Zneužití účtu zákazníka O2 k nevyžádaným mobilním platbám

O síťových operátorech a jejich službách (O2, T-Mobile, Vodafone a další)

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod peta809 6. 10. 2022 21:14

Dostává se to do širšího povědomí: https://www.lupa.cz/aktuality/mplatby-u ... ne-sluzby/
peta809
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod 5uch 6. 10. 2022 21:29

Dokud to nebude v Černých ovcích nebo hlavních zprávách (Český rozhlas nebo TV ČT, Prima, Nova), tak je to malá publicita a O2 z toho může mít jen srandu.
Moderátor, co pamatuje Siemens ME45
5uch
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod brumak 6. 10. 2022 21:35

Už na tom rejžujou sakra dlouho, jen teď někomu vyšel článek :-)

viewtopic.php?f=1&t=1320880&p=13077849#p13077849
brumak
Junior

Odeslat příspěvekod 5uch 6. 10. 2022 21:38

Tak po dlouhé době jsou tu nějaké reakce O2 Guru na mé výtky a dotazy.

Shrnutí:
pokud jim budu věřit (nejsem naivní?), tak O2 předává šmejdům identifikaci zákazníka, ale ne na základě telefonního čísla. Identifikace klienta O2 (nejprve jako "objednávajícího" a poté jako plátce) běží (snad) pod nějakým umělým unikátním ID, různým od telefonního čísla. Budiž. Nebudu prověřovat nějakým packet snifferem.

Nicméně pak následují kecy o tom, jak jim v O2 záleží na pohodlí zákazníků a jednoduchosti a rychlosti nákupu, a že to předávání identifikačních údajů šmejdům je vlastně pro dobro klientů O2... a že to O2 bedlivě hlídá, aby to bylo OK. :-! :hm :pozor

https://www.facebook.com/o2cz/posts/565 ... 2507512689

předpokládám, že už jste naši reakci obdržel jinde, raději to shrnu ale i tady:

a) Technicky je vše řešené přes tzv. Header Enrichment už několik let s různými partnery. Jde o inovativní technologii, která přináší větší zákaznický komfort i rychlost. Nikde v celém procesu totiž nefiguruje telefonní číslo, jako je tomu u jiných metod. Telefonní číslo je po celou dobu komunikace nahrazeno námi vygenerovaným kódem, tudíž telefonní číslo ani žádný jiný z osobních údajů nemůže třetí strana zneužít, protože opět jen my dokážeme na základě kódu transakci ztotožnit a platbu zaúčtovat.

b) Od každého partnera vyžadujeme splnění náročných kritérií. Toto plnění sami průběžně kontrolujeme, stejně tak prověřujeme i konkrétní podněty našich zákazníků. Při porušení dále jednáme s provozovatelem o nápravě nebo pozastavení služby, k čemuž nakonec došlo i v tomto případě.

moje poznámka: patrně jde o moxigames, na které jsem narážel - ty na svém webu mají jen nefunkční odkazy na podmínky služby, podmínky ochrany soukromí a faq. A na landing page se chlubí tím, jak jednoduché je předplatné zrušit a že je na to bezplatné číslo... ale jiný než mailový kontakt na firmu není uveden a postup zrušení předplatného také ne.


c) Souvisí s předchozími body. V případě, že se na faktuře nebo v SMS naúčtuje cokoliv, s čím nesouhlasí, určitě je nejlepší se na nás obrátit, ať vše prověříme a domluvíme se na vhodném postupu.
Mirek, O2 Guru

moje poznámka: Ne, zákazník je v první řadě fakován a odkázán na jednání o reklamaci s tou pochybnou firmou - s tím že O2 je "jen" zprostředkovatel platby. Never ending story




Dále:
https://www.facebook.com/o2cz/posts/567 ... 7737046270

Na partnery klademe vysoké nároky a snažíme se dbát na to, aby byla stránka pro zákazníky vždy pochopitelná, měla všechny náležitosti jako dostatečně přesné uvedení ceny služby, jasně dané podmínky, srozumitelnou komunikaci v češtině nebo řádnou ochranu před hackery. Všechny stránky před spuštěním kontrolujeme. Pokud se o jakémkoli porušení těchto požadavků (většinou následném) dozvíme, ihned jednáme s provozovatelem o nápravě nebo pozastavení služby.
Společnost 02 využívá Header Enrichment již několik let. Nikde v celém procesu však nefiguruje telefonní číslo, jako je tomu u jiných metod – telefonní číslo je po celou dobu komunikace nahrazeno námi vygenerovaným kódem, tudíž telefonní číslo ani žádný jiný z osobních údajů nemůže třetí strana zneužít, neboť opět jen my, jako operátor, dokážeme zákazníka na základě kódu ztotožnit a platbu mu zaúčtovat.
Domča, O2 Guru


Je vtipné, jak se O2 dušuje, jak jim záleží na kvalitě a férovosti a jak to hlídají a ukončují spolupráci s těmi, kdo nejsou v pořádku...
...oh wait...! To že to MUSÍ hlídat, a přesto musí občas s někým pozastavit spolupráci - není to jasný důkaz, že to O2 pod kontrolou nemá (a z logiky věci nikdy mít nebude)???

Není to důkaz "existence slona v místnosti" - že tyhle firmy mají byznys postavený na tom, že jedou na hraně slušnosti, získají souhlas a spolupráci s operátorem... a pak tu mez slušnosti přelezou směrem k neslušnosti?

