Zdá se, že O2 má nějaké "technické" problémy s přechodem na nové tarify u balíčků O2 Spolu.Na facebooku O2 se objevilo několik lidí hlásících, že jim nový (a dražší) tarif byl aktivován dříve, než bylo oznámeno. O2 zřejmě přechod plánovalo tak, že bude lidi s tarify O2 Spolu převádět postupně - od začátku jejich prvního zúčtovacího období, které nastane po 15.11. Takže první lidé jsou právě teď převáděni.
Nicméně již více lidí hlásí, že změna tarifu se projevila již v období předchozím:
Joe Comanche (facebook)
O2 změnilo tarif v rozporu s jejich informací (veřejným příslibem) o den dříve (v poslední den účtovacího období) a na základě toho za celé předchozí období účtují plnou palbu za celý tarif. Tarif, který si zákazník neobjednal
https://www.facebook.com/o2cz/posts/468 ... 2997462926A to není jediné vlákno, kde někdo vyúčtování za předchozí období rozporoval.
Ale předpokládám, že ty stížnosti pár lidí na FB jsou jen špička ledovce. Protože taková chyba při hromadném přechodu na nový tarif není záležitost nějaké ojedinělé chyby operátora, který by jeden zákaznický účet nastavil špatně. Prostě někdo hromadně "střelil" do systému nějaký záznam, který měl efektivně spustit novou tarifikaci... ale netrefil datum, od kdy se tak stane. A vyúčtování se už spočetla a vystavila podle špatných podkladů. Bude veselo.
Chyby:
a)
Nové tarify O2 Spolu (v některých případech dražší)
byly aktivovány dříve, než bylo oznámeno. Ne od začátku prvního zúčtovacího období následujícího po 15.11. (včetně), ale někdy o den, dva dříve (14.11...). A byly aktivovány i lidem, kterým začíná to "správné" zúčtovací období později (u mne například 1.12., ale podle Moje O2 mám "vylepšenou" službu už nyní.
b) Přestože nová a dražší služba byla (nesprávně!) aktivována jen v krátké části zúčtovacího období (pár dní na jeho konci),
platí se za ní jako by byla platná celý měsíc. Neplatí se jen jako poměrná část.
Doporučuji zákazníkům O2 pečlivě kontrolovat vyúčtování vystavená po 15.11.2021.Aktualizace:I za sebe mohu potvrdit, že parametry tarifu mi byly upraveny dříve, než bylo oznámeno. Podle oznámení jsem měl být na nové tarify převeden počínaje zúčtovacím obdobím začínajícím 1.12., nicméně data mi v tarifu podle plánu byla navýšena již nyní, uprostřed předcházejícího zúčtovacího období!
Nicméně zatím nemám za toto období vyúčtování, tak nemohu potvrdit, zda a jak bude toto předčasné navýšení účtováno (příplatek... a zda i u mne to bude příplatek za celé období, nebo jen poměrnou, ale stále nevyžádanou část).
Aktualizace od O2:Po hovoru se zákaznickou linkou... O2 si je vědomo toho, že vystavilo nesprávné faktury. Přeplatky bude kompenzovat v následujícím vyúčtování. Předčasně aktivovanou "lepší" službu budou mít zákazníci jako bonus (zůstane aktivovaná, ale bude se platit podle původního oznámení).
V zákaznickém portálu Moje O2 by mělo být oznámení o vzniklé situaci a jejím řešení (já ho tam nemám, ale to může být tím, že jsem ještě nedostal tu "špatnou" fakturu).
Na sociálních sítích a na webu o2.cz je ze strany O2 ticho.
Mohli si nasypat na hlavu víc popela, ale alespoň to nějak řeší.