Mobilní operátor O2 nám naúčtoval skoro 6000,-Kč za služby třetích stran:
"platba přes O2 - internetové platby".
Na web. stránkách české společnosti, která zajišťuje mobilní platby přes platební bránu pro O2 je uveden
postup platby mobilem "možnost zaplacení prostřednictvím m-platby..."
jako zadání kódu z příchozí SMS zprávy do rozhraní (platební brány) operátora.
Ale žádná potvrzující SMS nebyla z našeho telefonního čísla v daný den odeslána, žádnou službu tedy
příjemce hovoru neobjednal - nepotvrdil SMS zprávou, viz. detailní výpis z vyúčtování od O2.
Jen byl přijat nevyžádaný telefonní hovor a mluveno s volajícím z tel. čísla: 5130000100000
Služba je ovšem ve vyúčtování od O2 uvedena jako "platba přes O2 - internetové platby".
Fakticky se ovšem jednalo o nevyžádaný mnohonásobně předražený příchozí telefonní hovor, kde každé 3
minuty jsou v přehledu účtovány za 1190,-Kč, celkem pak za skoro 6000,-Kč.
Volajícím byl nějaký česky mluvící pán, který se informoval večer na cestu a po něm volala s dotazem
nějaká paní.
Prostředník, tzn. česká společnost, která zajišťuje mobilní platby pro O2 tvrdila, že existuje možnost
potvrdit či objednat nějakou službu "platba přes O2 - INTERNETOVÉ PLATBY" jen slovně, tzn. jen
vyjádřením souhlasu do telefonu.
Žádali jsme při druhé reklamaci O2 (i společnost, která zajištuje pro O2 službu) o důkaz ve formě zvukového záznamu hovoru, kde by bylo zřejmné, že někdo z nás potvrdil slovně údajně zaslaný kód z příchozí SMS zprávy.
Zatím žádný zvukový záznam hovoru neposlali ani z O2 neposlali přehled příchozích SMS zpráv s kódy.
Jen poskytovatel služby pro mobilní platby doporučil kontaktovat Policii ČR, které údajně
předá údaje pro identifikaci volajícího ...
Bojíme se, že záměrně protahují řízení aby nakonec oznámili, že vypršela lhůta k reklamaci či archivaci
záznamů apod., že nám pak už žádný zvukový záznam jako důkaz nemůžou předložit ...
1) Musí dle zákona mobilní operátor O2 předložit důkaz o vyjádření souhlasu se
službou třetí strany tzn.: "platba přes O2 - internetové platby" v audio záznamu hovoru ?
/sms zprávou dle výpisu potvrzeno nebylo/
2) Řešil někdo takovou situaci a uspěl, tzn. byly mu navráceny peníze?
3) Jak pokračovat dál, aby člověk někde neudělal chybu?
Děkuji za reakce.
Petr