-- 6. 10. 2022 22:56 --

brumak píše:Už na tom rejžujou sakra dlouho, jen teď někomu vyšel článek :-)

viewtopic.php?f=1&t=1320880&p=13077849#p13077849


Nebo se zvětšila špička ledovce - těch, co si stěžují. Což může znamenat (a nejspíš znamená), že je víc i těch, co si nestěžují.

Článek (troufám si tvrdit) vyšel na 3 odborných serverech díky tomu, že jsem do toho začal intenzivně vrtat zde a na FB O2... a někdo odsud z fora (peta809 ?) to posunul dál. ;-)
Moderátor, co pamatuje Siemens ME45
5uch
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod peta809 6. 10. 2022 22:01

5uch píše:Dokud to nebude v Černých ovcích nebo hlavních zprávách (Český rozhlas nebo TV ČT, Prima, Nova), tak je to malá publicita a O2 z toho může mít jen srandu.

To by tam ovšem někdo musel ten podnět podat... B) Tam je trochu problém v tom, že by se dost možná ten, kdo dá podnět, musel do reportáže zapojit osobně, být viděn. A to hádám málo komu voní :(

-- 6. 10. 2022 23:02 --

5uch píše:Článek (troufám si tvrdit) vyšel na 3 odborných serverech díky tomu, že jsem do toho začal intenzivně vrtat zde a na FB O2... a někdo odsud z fora (peta809 ?) to posunul dál. ;-)

No dobrá, tak přiznávám barvu B)
peta809
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod 5uch 6. 10. 2022 22:04

Uvažuji o tom. ;-)
Bude záležet na tom, jestli s tím O2 v dohledné době něco neudělá... a jak dopadne souboj mého lenivého já a mým Mirko Dušínovským já.

Mimochodem - tys dal echo Dotekománii, Lupě a Mobilnetu? Nebo si to jejich redakce našly samy (resp. ostatní mohli odepisovat od Dotekománie)?

-- 6. 10. 2022 23:05 --

Aj, už jsi přiznal barvu, než jsem to napsal. Dík za tvé kontakty.

A říkám si:
Pokud někomu tahle situace vadí, ať to řekne O2 (O2 linka, Facebook) a pak ČTÚ a ČOI. Pokud O2 nedostane "zpětnou vazbu", že tohle opravdu jejich zákazníci nechtějí, tak bude mlít pořád dál ty pindy o tom, že nízká bariéra "objednání" (nechtěného) předplatného je vlastně ve prospěch zákazníka.
Vůbec by nebylo od věci, kdyby si najednou začali v O2 stěžovat ti, co se napálili.
Já už na FB O2 prudil dost (a ještě trochu budu). :lol:
Vyplakávat se ve fórech člověka uklidní, ale nemá to ten efekt (i když některá fóra mohou PR oddělení operátorů monitorovat).


Říkám si, jaký je poměr těch, co si tyhle služby objednali nevědomky, nebo z nich byli zklamáni..., proti těm, co jsou s těmito předplatnými službami spokojeni. Já to odhaduji na XXX:0.
Protože ten trapný (herní) obsah na těchto webech s předplatným nemůže uspokojit ani malé dítě.
Moderátor, co pamatuje Siemens ME45
5uch
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod peta809 7. 10. 2022 12:54

Vyjádření O2 k mobilním platbám (mPlatby): https://dotekomanie.cz/2022/10/vyjadreni-o2-k-mobilnim-platbam-mplatby/
peta809
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod 5uch 7. 10. 2022 14:11

Tady jsou reakce O2 na mé výhrady k tomuto systému plateb (O2 po několika dnech odpovědělo):

https://www.facebook.com/o2cz/posts/5673377002700849
https://www.facebook.com/o2cz/posts/5658828414155708

TLDR - O2 si stojí za svým, bude pokračovat ve spolupráci se šmejdy tak, jak je to nastaveno nyní.
Moderátor, co pamatuje Siemens ME45
5uch
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod peta809 7. 10. 2022 19:44

To je jak házení hráchu na stěnu :(
peta809
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod peta809 10. 10. 2022 19:14

Tak snad to vyjde. Držíme palce. Hodně štěstí!
https://mobile.twitter.com/PremyslVacul ... 6031299585
Přílohy
Screenshot_20221010_201232.jpg
peta809
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod peta809 11. 10. 2022 19:29

Přílohy
Screenshot_20221011-202445_Edge.jpg
peta809
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ZMilanZ 11. 10. 2022 21:33

Z toho plyne, že platíme stát zbytečně. Ale to my starší už víme dávno. Mladí časem pochopí...
ZMilanZ
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod peta809 12. 10. 2022 19:41

Přílohy
Screenshot_20221012_204042.jpg
peta809
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod 5uch 12. 10. 2022 20:05

To se ten příběh začíná hezký zamotávat. Zda se to jen mně, že v O2 má někdo dlouhé a špinavé pracky?
Moderátor, co pamatuje Siemens ME45
5uch
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod peta809 12. 10. 2022 20:09

Nezdá se to jen tobě ;)

Teď to řešíme v této fázi:

"Ty, a nedali by ti na tohle odpověď na příslušném ministerstvu nebo úřadu vlády na základě svobodného přístupu k informacím. Zeptat se tedy, kdo je předkladatelem regulace v této podivné podobě. Hm? Záznam o tom určitě být musí. Nevěřím, že by nebyl."
peta809
Moderátor
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků