Reklamace Acer Z5 Liquid

Pokud nenaleznete vhodnější přihrádku

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod erunercz 23. 10. 2014 14:07

Zdravím.Potřebuju radu.Vlastním Acer z5 liqud a asi po 2 měsících používání z ničeho nic mobil zhasl a nejde ani zapnout vubec nic.Ani dioda na nabijení nesvítí.Mobil sem proto zanesl na reklamaci do PlaneoElektro.Dnes mi došla zpráva že se mám stavit na pobočku.V obchodě mi řekli, že po mě budou chtít 1500,- stím, že mi ho dají opravenej a nebo 700,- neopravenej.Mobil byl prej napíchlej na počítač na diagnostiku a frajeři zjistili, že telefon selhal skrz to, že sem měl na pravé horní straně asi 5mm prasklinku na "displeju" .Prasklinka tam byla asi druhej den co sem telefon koupil.jen lehce spadl na hranu postele.Po několika minutovém dohadování proč přestal mobil fungovat až po takové době mi bylo řečeno, že telefon přestával fungovat pruběžně, a přitom vše jelo do posledního dne uplně zcela normálně.

Jen prosím o radu jak postupovat.Nějak se mi ta reklamace nezdá.Díky moc :-)
erunercz
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod szantus 23. 10. 2014 15:29

Pokud zboží reklamuješ a dopředu neodsouhlasíš cenu případné placené opravy, tak samozřejmě nic neplatíš a mobil dostaneš nazpět zdarma ( neopravený / ztráta záruky ) - opravdu NIC platit nemusíš - ty jsi jim dopředu nic neodsouhlasil a dle EU směrnic ( v ČR dle občanského zákoníku ) nemůže prodejce po zákazníkovi požadovat poplatky za reklamaci, i když není uznána ! Pokud budeš chtít, tak se s nima dohodnout a nechat placeně opravit ( pozor, již nebudeš mít záruku na přístroj, ale pouze 3 měsíce na daný servisní zásah / placenou opravu ).
Naposledy upravil szantus dne 23. 10. 2014 16:30, celkově upraveno 1
V mobilní branži od roku 1997 - můj první: Ericsson GA628, pak dlouhá řada...
Nyní Huawei Mate 10 a 20 Pro, iPhone 12 mini, Samsung S24 - 8/256GB, iPad Mini Cellular (2021), Win 10 PC/Win 11 NTB.
szantus
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod erunercz 23. 10. 2014 16:04

Říkal sem že nic platit nehodlám.A prodejce mi řekl, že v tom případě tu částku po mě budou vymáhat.Pokud vím, tak reklamace jsou zdarma, ne? :) Takže bud dám 1500 za opravu a nebo 700 za vrácení telefonu neopraveného.
erunercz
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod D.Francis 23. 10. 2014 18:10

V žádném případě bys neměl platit těch 700 kč. A také nevím, proč chtějí 1500 kč za opravu, když je mobil v záruce, jedině, že by ten displej brali jako úmyslné poškození…
D.Francis
Uživatel deaktivován

Odeslat příspěvekod Zdenecek5 23. 10. 2014 19:05

Nedokážu vidět souvislost mezi prasklinou na displeji a nefungujícím zařízením. Samozřejmě se v telefonu v důsledku pádu může rozbít základní deska, ale to by určitě nezjistili přes diagnostiku ale museli by zařízení nejprve rozebrat.
Poplatek za neodůvodnou reklamaci je nezákonný. (samozřejmě i prodávající pokud by byl šikanován zákazníkem vícečetnými neoprávněnými reklamacemi, tak se může bránit, je na to i verdikt NS, ale to tento případ není; nějaký text k tomu zde http://www.epravo.cz/top/clanky/kdo-hra ... 74743.html) Trochu bych jim v tomto pohrozil. Trval bych na bezplatném vrácení.

Reklamaci samozřejmě zamítnout můžou, pokud se jim zdá být telefon tebou poškozený. Pokud se stanoviskem nesouhlasíš, tak telefon zanes ke soudnímu znalci z oboru eletkronika, který vytvoří znalecký posudek (cena 2-3t). Tyto náklady v oprávněném případě by měl nést obchod (ale zde to asi nebude tak jednoduché).

Ještě jednu poznámku si neodpustím, zde je vidět že šetřit a kupovat tam kde je to nejlevnější se za každou cenu nevyplácí, ještě k tomu v obchodě který má takové hodnocení zákazníků jako tento...

Edit: Podle popisu vady bych to tipnul jenom na nějakou SW vadou kterou vyřeší přehráním SW a chtěj se na tom obohatit, jinak by cena za opravu byla daleko vyšší než 1,5t.
Z3C
Zdenecek5
Junior

Odeslat příspěvekod ramses33 23. 10. 2014 19:16

Smutné-

Je potřeba informovat o nekalých praktikách tohoto obchodu zákazníky a ČOI pokud nemá v podmínkách prodeje ustanovení, že zákazník je povinen platit za neoprávněnou záruční reklamaci,.
ramses33
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod dejvidek 23. 10. 2014 20:13

ramses33 píše:S..... pokud nemá v podmínkách prodeje ustanovení, že zákazník je povinen platit za neoprávněnou záruční reklamaci,.

I kdyby prodejce takové ustanovení měl, odporuje v zákonu a je neplatné. Pokud byla záruka přijata jako záruční, NIKDY nic neplaťte.
dejv
dejvidek
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod ramses33 23. 10. 2014 20:29

To je pravda. Ale by to goool kdyby si to tam vepsali...Všechno je možné.
ČOI si smlsne :-]
ramses33
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod R.EE 23. 10. 2014 21:27

COI samozrejme uz jen za to chovani. A patral bych po autorizovanem servisu ...

Pokud se MT posle na zarucni opravu, tak se nic neplati. Pouze pokud servis urci ze jde o mechanicke poskozeni a nevztahuje se na to zaruka, tak se posila zprava kolik bude stat placena oprava a ceka se na souhlas. Pokud zakaznik neodsouhlasi placenou opravu, MT je zaslan zpet bez opravy.
R.EE
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Higgi 23. 10. 2014 22:50

Pokud jsi na RMA protokolu podepsal, že je mobil mechanicky poškozen a je tam prasklina uvedena, máš smůlu. Pokud ale nic takového na protokolu uvedeno není, nemůžou po tobě chtít vůbec nic. Naopak můžeš klidně začít tvrdit, že tam ta prasklina nebyla.
Higgi
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ramses33 23. 10. 2014 22:59

Higgi
Palec nahoru za radu o "prasklině"
Na hrubý pytel, hrubá záplata.
ramses33
Uživatel deaktivován
Uživatelský avatar


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků