Změna tarifu v průběhu období a účtování - Vodafone

O síťových operátorech a jejich službách (O2, T-Mobile, Vodafone a další)

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod HonzaZKrumlova 20. 1. 2012 14:53

Zdravím ve spolek.

Že pro Tmobile jsou různé drobné podvůdky ve fakturách dlouhodobou firemní strategií ... se ví. :tleskani
Že u O2 se to taky děje, i když většinou z důvodu bordelu, ... se taky ví. :mrgreen:

U Vodafonu = ejhle, už taky.

Měnil jsem smlouvu u VF, respektive prodlužoval (na nový neomezený balíček), můj zákaznický účet čítá 4 telefonní čísla a změn bylo víc. Když mi přišla faktura za měsíc, ve kterém se změna děla, očekával jsem poměrnou část 1 tarifu a poměrnou část druhého tarifu a byl jsem nemile překvapen.
Starý tarif naúčtován za celý měsíc
+ nový tarif půlka měsíce.


Ejhle, nelenil jsem, zavolal na linku a dostalo se mi velmi rychlého, slušného leč velmi jasného vysvětlení:
V takovém případě, opravdu Vám naúčtujeme celý měsíc původního tarifu a TAKÉ půlku měsíce nového tarifu. Můžete přeci využít víc volných minut a hlavně - máme to tak ve všeobecných obchodních podmínkách


Opravdu jsem si naklikal všeobecné podmínky a dále podmínky tarifů Na míru (http://www.vodafone.cz/web/pravni_podmi ... a_miru.htm), kde to opravdu v bodě 13 zmiňují:
Při změnách/rušení balíčků nedochází k vyúčtování poměrné částky, tzn. podle skutečného počtu dní, kdy byl balíček aktivní.. Zákazník má možnost využít všechny zaplacené volné jednotky.

... inu, jaký krásný eufenismus "má možnost", rozumněj "Půlku měsíce ti naúčtujeme 2x"

Přemýšlím, přemýšlejte někdo se mnou, není to náhodou proti obchodnímu zákoníku platit něco 2x ? No, možná, že to právní kouzelníci mají neprůstřelně vyšpekulováno, na každý pád je to pěkná sviňárna.

V mém případě jde o několik stokorun, spíš mě nas....á ten princip.

HzK
p.s. Pro právníky: Celému příspěvku předchází obligátní "Myslím si, že..." ;-)
Naposledy upravil Snekac dne 20. 1. 2012 19:29, celkově upraveno 1
Důvod: Přejmenováno
HonzaZKrumlova
Junior

Odeslat příspěvekod kubik88 20. 1. 2012 15:50

Ty ale nic neplatíš dvakrát. Ty platíš jen více věcí. A všechny máš právo využít. Takže v tom nevidím problém. Měl sis nechat změnit ten paušál až na konci zúčtovacího období. Když si od někoho pronajímáš byt a v půlce měsíce se rozhodneš odstěhovat, taky musíš zaplatit celý nájem. Je to podle mě to samé.
kubik88
Junior

Odeslat příspěvekod HonzaZKrumlova 20. 1. 2012 16:26

No, platíš, protože z tvého příkladu by analogie měla znít (neb já se nikam nestěhuju):

Platím starý nájem k prvnímu - 2000 Kč, nová cena pronájmu se změnila na 4000 Kč a když nová cena začne platit od 15., kolik zaplatíš?

Já bych vidět, že 1000+2000 Kč.
A operátor z toho udělá 2000+2000

V mém případě navíc paušály klesly, nikoliv narostly, zhruba obráceně => z 4000 na 2000.
Takže, místo očekávaných
4000/2 + 2000/2 (celkem 3000)
z toho vychází 4000+2000/2 (celkem 5000)

Argument o více minutách neberu - nevyužiju je, nechtěl jsem je, neobjednal jsem je. Byly mi vnuceny nějakou pokoutnou zmínkou, malým písmem v bodě 97 na stránce 15.... dokumentu, který je na internetu a o kterém je zmínka jen v jiném dokumentu jen zas na internetu.

Právně ... možná OK. Fakticky sviňárna, na kterou nikdo neupozorní. A navíc, vím, že dříve to takhle udělané neměli (korektně nechávali běžet měněné služby do konce měsíce a zcela nové účtovali poměrně)
HonzaZKrumlova
Junior

Odeslat příspěvekod Krevety 20. 1. 2012 16:38

Spis by me zajimalo jak si mohl vycerpat jednotky, pokud jdi presel na neomezeny tarif.
Jinak bych obecne v tomto problem nevidel, v podminkach to tak maji, ze ti balicek slouci...
Samsung NP730U
Xperia Z1 Compact
Krevety
Junior

Odeslat příspěvekod lennevil 20. 1. 2012 17:33

Analogie s bytem je celkem trefna,ale musis ji pochopit spravne.
Nikdo ti nemenil cenu stejneho tarifu (najem). Presel jsi na vyssi tarif s jinou cenou (vetsi byt).
Puvodni zaplatis cely a novy pomerne. Puvodni se totiz pocita od zacatku mesice (zuctovaciho obdobi) a novy od zacatku vyuzivani. Prijde mi to jasne a bez debat.
Nerikam, ze je to idealni reseni,ale rozhodne to neni podvod. Jak uz tu nekdo psal: Kdybys to udelal dva dny pred koncem zuctovaciho obdobi, tak zaplatis jen za ty dva dny... Tady se hodi "Nectes a nevis" v tomhle pripade obchodni podminky. No a mozna se stacilo zeptat hned.
lennevil
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod zajDee 20. 1. 2012 18:48

Tohle je ze strany Vodafonu sviňárna a podvod (i když to mají ve VOP). Dřívější chování, kdy balíčky jednoho typu nechávali doběhnout do konce měsíce a pak aktivovali balíček druhý, byly OK. Myslím, že by se na tohle měl podívat ČTÚ a zatnout jim tipec.

A třeba při změně z neomezených tarifů na neomezené to tuplem smysl nedává :) protože pak si člověk platí dvakrát nekonečno minut/sms.
-= Nic není tím, čím se zdá být =-

Jsem mobilní maniak :-)
zajDee
Junior

Odeslat příspěvekod Snekac 20. 1. 2012 19:28

Samozřejmě nevím, jakým způsobem změna proběhla, každopádně v samoobsluze je u změny tarifu hláška:
Doporučujeme provádět změnu balíčku koncem účtovacího období. Pokud si změníte balíček v průběhu účtovacího období, bude Vám naúčtován celý paušál za původní balíček a poměrná část za nový balíček. Zároveň získáte všechny jednotky z původního balíčku a poměrnou část jednotek z nového balíčku. Více informací najdete na http://www.vodafone.cz.


Navíc toto opravdu je ve všech podmínkách napsáno.

Tím ale neříkám, že to je ideální, resp. ostatní operátoři to dělají jinak, takže je jasné, že to automaticky může plno lidí čekat také tak.
> Jak pokračuje kampaň za svobodu informací?
>> Pardon, o tom nelze mluvit.
Snekac
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod zajDee 20. 1. 2012 21:35

Mně tohle udělal pán z retenčního, změnil balíčky v půlce období. Samozřejmě, neřekl, že se balíčky změní hned a zároveň se ty nový z poloviny naúčtujou zároveň s původníma (byla to polovina měsíce). Po obdržení faktury jsem volal na infolinku, vlezl do sekce Faktury, nechal jsem se přepojit na operátora a vysvětlil, že 1. jsem nebyl informován, 2. předchozí změny (rok a dva roky zpátky) proběhly vždy na přelomu zúčtovacího období, 3. chci podat reklamaci, protože mi to přijde absurdní.

Paní byla chápavá a po chvilce povídání mi rozdíl mezi "očekávanou útratou" (poměrná část za starý balíčky + poměrná za nový) a "fakturovanou útratou" dobropisovala do aktuální faktury. Prý že jsem dlouholetý zákazník (pravda, už to bude osm let, co mám u Vodafone hlavní číslo).

Inkasem si ovšem strhli původní částku (tu špatnou) :D asi se jim nepropsal dobropis do systému, který inkasa zadává. Další fakturu jsem měl tedy sníženou o tu částku, kterou jsem při změnách zaplatil inkasem navíc.

Takže: jde se s nimi dohodnout a vyplatí se i jenom to zkusit.
-= Nic není tím, čím se zdá být =-

Jsem mobilní maniak :-)
zajDee
Junior

Odeslat příspěvekod HonzaZKrumlova 22. 1. 2012 00:35

Takže: jde se s nimi dohodnout a vyplatí se i jenom to zkusit.

Však dyť. Nejsem apriori konfliktní typ, ty lidi na druhé straně drátu na tom možná jsou ještě hůř. Slušně jsem se zeptal, dostal jsem slušnou odpověď (je v VOP).
Pročež jsem podotkl "Tak, možná to právně je v pořádku, ale fakticky mi to přijde nekorektní". Odpověď stejná => VOP, mohu ještě s něčím....

zajDee> jsem u nich od úplných začátků a skoro od začátku se smlouvou. Měsíční útrata oscilovala od 3 do 8.000 měsíčně.

Snekac: V samoobsluze mozna jo, ale od mé poslední příhody...
viewtopic.php?f=1&t=1145961
... jsem si odnesl ponaučení a od Vodafonu oficiální vysvětlení, že jako zákazník se smlouvou mám výhradně volat (a chtít přiděleného obchodníka)

Tady se hodi "Nectes a nevis" v tomhle pripade obchodni podminky.

No a to je právě kámen úrazu. Když věc proti selskému rozumu, je zakomponována v dlouhém malém textíčku na straně X, bod Y - to je má definice podvůdku. No vážně: kolik z vás si přečetlo to, co si přečíst má (celé, do detailu, Všeobecné obchodní podmínky, Reklamační řád, Podmínky pro konkrétní služby u všech svých čísel-služeb a celou smlouvu?).

Tipuju 1% populace a zde, věci znalí lidé 3%

-- 22. 1. 2012 00:43 --

2Snekac: A jeste me napada - nikoliv ponauceni a doporuceni, ale defacto jedina moznost. Prodlouzeni smlouvy bych pres samoobsluhu nenaklikal a agilni obchodnik pres smlouvy mlcel jako hrob (i na mou spekulaci - "no, urcite mi to prepnete az koncem zuctovaciho obdobi")
HonzaZKrumlova
Junior

Odeslat příspěvekod S4crifice 24. 1. 2012 10:23

No, nečetl jsem další reakce, ale to je jednoduché ...
Kdybyste si z nulového tarifu změnil na neomezený a za dva dny změnil zpátky na nulový, během dvou dnů byste volal o sto šest, provolal třeba deset hodin kamkoli a zaplatit byste měl dva dny z 30? Berte to z této strany ...
JE to prostě férové, ve VF jsem měl brigádu, která skončila před týdnem a každý! z prodejců na tento fakt upozorňoval, ať si měníte tarif před zúčtovacím obdobím, že to pro vás bude výhodnější ..
S4crifice
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod HonzaZKrumlova 24. 1. 2012 13:40

Hmmm.... na tom něco bude, musím přiznat
Dalo by se to řešit nějakou zmínkou v podmínkách, ale díl logiky to teda má...

Jinými slovy, cítím se tak trochu podveden, že mě na tohle nikdo ani v naznaku neupozornil = spíš naopak, moji vyřčenou hypotézu (že je to jinak) víceméně potvrdili jako platnou...

Prima. Asi zruším smlouvu !!! >:-( , až to půjde, protože jak to poslední rok sleduju, k nesmluvním zákazníkům se VF chová mnohem lépe a mnohem korektněji, než k těm zasmluvněným.
Už například fakt, že flatový tarif mají nesmluvní zákazníci na doživotí, ale smluvní zákazníci pouze do další smlouvy mi napovídá... že smlouvu nebrat.

A mimochodem, když jsem pitval velmi do detailu smlouvu, vykoukla tam na mě další hluboko zakomponovaná sviňárnička.

O co jde: :?:
Moje smlouva byla platná do 11.6.2012 a když na vánoce přišel VF s flatovým tarifem za 1490, provedl jsem rychlý dotaz a dostalo se mi odpovědi, že změnit na tento flat mohu, ale jako smluvní zákazník to mohu provést pouze pokud navýším MMP anebo podepíšu smlouvu na další 2 roky, což lze už 6 měsíců před vypršením původní smlouvy. Rychle jsem se dopočítal k tomu, že 11.12. smlouvu změnit mohu a tak jsem i provedl.

Když přišla smlouva, zajímal jsem se o 3 konkrétnosti:
1. MMP byla asi 3900
2. Smlouva do 11.6.2014
3. Slib ceny 1490 pouze na 2 roky (tedy do 21.12.2013)

Pročež reakce z VF byla
1. MMP se ale počítá v nominální výši balíčku, nikoliv slevněné (flat je vlastne existující Na míru balíček, na nejž je daná brutální sleva). Což jsem i tušil a pamatoval si z předchozí smlouvy

2. Že se prodlouží o 2 roky, ne na 2 roky, s tím jsem v zásadě počítal

3. Že bude slevněná cena platit jen 2 roky, to mě ale zarazilo, proto jsem chtěl exaktní vyjádření, kterého se mi dostalo. Tedy ta pakárna, spočívá v tomto:

a) na 2,5 roku se uvážete na 3900 MMP a dlouho to není problém, protože do MMP se počítá nominální výše
b) sleva platí 2 roky, takže 21.12.2013 se z 1490 stává původních asi 3400

z toho plyne, že: :idea:

c) poslední půlrok smlouvy, do 21.12.2013 do 11.6.2014 platím plnou cenu 3400 a jsem k tomu i smluvně zavázán smlouvou s MMP.

Výhodné, ne? :/
Výhoda ze smlouvy (nechtěl jsem jednorázově utrácet za telefon ani jednorázovou slevu, chtěl jsem to plynule rozpustit do smlouvy) je ve finále 293 Kč měsíčně bez DPH.

Co by jste si vybrali Vy, když položíte na jedné straně:

1490 Kč za neomezených všecko, cena garantovaná neomezeně dlouho

a na straně druhé

1490 mínus 293 Kč za neomezený všecko, jen dva roky, a pak půlrok 3400 a pak už dostmožná žádná výhodná sleva...

... nemusím být ajnštajn, abych si to spočetl. Jenže jako zasmluvěnému zákazníkovi, při vědomí toho, že nabídka platí jen do konce roku, mi nic jiného nezbývalo, než to objednat a doufat, že před vánoci 2013 se nějaká další výhodná akce nabídne.

Ale logicky, zase si mě na řetěz uvážou další smlouvou, protože vykoupit se z tohodle blbákova znamená zkousnout 6 měsíců položku 3400...

Tohle celé člověk objeví, až když opravdu do detailu pročte smlouvu a přemýšlí nad tím. I ta paní na lince, údajně specialista na smlouvy, se musela na tenhle detail přeptat kolegy.

Proto, právě proto, tvrdím, že ke smluvním zákazníkům se dnes chovají hůř, než k těm ostatním. Už když tehdá, Mahler se zavíral do klece a po pražskéjch hospodách rozdávali hajzlpapír potištěný fiktivní smlouvou, jsem tušil, jak vodafone k nám, smluvním zákazníkům přistupuje. A vidím, že je to víceméně čím dál stejnější... 8-S

Inu... kouzelníci
HonzaZKrumlova
Junior

Odeslat příspěvekod ze.us 24. 1. 2012 15:26

Ale ne, kouzelnici jsou preci u T-Mobile :) (tzv. kouzelne uterky na Twistu).
ze.us
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod _fx_ 16. 3. 2012 08:22

No tak posuďte moji situaci.. Měl jsem Vodafone Kamarády se čtyřmi čísly.. Cca po deseti dnech od začátku zúčtovacího období jsem dva kamarády "zrušil" a nechal si tam už jen dvě čísla.. A oni mi naúčtovali 4 Kamarády celé a za 2 Kamarády poměrnou část.. Když už jsem zaplatil za 4, tak mi přijde sprosté, abych platil poplatek navíc ještě za 2..
_fx_
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Tiskové oddělení Vod 17. 3. 2012 09:09

_fx_: U služby Kamarádi při změně počtu členů účtujeme poplatek poměrnou částí u původního i nového počtu členů. Jestli to máte na faktuře jinak, napište nám http://goo.gl/zpqz1 nebo zavolejte na *77. Zkontrolujeme s vámi Vyúčtování.
Ondra
Tiskové oddělení a péče o zákazníky Vodafonu
Pro řešení konkrétních požadavků nás můžete kontaktovat přes ikonku webu.
Tiskové oddělení Vod
Zástupce operátora
Uživatelský avatar


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků