Odchod od O2 s přenesením čísla

O síťových operátorech a jejich službách (O2, T-Mobile, Vodafone a další)

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod zajDee 14. 1. 2007 12:06

Jaké máte zkušenosti s přenesením mobilního čísla ze sítě O2 do konkurenční sítě?

Po pár letech jsem se rozhodnul přenést jedno svoje číslo ke konkurenci a zjistil jsem, že si O2 upravuje podmínky opatření ČTÚ tak, že v podstatě na týden zablokují přenos.

Podle opatření ČTÚ musím při přenosu provést tyto kroky:
1. požádat nového operátora o přenos
2. do deseti dnů s přiděleným PAC ID zajít ke starému operátorovi a vypovědět u něj smlouvu
(pokud si lhůtu deseti dnů zkrátím, je to pro mě plus)
Opouštěný operátor pak musí ověřit, že číslo opravdu patří mně, že nejsou na čísle nedoplatky, atp., a do pěti dnů ho uvolnit k přenosu.

V tomhle si ale bahenní prd vykládá podmínky tak, že ONI mají po podání výpovědi dalších deset dní na jakési šetření (?) a až po tomto šetření informují nového operátora, že jsem smlouvu platně vypověděl.
Poté teprve zahájí uvolnění čísla... Takže se může stát, že budu proti své vůli jejich zákazníkem až o 15 dní déle, než je opravdu potřeba.

Smlouvu jsem byl vypovědět v pondělí, pět dní je tedy pryč, takže by číslo mělo být platně uvolněno (smluvní závazky mám vyrovnané), ale O2 doposud ani neinformovalo Vodafone (kam číslo přenáším), že jsem se u nich už byl ověřit...
V jejich systému je moje objednávka ve fázi "čekání na autorizaci", přičemž nikdo není schopen říct, na jakou autorizaci se vlastně čeká. Podle opatření ČTÚ spočívá autorizace v ověření, že číslo je moje a je ho možné přenést, všechny tyto podmínky jsem splnil.

Mám prostě smůlu, nebo je tohle standardní chování O2?
-= Nic není tím, čím se zdá být =-

Jsem mobilní maniak :-)
zajDee
Junior

Odeslat příspěvekod tommy:-) 14. 1. 2007 12:11

ja přenášel od O2 několik čísel a nebyl problém. Spíš bych zkontroloval, jestli to zaměstnanec udělal správně. Bude to jednotlivá chyba. Naopak O2 a Vodafone mají přenosy nejrychlejší.
když dva dělají totéž, není to vždy totéž.
made by EUROTEL, fucked by O2
aneb každá bublina jednou praskne
tommy:-)
Pokročilý

Odeslat příspěvekod zajDee 14. 1. 2007 12:29

Kontrolu jsem provedl, na prodejně jsem byl dokonce dvakrát, přičemž poprvé nebyl problém, podruhé mi jiný zaměstnanec tvrdil, že pokud přijde žádost o přenos v ten samý den, co jsem ji podával u konkurence, může to způsobit problém.
Stejně tak jsem kontrolu prováděl přes infolinku (3x), ani tam ale nejsou schopni (="systém jim neumožní") říct, kde přesně se to zadrhlo.
A pořád tvrdí to, že na první fázi, tedy na mou autorizaci, mají oni deset dní.
-= Nic není tím, čím se zdá být =-

Jsem mobilní maniak :-)
zajDee
Junior

Odeslat příspěvekod Michal P 14. 1. 2007 12:34

Možná to potrvá o nějaký den déle ale číslo ti přenesou neboj.
Oni vše dělají až na poslední chvíli, každý den co jsi ještě u nich je pro ně dobrý, přináší zisk.
...
Michal P
Pokročilý

Odeslat příspěvekod zajDee 14. 1. 2007 12:38

Michal P píše:Možná to potrvá o nějaký den déle ale číslo ti přenesou neboj.o/quote]
Já se právě bojím, aby to neprotahovali tak dlouho, než uplyne těch deset dní. Poté by mi Vodafone tu objednávku zrušil a bylo by po ptákách...
tquote="Michal P"]Oni vše dělají až na poslední chvíli, každý den co jsi ještě u nich je pro ně dobrý, přináší zisk.
-= Nic není tím, čím se zdá být =-

Jsem mobilní maniak :-)
zajDee
Junior

Odeslat příspěvekod Michal P 14. 1. 2007 12:46

Mě ten přenos trval určitě dýl jak 10 dní a nikdo nic nestornoval, objednával jsem k přenosu i nový telefon přes eshop a to taky chvilku trvalo, s tím mobilem mi dorazila i nová sim a smoluva k podepsání a až od týhle doby do bylo tak do těch 10 dní.
...
Michal P
Pokročilý

