brumak píše: Dokud bude mít zákazník pocity viny, kdykoli není pořádně dojen
Ale kdež.
Myslím, že jsem ve vztahu k operátorům spíš "vzdorovitý" a "podezíravý" troublemaker, který jim nenechá chyby jen tak projít... než ovce vděčná za každý drobek.
Dojit se nenechám (50 Kč/měsíc za telefonní služby na tarifu Vodafone Odepiš + cca 300 Kč/rok na "pevnou" VoIP linku u Odoriku + exUPC 300 Mbit za 450 Kč/měsíc mi přijde celkem OK).
Osobně by mi stačilo, kdyby obchodní praktiky byly fér a transparentní - tím samozřejmě myslím pro obě strany. Tedy žádné rozpouštění dotovaných cen za zařízení do paušálů... i lidem, co si zařízení nepořídili atd.
Jak jsem psal výše, slevy na zařízení jsou čertovo kopýtko. Většinou ve smyslu marketingové lákačky a ve výsledku nevýhody pro zákazníka.
Pokud je nyní mezera v zákonu a je možné "zneužít" jeho znění k tomu, že si někdo vezme dotované zařízení a vzápětí po změně podmínek odchází se zařízením "za hubičku" (fakticky ukradeným), tak to také není dobře:
- Jednak z hlediska obecné férovosti.
- Dále z hlediska toho, že si operátor ztráty tohoto typu vykompenzuje na někom jiném, nevinném, někom, kdo se nechová jako vyčůránek.
- No a v neposlední řadě věřím, že operátor si je této mezery vědomý a nějak ji "látá" - třeba tím, že před připravovanou změnou svých podmínek (tedy impulsem k odchodu bez sankce) nebude takové výhody nabízet novým zákazníkům, ale jen těm, co si je už de facto podojil. Jen taková úvaha...
Další věc je to, že tuto mezeru využije (zneužije) jen minimum lidí. K vědomému zneužití je nutné vzít si dotované zařízení v momentu, kdy se změna připravuje, ale ještě není realizována (malé časové okno, navíc se o něm dozví jen ti, co mají "insider" informace). A tuším, že u ostatních, kteří smlouvu ukončí prostě proto, že se jim změna nelíbí... tak po nich operátor doplatek jejich zařízení bude chtít. A teprve, pokud se zákazník znalý zákona bude cukat, tak ho nějak "vykompenzují".
Už jsem s tím asi otravný, ale vrátím se k případu, kdy při doplácení zařízení O2 chtělo jinou částku, než která byla v dokumentaci. Reklamoval jsem, O2 chybu dokumentace neuznalo (asi proto, že byla systematická a přiznání by ukázalo na účetní podvod), ale přišlo s nějakým mlhavým vysvětlením a "jinou" chybou na své straně... takže nakonec jsme plus mínus reklamovanou částku dostali zpět, vlastně i s nějakým "držhubným". Ale jak vidíte, "držhubné" na mne neplatí, já jsem slepičí pr*elka.
https://www.facebook.com/o2cz/posts/3446831542022084viewtopic.php?f=1&t=1310687Mimochodem... to systematické falšování dokumentace hlášeno na ČTÚ, ale to se zatím neozvalo.