Vrácení nevyčerpaného (propadlého) kreditu

O síťových operátorech a jejich službách (O2, T-Mobile, Vodafone a další)

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod vpe 22. 11. 2011 06:21

Já jsem měl informaci ze kredit z předplacenky převedeny do paušálu nelze vybrat jako přeplatek (mám to ústně a ne pisemne), z čeho dovozujete, ze vám ho bez problému vyplatí? Ale za pokus to stoji
vpe
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod sonix 22. 11. 2011 07:04

Nevím, jestli to už nezměnili ale koukni na tohle:
http://jentak.blog.mobilmania.cz/2010/08/vraceni-kreditu-z-predplacene-karty-o2/
:lol:
sonix
Junior

Odeslat příspěvekod vpe 22. 11. 2011 07:59

Je to patrne tak ze na info lince tvrdí ze ne ale pak kdyz podate duraznou písemnou zadost tak to vrati... Ostatne vodafone a nevracení jistiny při ukončení <3mesice, je asi take proflaknute, bez písemných urgenci nic nevraceli
vpe
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod wit.cz 22. 11. 2011 17:00

Podle českého právního řádu totiž není možné, abyste zaplatili za službu či zboží a to zboží vám následně někdo nedodal, byť bylo při prodeji zboží uvedeno, že jej musíte odebrat během určité lhůty. Takže pokud máte nakoupený kredit na svou předplacenou kartu a operátor vám za několik měsíců vesele napíše, že vám kredit propadl, rovněž vesele mu napište papírový dopis, že na to nemá právo a že požadujete, aby vám kredit vrátil. A buďte neoblomní. Nakonec dosáhnete svého, protože právníci operátora velmi dobře vědí, že u případného soudu by firma prohrála.
zdroj :http://www.lupa.cz/clanky/proc-mame-v-cesku-predrazene-telefonovani-splacime-3g-site-v-evrope/
<- Pod obrázkem najdete odkaz na platformu Portu, kde po registraci získáme oba 3 měsíce bez poplatků. Díky, kdo jste využil.
wit.cz
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod vpe 23. 11. 2011 02:22

No mohou se zacit vykrucovat tak, ze by chteli nakupni doklad kdy a komu jste za ten kredit zaplatili atp., takze si schovejte doklady :-D

Jenze dokud to nerozsoudi ceske soudy jako v SK a Rakousku tusim, tak to stejne neni jiste, kdy a zda vam neco vrati.
vpe
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod myšpulín 23. 11. 2011 06:00

Takže když si třeba koupím lístek do kina, na koncert a nedostavím se z vlastní vůle tak mi musí vrátit plnou cenu? To asi ne. Tady to vidím podobně, to že jsem službu nevyužil je podle mě můj problém. Nebo třeba stravenky, ty také mají omezenou platnost a když je nevyčerpám mám smůlu. Nevidím problém v tom, že když si zaplatím nějakou službu tak mohu mit na její využití omezenou platnost, pokud jsem s tim předem seznámen.
myšpulín
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod Reku 23. 11. 2011 06:27

Lístek do kina a stravenky nejsou totéž, myšpulíne - rozlišuj - proto i ty soudy v cizině uznaly oprévněnost ;-)
Lístek do kina propadne, pokud nepůjdeš do kina nebo ho neprodáš.
Za většinu stravenek nakouíš v kšeftě tak, jako za peníze. To už je trochu něco jiného než lístek. A s tim kreditem to může být taky jinak ;-)
Reku
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod myšpulín 23. 11. 2011 07:08

A v provolání kreditu v předem daném termínu je problém?

Když souhlasím s nějakými podmínkami, nemusím je pak respektovat?
myšpulín
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod Reku 23. 11. 2011 07:33

Spíše je to o tom, zda máš na výběr ;-)
A není problém dát na výběr vrácení peněz.
Jinak vlastně podmínky říkají jinými slovy - buď provoláš nebo tě okrademe. To jsou vnucené podmínky.
Nelze srovnávat s lístkem do kina - ten člověk nepotřebuje. Ani nelze srovnávat se stravenkou - má sice omezenou platnost, ale můžeš za ni nakoupit v obchodě a nemusíš povinně do jídlny nebo restaurace ...
Jenže telefon a kredit si lidé nemusí kupovat jen pro zábavu jako lístky do kina. A v tom je rozdíl. Prostě jablka nejsou hrušky, tak je nezaměňuj ;-)

-- 23. 11. 2011 07:36 --

Mlivím samozřejmě o rozumném kreditu a ne jeho spoŕení ....
Složité machinace s převodem na paušál jsou jen polovičatým, zdlouhavým a složitým procesem, odrazující zákazníky si vybrat zpátky svoje peníze.

-- 23. 11. 2011 07:39 --

Mě jde o podstatu-já sám s tím problém nemám - pár korun klidně opičákům nechám. Vyšší už jim nenechám z principu. Jsou to zloději, tak je lépe je dát třeba na DMS nebo do soutěže.
Reku
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod audiobullys 23. 11. 2011 09:13

ja bych to neprirovnaval k listkum ale k pernamentce - do divadla, bazenu, fitka , na hokej, fotbal. tam je taky omezena platnost, treba rok a kdyz to nevyuziju muzu to nekomu dat kdo to vyuzije.
bohuzel ten problem s vracenim kreditu je nekde jinde - a to v moralce - novinaru a nasledne poslancu. tady je krast a okradat obcany bezne a v poradku.
kdezto na Slovensku jakmile zminej ze je nemoralni okradat lidi na hovoru ktery trval 5 vterin a uctovat jim celou minutu,tak to poslanci zatrhnou a schvalej na ruku zakaznikum volicum fer uctovani. to stejny je tam i s nevycerpanym kreditem. jen u nas nikdo nevyznava podobne hodnoty a tak se tu vsichni okradaj navzajem, poslanci obiraj zamestnance, zamestnavatele zamestnance a zivnostnici stat minimalizovanim prijmu ve svych vydajich a nasledne nulovych dani.
tady kdyz se preplati zakazka na stavbu, lekarsky pristroj, material na vybaveni tak kazdymu je jedno ze tam jsou kliky na WC za 5000 Kc a ze nas okradli z penez co jsme odevzdali do statni kasy.
v tomdle pripade kdyz nepomuzou cesky soudy, tak zbejva posledni dovolani u evropskyho, kdyz je tu takova zumpa.
Daň ze samostatného myšlení nebyla dosud zavedena jen proto, že by to byl příjem pro stát zcela zanedbatelný.
audiobullys
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod A1rh- 23. 11. 2011 09:51

tady to přirovnávání je dost ošemetné a nepřesné, právě že k permanentce třeba do Fitka se to moc přirovnávat nedá, protože tam už si kupuješ konkrétní službu, kdežto u předplacenky si jen nabiješ kredit a pak se teprve dodatečně rozhoduješ jakou službu a kdy využiješ (volání, SMS, net, platba, ...) a operátor má právo inkasovat jen za dodané služby.

Spíš bych to přirovnal k účtu na PayPal, prostě nějaké elektronické peněžence, ze které platíš služby až je použiješ a je nemyslitelné, aby ti PayPal řekl "musíš si pravidelně dobíjet, i když už tam máš tisícový kredit a pokud si zrovna rok nebudeš potřebovat nic koupit, stejně musíš znovu dobít. A pokud nedobiješ, tak jsou TVOJE peníze NAŠE."
Že je to krádež a jednoznačně nerovné postavení pro zákazníka ? Ano, je. A že to mají ve svých VOP ? Ano, mají. A že rozbalením karty s VOP souhlasím ? Ano, musím, jinak nemůžu v tomto státě s předplacenkou telefonovat. A to je právě to nerovné postavení a ustanovení o propadávání kreditu nezákoné obohacování.
Řeším teď svou konkrétní záležitost na více frontách, uvidím co z toho bude, samozřejmě výsledek sem pak napíšu.
Je možné (ne jisté), že něco se objeví i na MM, uvidíme.
A1rh-
Junior

Odeslat příspěvekod vpe 24. 11. 2011 17:12

zaplať si právníka na jedné frontě (takového, který se trochu orientuje v telekomunikacích), podejte žalobu a vyřeš to. tohle plkání nikam nepovede.

pokud jde o stravenky, případně dobíjecí kupony nedobité a expirované, tak to je ale uplně stejné bezdůvodné obohacení, oboje jsou patrně de yure ceniny a je to podobné jako kdyby expirovaly třeba poštovní známky anebo papírové bankovky...
vpe
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod A1rh- 25. 11. 2011 09:06

pokud to nevyřídí standardním způsobem dle mého zákonného práva (jak to loni správně vyřizoval T-mobile) tak na právníka dojde. Ale je to vždy až poslední možnost. Ještě čekám na nějaké odpovědi od ČOI a ČTÚ.

Ale ještě pro upřesnění, protože ne každý tuto diskuzi pročítá celou - já jsem v této diskuzi výše (v této chvíli) neřešil OBECNĚ propadávání kreditu (i když to je taky nezákoné), ale KONKRÉTNĚ to, že nyní, když mění tarif O2 Special a O2 TXT na jiné, méně výhodné, tak Zákon č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích: ( http://www.zakonyprolidi.cz/cs/2005-127 ) říká v

§ 63
Uveřejňování informací a náležitosti smlouvy o poskytování veřejně dostupné služby elektronických komunikací

(6) Podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací je povinen na své náklady nejméně 1 měsíc před nabytím účinnosti podstatné změny smluvních podmínek, která pro účastníka představuje jejich zhoršení, odpovídajícím způsobem vyrozumět účastníka o této změně A SOUČASNĚ JEJ INFORMOVAT O JEHO PRÁVU VYPOVĚDĚT SMLOUVU BEZ SANKCE, JESTLIŽE NOVÉ PODMÍNKY NEBUDE AKCEPTOVAT. Účastník má právo bez sankce vypovědět smlouvu na základě oznámení o návrhu podstatných změn smluvních podmínek, které představuje jejich zhoršení.

Jde mi o porušení zákona uvedené tučným písmem a toto od O2 také požaduji, na základě tohoto ustanovení NEAKCEPTUJI uvedenou změnu a žádám o ukončení poskytování služby a navrácení kreditu v plné výši.

Mimochodem můžu se zeptat, jestli někomu z Vás, co máte O2 Special nebo O2 TXT už přišla informace, že Vás převádí na nový tarif (asi O2 Na!Pište) nebo Vás dokonce převedli ?
Naposledy upravil A1rh- dne 25. 11. 2011 09:59, celkově upraveno 2
A1rh-
Junior

Odeslat příspěvekod Buffalo007 25. 11. 2011 09:20

Já bych jsem jenom dodat, že to jde i bez té nutnosti si dobíjet. Příkladem budiž například karty zabezpečovacích systémů, který se s nimi prodávají.

A můj strejda má u O2 taky předplacenku, kterou nemusí dobíjet. Nevím jak si to přesně zařídil, ale jde to.
Buffalo007
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Keboun 25. 11. 2011 09:48

Příjde mi, že jsme národ stěžovatlů... Pokud jsem svéprávný, tak jsem sám za sebe a své činy zodpovědný. Pokud souhlasím se Všeobecnými podmínkami, kde se uvádí platnost SIM i kreditu, nevidím důvod proč si stěžovat na jeho propadnutí. Pokud si dobiji kredit, který nedokážu provolat, je to jen můj problém! Když si koupím dvacet rohlíků a sním jich jenom deset, zbytek mi ztvrdne a můžu ho vyhodit... Nekdo výše psal něco o principu... V tomhle mi jde, z jiného úhlu pohledu, také o princip!
Používejte hlavu, čtěte smlouvy a nepodepisujte to, čemu nerozumíte!!!
Keboun
Kolemjdoucí

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků