OMG... trochu silná a zavádějící tvrzení to byla.
Všichni potřebují mobilní data.
Ne, nepotřebují je všichni. Jediné, s čím bych trochu souhlasil je to, že celkově roste (s)potřeba (mobilních) dat a počet lidí, co je užívá. Ale nejsou to všichni.
Kdo dnes potřebuje telefonovat? Nikdo.
Naopak. Neznám ve svém okolí nikoho, kdo by telefon nepoužíval k... světe div se... telefonování. A to nemluvím o telefonování po internetu (VoIP, WhatsApp atd).
A dá ti VoIP nějaká data? Nedá.
Snad z principu VoIP plyne, že data ke svému provozu potřebuje, a ne že je dává (a potřebuje jakákoli data - Wifi, pevná linka, mobilní internet - nemusí to být nutně mobilní data)
mrtvá služba, slepá kolej
Hm, to bych neříkal technikům ve firmách, kde mají na VoIP připojeny všechny telefony. Zaměstnanci ani nemusí tušit, že jejich "pevná" a vnitřní linky jedou na VoIP.
Realisticky bych to hodnotil takto: VoIP (u nás) propásl svoji hvězdnou chvíli - čas předražených mobilních služeb, kdy mohl být univerzální a levnou náhradou/konkurencí. Ale svoji pozici si bude i nadále držet (předpokládám, že celkový objem hovorů přes VoIP je u nás v nižších jednotkách procent... tedy pokud za pravé VoIP nepovažuji i služby typu WhatsApp, které jedou na vlastním protokolu a nemají konektivitu mimo své vlastní uživatele).
V současné době VoIP funguje paralelně, není to většinová služba, není to kdoví jak viditelná služba, ale funguje dobře a ještě dlouho tu bude. Do doby, než se tu objeví nějaká univerzální "killer app" služba, která zintegruje všechna volání s vysokou mobilností a nízkými náklady, s vysokou míry rozšiřitelnosti na pobočkové ústředny (business řešení) a sjednotí současnou roztříštěnost. Ale moc prostoru pro něco takového nevidím.