Odeslat příspěvekod zajDee 14. 1. 2007 12:49

Ono jde o to, aby do 10 dní dali z OuTů echo do Vodafone, že se číslo *začne* přenášet. Zatím mi na Vodafone infolince (800777711) k přenosu čísla hlásí, že "zatím jsem nebyl navštívit svého stávajícího operátora" :-(
-= Nic není tím, čím se zdá být =-

Jsem mobilní maniak :-)
zajDee
Junior

Odeslat příspěvekod tommy:-) 14. 1. 2007 13:30

No to by se po deseti dnech zrušila. Tak to bych udělal haló a zkusil tu výpověď podat znovu, jako bys ji nedával. Já ji poslal dopisem normálně a přijali ji za 2dny.
když dva dělají totéž, není to vždy totéž.
made by EUROTEL, fucked by O2
aneb každá bublina jednou praskne
tommy:-)
Pokročilý

Odeslat příspěvekod zajDee 14. 1. 2007 18:42

tommy:-) píše:No to by se po deseti dnech zrušila. Tak to bych udělal haló a zkusil tu výpověď podat znovu, jako bys ji nedával. Já ji poslal dopisem normálně a přijali ji za 2dny.j/quote]


No haló budu dělat už teď, protože se mi jednání O2 nelíbí a (podle mě) takhle obcházejí opatření ČTÚ, čímž poškozují zákazníka a narušují trh :)

Jinak výpověď s žádostí o přenesení jsem podal k týhle chvíli už 2x. Jsem zvědavej, jestli se teda rozhoupou a do středy potvrdí přenos.
Pokud ne, budu zlej...
-= Nic není tím, čím se zdá být =-

Jsem mobilní maniak :-)
zajDee
Junior

Odeslat příspěvekod kocpel 14. 1. 2007 19:19

tady je můj příspěvek z 26.10.2006...

Já jsem přecházel od Eurotelu k T-Mobile hned 15.1. ráno, podal jsem si žádost a čekal jsem rychlý převod čísla. Byl jsem ale dost nepříjemně překvapen přístupem Eurotelu. Celkem dvakrát jim podle informací infolinky " žádost o přenos čísla vypadla za systému " a slibovali mi různé výhody když u nich zůstanu (byl jsem u Eurotelu od roku 1992). Únik od Eurotelu se napotřetí konečně povedl až 17.2.. Od té doby jsem u T-Mobile paušálním zákazníkem a jsem velmi spokojen. NIKDY VÍCE EUROTEL - DNES VLASTNĚ UŽ O2...
Nokia450 > Nokia5110 > Nokia3310 > Nokia6310i > Nokia6230i > NokiaN80 > NokiaE50 > NokiaN86 8MP> NokiaN8 > Apple iPhone 5S
kocpel
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod tommy:-) 14. 1. 2007 19:32

Tak asi se to nedá srovnávat s prvním dnem kdy přenositelnost fungovala. Odchod od vodafone po měsíci byl taky ještě teror.
když dva dělají totéž, není to vždy totéž.
made by EUROTEL, fucked by O2
aneb každá bublina jednou praskne
tommy:-)
Pokročilý

Odeslat příspěvekod zajDee 14. 1. 2007 20:44

No i právě proto, že to není den, týden, ani měsíc po spuštění přenositelnosti bych čekal, že alespoň trošku spolupracovat budou a půjde to snadno... :)
-= Nic není tím, čím se zdá být =-

Jsem mobilní maniak :-)
zajDee
Junior

Odeslat příspěvekod tommy:-) 14. 1. 2007 22:08

Tuhle stránku znáš? http://portace.vodafone.cz/mnp_pac-status.php je to tam obvykle přehlednější než na té lince.
když dva dělají totéž, není to vždy totéž.
made by EUROTEL, fucked by O2
aneb každá bublina jednou praskne
tommy:-)
Pokročilý

Odeslat příspěvekod zajDee 15. 1. 2007 10:45

Tu stránku znám, ještě dneska ráno tam bylo napsáno, abych vydržel, že mi poslali kód pro ověření (po zadání PAC ID) :))

Před chvílí přišel mail od Eurotelu:
Vážený zákazníku,identifikace k objednávce na přenesení čísel 1354466XXXX
byla úspěšná. Proces přenesení čísla pokračuje. Telefónica O2 Czech
Republic, a.s. (z mailu recycler.eurotel@eurotel.cz)

Takže teprve odteď se začíná počítat lhůta až pěti dnů na uvolnění čísla... No jsem zvědav, jak moc budou zdržovat teď.
-= Nic není tím, čím se zdá být =-

Jsem mobilní maniak :-)
zajDee
Junior

Odeslat příspěvekod tommy:-) 15. 1. 2007 11:00

Teď už nemají jak zdržovat. Přesně za pět dnů bude volné. Všichni operátoři to uvolňují přesně ten pátý den.
když dva dělají totéž, není to vždy totéž.
made by EUROTEL, fucked by O2
aneb každá bublina jednou praskne
tommy:-)
Pokročilý

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků