Reklamace telefonu - nárok na odstoupení od smlouvy ?

Pokud nenaleznete vhodnější přihrádku

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod PC 10. 6. 2010 22:16

Mám Xperii X1i a nemohu řící že by s ní nebyly problémy.

Praskl mi na ni kryt. Automaticky mi přehráli i software. V rámci promo akce jsem si v dnes již neexistujím firemním obchodě v OC Palladium nechal nahrát CZ soft.

Telefon čas od času zamrzá, klávesy nereagují na dotek, někdy píší zcela jiné znaky než mají. Někdy při vysunutí, zasunutí klávesnice dojde k resetu telefonu.

Opětovně prasknul kryt .

Přestalo fungovat nabíjení z USB. Telefon sice zobrazí symbol nabíjení ale baterie se nenabije.

Čas od času dochází k samovolnému posunutí času. Prostě najednou začne ukazovat naprosto nesmyslný čas.

Vložím li do telefonu kartu někdy se chová jako by v něm žádná karta nebyla. I když je to karta která v něm byla vždycky.

Mám právo na odstoupení od smlouvy a tedy nárok na vrácení peněz ? Telefon je stále ještě v záruce a já se domnívám že špičkový model, kterým Xperia X1i byla - a v podstatě s menšími výhradami je i dnes by se takhle chovat neměl...
Back to Mac - with new Mac Book Pro !
PC
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod nitram47 11. 6. 2010 04:16

Nedavno sa to riesilo znova. 3x ta ista zavada alebo 4x rozne vady. Takze minimalne 3-4x musi byt telefon v servise. Samozrejme reklamacie uznane.
hard to the core

⇛Nie je umenie smiať sa keď sa ti chce plakať, ale vypiť keď sa ti chce grcať.
nitram47
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod audis 11. 6. 2010 07:24

presne tak . takze reklamuj kazdou zavadu zvlast. :)
Mohli bychom prosím vystoupit ihned z Evropské Unie?
audis
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod zivan 11. 6. 2010 07:38

Preju hodne stesti, me nedavno prisla Xperie z reklamace a krome asi jen celniho hlinikoveho krytu byly vsechny ostatni vymenene. Co jsem zjistoval, tak pry popraskane kryty u telefonu starsich pul roku nechce servis menit :(
Motorola Edge 20; HP Elitebook 845 G8 (Ryzen 5650U, 32GB RAM, WD SN570 1TB, 14" fullHD IPS) + HP USB-C G5 Essential + 29" LG 29UM65 + 22" Eizo S2202W
zivan
Pokročilý

Odeslat příspěvekod ondraschoffka 11. 6. 2010 08:08

nitram47 píše:Nedavno sa to riesilo znova. 3x ta ista zavada alebo 4x rozne vady. Takze minimalne 3-4x musi byt telefon v servise. Samozrejme reklamacie uznane.

z vlastní zkušenosti můžu potvrdit, že rozhodně není třeba, aby se telefon kvůli odstupu posílal do servisu 3 nebo 4krát, pokud se uvede již do reklamačního protokolu, že zákazník požaduje vrácení peněz a v něm uvedené vady se v servisu projeví, lze toto učinit hned na první pokus... ;) samozřejmě vady v tomto případě musí být 4 a více...
pravidla jsou a) tři stejné vady po sobě; b)čtyři různé vady po sobě; c)více vad v jeden okamžik (což je tento popisovaný případ)....
ondraschoffka
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod audis 11. 6. 2010 09:04

c) je nesmyll. ano zapomneli jsme na dalsi moznost, citace: pokud je zarizeni neopravitelne, ma zakaznik pravo na vymenu nebo odstoupeni dle vlastniho vyberu. volbu vraceni penez doporucuji uvest jiz na zacatku do protokolu. usetri kdyztak cas a nervy obema stranam.

ale pochybuju, ze v ttomto pripade servis prohlasi, ze zarizeni je neopravitelne.. :)

-- 11 čer 2010 10:06 --

nebo dohoda s obchodnikem: "pane prodejce, ja uz jsem z toho pristroje na nervy z tech vad, ja ho proste nechci. vratite mi penize?"
Mohli bychom prosím vystoupit ihned z Evropské Unie?
audis
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ondraschoffka 11. 6. 2010 09:44

no to c) minimálně českej T-Mobile běžně praktukuje, takže zas tak mimo to asi nebude, ne? ;)
btw, prodejce si rád ušetří náklady na čtyřnásobnou cestu telefonu do a ze servisu, který má 4 nebo více vad - tak jako tak by nakonec servis odstup uznal, tak proč to protahovat a prodražovat?
u TMCZ opravdu platí, že 4 a více vad v jeden okamžik zároveň = nárok na odstoupení od kupní smlouvy, skoro bych se divil, že je to jinde jinak....
ondraschoffka
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod audis 11. 6. 2010 11:33

ano jinde to je jinak. ja vychazel jen z litery zakona.
Mohli bychom prosím vystoupit ihned z Evropské Unie?
audis
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod PC 12. 6. 2010 14:42

OK, tak ho vezmu na reklamaci... a uvidím. Pokud bych dostal zpátky prachy koupil bych si něco rozumnějšího. Asi iPhone.
Back to Mac - with new Mac Book Pro !
PC
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod iwigirl 13. 6. 2010 13:07

audis píše:ano jinde to je jinak. ja vychazel jen z litery zakona.


Pokud budeš vycházet z litery zákona, tak se podívej konkrétně na §622 OZ odst.2:

§ 622
(1) Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna, a prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, může kupující požadovat výměnu věci, nebo týká-li se vada jen součásti věci, výměnu součásti. Není-li takový postup možný, může kupující žádat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit.
(2) Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit. Táž práva přísluší kupujícímu, jde-li sice o vady odstranitelné, jestliže však kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat.


Judikatura za větší počet vad považuje současný výskyt min.3 různých závad.
Pokud je toto případ tazatele, může od smlouvy odstoupit. Požadavek na odstoupení od smlouvy je třeba vznést při reklamaci a nechat zaznamenat do rekl. protokolu.
iwigirl
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Carismatico 13. 6. 2010 14:12

A pokud není tvůj telefon starší více jak 6 měsíců, tak můžeš v rámci § 623 "rozporu s kupní smlouvou" požadovat výměnu za jiný kus.
Xperia S White + Wave 3 + Galaxy S II + S III

Mobilní poradenství a konzultace, více v "zeměkouli" :D
Carismatico
Moderátor Galerie
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod iwigirl 13. 6. 2010 18:22

čoveče, 623 to zrovna není... Je to § 616 :-)
iwigirl
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Carismatico 13. 6. 2010 18:28

Vidíš to, mě šla vždycky matika špatně :D Ale na warku jsem to snad citoval dobře :D
Xperia S White + Wave 3 + Galaxy S II + S III

Mobilní poradenství a konzultace, více v "zeměkouli" :D
Carismatico
Moderátor Galerie
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod iwigirl 13. 6. 2010 18:43

Kde, kde? Hned to jdu zkontrolovat :D
iwigirl
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Carismatico 13. 6. 2010 18:47

W...[editováno]..., psal jsem tam dotaz, ohledně telefonu který jsem zakoupil a vzápětí se na něm projevila výrobní vada, a já se ptal, zda mi vrátí peníze a tvoje odpověď byla že ne. :))

//Myšpulín: psst, tohle zde raději nepiš, iwi jistě ví kde :)
Xperia S White + Wave 3 + Galaxy S II + S III

Mobilní poradenství a konzultace, více v "zeměkouli" :D
Carismatico
Moderátor Galerie
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků