Odorik v síti T-Mobile - obecná diskuze

O virtuálních operátorech a jejich službách

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod drtic113 27. 11. 2022 20:26

JayDeeSq píše:
4ehite-Prosti píše:... otec si platí právě kaktus a jede na tý dobíječce, mám pocit že stejně mu to kaktusování stojí určitě přes 400kč měsíčně, tarif nechce a nedivím se mu.


jestli u kaktusu dělá stejně 400 měsíčně, tak za to se +- dá pořídit komplet neomezenka (volání+sms+data), takže to je trochu nesmysl

drtic113

máš nějaký zajímavý počty, u kaktusu lze volat pod korunu bez triplu a bez minimální útraty 100 měsíčně, příklad dobít 300 v nabíječce, koupit 200 minut a pak z obyč kreditu 6x22 minut, takže to dělá 332 minut na 7 měsíců a cena pak vyjde na 0,90 Kč/min, rozpočítáno do měsíců to pak vychází na 42,80 měsíčně, je to jen ukázka samozřejmě, de to kombinovat různě..s triplem to pak vyjde ještě líp, záleží pak i na platnosti kreditu a je vhodné mít tam taky data, aby těch minut zas nebylo zbytečně moc, ale při různým kombo se dá dostat pod odorika voip


Při koupi samoobnovovacího balíčku ano. Nicméně dát 300Kč, což je moje útrata za hlasové služby a SMS cca na 10 let, jen proto, abych měl volání za 0,90 Kč/min mi připadá uhozené a navíc voda na mlýn nenažraných operátorů. U Odorika, a to je mimochodem téma tohoto vlákna, takovéto zbytečné výdaje řešit nemusím a volám za 0,59 nebo na pevnou za 0,25Kč, což je pořád o dost míň. Jinými slovy, Kaktus se vyplatí jen pokud to člověk opravdu provolá. Pokud ne, Odorikovo levné volání za kredit s neomezenou platností se no občasné hovory hodí. Ale to silně záleží na tom, co člověk vlastně chce.
drtic113
Junior

Odeslat příspěvekod JayDeeSq 27. 11. 2022 21:36

Elnc píše:Tak to abych jim rovnou napsal reklamaci...

co bys jim reklamoval, když to všude uvádí? Stejný TYP není stejná velikost, krom toho je to v praxi prověřeno i osobně, že to samozřejmě funguje.

drtic113
pokud za 10 let utratíš za volání a sms 300,-, tak to je fakt na diágnózu řešit jestli voláš za 0,59 nebo klidně i za 3Kč, to při těch max 5 minutách měsíčně bude tak závratný rozdíl, že jakékoliv řešení absolutně postrádá smysl. Ani odorik není na tohle nepoužívání úplně vhodný, tam je min útrata 100Kč/2 roky.
JayDeeSq
Pokročilý

Odeslat příspěvekod drtic113 27. 11. 2022 21:49

Min útrata 100Kč/2 roky je nesmysl. Odorik mi spal cca od roku 2016 až do letošního jara. Jak účet, tak kredit zůstaly nedotčené. Nově byl od července zaveden poplatek 2Kč za měsíc za neaktivní účet, ale ani ten Odorik prakticky neuplatňuje.
Já nemám zapotřebí označovat za diagnózu někoho s jinými nároky na volání, dokonce ani ne takové, kteří místo řešení problémů a dotazů kladených v tomto vláknu mají zjevnou potřebou převést lidi ke Kaktusu či k jiným operátorům.
A ne, Kaktus nikdy výhodnější než VoIP Odorik nebude. Výhodnější může být leda tak flat, pokud člověk opravdu hodně volá.
Naposledy upravil drtic113 dne 27. 11. 2022 22:07, celkově upraveno 1
drtic113
Junior

Odeslat příspěvekod JayDeeSq 27. 11. 2022 22:06

Kaktus je jen ukázka, o potřebě volání tu řeč nebyla, nikdo nemusí volat třeba vůbec, ale když někdo provolá 5minut, tak je na diagnózu řešit jestli to je za 3 nebo 8 Kč, protože obojí je tak málo, že o tom ani člověk neví, že něco utratil, o tom byla řeč, jinak kaktus než voip výhodnější být umí. S triplem 0,50Kč/min od provolaných průměrně 200minut měsíčně tj. 100Kč/měsíčně, za to flat ještě zatím k sehnání není. Těch 0,29 na volání na pevnou linku mimo špičku nemá smysl řešit, protože na to není komu volat a během dne - úrady/firmy to je za 0,49=stejně jak kaktus s triplem.
Tu útratu mají v podmínkách, pak účtují 2Kč/měsíc za každé číslo registrované tzn. u voip to pak je v reálu min 4Kč/měsíčně. Jak to s tím účtováním ve skutečnosti je ví bůh, mě to také nebylo účtováno ani na nevyužívaném čísle.
JayDeeSq
Pokročilý

Odeslat příspěvekod drtic113 27. 11. 2022 22:09

No, jde právě o to, že člověk nikdy předem neví, kolik bude potřebovat provolat. A předplácet si zbytečně něco, co absolutně nevyužiju jenom proto, že možná přijde potřeba si zavolat, je blbost. Typický příklad - asistenční služba když klekne auto - provolám při tom klidně hodinu, ale dopředu to nevím.

Ne, Odorik neúčtuje zatím nic ani za neaktivní číslo navzdory změnám ve všeobecných podmínkách.
Naposledy upravil drtic113 dne 28. 11. 2022 09:15, celkově upraveno 1
drtic113
Junior

Odeslat příspěvekod Elnc 27. 11. 2022 22:32

JayDeeSq píše:
Elnc píše:Tak to abych jim rovnou napsal reklamaci...

co bys jim reklamoval, když to všude uvádí? Stejný TYP není stejná velikost, krom toho je to v praxi prověřeno i osobně, že to samozřejmě funguje.

Reklamoval bych to, že jsem v samoobsluze neměl při aktivním jednorázovém balíčku minut volbu jinou, než volbu toho balíčku, který byl aktivní (teď tedy aktuálně nemám balíček žádný). Když to funguje jiným, tak by mělo i mně.
Jinak ta SIM je celá nějaká divná, protože jsem ji poprvé aktivoval koncem dubna tohoto roku a tudíž dle FAQ by u ní neměla být volba jednorázových datových balíčků - a přesto tam ta volba je. Buď 80 MB za 50 Kč nebo 200 MB za 100 Kč.

Kód: Vybrat vše
Jednorázový datový balíček jde koupit jen na SIMce, která byla aktivována před 30. 7. 2020. U později aktivovaných SIMek je nabídka jednorázových datových balíčků zrušena.


Obrázek
"Johne Spartane, máte pokutu dva kredity za porušení slovního morálního statutu!" :P
Elnc
Poslední varování
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JayDeeSq 28. 11. 2022 09:23

drtic113

tu asistenční službu si předpokládám taky nepředplácíš a pojištění také žádné nevedeš, abys zachoval svojí filozofii.. předplácet není špatné, ale samozřejmě jen to co je reálné využít, jasný že někdo kdo provolá 10minut měsíčně si nemá předplácet stovky minut, ale jak to děláš u odorika, když to je také předplácení, co když už v životě nebudeš potřebovat volat a máš tam kredit?

Elnc

tak to asi ano, neměl si samoobnovující? Já mám při součaném aktivním 200minut na výběr cokoliv. A u jiné SIM, která taky byla aktivována po 30.7.2020 mám také možnost výběru jednorázových balíčků internetu, otázkou je jestli by skutečně prošla aktivace.
Přílohy
2022-11-28_084901.png
JayDeeSq
Pokročilý

Odeslat příspěvekod 5uch 28. 11. 2022 13:43

JayDeeSq:

Díky za to ujasnění balíčků u Kaktusu. Jestli to teď chápu správně, tak balíček mi po měsíci nepropadne za předpokladu, že si ho prodloužím dalším balíčkem (může být i menší, ale musí být stejného typu).

Takže pokud mám "nabito", a nepodaří se mi to spotřebovat, tak mne Kaktus nutí stále alespoň k nějakému minimálnímu dobití novým balíčkem každý měsíc. Trochu jiná filosofie než u ostatních operátorů: ti člověka o zbytek zaplaceného kreditu za balíček po měsíci rovnou okradou. Tady člověk musí platit výpalné, aby o kredit nepřišel. ;-) Otázka, co je lepší... Ale za určitých okolností je ten přístup Kaktusu výhodný, o tom žádná.

A jak správně podotýkáš, pokud řešíme volání, co by u Kaktusu vyšlo na nízké stovky za rok... je to v podstatě jedno. I když si to člověk zlevní VoIPem - úspora minimální, nemá cenu to řešit.

A jak jsem psal výše já, mám rodinu na Odoriku a většina volání přes něj je tedy zdarma (řádově hodiny měsíčně vzájemného volání). Tady to nejde levněji než přes extrémně výhodný Odorik - neomezené volání do vlastní sítě za nulový paušál :-D (za předpokladu, že si člověk tak jako tak platí internet na doma).

Ale pokud někdo má jiné volací zvyklosti... ať si to řeší po svém.
Moderátor, co pamatuje Siemens ME45
5uch
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod drtic113 28. 11. 2022 15:01

JayDeeSq píše:drtic113

tu asistenční službu si předpokládám taky nepředplácíš a pojištění také žádné nevedeš, abys zachoval svojí filozofii.. předplácet není špatné, ale samozřejmě jen to co je reálné využít, jasný že někdo kdo provolá 10minut měsíčně si nemá předplácet stovky minut, ale jak to děláš u odorika, když to je také předplácení, co když už v životě nebudeš potřebovat volat a máš tam kredit?



Neprovolaný kredit mi u Odorika nikdy nepropadne a dá se jak vrátit, tak převést. A hlavně je provoz velmi jednoduchý. Nemusím nic hlídat a nikdo mě nenutí si pořád dokola dobíjet a cpát mu další peníze jenom abych náhodou o nějaký kredit nepřišel. Kromě toho, že ušetřím za volání, tak taky ušetřím čas (což je možná ještě cennější než ušetřené peníze), když nemusím pořád řešit co a jak kde udělat, aby to bylo výhodné a vyhovovalo to mým potřebám.
Naposledy upravil drtic113 dne 28. 11. 2022 16:29, celkově upraveno 2
drtic113
Junior

Odeslat příspěvekod ze.us 28. 11. 2022 15:53

Počet stránek na tomto vláknu a např. na vláknu pro Kaktus hovoří za všechno.

Treba o poctu uzivatelu dane sluzby, vid?
ze.us
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod drtic113 28. 11. 2022 16:27

Možná pravda. Už jsem to smazal.
Na druhé straně nemálo místa tu ještě navíc zabírají spíš invektivy, než řešení technických problémů Odorika.

Takže pro ty, které opravdu zajímá Odorik můžu ještě odkázat na jejich fórum http://forum.odorik.cz/viewforum.php?f= ... 300450a5cb, kde na dotazy odpovídají kromě účastníků fóra přímo jejich developeři a admini a v drtivé většině se tam člověk dobere relevantní odpovědi. Třeba se to bude někomu hodit.
Naposledy upravil drtic113 dne 28. 11. 2022 20:55, celkově upraveno 3
drtic113
Junior

Odeslat příspěvekod 4ehite-Prosti 28. 11. 2022 17:40

Já jsem asi úplně pitomej ale nedokážu nastavit víc clipů na jednom čísle. Mám číslo -geolokační z prahy, k němu jsem si přidal jeden svůj mobilní telefon ale ten druhý nevím jak.
Můžu CLIP smazat a dočasně vypnout, ale zdá se mi že k jedné lince mohu mít jedno číslo.
Tedy řešením je mít dvě linky a na každe mít jeden CLIP nebo jinak?
Děkuji
4ehite sa prosti
4ehite-Prosti
Junior

Odeslat příspěvekod drtic113 28. 11. 2022 18:04

Myslím, že víc CLIPů k jednomu číslu nastavit nejde. Z logiky věci, když budu někomu volat a měl bych tam nastavených víc CLIP čísel, které z nich by se volanému vlastně mělo zobrazit? Ano, psali jsme takový soft, který když běžel na ústředně, tak toto umožňoval, ale uživatel pak musel definovat pravidla, podle kterých se dané číslo vybíralo. Využitelnost byla minimální a náročnost nastavení pro uživatele už nebyla příliš user-friendly.
Takže bych volil možnost 2 čísel a ke každému vlastní CLIP.
Naposledy upravil drtic113 dne 28. 11. 2022 21:00, celkově upraveno 4
drtic113
Junior

Odeslat příspěvekod 4ehite-Prosti 28. 11. 2022 18:14

Děkuji, nastavím to takto
4ehite sa prosti
4ehite-Prosti
Junior

Odeslat příspěvekod 5uch 28. 11. 2022 20:32

4ehite-Prosti píše:Já jsem asi úplně pitomej ale nedokážu nastavit víc clipů na jednom čísle. Mám číslo -geolokační z prahy, k němu jsem si přidal jeden svůj mobilní telefon ale ten druhý nevím jak.
Můžu CLIP smazat a dočasně vypnout, ale zdá se mi že k jedné lince mohu mít jedno číslo.
Tedy řešením je mít dvě linky a na každe mít jeden CLIP nebo jinak?
Děkuji


JayDeeSq píše:4ehite-Prosti
u odorika na jedné lince lze mít více čísel a přepínat, či při volání dávát na konec *x (x=číslo dalšího registrovaného čísla).


No, když tohle JayDeeSq napsal, říkal jsem si: "...hm, tohle neznám, to je nějaká vychytívka Odorika, podívám se na to".
Ale čím dál víc mi to připadá jako zavádějící nesmysl, omyl. Nebo JayDeeSq mluvil o něčem úplně jiném a my to nepochopili. 8-)

Jak píše 4ehite-Prosti - vidím jen možnost přiřadit veřejnému číslu u Odorika (geografickému nebo nomadickému) jedno mobilní číslo, které se následně musí ověřit přes SMS. Pak jde volání z Odoričího čísla provádět zdánlivě jako z toho mobilního čísla (volaný vidí číslo mobilu). V Nastaveních Odorika je možné tohle maskování mobilním číslem dočasně vypnout, nebo ho pro dané volání potlačit vytočením volaného s *0 na konci jeho čísla, nebo to maskovací číslo odřadit úplně (zrušit). Nikde nevidím možnost dát těch čísel víc a mít přehled o tom, jaké se použije jako *0, *1, *2 atd.
Moderátor, co pamatuje Siemens ME45
5uch
Moderátor
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků