Hmmm.... na tom něco bude, musím přiznat
Dalo by se to řešit nějakou zmínkou v podmínkách, ale díl logiky to teda má...
Jinými slovy, cítím se tak trochu podveden, že mě na tohle nikdo ani v naznaku neupozornil = spíš naopak, moji vyřčenou hypotézu (že je to jinak) víceméně potvrdili jako platnou...Prima. Asi zruším smlouvu
!!! , až to půjde, protože jak to poslední rok sleduju, k nesmluvním zákazníkům se VF chová mnohem lépe a mnohem korektněji, než k těm zasmluvněným.
Už například fakt, že flatový tarif mají nesmluvní zákazníci na doživotí, ale smluvní zákazníci pouze do další smlouvy mi napovídá... že smlouvu nebrat.
A mimochodem, když jsem pitval velmi do detailu smlouvu, vykoukla tam na mě další hluboko zakomponovaná
sviňárnička.
O co jde: Moje smlouva byla platná do 11.6.2012 a když na vánoce přišel VF s flatovým tarifem za 1490, provedl jsem rychlý dotaz a dostalo se mi odpovědi, že změnit na tento flat mohu, ale jako smluvní zákazník to mohu provést pouze pokud navýším MMP anebo podepíšu smlouvu na další 2 roky, což lze už 6 měsíců před vypršením původní smlouvy. Rychle jsem se dopočítal k tomu, že 11.12. smlouvu změnit mohu a tak jsem i provedl.
Když přišla smlouva, zajímal jsem se o 3 konkrétnosti:
1. MMP byla asi 3900
2. Smlouva do 11.6.2014
3. Slib ceny 1490 pouze na 2 roky (tedy do 21.12.2013)
Pročež reakce z VF byla
1. MMP se ale počítá v nominální výši balíčku, nikoliv slevněné (flat je vlastne existující Na míru balíček, na nejž je daná brutální sleva). Což jsem i tušil a pamatoval si z předchozí smlouvy
2. Že se prodlouží o 2 roky, ne na 2 roky, s tím jsem v zásadě počítal
3. Že bude slevněná cena platit jen 2 roky, to mě ale zarazilo, proto jsem chtěl exaktní vyjádření, kterého se mi dostalo. Tedy ta pakárna, spočívá v tomto:
a) na 2,5 roku se uvážete na 3900 MMP a dlouho to není problém, protože do MMP se počítá nominální výše
b) sleva platí 2 roky, takže 21.12.2013 se z 1490 stává původních asi 3400
z toho plyne, že:
c) poslední půlrok smlouvy, do 21.12.2013 do 11.6.2014 platím plnou cenu 3400 a jsem k tomu i smluvně zavázán smlouvou s MMP.
Výhodné, ne?
Výhoda ze smlouvy (nechtěl jsem jednorázově utrácet za telefon ani jednorázovou slevu, chtěl jsem to plynule rozpustit do smlouvy) je ve finále 293 Kč měsíčně bez DPH.
Co by jste si vybrali Vy, když položíte na jedné straně:
1490 Kč za neomezených všecko, cena garantovaná neomezeně dlouhoa na straně druhé
1490 mínus 293 Kč za neomezený všecko, jen dva roky, a pak půlrok 3400 a pak už dostmožná žádná výhodná sleva...... nemusím být ajnštajn, abych si to spočetl. Jenže jako zasmluvěnému zákazníkovi, při vědomí toho, že nabídka platí jen do konce roku, mi nic jiného nezbývalo, než to objednat a doufat, že před vánoci 2013 se nějaká další výhodná akce nabídne.
Ale logicky, zase si mě na řetěz uvážou další smlouvou, protože vykoupit se z tohodle blbákova znamená zkousnout 6 měsíců položku 3400...
Tohle celé člověk objeví, až když opravdu do detailu pročte smlouvu a přemýšlí nad tím. I ta paní na lince, údajně specialista na smlouvy, se musela na tenhle detail přeptat kolegy.
Proto, právě proto, tvrdím, že ke smluvním zákazníkům se dnes chovají hůř, než k těm ostatním. Už když tehdá, Mahler se zavíral do klece a po pražskéjch hospodách rozdávali hajzlpapír potištěný fiktivní smlouvou, jsem tušil, jak vodafone k nám, smluvním zákazníkům přistupuje. A vidím, že je to víceméně čím dál stejnější...
Inu... kouzelníci