Zdravím, manželka má tento mobil a přestala jí fungovat na telefonu možnost platby mobilem. NFC povoleno, Google Pay nainstalován nanovo, všechny funkce a požadavky v "Nastavení bezkontaktních plateb" se souhlasným zatržítkem, aplikace tvrdí, že platba by měla fungovat, leč na přiblížení telefonu k terminálu přístroj vůbec nereaguje. Kontaktoval jsem krom České spořitelny (dle nich je vše v pořádku) i podporu Sonysupport.cz, jejich rada stáhnout nejnovější aplikace a zkusit mobil v nouzovém režimu též nepomohla, telefon stále nereaguje. Poslední rada od nich byla "tovární nastavení", ale to manželka moc nechce, má strach, že přijde o data a aplikace v mobilu. Má účet na Googlu pro zálohu, v telefonu vše zatrženo, že se má zálohovat, ale při pokusu o zálohu aplikací (má jich v mobilu 116) přijde hláška o nezdařené záloze z důvodu velkého objemu dat a plném úložišti. Přitom Google Disk na cloudu je zaplněn jedním procentem celkového obsahu. V telefonu je interní paměť zaplněna 27GB z celkové velikosti 32GB, tak jestli to nemá souvislost. Dříve (tak před dvěma měsíci) platba normálně fungovala. Podpora Google Pay tvrdí, že pokud aplikace ukazuje, že je vše povoleno, u nich problém nebude.
Proto se ptám: je nějaká aplikace do NTB, se kterou udělám celkovou zálohu dat z mobilu na disk v PC, udělám tovární reset a potom veškerý obsah dat přenesu zpět do mobilu a vše bude jako původně?
A ještě jeden dotaz: jak v domácích podmínkách odzkoušet, že funguje přenos NFC? Když zvolím na svém telefonu Huawei P30 Lite přenos nějakého obrázku přes tuto funkci, žádný z telefonů si druhého ani nevšimne, i když je položím přímo na sebe. Ale mně platba normálně funguje.
Díky za odpověď.