Zneužití účtu zákazníka O2 k nevyžádaným mobilním platbám

O síťových operátorech a jejich službách (O2, T-Mobile, Vodafone a další)

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod peta809 30. 11. 2022 15:08

No já nevím, ale mně osobně přijde ta žena na O2 chatu jako totální amatérka. Nepůsobí to její jednání na mě vůbec dobře.
peta809
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jan Krasicky 30. 11. 2022 15:11

Obrázek
Dnes poslala účetní..
Obrázek

-- 30. 11. 2022 16:14 --

peta809 píše:No já nevím, ale mně osobně přijde ta žena na O2 chatu jako totální amatérka. Nepůsobí to její jednání na mě vůbec dobře.

několik teček za každou větou beru ze zkušenosti z lidské komunikace jako rozladěný/nevlídný tón vyjádřený textem, ale tohle jde úplně mimo support agenta, tohle je systémový problém, oni jedou podle not, já bych na tom místě sedět nechtěl.
Připadalo mi že její úkol byl dělat "firewall", aby reklamaci ani nevznikla, protože jediné co jsem vymohl bylo její samotné vytvoření s tím, že se do 30 dní ozvou.
I když se z jejich stranky kopie komunikace ztratila, mám ji archivovanou, jen se mi to nechce z toho blbýho okýnka vytahovat, to zásadní jsem už zveřejnil, případně můžu celé. Uvidíme jestli tahle moje vlnka nějak věcí pohne..
Jan Krasicky
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod 5uch 30. 11. 2022 15:30

No, slečna z podpory je chudák.
Už jsem několikrát O2 guru navrhl, aby na své místo posadili toho z**da, co to celé vymyslel, domlouvá ty kšefty s předplatným a dal jim noty, podle kterých to chudáci O2 guru mají obhajovat. Nebo aby si ho na firemním teambuildingu trochu propleskli.

Na druhou stranu se zachovali O2 guru profesionálně v tom, že ani mezi řádky nenaznačili, že je jim celá situace osobně nepříjemná, že dělají jen to, co dělat musí (i když je jim to proti srsti), a že chápou neudržitelnost svých argumentů, a že by jim udělalo radost toho borce proplesknout.

Tři tečky, absence mezerer po interpunkci a velkých písmen na začátku vět beru jako "optimalizaci" - rychlost na úkor kvality. A také nedořečení myšlenek, které oni nemohou vyslovit.

-- 30. 11. 2022 15:41 --

NTH je zprostředkovatel technického řešení mobilních plateb - těch podvodných (jo, tenhle byznys není jednoduchý a jede v něm x subjektů, kde každý přispívá ke kopání jámy na zákazníka... ale ze svého úzkého pohledu za nic nemůže).

Už tu o tom něco bylo a vyšlo z toho, že s NTH se podle Asociace provozovatelů mobilních sítí nemá spolupracovat:
https://www.facebook.com/vodafoneCZ/pos ... 7935616111

(případ trochu jinak pojatého podvodu s předplatným).
Moderátor, co pamatuje Siemens ME45
5uch
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jan Krasicky 30. 11. 2022 15:41

Je to možné, každopádně nejhorší je, že pořád nerozumím tomu, kdo tedy ty reklamace řeší, lidi zminovali že se domohli reklamací, když začali být sprostí, ale jak to teda funguje, když mě reklamaci ženská poslala do procesu s tím že se ozvou do 30 dní a jim to vyřešili po telefonu?
Kde je ten bod, kdy se dá komunikovat přímo s někým, kdo to rozhoduje, ZAMÍTÁ (s výmluvou na chybu zákazníka) a tím pádem si zaslouží všechno co ted snáší chudáci O2 Guru místo něj.
Jan Krasicky
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod 5uch 30. 11. 2022 15:52

Jan Krasicky

Reklamace se řeší se zastoupením té firmy, co vám "dala" předplatné.
Na webu O2 se dá najít "telefonní seznam" těch subjektů, kterým zprostředkovávají inkasní servis:
https://www.o2.cz/osobni/podpora/platba ... 138-a46140

Lidé, co ty reklamace popisují, často nemají jasno v rozdílu mezi O2 a tou schránkovou firmou s předplatným a jejich supportem v CZ. Vnímají to jako O2, protože tomu platili. Ale je možné, že občas O2 v rámci "damage control" někomu tu reklamaci pozitivně vyřídí také. Zrovna u vás by to přicházelo v úvahu - pokud máte nastaveny blokace plateb předplatného, a přesto vznikly... tak je to chyba systému O2 a O2 to musí refundovat. Možná se vám podaří jednu platbu vyreklamovat dvakrát - to by člověka potěšilo (ne jako finanční zisk, ale "vyzrál jsem na ně a oje*al jsem podvodníky").

Pokud se vám na linku té firmy podaří dovolat, obvykle (prý) peníze bez problému vracejí a předplatné ukončí. A té paní, co tam sedí, je to v podstatě jedno, nejsou to její peníze, je placená za to, že tlumí hněv.
Tomuhle podnikání se daří v šeru a smrádku. Nedovolí si vyprudit ty, co jsou naštvaní až tak, že si na ně najdou kontakt... prostě je uchlácholí tím, že jim tu reklamaci vyřídí a vrátí peníze za nechtěná předplatná.

Zase: servis podle všeho zajišťuje jedna cvičená opička pro několik těch podvodných "poskytovatelů mobilního obsahu". Náhoda, že šmejdi spolupracují?
Moderátor, co pamatuje Siemens ME45
5uch
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jan Krasicky 30. 11. 2022 16:49

Jo, asi to tak funguje, damage control jede, najednou zvládli refundovat i něco, co ještě nemám ani na vyúčtování, tak jsem zvědavý jestli to vážně vyrefundují na obou číslech kde se to tento měsíc stalo.
Ty předchozí měsíce prý zítra..
Obrázek
Jako, co si budeme, účel to splní, mně už tak štve kolik jsem s tím zabil času, když to vyrefundují, nejspíš se tím už nebudu dál zabývat a budou mít trochu klid, ale jakkoliv velmi rád podpořím kohokoliv kdo bude dál bojovat, aby se to neopakovalo.
Jan Krasicky
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod 5uch 30. 11. 2022 17:12

Tak, pokud vám není líto času, reklamujte to nezávisle ještě u těch společností "mobbile" a spol. 8-)
Nemají přímý kontakt na váš účet u O2, takže reklamaci vám budou vracet na účet v bance a nemají kontrolu nad tím, co se dělo v O2. Tedy pokud se jim nebojíte svěřit bankovní spojení na sebe.

...mně už tak štve kolik jsem s tím zabil času...


Jo, tohle jsem už O2 taky předhazoval... kolik ztraceného času žere ta jejich ochota se podílet na přikrádačském byznysu, co jim hodí měsíčně z některých submisivních zákazníků pár stovek...

Počet podvedených * (čas podvedených strávených řešením problému + čas O2 asistentů na zákaznické lince + případně čas O2 Guru soc. médiích při damage control + případně čas reklamačního oddělení + čas té opice na supportu podvodníků + případně čas zpracování a zamítání stížnosti podané výš = ČTÚ, MF ČR, ČOI, dTest)

Jaký by to byl krásný svět, kdyby si v O2 přiznali: "mobilní platby za mobilní obsah nikdo vědomě nechce, pojďme to zrušit."
Moderátor, co pamatuje Siemens ME45
5uch
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jan Krasicky 30. 11. 2022 17:52

Validní argument který ted řešíme je to, že tyhle platby mají i svoje využití - Google Play Store umí fakturovat na vrub operátora, myslím že i Spotify, atd.. proto jsme je nechtěli rušit kompletně..

Každopádně je to zajímavé jak to vyřešili, oni to očividně vyrefundovali u toho poskytovatele!
Právě nám na jedno z čísel kde to bylo tuším právě 2x 149 Kč přišla tahle zpráva.
Je zajímavé jak rychle a taky, že to O2 očividně zvládne samo (dali mi to vědět na Twitteru dřív, než přišla SMS), tak proč to jde jen pod tlakem?
Obrázek
Jan Krasicky
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod 5uch 30. 11. 2022 21:05

Validní argument který ted řešíme je to, že tyhle platby mají i svoje využití - Google Play Store umí fakturovat na vrub operátora, myslím že i Spotify, atd.. proto jsme je nechtěli rušit kompletně..


To ano. Google, Spotify, Tidal atd. jsou rozumné služby, kde zneužití provozovatelem nehrozí (v tuto chvíli).
Ale také tam fungují i jiné, transparentnější platební metody, které podléhají dohledu a regulacím - ne jako mobilní platby, kde do tuším částky 1200 Kč vládne Divoký Západ.

SMS jízdenky, SMS platba za parkování... jsou také užitečné (a těžko zneužitelné) služby. Nejsem pro rušení a zakazování mobilních plateb jako takových, ale (bohužel) je na vůli a etice operátora, s jakými subjekty na nich spolupracuje. A O2 má zjevně laťku hodně nízko.
Moderátor, co pamatuje Siemens ME45
5uch
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod 5uch 5. 12. 2022 03:04

oni to očividně vyrefundovali u toho poskytovatele!


Možná to tak z té SMS zprávy od O2 může vypadat, ale jisté to není. Ta zpráva může být stejná i v případě, že to O2 "zatáhne ze svého" (i když logicky se to samozřejmě bude snažit dostat z té firmy na podvodné předplatné a asi to z nich opravdu dostane). Ale nevíme, jaké jsou mezi O2 a těmi firmami vztahy, jak si co vracejí v případě "běžných" reklamací a zda dovedou na obou stranách identifikovat toho, kdo chce předplatné vrátit. O2 to logicky dovede vrátit do kreditu nebo do vyúčtování, ty firmy (pokud vím) chtějí pro vrácení bankovní účet + nějaké další údaje.

Ale každopádně - je pozoruhodné, že to pod nátlakem O2 dovede vrátit, i když jinak hraje mrtvého brouka ve stylu "já nic, já muzikant" (zprostředkovatel platby). Další ukázka toho, co je to za sebranku.
Moderátor, co pamatuje Siemens ME45
5uch
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jan Krasicky 10. 12. 2022 09:57

Teď mi nauctovali při převodu z OSVČ na s.r.o. Na každém čísle zase kilecko poplatek, chuťovka..
V papírech při přepis o tom ani čárka, po přepisu o tom přišla info, dle obchodníka “určitě ne, to bude chyba a už vůbec ne na M2M tarifech, počkejte na vyúčtování”.

Na vyúčtování samozřejmě nauctovano za všechny čísla, dokonce i M2M, dle reklamacniho “je blbě, ze se to řeší teď když už je vyúčtování, to si měl obchodník zrušit ty poplatky predtim, ale většina to neumí”. Tak prý si to mám reklamovat u jejich obchodníka a ze se mi ozve.
Hádejte, kam jsem poprvé zkoušel reklamovat ty podvodne internetové platby.. odpověď nemám dodnes �
Nevím jestli mám takovou smůlu, nebo je ten systém tak prohnilej.
Jan Krasicky
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod 5uch 10. 12. 2022 12:22

Cože? Předplatné chodí i na m2m zařízení/tarif?
Tak to byl mne zajímalo, jak tohle O2 vysvětlí. Asi neprojde obrana typu: "zařízení zobrazilo a kliklo na reklamu a dalším kliknutím ji potvrdilo".

Hoďte jim to prosím veřejně na fb, mne by odbili "jestli je to váš problém, dejte nám údaje k vašemu účtu a podrobnosti incidentu".

Nebo jsme se odklonili od tématu a jde o nějaký aktivační poplatek?
Moderátor, co pamatuje Siemens ME45
5uch
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Jan Krasicky 21. 12. 2022 19:36

Jojo, poplatek za převod, samozřejmě to vrátili, ale zase až pod nátlakem, udělal jsem trochu vlny na Twitteru a už mi vyměnili i obchodníka a mám kontakt na regionála, kdyby byl zase problém.. ale to skrz i jiné další problémy s obchodníky a jednání s nimi.

Internetové platby se taky lidem strhávaly na číslech v modemech, kde ani nemohli tím pádem dostat ty SMS, ale mě se to nestalo. Rozhodil jsem trochu sítě, tak snad se toho znovu někdo aktivní s dosahem chytí, udělá k tomu důkladný research, zjistí jaká jsou fakta o tom že to je i na číslech které nejso uv telefonech, zmedializuje to, aby se s tím něco dělalo..
Jan Krasicky
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod 5uch 22. 12. 2022 05:20

poplatek za převod

Jo, na to jsou v O2 experti. Nechávají si platit i za to, že si u nich člověk chce pořídit službu, za kterou jim pak bude pravidelně přinášet hezký paušál. Případně to marketingově prodají tak, že "aktivační poplatek je 99 Kč, ale máme akci - my vám ho odpustíme!

platby se taky lidem strhávaly na číslech v modemech

Ano, to se ví. Totéž platí pro mobilní hotspot. Má se za to, že iniciátorem platby byl někdo, kdo ten router/modem nebo hotspot užíval. Mít mobilní internet od O2 a sdílet ho třeba pro hosty v penzionu není úplně dobrý nápad. 8-P

...zmedializuje to, aby se s tím něco dělalo.

Uvidíme, jestli se posune aktivita Přemysla Vaculíka z Dotekománie. Něco má prý slíbeno a zatím to platí...
Moderátor, co pamatuje Siemens ME45
5uch
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod 5uch 2. 1. 2023 14:10

Dnes jsem měl hovor s operátorkou zákaznické linky O2.
Zdála se být zkušená a v dobré míře, tak jsem se (mimo jiné) přátelsky zeptal na frekvenci stížností a její zkušenosti s reklamací mobilních plateb za nechtěné předplatné.

Za prvé mi potvrdila, že služba O2 security nezabrání podvodným předplatným (i když někteří operátoři O2 linky to prý lidem nabízí jako možné řešení tohoto problému). To jsem čekal - přece O2 nepřizná barvu a nedá na black list web subjektu, se kterým má partnerství o zprostředkování plateb za služby poskytované třetí stranou.

Za druhé - potvrdila mi, že je to denní rutina, že sama denně řeší jednotky těchto případů (nespokojení zákazníci chtějí reklamovat platbu třetím stranám), a ostatní operátoři na lince jsou na tom stejně. A že mezi operátory zákaznické linky je kvůli tomu nespokojenost - opakovaně kolem dokola řeší problém, který by vůbec nemusel existovat. Navíc je to psychicky náročné - operátoři linky jsou vystaveni zlobě (oprávněně) nespokojených a rozčilených zákazníků, a přitom jim nemohou pomoci jinak, než že jim na účtu zakáží mobilní platby. Bohužel nejsou schopni toto sdělení přenést na management, který je zodpovědný za implementaci mechanismu objednávek / plateb a obchodní partnery pro platby třetím stranám.
Moderátor, co pamatuje Siemens ME45
5uch
Moderátor
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků