Dávám do kupy nastavení služeb u O2 jednoho známého.
Přitom jsem narazil na některé chyby O2 (nefungují některé funkce v samoobsluze na internetu, bezpečnostní chyba s neúplným automatickým odhlášením v případě delší nečinnosti...). Hlavně jsem ale narazil na nesoulad dokumentace podepisované zákazníkem (výše poskytnutých slev) s částkami pokut, které O2 zákazníkovi v případě nedodržení podmínek účtuje (chce vrátit slevu v plné výši, ta je ovšem najednou vyšší, než sleva podle smlouvy poskytnutá). Další kapitolou jsou agresivní až šmejdské obchodní praktiky, kdy O2 natlačila nepotřebné služby a přístroje člověku, který tomu nerozumí a nemá pro ně použití.
Dávat do obchodní dokumentace jinou slevu, než jaká je reálně poskytnuta, je podle mne účetní podvod. A to jak na straně O2 (které to celé režíruje), tak na straně klienta (jak dá do účetnictví nákup notebooku za 9 000 Kč, když v ruce má doklad o slevě 4000 Kč, a ve skutečnosti poskytnutá sleva byla 8 295 Kč a on doplácel jen 705 Kč)? A jak pak dá do účetnictví tu pokutu 8 295 Kč jako doplatek reálně poskytnuté slevy?
Komunikace s O2 o tomto problému je také docela zábavná:
https://www.facebook.com/o2cz/posts/3446831542022084
Ten můj známy není ani trochu technicky zdatný, navíc je duševně nemocný (invalidní důchod na hlavu, ale většinou navenek funguje téměř normálně, není zbaven svéprávnosti). Za reálně využívané služby, tj. domácí internet (vzduchem) a neomezené volání a SMS zaplatil za rok a půl 102 000 Kč. 82 000 z toho tedy vyhodil za služby, které jsou mu na nic. Pravda, asi 40 000 z těch 82 000 jsou platby za zbytečné premium SMS (ano, služby pro dospělé). Svou útratou za ty hovadiny v řádu několika tisíc měsíčně (z invalidního důchodu) patrně spadl do u O2 do kategorie VIP klientů a začal dostávat "speciální nabídky" (sám se tím pochlubil, že ho prodejce z pobočky oslovil jako "významného klienta"). No a on ty "speciální nabídky" nedovedl odmítnout. A na pro něj nepotřebných službách zaplatil dalších 42 000 (a něco platit bude ještě dále).
Těch vyhozených 42 000 je za služby a přístroje, které si s vydatnou pomocí O2 pořídil, a pak neměl v zásadě schopnosti a možnosti je využívat. Např. drobná, ale za to nejabsurdnější sjednaná služba: O2 security na hloupém telefonu bez internetu. Nebo navyšování datového paušálu na 7 GB v tomtéž telefonu. Neomezený datový tarif NEO 5 na druhé SIM v telefonu, na kterou se ani neumí přepnout. Dva notebooky a tablet (v akci HW Bonus), které ani nedovede připojit na wifi - protože netuší, že heslo pro ně si musí na domácí wifi nastavit sám. Takže si k těm notebookům hned bere 2x datový tarif do dvou samostatných přenosných wifi modemů (2x paušál 800 Kč). Protože se přes to díval na videa, tak musel ještě nějaká data dokupovat (přestože má doma neomezené wifi, přes které to mohl provozovat). O2 mu vypíná služby, protože neplatí včas útratu... a on chodí po prodejnách O2, že mu notebooky "nefungují" a dává je kvůli tomu i do opravy. To všechno je jeho blbost, i když "vstřícné" a agresivní obchodní praktiky zaměstnanců poboček mu v tom hodně pomohly (kdyby mu nic nenabízeli, nevěděl by, že si to může pořídit).
Kdo má stejnou zkušenost s akcí HW Bonus?
Tj. poskytnutá sleva na zakoupený HW je fakticky vyšší, než přiznaná sleva na dokladech k tomu vystavených?