telz.com

O zahraničních operátorech a jejich službách

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod 5uch 17. 9. 2022 13:28

jjrr:

OMG... trochu silná a zavádějící tvrzení to byla.

Všichni potřebují mobilní data.

Ne, nepotřebují je všichni. Jediné, s čím bych trochu souhlasil je to, že celkově roste (s)potřeba (mobilních) dat a počet lidí, co je užívá. Ale nejsou to všichni.

Kdo dnes potřebuje telefonovat? Nikdo.

Naopak. Neznám ve svém okolí nikoho, kdo by telefon nepoužíval k... světe div se... telefonování. A to nemluvím o telefonování po internetu (VoIP, WhatsApp atd).

A dá ti VoIP nějaká data? Nedá.

Snad z principu VoIP plyne, že data ke svému provozu potřebuje, a ne že je dává (a potřebuje jakákoli data - Wifi, pevná linka, mobilní internet - nemusí to být nutně mobilní data)

mrtvá služba, slepá kolej

Hm, to bych neříkal technikům ve firmách, kde mají na VoIP připojeny všechny telefony. Zaměstnanci ani nemusí tušit, že jejich "pevná" a vnitřní linky jedou na VoIP.

Realisticky bych to hodnotil takto: VoIP (u nás) propásl svoji hvězdnou chvíli - čas předražených mobilních služeb, kdy mohl být univerzální a levnou náhradou/konkurencí. Ale svoji pozici si bude i nadále držet (předpokládám, že celkový objem hovorů přes VoIP je u nás v nižších jednotkách procent... tedy pokud za pravé VoIP nepovažuji i služby typu WhatsApp, které jedou na vlastním protokolu a nemají konektivitu mimo své vlastní uživatele).
V současné době VoIP funguje paralelně, není to většinová služba, není to kdoví jak viditelná služba, ale funguje dobře a ještě dlouho tu bude. Do doby, než se tu objeví nějaká univerzální "killer app" služba, která zintegruje všechna volání s vysokou mobilností a nízkými náklady, s vysokou míry rozšiřitelnosti na pobočkové ústředny (business řešení) a sjednotí současnou roztříštěnost. Ale moc prostoru pro něco takového nevidím.
Moderátor, co pamatuje Siemens ME45
5uch
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jjrr 17. 9. 2022 13:43

Jediným schůdným řešením je, že si zákazník zaplatí pouze mobilní data u mobilního operátora a do mobilu nainstaluje nějakou jednoduchou appku, která mu bude zajišťovat levné volání a SMS přes ta data. Jinak to nemá šanci výrazně uspět u majority. Zaspali dobu prostě.
jjrr
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod 5uch 17. 9. 2022 13:48

To není jediný schůdný způsob užití.
V praxi se s ním moc nesetkávám, častěji vidím jiné způsoby. I když připouštím, že moje zkušenost nemusí být úplně reprezentativní obraz toho, jak se u nás VoIP užívá.
Moderátor, co pamatuje Siemens ME45
5uch
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod jjrr 17. 9. 2022 13:53

Tady ale nejde o to, jak se co používá, ale jak to chce používat majorita. Prostě chtějí kdekoliv a kdykoliv se jim zachce vyndat mobil z kapsy, vybrat volaného z tel.seznamu nebo naťukat na klávesnici mobilu tel. číslo a volat.
jjrr
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod steve 18. 9. 2022 08:51

5uch - dakujem, mal si dobreho tusaka a pekne si prelustroval historiu TELZ, zda sa ale, ze to od r.2018 mohlo fungovat, ja som posledny hovor mal 7.9. Zostali mi tam nastastie len 4 centy neprevolane, takze skodoradostni diskuteri ma nemusia velmi lutovat.
Ano, VoIP-u som dlhe roky fandil, od r.2007 aj aktivnejsie na uz zaniknutom VoIP fore telefonujeme.cz a myslim si, ze pokial miliardarski slovenski aj ceski mobilni operatori nebudu mat nepredrazene ponuky a podmienky ako napr. v Taliansku, Rakusku ci v Polsku, tak dovtedy cenovo vyhodne VoIP projekty maju sancu. Tymto mi na Slovensku v mobile ostava zilinsky optimalcall.com s pridelenym geograf.cislom 037......... , Nitra, aj ked s nevyhodnejsimi cenami 2 a 5 centov za minutu. V predplatenke s Orange datami mam 4GB + teraz na 2 mesiace bonus 25 GB pri prilezitosti vzniku predchodcu Globtel. Ale, nevyhodne minuty za 10 centov, SMS za 6 centov, co uz mi pripada dost na to, aby som sa zbytocne nedal okradat a nevykrmoval tucne zahranicne matky mob.opov. Vy aspon mate domace O2, i ked nie som si isty, ci nahodou neodvadza dane na Cypre ci v zugskom kantone, samozrejme, v zmysle platnych zakonov.

