Vrácení nevyčerpaného (propadlého) kreditu

O síťových operátorech a jejich službách (O2, T-Mobile, Vodafone a další)

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod A1rh- 28. 11. 2011 14:23

jsem přesvědčen, že si na předplacence nikdo "nespoří", prostě může být nějaká situace a podmínky ... co třeba nějaké automatické dobíjení O2 CITI karta (nezmám podmínky) nebo jiná podobná služba, která na SIM automaticky převádí nějaký kredit ?

Trošku jsem ještě doplnil svůj příspěvek výše (28. 11. 2011 11:16), mezitím jste stihli vložit asi 3 další reakce :) Prostě myslím že je třeba po operátorech VYŽADOVAT dodržování zákona, že zrovna oni nejsou ten ohrožený druh, který by se měl hájit proti celé lidské populaci, že zrovna oni NEJSOU těmi co jednají férově (účtování 60+60 apod.)

A co by jim vlastně mělo být po tom, kolik má zákazník dobito na předplacené kartě ? Pokud tam chtějí mít nějaký limit, pak to nemají umožnit a při pokusu dobít víc než XXXX Kč to prostě neprojde. Pokud to umožní, je MOJE věc proč a kolik peněz si tam dobiju. A jsou to MOJE peníze a jejich VOP na tom nic nezmění. Oni s vysokým kreditem žádnou újmu neutrpí.
Naposledy upravil A1rh- dne 28. 11. 2011 15:19, celkově upraveno 2
A1rh-
Junior

Odeslat příspěvekod S474N 28. 11. 2011 14:30

wit.cz: osobne si myslim, ze by bohate stacilo, kdyby tam proste zadna expirace nebyla a kredit na ni porad byl.
citát dne: "Kde jde o sekundy, je Policie na místě během několika minut."

"Neozbrojený člověk může před zlem pouze utéct, a zlo není přemoženo tím, že se před ním utíká."
S474N
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod chaney 28. 11. 2011 15:04

jsem přesvědčen, že si na předplacence nikdo "nespoří", prostě může být nějaká situace a podmínky ... co třeba nějaké automatické dobíjení O2 CITI karta (nezmám podmínky) nebo jiná podobná služba, která na SIM automaticky převádí nějaký kredit ?

Neumím si představit takovou situaci a neznám ani podmínky. A je mi opravdu úplně jedno, jestli tam má někdo 10 korun nebo sto tisíc. Výše částky ani pohnutky v tomto případě nehrají sebemenší roli. V každým případě ti držím palce a jsem rád, že se do tohoto problému opře někdo, kdo dokáže argumentovat, umí to sepsat a ví kam to poslat. Nám ostatním to v žádným případě nemůže uškodit, ba naopak. Skoro bych si i přál, aby se to dostalo až k soudu. Aby vynesl nějaký verdikt, o který by se dalo opřít v ostatních případech. Myslím, že ve prospěch operátora to určitě nebude.
chaney
Junior

Odeslat příspěvekod A1rh- 28. 11. 2011 18:32

A1rh- píše:ohledně rušení a nucené změny předplacených tarifů (řešeno v této diskuzi výše):
právě mi volala paní z T-Mobilu z linky 603604605 s odpovědí na můj písemně zaslaný dotaz, totiž že v totožném případě (jako nyní O2 ruší tarify O2 Special a O2 TXT), když TM rušil loni (2010) tarif TWIST STANDARD a měnil na jiný - méně výhodný, tak informovali zákazníky nejen o této změně, ale také o jeho právu se změnou nesouhlasit a od smlouvy odstoupit právě na základě zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích, jeho § 63, odstavec (6).
....


ještě k tomu dodám aktuální vyjádření zástupce T-Mobilu k proplácení kreditu z předplacených karet:

Účastník může T-Mobile požádat o proplacení nevyčerpaného kreditu, a to nejpozději do 1 měsíce ode dne ukončení Účastnické smlouvy. Umožní-li T-Mobile převedení kreditu z tarifu s měsíčním vyúčtováním na předplacenou službu, takovýto kredit se neproplácí. Marným uplynutím uvedené měsíční lhůty právo Účastníka na proplacení nevyčerpaného kreditu zaniká ve smyslu §578 občanského zákoníku. Za proplacení kreditu je Účastník povinen zaplatit cenu dle platného Ceníku Služeb. V případě výpovědi Účastnické smlouvy z důvodu přenesení čísla je právo Účastníka žádat o proplacení kreditu upraveno v obchodních podmínkách Přenesení čísla. T-Mobile kredit neproplatí v případě podezření ze zneužití proplácení nevyčerpaného kreditu.

S pozdravem a přáním příjemného dne
Marcela Petrdlíková
Zákaznické centrum T-Mobile
A1rh-
Junior

Odeslat příspěvekod vpe 29. 11. 2011 07:33

Barbar_cz píše:
Jako hlavní problém vidím obecně ceny za mobilní služby a Internet, které jsou v ČR opravdu vysoké a toto by se mělo řešit! Že je cena minuty velmi vysoká, že třeba cena za minutu hovoru do USA stojí přes VoIP 0,3 Kč a přes O2 skoro 60 Kč... To jsou opravdové "problémy" mobilní komunikace,


To je o tom, že mnoho lidí tu cenu akceptuje, a platí! Operátor nemá důvod zlevňovat... Aź lidé, kteří za těch 60 Kč volají, přestanou volat a začnou si stěžovat, tak cena půjde dolů :tleskani Anebo Až to vezme do ruky levice a znárodní operátory.

anebo ty bys zlevňoval zboží/služby, které se prodává? :-D A pohádky o tom, jak vydělá víc, když zlevní, prosím ne...

A1rh- píše:A co by jim vlastně mělo být po tom, kolik má zákazník dobito na předplacené kartě ? Pokud tam chtějí mít nějaký limit, pak to nemají umožnit a při pokusu dobít víc než XXXX Kč to prostě neprojde. Pokud to umožní, je MOJE věc proč a kolik peněz si tam dobiju. A jsou to MOJE peníze a jejich VOP na tom nic nezmění. Oni s vysokým kreditem žádnou újmu neutrpí.


Co? No oni dobitím mají už vyděláno, takže jim je po tom hodně :-D Jestli chceš docílit víc, než jen vrácení svého kreditu (anebo reinkarnaci), tak si rychle najmi právníka, ať neproměškáš lhůtu, případně vyhlaš sbírku a spolu se spotřebitelskými poradnami, ombudsmanem, čtú apod. změňte český zákon.

Operátoři se přizpůsobí jen, pokud bude rozhodnutí soudu anebo vytvořen dostatečný tlak (který, v tomto případě, se obávám se trhem a ani přes média nevytvoříš, protože to jsou opravdu velké peníze nevyčerpané kredity - a i ty vyčerpané přes předplacenky - i tam mají minimálně 300% marži při telefonní službě a jen 100% při platbě třetím stranám - ale ta např. ale nejen u kreditních tarifů TMobile použít právě nešla, protože operátor chce víc jak 100% zisk :-).
vpe
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod A1rh- 29. 11. 2011 10:29

Děkuji tímto velmi Aleši Pospíšilovi, že celý problém ohledně porušování zákona ze strany O2 pěkně shrnul ve vyčerpávajícím článku zde - http://www.mobilmania.cz/clanky/stare-g ... fault.aspx
A1rh-
Junior

Odeslat příspěvekod Reku 29. 11. 2011 11:11

Jóóó, četl jsem - a buď reagují za operátora nevědomí debilové nebo jsou to chytří vychcaní LHÁŘI. ;-) A teď nevím, co z toho je lepší :D
Reku
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod A1rh- 29. 11. 2011 11:44

správně je podle mě (bohužel) ta druhá možnost a o to to bude zbytečně zdlouhavější. Ale pravda je, že čím víc mě svým chováním vytáčí, tím víc jsem motivován to nevzdat a podnikat další kroky. Samozřejmě uvítám, když se to bude medializovat více, pracuji na tom a uvítám pomoc každého trochu sledovaného média nebo osoby.
A1rh-
Junior

Odeslat příspěvekod kolda55 21. 1. 2012 15:18

Dobrý den,

mám na sim kartě u T-Mobile asi 4000Kč. CHCi ale číslo zrušit a vrátit peníze. Lze to anebo ne ? Počítám i s nějakou sankcí..Díky za odpověď
kolda55
Junior

Odeslat příspěvekod vpe 21. 1. 2012 15:57

Kreditní tarif? Jedině snad provolat / prodat = převést účastnictví...

-- 21. 1. 2012 15:06 --

A1rh- píše:Děkuji tímto velmi Aleši Pospíšilovi, že celý problém ohledně porušování zákona ze strany O2 pěkně shrnul ve vyčerpávajícím článku zde - http://www.mobilmania.cz/clanky/stare-g ... fault.aspx


Pokud zmigroval a zhoršil podmínky, nedal vědět, vy jste to opovi vytknul (to konkrétní zhoršení tarifikace) a doručil odstoupení, s číslem účtu, tak bych se VELMI divil, kdyby do měsíce jste neměl peníze na účtu i bez čtu :-) Když se dopis ztratí, take je to trochu problém :-) Chce to poslat kopii emailem i na PR i na představenstvo :)
vpe
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod A1rh- 21. 1. 2012 20:48

bohužel, když si přečtete články na mobilmanii (už jsou na toto téma 2) tak zjistíte, že to skutečně jinak nešlo. Moje komunikace s O2 byla už velmi obsáhlá a jejich argumentace stále stejně nesmyslná - k žádnému zhoršení nedochází a pod., zpočátku tvrdili, že se tento zákon na předplacenky nevztahuje, protože tam přece žádná smlouva uzavřena není a pod.

Pokud máte nějaké páky jim to vysvětlit jinak, budu jen rád.
Nedávno mne opět kontaktovala zástupkyně O2, opět s tvrzením že ke zhoršení podmínek nedochází, když přece u O2 Na!Pište je o 0,10 Kč nižší minutová sazba účtovaná 60+60 místo 60+30.

Odepsal jsem ji nesouhlasný dopis a požadoval už poněkolikáté dodržení zákona - možnost nesouhlasit se změnou a odstoupit od smlouvy, následně jsem jí i telefonoval.
Po telefonu mi najednou tvrdila, že mě přece nepřevádí na Na!Pište, ale že snad dostanu speciální nabídku. V pondělí 23.1.2012 i má říct o co jde. Mimo jiné už mi nabídli i převod na paušál i s celým kreditem.

ČTU už zahájil řízení, ale jak jsem se telefonicky v pátek 20.1. dozvěděl, člověk co to vyhodnocení zpracovával, zatím pouze vytvořil podklady, nyní by to měl někdo oficiálně zpracovat (což nikdo neví kdy k tomu dojde) a jediné, co ČTU může, je udělit O2 pokutu. Nemůže je nijak jinak nutit dodržet zákon a tedy pokud O2 raději zaplatí pokutu (a spočítá si že je to pro ně výhodnější) tak tím záležitost končí a ve stejné věci už ČTU další pokutu udělit nemůže, takže zákazník si nepomůže, ale někdo si připíše mastnou pokutu.
Nějaký člověk z O2 už nahlížel do spisu a podávají nějaký protest, takže se to zřejmě potáhne měsíce.

Pořád zkouší vše jiné, než jim nařizuje zákon. 1.2. mě mají na nový tarif převést, dle oficiální informace to měl být O2 Na!Pište. Teď je z toho taškařice jak na vietnamském tržišti, prý že to najednou není O2 Na!Pište.

Kontakt na PR a na představenstvo byste mi mohl poskytnout ? :-)

Takže jak vidíte, není to zdaleka tak jednoduché, i když by člověk logicky očekával jiné chování.
A1rh-
Junior

Odeslat příspěvekod Reku 21. 1. 2012 23:14

Pokud na to máš nervy, tak nahrávat a kontaktovat televizi - Něco jako "Na vlastní oči" ....
Reku
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod vpe 21. 1. 2012 23:33

"Pokud máte nějaké páky jim to vysvětlit jinak, budu jen rád."

napsal jsem ti to: napsat dopis se stiznosti/reklamaci/odstoupenim (nejlepe s dodejkou) a oduvodnenim (zhorseni proto a proto) a s tvym pozadavkem (chci to a ono, pokud to neni mozne, tak vratit penize) s tvym cislem uctu (myslim ze 4-5 vet staci), kopii toho mailem na PR a predstavenstvo, s pozadavkem na pisemnou odpoved. Dopis pis ale az pote, co budes mit nejak dolozeno, na co vlastne te zmenili a asi nelze predbihat udalosti a ubytecne to uspechat, oni ti pak daji jiny tarif a prachy neuvidis, nechal bych je ten tarif zmenit (tvrdi prece, ze neni vyhnuti) a pak se domohl plneni zpet, takto ti jak spravne pises, klidne daji nejaky specialni tarif, muj nazor (snazit se komunikovat opakovane v tomto pripade telefonem, to v techto pripadech nema moc cenu, s radovym opem systemove postupy obvykle nijak nevyresis).

mas pisemnou odpoved? jestli ne, tak i pro ctu je problem to vubec resit (a jak si spravne napsal, tobe stejne nepomohou, naopak operator uz nebude mit duvod ti vyhovet nad ramec zakona) a vse ostatni to jen zkomlikuje a je ztrata casu...

Kontakt na predstavenstvo, pokud si ho neumis najit v OR a z toho odhadnout napr. jmeno.prijmeni @ o2.com, ti jiste poskytne PR a ja si myslim, ze zminku o ctu ma smysl uvadet prave v tom dopisu, jeste pred podanim na CTU, protoze v 99,9% pripadu, pokud opravdu operator porusi, ti radeji vyhovi, nez resit spravni rizeni, pri kterem beztak dostane pokutiu a daleko vyssi a navic riskovat, ze se to rozmazne.
vpe
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod A1rh- 22. 1. 2012 09:12

promiň, ale mám pocit že jsi vůbec nečetl už články na mobilmánii ani ten zákon, podle něj musíš vyjádřit nesouhlas po avizovaní změny PŘED provedením změny. Btw není mi 13. Nejdřív si pročti vše co kolem toho už proběhlo,
A1rh-
Junior

Odeslat příspěvekod vpe 26. 1. 2012 13:41

A pokud jsi o změně nebyl informován vinou poskytovatele, nutno projevit nesouhlas co nejdříve poté, co se o změně dovíš; chaosem co proběhl by se lehce mohlo stát, že se ti už nepodaří prokázat, že jsi projevil jednoznačně nesouhlas (anebo že ti vůbec neco změnili), na to tihle poskytovatelé mnohdy spoléhají, že to vzdáš či se do toho zamotáš :-)

Otázka: máš informaci (která obstojí před soudem) o plánované nebo nastalé změně (třeba i fakturu) a projevil jsi (formou, která obstojí před soudem) nesouhlas? Pokud ano, nemám pochybnoust o tom, že ti poskytovatel vyhoví (tuším že jsi chtěl kredit převést nebo vyplatit?) i bez soudu a i bez ČTÚ, neboť zhoršení tarifikace.
vpe
Junior
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků