Vrácení nevyčerpaného (propadlého) kreditu

O síťových operátorech a jejich službách (O2, T-Mobile, Vodafone a další)

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod A1rh- 9. 11. 2011 14:18

ohledně odstoupení od smlouvy z důvodu nuceného přechodu z předplaceného tarifu O2 Special na O2 Na!Piste:
Jako první jsem přes webové rozhraní (to byla zbytečnost a možná chybka, následně jsem to poslal doporučeným dopisem) poslal 12.10.2011 pod hlavičkou Reklamace (nic jiného vhodnějšího na výběr nebylo) Žádost o odstoupení od smlouvy dle bodu 9.9.1. VOP - v tomto znění:

Dobrý den,
z důvodu nesouhlasu s avizovanou změnou tarifu O2 Special ( http://www.o2.cz/osobni/volani-a-tarify ... arifu.html ) na mé předplacené kartě 72xxxxxxx na nevýhodný tarif Na!Pište dávám tímto, na základě práva, které mi dávají Všeobecné obchodní podmínky (zejm. bod 9.9.1.), výpověď smluvního vztahu pro číslo 72xxxxxxx a současně Vás žádám o převedení zůstatku kreditu v jeho plné výši xxxxx Kč (x tisíc xxxx) na můj bankovní účet .............

Věřím, že zrušení karty a vrácení kreditu v plné výši proběhne bez komplikací a v co nejkratší době. Postup i podmínky jsem dnes konzultoval pro jistotu i s Vaší infolinkou a bylo mi sděleno, že by s provedením neměl být žádný problém.

Prosím o informaci o souhlasu s výpovědí a potvrzení, že kredit xxxxx Kč bude převeden v plné výši.

V případě, že byste potřebovali nějaké další informace, prosím kontaktujte mne na výše uvedeném telefonu, případně raději na aktuálně používaném čísle xxxxxxxxx nebo e-mailu x@z.cz.

Děkuji za Vaši odpověď.

**********************************************
Dnes 9.11.2011 mi e-mailem dorazila odpověď na Odstoupení od smlouvy podané přes webový formulář, dle mého názoru dost mimo mísu, protože vůbec nebere v úvahu DŮVOD ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY (změna podmínek ze strany poskytovatele služeb), ale pouze cituje VOP operátora ohledně propadávání kreditu (nezákoného !!!):

Vážený zákazníku,

zasíláme Vám odpověď na Váš e-mail ze dne 12.10.2011 týkající se
předplacené O2 karty číslo 72xxxxxxx.

Předplacená služba se řídí Všeobecnými podmínkami poskytování služeb
elektronických komunikací prostřednictvím mobilních a pevných bezdrátových
sítí společnosti Telefónica O2 Czech Republic, a.s. Smlouva se pro
Předplacenou O2 Službu uzavírá vždy na dobu určitou a to dle níže
uvedeného. Po vypršení platnosti bude Smlouva ukončena.

Dle odst. 14.3
V případě Předplacených Služeb se Smlouva uzavírá na dobu určitou, a to na
12 měsíců. Pokud Účastník dobije Kredit do 12 měsíců od uzavření Smlouvy,
Smlouva se prodlouží na dobu dalších 12 měsíců ode dne dobití Kreditu. Po
každém následujícím dobití Kreditu v době trvání Smlouvy se Smlouva
prodlužuje vždy na dobu 12 měsíců od posledního dobití Kreditu. V
Provozních podmínkách nebo v Ceníku může být doba platnosti Smlouvy a
podmínky jejího prodloužení stanoveny odlišně. Ukončením Smlouvy zbývající
Kredit propadá a O2 nevyplácí za nevyčerpaný Kredit jakoukoliv náhradu ani
nepřevádí jeho hodnotu na jinou SIM kartu.

Litujeme, ale Vašemu požadavku na vrácení nevyužitého předplaceného Kreditu
nelze vyhovět.
S pozdravem

Roman Šimůnek
Centrum péče o zákazníka
Telefónica O2 Czech Republic, a.s.

************************************************
Na e-mail nelze.odpovidat@o2.com samozřejmě nelze odpovědět, takže jediná možnost, jak se s nimi tímto způsobem dohadovat by byla nová zpráva přes web a zas měsíc čekat na odpověď, nebo si dopisovat doporučenými dopisy, aby měl člověk alespoň něco v ruce.

Pevně doufám, že jejich originální formulář pro odstoupení od smlouvy, kde jako jeden z důvodů mají dokonce bod 9.9.1. VOP uveden, dopadne kladně a odsouhlasí to.
Formulář pro výpověď lze nalézt zde - https://www.o2.cz/file_conver/238973/za ... 150511.pdf
A1rh-
Junior

Odeslat příspěvekod wit.cz 9. 11. 2011 20:31

A1rh- píše:takže tvůj návod by byl sednout si na p.r.d.e.l a čekat a čekat a .... třeba to někdo někdy vyřeší. Vždyť ono vůbec nemá smysl se dovolávat svých práv, to vlastně dělají jen úplní hlupáci, ti chytřejší vědí už předem jak to dopadne, a proto to ani nezkouší, že ?
Že by tento přístup skutečně = ČESKÝ PŘÍSTUP ?
Že by ten SPECIFICKÝ TRH = ZEMĚ TUPCŮ co si nechají líbit úplně vše ?
S takovouto "oporou" ve vlastních řadách (uživatelů služeb operátorů) to nemůže vypadat jinak.
Myslím, že začínám naprosto chápat význam slova MARNOST, když čtu podobné reakce.

To jsem vůbec netvrdil, i když rozumím, že pro neznalého člověka, to tak může působit. Zkušenost s úřady mám bohatou a samozřejmě, že člověk musí bojovat do poslední chvíle. V tom předchozím příspěvku jsem chtěl jen naznačit, jakou odpověď můžeš čekat .. a veř mi, znám to v tom baráku na Sokolovské velmi dobře. Doporučuju článek na lupě: http://www.lupa.cz/clanky/proc-mame-v-cesku-predrazene-telefonovani-regulator-nereguluje/
<- Pod obrázkem najdete odkaz na platformu Portu, kde po registraci získáme oba 3 měsíce bez poplatků. Díky, kdo jste využil.
wit.cz
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod A1rh- 9. 11. 2011 20:45

uvidíme jak budou reagovat na doporučeně zaslané odstoupení od smlouvy na jejich originálním formuláři pro ukončení smlouvy, kde mají přímo tu volbu důvodu bod 9.9.1. VOP.

Někdy kolem tohoto víkendu končí 30ti denní lhůta pro vyřízení. Pokud by to náhodou zamítli, půjde doporučený dopis na ten nefunkční ČTÚ a pak jednoduše soud s tím, že kromě kreditu zaplatí i všechny ostatní náklady (advokát, výlohy, ušlá mzda, ...). Fakt už nemám chuť v tomto prohnilém státě dát komukoliv cokoliv zadarmo.

Stačí se jen dnes podívat na zprávy a hned jsou tu dva, kteří by si za rozkrádačku (18 a 30 milionů) a zneužití moci zasloužili exekuci veškerého majetku a doživotní práci v uranových dolech.
A1rh-
Junior

Odeslat příspěvekod A1rh- 14. 11. 2011 17:23

je to víc než 30 dnů a žádná reakce, na infolince prý nic v systému nevidí, na nikoho mě přepnout nemůžou a mám si to prý poslat znovu nebo zajít na prodejnu sepsat osobně. To je fakt na ránu... neuvěřitelný. Jdu na tu prodejnu do Kr.Pole v Brně ...
A1rh-
Junior

Odeslat příspěvekod A1rh- 17. 11. 2011 13:24

pár dalších informací, snad to tu nepíšu jen tak pro sebe a bude to zajímat i někoho jiného.

Přeskočím trochu v pořadí - volal jsem na infolinku T-mobile (hovor celkem 30 minut) a ptal jsem se, na základě čeho mi v lednu 2010 při nucené změně Twist Standard na jiný tarif umožnili zažádat si o zrušení smlouvy a navrácení kreditu. Naštěstí byl na lince dnes ve svátek 17.11.2011 velice ochotný člověk, který mi po konzultacích sdělil, že to je povinnost na základě Českého telekomunikačního zákona, bohužel už se mu nepodařilo zjistit dle kterého bodu, ale mám si napsat na info@t-mobile.cz a měli by mi to sdělit. Takže to zkusím a třeba se posunu dál. Zrovna asi znovu napíšu na ČTÚ a zmíním jako precedens, že T-mobile ve stejné situaci kredit vrátil, v Mnichově soud rozhodl také o protizákonosti ustanovení o propadnutí kreditu a zmíním i Český telekomunikační zákon, jakmile se něco dozvím.

Za každou pomoc budu samozřejmě nejen já, ale i další lidé v podobné situaci, vděčný.


Na mou druhou reakci přes webový formulář O2, že pan Roman Šimůnek mluví úplně o něčem jiném, mi opět odpověděli:

Vážený pane ...,

reaguji na Váš email. Ve Vaší původní zprávě odstupujete od smlouvy, která
nebyla nikdy sepsána, protože u předplacených karet není žádný smluvní
vztah. Dobíjecí karta má pouze určitou platnost, o které Vás pan Šimůnek
informoval. Platnost je 12 měsíců od posledního dobití, pokud po 12
měsících nedobijete, platnost karty vyprší a s ní i platnost nabitého
kreditu. Zrušit tuto kartu na Vaši žádost ale nelze. Formulář, který jste
vyplnil na našich webových stránkách se vztahuje k paušálním službám.

V případě, že byste si nechal tarif změnit na O2 NA!HLAS můžete využít
vánoční nabídky - nejvýhodnější přeplacené karty s volání za 3,50Kč ... atd
.
.......
Dagmar Kučerová
Telefónica ...
Naposledy upravil A1rh- dne 17. 11. 2011 19:04, celkově upraveno 1
A1rh-
Junior

Odeslat příspěvekod wit.cz 17. 11. 2011 18:03

No, tak hlavně máme zákon o elektronických komunikacích a ne "Český telekomunikační zákon", rovněž ne body, ale paragrafy. To jen pro formalnost. Dej vedět, co ti z úřadu napíšou..
<- Pod obrázkem najdete odkaz na platformu Portu, kde po registraci získáme oba 3 měsíce bez poplatků. Díky, kdo jste využil.
wit.cz
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod A1rh- 17. 11. 2011 20:17

díky za opravu terminologie.
Zákon č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích: ( http://www.zakonyprolidi.cz/cs/2005-127 )

§ 63
Uveřejňování informací a náležitosti smlouvy o poskytování veřejně dostupné služby elektronických komunikací

5) Úřad může podnikateli poskytujícímu veřejně dostupnou službu elektronických komunikací uložit rozhodnutím, aby provedl změnu všeobecných podmínek pro veřejně dostupnou službu elektronických komunikací, jsou-li v rozporu s tímto zákonem nebo prováděcími právními předpisy k tomuto zákonu nebo pokud je to nezbytné k dosažení ochrany spotřebitelů, a to z důvodu nekalých, klamavých nebo agresivních obchodních praktik nebo z důvodu diskriminace spotřebitele24a).

(6) Podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací je povinen na své náklady nejméně 1 měsíc před nabytím účinnosti podstatné změny smluvních podmínek, která pro účastníka představuje jejich zhoršení, odpovídajícím způsobem vyrozumět účastníka o této změně a současně jej informovat o jeho právu vypovědět smlouvu bez sankce, jestliže nové podmínky nebude akceptovat. Účastník má právo bez sankce vypovědět smlouvu na základě oznámení o návrhu podstatných změn smluvních podmínek, které představuje jejich zhoršení.

...
24a) Zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
...

Podle mě se na toto jednoznačně vztahuje ustanovení paragrafu 63, odst.6, přesně podle tohoto paragrafu se správně zachovala společnost T-mobile, pokud to O2 odmítá, pak je to v rozporu s tímto zákonem a ČTÚ to musí řešit a rozhodnout.

Řekl bych, že totéž říkají i jejich vlastní VŠEOBECNÉ PODMÍNKY PRO POSKYTOVÁNÍ VEŘEJNĚ DOSTUPNÝCH SLUŽEB ELEKTRONICKÝCH KOMUNIKACÍ společnosti Telefónica Czech Republic, a.s. ( http://www.o2.cz/file_conver/197587/Vse ... 052011.pdf )

v odstavci 9.9.1.
pokud O2 podstatně změnila VP, Provozní podmínky, Ceník nebo Reklamační řád platné pro danou Službu a tato změna představuje zhoršení právního postavení Účastníka. Účastník je v takovém případě oprávněn do okamžiku nabytí účinnosti dané změny žádat o zrušení Služby bez sankce a Služba bude zrušena dnem doručení žádosti O2, nebo

9.9.2.
...

Vůbec nechápu, jak mohou ignorovat zákon a vlastní VOP. Co jiného už je k tomu sak*a může přinutit ?
A1rh-
Junior

Odeslat příspěvekod pc-mravenec 17. 11. 2011 20:49

Ministerstvo a soud nic jiného nepomůže.
pc-mravenec
Junior

Odeslat příspěvekod zajDee 17. 11. 2011 22:29

Popravdě nerozumím, čeho se A1rh- snažíš dosáhnout. Nebylo by jednodušší tu předplacenku převést na paušál O2 zero bez závazku a ten paušál následně vypovědět? Kredit se při převodu na paušál převádí (kromě bonusového kreditu, ale ten by ti nevyplatili tak jako tak...), po převodu je z něj "přeplatek na zákaznickém účtu" a při zrušení tarifu O2 zero ti ten přeplatek vyplatí na účet.

Druhá věc je, že O2 má s tím převáděním kreditu problémy (takže je lepší si aktuální výši kreditu nechat potvrdit před převodem na paušál), ale rozhodně to bude snazší, než se papoušky na infolince snažit přemluvit, aby ti poslali na účet aktuální zůstatek kreditu z předplacenky.
-= Nic není tím, čím se zdá být =-

Jsem mobilní maniak :-)
zajDee
Junior

Odeslat příspěvekod A1rh- 17. 11. 2011 23:56

bohužel to jednodušší nebude, na paušál převedou max 10 tisíc, na této kartě je víc než 2x tolik.

Dál jde o to, že při násilné změně tarifu mají všichni nárok tuto změnu podle výše zmíněného paragrafu neakceptovat a nechat si vyplatit kredit, což O2 narozdíl od T-Mobile nepřipouští. Dnes už to nezvládnu, ale zítra podám stížnost na ČTÚ na porušení zákona ze strany O2, protože nesplnili povinnost danou paragrafem 63, odst. 6 zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích - informovat zákazníka: "...a současně jej informovat o jeho právu vypovědět smlouvu bez sankce, jestliže nové podmínky nebude akceptovat. Účastník má právo bez sankce vypovědět smlouvu na základě oznámení o návrhu podstatných změn smluvních podmínek, které představuje jejich zhoršení."

Taže proto. A předpokládám, že by jim za to měl být uložen postih.
A1rh-
Junior

Odeslat příspěvekod Reku 18. 11. 2011 07:57

Tak pokdud jsou to opravdu tvé peníze v převážné míře a ne bonusový kredit, tak už by mohlo ze strany O2 jít o bezdůvodné obohacení a případně možná i o trestný čin - už je to častka, která spadá do trestných činů. Ale nejsem právník, musel by někdo poradit. Je tu jen problém, že u nás myslím zatím za trestný čin může být postihována pouze konkrétní osoba a ne zatím společnost.
Ale to ČTŮ a případně ČOI je dobrá cesta ...
Reku
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod d.d.t33 18. 11. 2011 19:19

hele promin ale me osobne se zda ze se chces domoci neceho na co nemas absolutni narok :pozor predpokladam ze je tam zapocten i nejakej bonus od operatora jinak jestli sis tam sporil penize tak jsi sprominutim debil :lol: neni to sporici ucet :-D
d.d.t33
Junior

Odeslat příspěvekod A1rh- 20. 11. 2011 10:04

d.d.t33 Juniore: při snění se přemýšlet nedá, navíc vůbec neřeš o čem nic nevíš a co má příčiny které neznáš. Víc se k tak inteligentnímu příspěvku nemá smysl vyjadřovat.

Já tu jen připomenu příspěvek co dal "Snekac" uz 21.3.2008 - rozhodnutí Mnichovského soudu o protiprávnosti propadávání kreditu - čtěte na stránce úplně dole - http://www.responsibility.cz/index.php?id=334
A1rh-
Junior

Odeslat příspěvekod zajDee 20. 11. 2011 11:48

Vyvolám asi diskusi mimo téma, ale k čemu je na předplacence kredit vyšší než 20 tisíc? Když jsem ještě míval Eurotel GO, nešel kredit nabít na víc než 10 tisíc (to bylo někdy ve 2002)...

Samozřejmě, můžeš vyzkoušet ČTÚ a ČOI, můžeš se s O2 zkusit soudit, ale potrvá to a všechno je to s poměrně nejistým výsledkem. Navíc u ČTÚ se úspěch předpokládat nedá, ti se budou ohánět všeobecnýma podmínkama.

Pokud se odvoláváš na odstavec o odstoupení od smlouvy, měl bys vědět, že většina O2 bere tenhle odstavec jako odstoupení od PÍSEMNÝ smlouvy a vysvětlit jim (ty nebo tvůj právník), že i používání předplacený karty je formou smlouvy. To by ale mohli vědět, když na každou předplacenou sadu dávají přelepku s tím, že rozlepení přelepky znamená souhlas s VOP a tím pádem i uzavření vzájemný smlouvy... :)
-= Nic není tím, čím se zdá být =-

Jsem mobilní maniak :-)
zajDee
Junior

Odeslat příspěvekod DNSTUFF 20. 11. 2011 21:31

ja bych tenhle problem rozsiril i na propadle volne,kredit jednotky u pausalu. Treba jsem tedka zase zapomel ze u vdf je to tak ze v novem mesici nejdriv volate za nove jednotky a teprve pak doprovolavate ty stare. ktere jsou prevoditelne jen o 1 mesic. Taky se mi to nelibi.
DNSTUFF
Junior

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků