Vrácení nevyčerpaného (propadlého) kreditu

O síťových operátorech a jejich službách (O2, T-Mobile, Vodafone a další)

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod mytrix 25. 11. 2011 10:51

A me se zas podle predchoziho prispevku zda, ze jsme narod co si necha s*rat na hlavu. Jako sorry, ale v tech VOP jsou veci, u kterych je minimalne podezreni, ze odporuji zakonum CR. To je neco spatneho se proti tomu ozvat?

Zrovna vcera v hydeparku byl Stanislav Bernard a rekl to naprosto spravne, lide se boji ozvat, boji se na nespravedlnost upozornit. A proc? Protoze hned je dalsi skupina osoci z toho, ze jsou to bonzáci.
mytrix
Junior

Odeslat příspěvekod A1rh- 25. 11. 2011 10:54

Keboun: nemáte pravdu, nejde o stěžovatele. Všeobecné podmínky si můžou psát co chtějí, ale nejsou postavené nad zákon. Navíc kromě výše uvedené citace zákona má O2 téměř totéž i ve svých VOP:

bod 9.9.1. VOP
pokud O2 podstatně změnila VP, Provozní podmínky, Ceník nebo Reklamační řád platné pro danou Službu a tato změna představuje zhoršení právního postavení Účastníka. Účastník je v takovém případě oprávněn do okamžiku nabytí účinnosti dané změny žádat o zrušení Služby bez sankce a Služba bude zrušena dnem doručení žádosti O2

A to je věc, která se nyní týká všech majitelů předplacených karet s tarifem O2 Special nebo O2 TXT.
Navíc když si přečtete diskuzi, kde se řeší, že v této zemi opět někdo porušuje zákon, nenapadá mě rozumný důvod, proč jej někdo obhajuje proti poškozovaným zákazníkům. Tomu se říká "s.át si do vlastního hnízda", pokud samozřejmě nejde o zástupce ze strany operátora.
A1rh-
Junior

Odeslat příspěvekod Barbar_cz 25. 11. 2011 11:04

Nechápu, co jako řešíte?! Ten "kredit v penězích" je jenom VIRTUALNI a je to pro lepší přehlednost. Kdybyste tam neměli napsáno "350 Kč kredit", ale například "80 volných jednotek", tak už nebudete řvát, protože to už peníze nejsou? :-D

Podle právního řádu opravdu není možné zaplatit za ZBOŽÍ a to nedostat, ale telefonní služby nejsou ZBOŽÍ, ale je to SLUŽBA! Takže stejně jako si koupíte lístek a provozovatel kina Vám 23.11. od 20:00 do 22:00 pro Vás drží a rezervuje sedadlo E15 a je už na Vás jestli to využijete nebo ne, tak stejně tak si dobijete kredit a operátor Vám REZERVUJE např. číslo 602111222 na dobu 12 měsíců + můžete volat do výše kreditu (číselný rozsah si musí pronajmout od ČTÚ a PLATI ZA NĚJ!).

Osobně nevidím rozdíl v platbě za sedadlo v kině a za telefonní číslo. Jinak operátorům žádný soud nemůže nařídit "vracet peníze", na to žádný zákazník nemá nárok. Pokud by už musel operátor podmínky měnit, tak úplně stačí (aby tedy někdo neměl pocit, že je "okrádán"), nastavit podmínky takto:

- platnost KREDITU JE NEOMEZENÁ
- po nabití je číslo a SIM udržována v síti po dobu 12 měsíců ZDARMA
- od 13. měsíce od posledního nabití se platí udržovací poplatek za číslo a SIM 20 Kč měsíčně
- karta, která má měsíc kredit 0 Kč a zároveň nebyla v posledních 12ti měsících dobita bude deaktivována a číslo zrušeno.


Tím by nikomu kredit nepropadal a neměli byste možnost nadávat na "okrádání", operátor by nemusel udržovat mrtvá čísla v síti a nést za to náklady.

Rozhodně ale nepočítejte s tím, že operátoři budou vyplácet desetitisícové kredity... Na to nikdo nemá nárok.

I když lidi jsou RUZNI BLBCI a spokojení nebudou nikdy všichni. Brácha má autolakovnu a říkal mi, že si tam namachrovanej frajírek přijel udělat "chameleona" (několikavrstvý lak měnící se podle úhlu světla/pohedu na auto a pěkně drahý) a za dva měsíce tam přijel, že ten LAK CHCE VRATIT a chce zpátky peníze, protože se mu to už nelíbí, že už ho to prý začlo nudit :-D
Taky mu prý nebylo možné vysvětlit, že se lak jaksi vrátit nedá... :-)
Barbar_cz
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod lzap 25. 11. 2011 11:05

Dobrý den,

napsal jsem za vás do dTestu a přišlo mi vyjádření:

Z našeho pohledu se ze strany mobilních operátorů jedná o bezdůvodné obohacení ve smyslu § 451 občanského zákoníku, které je následně operátor povinen vydat zpět spotřebiteli ve smyslu § 456 téhož zákona. Tento postup zakotvený v obchodních podmínkách představuje nepřiměřené smluvní ujednání ve smyslu § 55 občanského zákoníku a jako takové je neplatný.

Např. rozsudek Zemského soudu v Mnichově takovouto praktiku zakázal německé O2. Následně takové jednání bylo předmětem soudního sporu i v Rakousku. Obdobně se tento problém řešil i na Slovensku, kde se rozčiloval jeden z ministrů tamní vlády.

Pokud s postupem nesouhlasíte, reklamujte tuto praktiku u operátora. Jestliže reklamace bude zamítnuta, bude nutné podat námitku k Českému telekomunikačnímu úřadu (http://www.ctu.cz).

Věříme, že Vám tato informace pomůže.

S přáním příjemného dne

Lukáš Zelený
právní poradce

Časopis dTest
lzap
Junior

Odeslat příspěvekod milanBrno 25. 11. 2011 11:21

Jen taková drobnost.
Těch tarifů co chtějí rušit je více, než jen Special a TXT. Patří tam i Quatro a FUN. V podstatě se mají rušit všechny staré tarify, začínaje těmi nejstaršími (Quatro, Special, FUN, TXT, Fajn).
Osobně mám FUN a zatím stále nezměněn.
Telekomunikace: Neomezene volani a sms + 15GB za 500kc/mes
FinTech: za vyuziti meho doporuceni nabizim odmenu (Revolut , SkipPay , Twisto , Curve , Plutus , Portu , RONDA , RB , CS , Indigo , Coinmate , Anycoin , Trading212 , XTB atp)
Zabava: MAX za 50kc
milanBrno
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Keboun 25. 11. 2011 11:43

A1rh-: Omlouvám se, řešil jsem konkrétně propadnutí kreditu...
Ale co se změn tarifů týká - nepříjde mi, že Special a TXT jsou výhodnější (kvalitnější) službou, než aktuálně nabízené tarify. Nevím, co konkrétně na tom zhoršuje právní postavení účastníka.

Jinak plně souhlasím s Barbar_cz
Keboun
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Reku 25. 11. 2011 11:55

Bezdůvodné obohacení. To je ono - nikdo to nebude řešit u deseti či stokorun. Ale u tisíců už se to vyplatí.
Stačí si přečíst, co to bezdůvodné obohacení je - a ne místo toho pořád porovnávat cosi s čímsi a cpát svoje představy ;-)
A zvlášt, pokud někomu změnili tarif - podmínky ...
Reku
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod A1rh- 25. 11. 2011 12:05

Keboun: "...nepříjde mi, že Special a TXT jsou výhodnější (kvalitnější) službou, než aktuálně nabízené tarify..."

Při volání v ČR se účtuje takto: tarif O2 Original, O2 Special, O2 TXT, O2 Mix, O2 Fajn, O2 Felicia - účtuje se první celá minuta a pak po 30 vteřinách

O2 Special:
volání 5,60 Kč/min, 60+30

O2 Na!Pište:
volání 6,60 Kč/min, 60+60

Vaše argumentace svědčí, nezlobte se, jen o snaze argumentovat za každou cenu a bez jakékoliv znalosti věci. Tak prosím příště buď podložte svá tvrzení konkrétními čísly, odkazy a pod. nebo se zdržte svých nesmyslných komentářů.
A1rh-
Junior

Odeslat příspěvekod Keboun 25. 11. 2011 12:58

A1rh- píše:Keboun: "...nepříjde mi, že Special a TXT jsou výhodnější (kvalitnější) službou, než aktuálně nabízené tarify..."

Při volání v ČR se účtuje takto: tarif O2 Original, O2 Special, O2 TXT, O2 Mix, O2 Fajn, O2 Felicia - účtuje se první celá minuta a pak po 30 vteřinách

O2 Special:
volání 5,60 Kč/min, 60+30

O2 Na!Pište:
volání 6,60 Kč/min, 60+60

Vaše argumentace svědčí, nezlobte se, jen o snaze argumentovat za každou cenu a bez jakékoliv znalosti věci. Tak prosím příště buď podložte svá tvrzení konkrétními čísly, odkazy a pod. nebo se zdržte svých nesmyslných komentářů.


Děkuji za možnost konkrétně argumentovat!
Že jste si vybral pro srovnání konkrétně tyto tarify by také mohlo svědčit pouze o Vaší snaze o dogmatické přesvedčování o podlosti operátora... Vypíchnout jen to, co se zrovna hodí...

Z jiného úhlu pohledu:
O2 Special:
SMS 3,30Kč

O2 Na!Pište:
SMS 1,90Kč

Ale pokud budeme srovnávat se srovnatelným. Tudíž tarif určen pro odesílání SMS s tarifem určeným na odesílání SMS a to samé s voláním.

O2 Special:
volání 5,60 Kč/min, 60+30
SMS 3,30kč

O2 Na!Hlas
volání 5,50 Kč/min, 60+60
SMS 2,60kč
-Při dobití 300Kč možnost výběru jedné z výhod Na!Víc. (Víkendové SMS, Víkendové či večerní volání za 0,50Kč nebo Internet v mobilu za 20Kč týdně)
-Vánoční promo 3,50 min a 1,50 SMS při pravidelném dobíjení

O2 TXT:
volání O2 6,00Kč/min; ostatní 7,50Kč/min 60+30
SMS 2,00kč

O2Na!Pište
volání 6,60Kč/min 60+60
SMS 1,90kč
-Při dobití 300Kč možnost výběru jedné z výhod Na!Víc. (Víkendové SMS, Víkendové či večerní volání za 0,50Kč nebo Internet v mobilu za 20Kč týdně)
-Vánoční promo 3,50 min a 1,50 SMS při pravidelném dobíjení

Věci jsem celkem znalý...
Ale to už se dostáváme do osobních sporů a neřešíme podstatu věci.
Keboun
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod karel743 25. 11. 2011 13:10

V dubnu jsem u vodafone převedl kartu do rodiného paušálu, do nyní mi peníze neproplatili, nezaúčtovali a pořád se jen vymlouvají, nepomohla několikerá návštěva prodejny ani několikeré volání zákaznické linky, kde o mých "pokusech" vedou záznamy, ale dělají mrtvého bruka, že v příštím vyúčtování to bude nebo si znovu nechají nadiktovat číslo účtu. Nic slušného mě nenapadá, už jsem jim i řekl, aby mi dali písemně, že mě ty peníze nemíní nějak refundovat, pak se paní cítila dotčené :-) Nic slušného si o nich nemyslím a u O2 a tmobilu mám příběhy podobné.
karel743
Junior

Odeslat příspěvekod A1rh- 25. 11. 2011 14:10

Keboun: Všechny tarify a srovnání, které jste uvedl mají NEVÝHODNÝ způsob účtování 60+60, což ve výsledku znamená dražší hovory.

Jste evidentně zainteresovám na obhajobě operátorů.
Já samozřejmě srovnávám tarif PŮVODNÍ (O2 Special) a tarif na který má být operátorem změněn (O2 Na!pište) - http://www.o2.cz/osobni/volani-a-tarify ... arifu.html , tedy do toho nemotám žádné jiné.

A že je tam levnější SMS neobhájí, že je ten tarif celkově (třeba pro mne) méně výhodný (já SMS posílám minimálně nebo jinak než z mobilu). Změnili to hlavní, což je cena volání, na zlodějský způsob účtování 60+60 a tím významně zdražili a znevýhodnili tuto službu, čímž naplnili obsah paragrafu 63, odst. 6 zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích.

Argumentujete podobně jako zástupci ČTÚ nebo O2 v OVM, takhle nemůže argumentovat normální zákazník, který hájí svoje práva. A o to tu jde - o nerespektování zákona a jeho ustanovení zmíněného výše ze strany O2 a o to, že se s tím jako zákazník prostě nesmířím.


A přiznám se, že na další debatu s Vámi už nemám chuť, unavujete mně omíláním stejných evidentních nesmyslů jako ČTÚ a operátoři. Zajímalo by mě, kolik Vám za účast v podobných diskuzních fórech platí.
A1rh-
Junior

Odeslat příspěvekod Reku 25. 11. 2011 14:18

karel743 - Tak pokud chceš něco písmě, tak pośli doporučený dopis s dodejkou s lhůtou na odpověď třwba 3 týdny- i když neodpoví, budeš mít doklad o odeslání a i doklad o doručení ;-) A už je to pak v podstatě i jasně dokázáno ....
Reku
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod Keboun 25. 11. 2011 14:56

A1rh- Děkuji za Vaši vlídnost. Pouze zde prezentuji svůj názor, bez jakéhokoli nároku na honorář ;-) od toho tato fóra přeci jsou... Pokud Vám tarif, na který Vás operátor převede, nevyhovuje, můžete si ho změnit na Na!hlas, který je na volání výhodnější než Na!pište. Pokud Vám nevyhovuje ani ten, jistě dle VOP můžete smlouvu bez sankcí vypovědět. V případě předplacené karty nejlépe vyhozením do popelnice. Děkuji za Váš čas, který jste věnoval v diskusi se mnou!
Keboun
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod sadrovnik 25. 11. 2011 21:31

Mě se stalo něco podobného měl jsem kredit asi cca 500kc a končila mě platnost karty ale pořád mě T-mobil bombardoval SMS zprávama abych si dobyl jinak,že mě karta propadne.Nechápu tu logiku proč si musím dobít když mám dobito docela dost asi je T-mobil tak neschopný a nedokáže si částku převést no jsou to chudáčci malý člověk by je i politoval. Sadrovnik :lol:
sadrovnik
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Barbar_cz 25. 11. 2011 22:36

sadrovnik: Protože je to stejná situace jako když je DVĚ HODINY po zavíračce, prázdná hospoda a servírka přijde k týpkovi, kterej sedí nad totální kozou 3 cm ode dna, která už ani nejde nazývat "pivem" a upozorní hosta, že už by potřebovala zavřít...
On se na ni jenom otočí a zařve: "ALE JÁ JEŠTĚ PIJU!!!"

Podmínky dobíjení a propadání kreditu jsou stejné už od prvních předplacenek z roku 1997! Takže podmínky jsou v podstatě stejné už 14 LET, takže nechápu proč se nad tím v roce 2011 někdo pozastavuje.

Dnes KAZDY VI, že se SIM musí nabíjet a osobně si nedokážu představit situaci jak se někomu může na kreditu objevit několik tisíc korun, které ale neplánuje provolat...

A pokud někdo volá méně než 30 Kč měsíčně, tak si má dát tarif "za 0 Kč" od Vodafonu nebo O2 Zero od O2.

Předpokládám, že je každý svéprávný a proč si někdo proboha dobíjí několik tisíc, když je pak chce vracet?! To je trošku na hlavičku...
Barbar_cz
Kolemjdoucí

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků