5uch píše:Život baterce prý zkrátí i to, že prošla nabíjecím cyklem. I z toho důvodu se také doporučuje telefon z nabíječky po nabití sundat. A ty vlastně nabíjíš 2x tak často, když nabíjíš po spotřebování 50% kapacity.
Ano baterie se nabíjením opotřebovává to je pravda a samozřejmě nabíjecí cykly hrají roli, když baterie projde 1000 cykly bude víc optřebená než baterie co projde 100 cykly.
Ale nabíjecím cyklem se rozumí nabití 100% kapacity, tzn. když z 0 na 100% nabiju baterii bude to jeden nabíjecí cyklus, když nabiju 10x po 10% bude to zase jeden nabíjecí cyklus. Už dávno neplatí, že jakmile baterie začne nabíjet = nabíjecí cyklus nehledě zda se nabije celá nebo jen trošku.
-- 3. 4. 2024 19:20 --Zabral68 píše:Budu každému vděčný za užitečnou radu.
Telefon slouží tobě, tak ho používej jak ti vyhovuje, někomu to nabíjení na 80% nebude vyhovovat, někdo to neregistruje protože tolik telefon nevyužívá.
Kdybych třeba měl pravidelně telefon na nabíjecí stanici na stole, v autě apod. tak si to určitě zapnu ať to zbytečně nepřebíjím. Pokud tohle dělat nebudu tak to nechám nabít klidně na 100% a budu nabíjet méně často i když nabití na 80% by mě neomezilo.
Určitě je fajn jednou za čas tu baterii projet na 100% ať "nezapomene". Třeba u Macbooku, když je delší dobu na nabíjení, nabíjení odpojí, nechá vybít baterii na 90%, tam ji chvíli nechá a pomalu dobije zase na 100%, udělá to tak po pár dnech a pak to takhle opakuje +- každý den. Tam ale funguje dobře i to optimalizované nabíjení, pokud to má pravidelný řád, přes den zadokovaný, večer se odpojí a ráno zase na dok. Po pár dnech to pochopí a pak se po zadokování nabije na 80% hned, pak zastaví a na 100% se nabije cca hodinu před typickým časem odpojení. Dokonce to umí přizpůsobit schůzce v kalendáři, která je v jiné lokalitě, pak to nabije na 100% před tou schůzkou, pokud se nepletu, dokáže podle aktuální dopravní situace vhodně spočítat i čas potřebný na transport a na 100% je to nabité před odchodem na tu schůzku.