Nejdou odesílat maily z mobilu přes wi-fi

Diskuze o Androidu a příslušných aplikacích

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod IvanP 24. 10. 2020 19:52

Zdravím,

vyskytl se takový zajímavý problém, asi to bude trivialita, ale ani po hodině pokusů jsem nijak nepokročil a nikde na Internetu jsem řešení nenašel:

U jednoho z mobilů (Sony Xperia, Android 8.0) přestalo fungovat odesílání mailů (standardní e-mailový klient, gmail, nastavení odchozí pošty: smtp.gmail.com/SSL/port: 465/vyžadující ověření) v případě, že je připojen na (domácí) wi-fi síť - nic se nehlásí, jen odeslaná pošta zůstane v záložce "Pošta k odeslání" a ani po několika dnech se neodešle. Pokud je mobil připojen (pouze) na mobilní síť (mobilní data), tak to funguje bez problému. Na druhém mobilu (Samsung Galaxy A5, Android 8.0, rovněž gmail - ale jiná e-mailová adresa, ale stejné nastavení serveru odchozí pošty) funguje odesílání i ve stejné wi-fi síti bez problému. Vše ostatní (www stránky, příjem mailů...) na obou mobilech (na wi-fi i mobilních datech) zcela bez problémů, stejně tak práce s těmito mailovými účty na PC (které je ale na ethernetu). Děje se to minimálně dva dny. Na gmail.com (G Suite) mám vypnuté dvoufázové ověřování. Zkoušel jsem: resetovat mobil (2x), nastavit alternativní nastavení: port: 587, STARTTLS), nic nepomohlo. Ve wi-fi síti se nic neměnilo. Na jiné wi-fi síti to teď (v "nouzáči") asi nevyzkouším...

Má někdo nějaký nápad co s tím?



P.
IvanP
Junior

Odeslat příspěvekod Terminator3 25. 10. 2020 07:01

Jestli je to opravdu schránka na gmailu,tak je pohodlnější používat přímo aplikaci GMail, tam se nic takového řešit nemusí a bude to fungovat...

https://play.google.com/store/apps/deta ... android.gm
Terminator3
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod CosiOdvedle 25. 10. 2020 09:03

Očividně jde o problém s konrkétním telefonem a konkrétní aplikací.
Také bych jako první zkusil jinou aplikaci na email, je jich celá řada opravdu výborných.

tipuju dvě možné příčiny:
- nativní aplikace, která ti nefunguje, je někde v systému v režimu šetření baterie. Zkus prohledat telefon, určitě je v systému nějaká "optimizace baterie" a najít tam konkrétní aplikace, na které je úspora aplikována
- v nastavení konkrétní aplikace by mohlo být někde "Synchronize over WIFI" zakázáno
CosiOdvedle
Junior

Odeslat příspěvekod IvanP 26. 10. 2020 07:13

Díky. Vypadalo to nadějně, ale vypnul jsem veškeré úsporné funkce (v Xperii to je funkčnost STAMINA) a je to pořád stejné.
Co se týče synchronizace přes Wi-Fi - našel jsem v té aplikaci (je to originál Xperia e-mail) jen funkci "Automatické stahování příloh" když je k dispozici wi-fi - zkoušel jsem zapnout i vypnout, bez výsledku. Podotýkám, že příjem e-mailů funguje bez ohledu na připojenou síť (wi-fi/mobilní data) a zkoušená nastavení.
IvanP
Junior

Odeslat příspěvekod roy1 26. 10. 2020 10:12

Tohle je častý problém, pomůže poskytovatel toho WiFi připojení, musí poskytnout přesné nastavení mailoveho klienta pro odesílání při připojení v jeho sítí.
roy1
Pokročilý

Odeslat příspěvekod IvanP 26. 10. 2020 21:59

Díky. Poskytovatel wifi připojení jsem já, je to domácí wifi síť.
Shrnuji, resp zopakuji některá nejdůležitější fakta:
- na wifi připojení se několik měsíců nic (aspoň vědomě) neměnilo,
- na jiném mobilu, se stejnou verzi Adndroidu a se stejným mailovým serverem a se stejným nastavením (port, šifrování atd.,) to funguje bez problému,
- děje se to posledních pár dní, předtím s tím problém nebyl.
IvanP
Junior

Odeslat příspěvekod Terminator3 27. 10. 2020 05:12

Tak poté aplikaci odinstalovat, případně vymazat její data a paměť ( v nastavení Aplikací) a vše nastavit znovu.
Terminator3
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod smajlik2 27. 10. 2020 08:10

Restart někdy pomůže :-) Router si restartoval?
smajlik2
Junior

Odeslat příspěvekod roy1 27. 10. 2020 08:53

A ta tvá wifi je napojena na koho? Někdo ti přeci zprostředkovává připojení k netu, ne?
roy1
Pokročilý

Odeslat příspěvekod šulda 27. 10. 2020 11:07

IvanP píše:Poskytovatel wifi připojení jsem já,

To se drobátko pleteš :D Síť asi nemá cenu řešit když to na jiným mobilu jde. Problém hledej v tvojem telefonu. Začal bych obyčejným restartem telefonu (pokud jsi ho dlouho nedělal) pak jak už je tu psáno hledat v dané app, vymazat její data, znovu nastavit atd.
šulda
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod IvanP 27. 10. 2020 17:57

smajlik2 píše:Restart někdy pomůže :-) Router si restartoval?


Díky. To mě nenapadlo. Resetoval (resp. vypnul/zapnul) jsem router, switch i AP a vypadá to, že to zabralo - maily najednou odchází. Čím to ale konkrétně mohlo být je záhada..... Každopádně moc díky.
IvanP
Junior

Odeslat příspěvekod IvanP 18. 11. 2020 22:36

smajlik2 píše:Restart někdy pomůže :-) Router si restartoval?
¨

Tak problém je zpět, maily (pouze při připojení přes wi-fi) neodcházejí. Nechce se mi co týden restartovat celá síť. Má někdo nápad co s tím?
IvanP
Junior


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků