můžete zahájit návrat zpět k T-Mobile s 50% slevou na první tři měsíce a po těchto třech měsících si vyřešit novou retenci. 50 % je možné sjednat i nadále po dnešní změně. Platí nová „garance” 5 let. Při řešení retence si můžete pak vzít znovu telefon. Jak píši, toto doporučuji udělat, operátor si za svůj podraz, kterých tady mám potvrzených (nahrávky smluvních hovorů) stovky, může sám. Takto se lze „bránit”. Udělejte to, pokud můžete. [Dopřikládám tímto k tomuto mému doporučení důležitý dodatek, viz ZDE.]
Jinak dále, jak jste se možná dočetli, T-Mobile plánuje k 1.1.2023 zrušit všechny starší tarify. VŠECHNY. Vynuceně. Osobně mám pro tento krok pochopení. Co se ceny týče, je to vůči českému spotřebiteli nefér. Jsme stále nejdražší v EU a pro mobilní operátory chlívek Evropy. Nikoli však jejich vinou, nýbrž vinou alibistických, líných a zpovykaných klientů. Na to může mít názor, kdo chce, jaký chce, fakta jsou fakta. Za drahotu mobilních tarifů v ČR nemůže mobilní operátor, ale klient. Jelikož se nijak neaktivizuje a nechává to být. Bohužel. Teď k pár dalším reakcím.
guiz píše:Mám 4 sim a tarify 5G L s 50% slevou. Když se podívám do aplikace Můj Tmobile, tak mi u každého čísla nabízí už změnu na jiný tarif včetně 5G 3XL a vyšší. U toho 5G 3XL mi to ukazuje slevu 48%, u dalších těch vyšších 45%.
Ale tím že ty tarify jsou dražší a není sleva 50 ale 48%,tak to stejně vychází u každého tarifu o 55kč navýšení oproti tomu co mám teď. Takže tarif se vlastně nezmění, jen název, ale platil bych za každé číslo o 55kč víc.
50 % se dá se vyřešit s retenčním oddělením. Člověk se nesmí dát.
Anik píše:Měla jsem neomezené a SD data za 430,- nyní - 3XL (40GB plné, pak 20mbits) za 456,- k tomu Xiaomi Redmi 11 za 1,-
Děti měly neomezené a 8Gb za 225,- nově mají neomezené a 10GB za 192,-
Je možné a zejména u dražších tarifů i vlivem zdražení pravděpodobné, že se budeme dostávat opět k až 60% slevám jako při starší generaci „Můj svobodný tarif a...”. S jistotou mohu však potvrdit kromě tarifů pro mladé 50 % na všechno. Vodafone má k dražšímu Neomezeně 5XL každopádně retenční alternativu v podobě Premium 5G za cenu 799 Kč, resp. 791 Kč, případně akvizičně „neveřejně neveřejně” i 597 Kč, takže... Je jasné, co je možné udělat.
Za mě zatím takto. Informací mám více, dalo by se říci, že komplexních, případně se ptejte. Spoustu toho napsat tady smím, něco spadá do mého know-how a něco napsat tady mám vysloveně zakázané, takže sdělím, co mohu.