Podle zákona o elektronických komunikacích má operátor má na zrušení tarifu nebo jeho změnu právo. Možnost takové změny a její rozsah musí být ve smlouvě sjednány. Zákazník má oproti tomu právo změnu neakceptovat a bezplatně vypovědět závazek ze smlouvy.
„Pokud dochází k převodu na nový tarif, měl by odpovídat potřebám zákazníka, buď těm skutečným, jakými je např. čerpání dat nebo minut volání, nebo tarifu, který měl dříve,“ podotýká ředitelka dTestu Eduarda Hekšová a dodává: „Není možné spotřebitele převést na tarif, který by byl dražší, byť s neomezenými daty, když je zákazník třeba vůbec nevyužívá a telefon má pouze na volání, pokud je v nabídce tarif tomuto zákazníkovi bližší.“
Operátor musí splnit i některé další podmínky. „Musí v textové podobě jasným a srozumitelným způsobem informovat účastníka o veškerých změnách smluvních podmínek nejpozději jeden měsíc před nabytím účinnosti změny smlouvy,“ říká Tereza Meravá z Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ).
Jednoduše řečeno, písemně musíte obdržet veškeré informace o datu změny, novém tarifu a jeho ceně. Zároveň vás poskytovatel služby musí informovat o vašem právu bezplatně smlouvu vypovědět. Jestliže svou informační povinnost nesplní, pak je jakákoli ohlášení změna neúčinná.
Zdroj:
https://www.idnes.cz/finance/financni-r ... viteze_frp