Este stale dufam, ze sa telz stal len obetou hacku a velmi neprijemny pre isty segment trhu s mobilnymi volaniami. A snad, po nom pridu dalsi kvazi sedi operatori, ktorych cielom nebude zbohatnutie hned za prve 2 roky. Zalezi to vsak jedine od domaceho regulatora, ktory by prestal tahat za povraz spolu s majitelmi sieti a vzdy na ukor klientov.

Pre mna skoda, uvidime co bude dalej, z minorit sa casto stavaju majority a naopak, snad raz pride aj kuzelnik.
steve
Junior

Odeslat příspěvekod 5uch 18. 9. 2022 12:50

steve:
No tak fajn, snad v tom z CZ a SK nezahučelo moc lidí s velkým objemem kreditu. Ty jsi celkem v pohodě.
Nečekal jsem, že se má předtucha tak rychle naplní a nemám z toho radost. Druhý hlas v hlavě mi říkal, že jsem až paranoidní.

Konec konců, podle všeho TELZ opravdu "nějak" fungovalo od roku 2018 (což je dost dlouhá doba na to, aby tomu člověk začal věřit). Jediný konkrétní a neoddiskutovatelný varovný znak byla registrace domény přes GoDaddy. A poněkud mlhavý popis fungování a podmínek na webu.

Na druhou stranu, rozjet základní VoIP služby není až tak složitý a na vstupní kapitál náročný byznys. Několikrát jsem viděl, že si tuhle technologii a lákadlo "voláme si zadarmo!" přisvojily jako maskovací legendu různé pyramidové podvody, vydávané za MLM: Telme, Kairos, Wor(l)d, Telex Free...

Poučení:
Lustraci přes WhoIs a WebArchive doporučuji ve všech případech, kdy člověk uvažuje o svěření peněz nějakému subjektu jen na základě informací na nějakému webu, který slibuje až podezřele lákavé benefity. ;-)

- V případě pochybností se raději přiklonit na stranu "Díky, ne".
- Nedělat ze sebe "užitečného idiota" a nedoporučovat takovou věc dalším lidem. V nejhorším případě si rozbít hubu sám.
- Není nutné za každou cenu vyhledávat ty úplně nejlevnější služby, ale spíš ty, kde je dobrý poměr "cena, reputace, podpora, spolehlivost"
Moderátor, co pamatuje Siemens ME45
5uch
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod steve 18. 9. 2022 16:08

Byvali pracovnici Telz-u radia na antitelz.com ako dalej. Zaujimave, ze telz vlastnila estonska firma a preto mi uz je jasne, preco to takto dopadlo, nebola to finska habadura na nas.
steve
Junior

Odeslat příspěvekod 5uch 18. 9. 2022 23:30

No to se nám z toho udělalo hezké melodrama! 8-D

Ale teď vážně... celé je to... takové divné.
Ta informace, jak se dostat zpět k penězům, by měla být na webu telzu, a ne nějakého antitelzu. Jak často se v reálu stává, že se bývalí zaměstnanci spojí a radí postiženým, jak postupovat proti jejich bývalému zaměstnavateli? A kde je vlastně řečeno, kdo jsou ti, co dávají ty rady? Aha. "team that worked for Telz". Kdo konkrétně? Nikdo neví.
A velmi zajímavá je ta věta, která říká, že Telz pošle jako omluvenku 20 EUR těm, co si podají stížnost. O tom rozhodují bývalí zaměstnanci? To mi nedává smysl. Spíš mi to přijde jako začátek lákání poškozených na tzv. refund scam. A může ho spustit kdokoli, kdo o konci telzu ví (a doteď s ním neměl nic společného). Ale taky to může být někdo, kdo stál za telzem.

Zatím vcelku neradí nic špatného (buď telz pošle na účtu nespotřebované peníze zpět na kartu nebo paypal účet, nebo si má postižený požádat o refund svou banku nebo Google, nebo Apple (pokud se platilo jejich službami).

Ale pokud za to budou chtít nejdřív něco málo zaplatit, nebo vylákat nějaké osobní údaje (zejména pak podrobnosti ke kartovému nebo paypal účtu)... tak bych byl velmi opatrný.

Jo, a mimochodem... antitelz je doména registrovaná dva dny zpět (OK, jak jinak)... ale zase přes proxy registrátora GoDaddy.

Good luck. Platby kartou se s trochou úsilí dají reklamovat - mě se to podařilo v případě letenek od společnosti, která před odletem zkrachovala, a tudíž prokazatelně z její strany nedošlo k plnění.
Ale to byla v česku působící letecká společnost, případ byl dobře znám a já měl v kapse jako doklad letenky na den, kdy společnost už nelétala.
Jaké doklady o stavu svého účtu mají zákazníci telzu?

Fakt bych si dával pozor na nějaké "refund scamy". Když takhle zkrachuje nějaký podvod, tak se často objeví další podvodník, který za úplatu slibuje záchranu peněz (nebo jejich části)... ale ve skutečnosti chce jen z obětí vysát osobní údaje nebo další drobné. Oběti finančních podvodů jsou často zoufalci a ne moc chytří lidé, co vděčně skočí do náručí prvního "spasitele"... a organizátor refund scamu má svoji cílovou skupinu jako na tácu.

To výše uvedené o obětech scamů platí obecně, nemířil jsem tím na nikoho konkrétního.
Moderátor, co pamatuje Siemens ME45
5uch
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod steve 19. 9. 2022 14:41

Mne to tiez vychadza tak, ze uz sefstvo je aj s peniazmi za kopcami a neznamy mancaft sa teraz snazi mozno pomoct a mozno este raz osklbat.
Inak, ja napr. nedavam ani mojmu slovenskemu VoIP poskytovatelovi viac ako 5€ naraz, a pochybujem, ze ini VoIP-aci, ktori zvladli stiahnutie a pouzivali appku telzu, by boli menej obozretni a posielali tam zbytocne velke sumy. Vsak stacilo hocikedy dobit. Ja som svoj kredit priebezne vyuzival na volania do Svajciarska, lebo tam ziju moje deti /dcera aj syn/, doteraz to bolo najvyhodnejsie, skor som ale ocakaval zvysovanie cien /co sa u nas uz zneuziva. Najma digit. operatori su vo viacerych krajinach na zozname firiem, ktorym stat bude zdanovat nezasluzene vysoke zisky/. A do buducna? Bol by som rad, keby sem chodiaci a znali ludia dali info, co sa oplati ako nahrada za telz a keby to aj admin 5uch sledoval aj so svojim vycibrenym tusenim.
steve
Junior

Odeslat příspěvekod 5uch 19. 9. 2022 15:37

Steve:
Nějakou velkou rešerši na téma "ceny VoIP" nechystám. ;-) Jedině, kdyby se něco špatného stalo s Odorikem.
Jsem u něj spokojený. Možná by se našel nějaký levnější, nebo za specifických podmínek levnější operátor... ale při cenách Odorika těžko dosáhnu nějaké významné úspory.

Naposledy jsem mu poslal 400 Kč na konci roku 2019. A ještě tam 50 Kč kreditu mám. Za poslední rok 24 hodin odchozích hovorů a 33 hodin příchozích a stálo mne to necelých 200 Kč.

Pokud jde o volání do zahraničí - Odorik je vcelku transparentní, podle všeho prodává hovory za nákupní cenu + rozumnou marži (proto tak obsáhlý ceník).
Pokud je to volání do Švýcarska (dlouhé hovory) v rámci rodiny - tam by se to dalo vyřešit tak, že si i děti ve Švýcarsku pořídí nomadické číslo od Odorika a budete si volat zdarma, resp. jen za cenu dat. Ale pokud jde o volání na mobil, tam v rámci rodiny musí fungovat dobře i komunikační aplikace typu WhatsApp.
Moderátor, co pamatuje Siemens ME45
5uch
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod steve 20. 11. 2022 10:39

Ano, pouzivame Viber a Vocap, Odorik som uz kontaktoval a na buduci tyzden to rozbehnem. Na iPhone odporucaju app Zoiper, uvidime.
steve
Junior

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků