Reklamace u mobilních operátorů (rady/zkušenosti)

O síťových operátorech a jejich službách (O2, T-Mobile, Vodafone a další)

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Reklamovali jste někdy vyúčtování u mobilního operátora?
Ano 56 %  81%  [ 56 ]
Ne 13 %  18%  [ 13 ]
Celkem hlasů : 69

Odeslat příspěvekod stodynka 30. 9. 2011 00:23

Přijde mi, že z lidí udělají jen blbce, co nerozumí faktuře a dělají jakoby nikdy neudělali chybu.
stodynka
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod audiobullys 30. 9. 2011 09:48

pred 2 lety u O2 od cervence do prosince kazdej mesic reklamace na par tisic kc za nauctovani hovoru ktere mely byt zdarma. nakonec mi poslali litr odskodny.
fakturu jsem samozrejme nikdy neplatil ale posunul si splatnost az do ty doby nez vyresej reklamaci, jednou mi to naka prebornice zapomnela posunout a me malem ranila mrtvice kdyz to chteli zaplatit.
pak jsem reklamoval pres jejich web nauctovany data u druhyho cisla a nastesti vratili cely
Daň ze samostatného myšlení nebyla dosud zavedena jen proto, že by to byl příjem pro stát zcela zanedbatelný.
audiobullys
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod steffan_vl 30. 9. 2011 11:15

Reklamoval jsem u T-Mobile vyúčtování několikrát. Většinou šlo o drobné částky a jen jednou o částku okolo Kč 300,-. První kontakt jsem vždy provedl emailem. Do několika hodin po odeslání se mi ozval operátor, v případě malých částek jsem se pokusil vysvětlit, kde je problém - vždy jsem byl pochopen a bylo mi při příštím vyúčtování vyhověno. U té větší částky byl můj email přeposlán na příslušné oddělení o čemž jsem byl informován. Po několika dnech jsem dostal SMS s tím, že reklamace je uznána a v příštím vyúčtování bylo vše vyrovnáno. Musím T-mobile pochválit za vstřícný a hlavně osobní přístup ke mě jako zákazníkovi. Myslím, že takhle by to mělo správně fungovat.
steffan_vl
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod traveller 30. 9. 2011 14:14

Vodafon - již několikrát jsem reklamoval nezaslání zůstatku na kartě při přechodu na paušál. Nabízejí buď dobropisování faktur (nestalo se) nebo převod na účet, který člověk nastaví v samoobsluze. taktéž se nestalo. Reklamoval jsem od května již 3x, vždy slíbí vyřešení problému, ale zatím nic. Je to necelých 300 Kč, ale pokud tak zdržují platby i jiným, může to být celkem slušný balík.
traveller
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod srstka007 30. 9. 2011 15:29

Zdravím, mám podobnou zkušenost s VF. Před rokem jsme převáděli 3 předplacenky na paušál - kredit dohromady kolem 4tis. na 2 zákaznické účty. Dohoda na prodejně - připsání k zůstatků účtů. Když jsem se s novým vyúčtování začal shánět po penězích, tak nejprve nebyly, poté byly, ale nebyly připsány na účet, protože ve Vodafonu usoudili, že takový velký zůstatek bychom asi na svých účech nechtěli. Chtěl jsem zaslat zůstatky na účet - ano, ano - slibem nezarmoutíš. Takže výsledek - do 60-ti dnů nám přišla domů složenka, kterou jsme vůbec nechtěli a několikrát mi bylo slíbeno, že složenka nebude.
Další - tchán a tchýně přecházeli ke konkurenci - aby nepřišli o kredit, převedli jsme je na paušály a kvůli lepšímu vyřízení jsme je k 3.5.2011 převedli pod můj zákaznický účet. Peníze - cca. 500,- dohromady stále nemám. Hned v květnu jsem se snažil o převedení na můj účet - NELZE, tak poslat na účet - komplikace, tak složenkou - OK do 60-ti dní. V srpnu jsem si na to náhodně vzpomněl a od té doby to honím a stále mi kladou nějaké administrativní překážky - že to kolega blbě zapsal, že bylo žádáno z jiného zákaznického účtu atd. Prostě peníze ještě nemám a čekám. Takže VF a reklamace - něco příšerného
srstka007
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod ARsony 30. 9. 2011 17:44

Pracuji na prodejně VF a do letoška jsem byl 10 let zákazníkem T-Mobile.

Co se týče reklamací u VF, ano od přechodu na nové systémy v tom máme bordel a ano reklamace se rozmnožily jako houby po dešti. Co se týče reklamací samotných to je vše o konkrétních lidech, jak už tu někdo moudře poznamenal. Já osobně se reklamaci snažím vyřešit k maximální spokojenosti zákazníka, i když mě to občas stojí i úsilí, které je vysoko nad rámec mých pracovních povinností (vyřizování pracovních telefonátů a návštěvy pracoviště v osobním volnu, hnání "promlčených" servisních požadavků přes regionální supervisory apod.). Naproti tomu, zcela běžně se mi stává, že mi sem chodí zákazníci, kteří byli něco řešit na prodejně 10 km vzdálené a stěžovali si na laxní přístup prodejců (zejména z jednoho nejmenovaného shopu nám chodí enormní množství naštvaných lidí) a často řešení reklamací nebylo dotaženo do konce (nejen reklamací vyúčtování, ale i jiné servisní věci a technické chyby) a prodeje se na ně z lenosti prostě vykašlal (filosofie některých prodejců je, že když z toho nekouká prodej nové sim, tak nemá cenu si s tím otravovat den). Takže je to prostě o tom, na jakého člověka při řešení svého problému narazíte a jak moc vám bude chtít opravdu pomoct. Ale to myslím, že je tak v životě všude, ne jen u mobilních operátorů.

btw: viděl jsem tu, že si někdo stěžoval na změnu tónu v hlase operátora na infolince, když mu bylo sděleno že se jedná o reklamaci. Práce operátora u VF je, zvláště po přechodu na nové systémy nadlidsky těžká. Znám pár holek co na tom call centru sedí a myslím, že i vy by jste byli po tom, co na vás někdo celý den řve (obzvlášť na bussines oddělení je to peklo) trošku otrávení a moc by vás nepotěšilo řešit další reklamaci... Zkuste se na to zkrátka podívat trošku empaticky a uvědomte si, že nejste jediní kdo má problém a hlavně to, že když budete řvát po někom, kdo váš problém vlastně nezpůsobil (prodejce/operátor) ničemu nepomůžete a akorát snížíte ochotu daného člověka vám pomoct. Když naopak budete příjemní a budete spolupracovat, zvýšíte šance, že daný člověk vyvine i nadstandardní úsilí aby váš problém vyřešil.

Co se týče samotného řešení reklamací, myslím, že v tomhle ohledu jsme na tom dobře a pokud je reklamace oprávněná, vždy se podaří najít nějaké smířlivé řešení.


T-mobile... Za 10 let mojí zákaznické zkušenosti jsem navštívil zhruba 6 prodejen a na linku jsem volal zhruba 50*... Kromě asi 3 výjimek jsem se vždy setkal s arogantním, povýšeneckým jednáním a absolutní nevstřícností ze strany "operátora". Jednou mi dokonce na prodejně řekli mylné informace a díky tomu si mě udrželi o rok déle. Rozhodně nedoporučuji. S O2 zkušenost žádnou nemám.
ARsony
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod xcookx 30. 9. 2011 19:21

Mam 6 let Vodafone a zatim bez problemu, ale posledni dobou tak asi necely rok zpet mam stale problem s jejich novym systemem.Zacalo to aktivaci balicku ktery se aktivuje hned ale jakmile ho chcete zrusit vetsinou pred zuctovacim obdobim tak najednou jim to trva i 3 dny!!! Neni to poprve a naposled to bylo jak jsem chtel aktivovat data v zahranici.Aktivoval jsem v den odletu a na prodejne jsem se informoval kolik budu platit a dalsi podrobnosti,bylo mi zdeleno ze to bude jen polovina ceny balicku, pokud to zrusim minimalne den pred zuctovanim ale ovsem se tak nestalo.Rusil jsem to 14 den v mesici a zuctovani mam 16 a ty ku... mi to jeste dali do dalsiho obdobi kde mi prisla sms o zruseni v 6h rano, takze jsem zaplatil 200Kc za balicek ktery sel jen 6h.
Na infolince mi rekli ze za to nemuzou a ze mam zavolat az prijde faktura jenze mam inkaso a tam se mi to strhava automaticky ;-]
Mimo to inkaso jsem si zrizoval stim ze tam byla vyhoda nejakych 10% z ceny tarifu jenze nebyli schopni mi jej aktivovat za 2 mesice a jak jsem se ptal kde je sleva bylo mi zdeleno ze uz neni, ze zavedli novy system. :shock:
Jednani vodafonu za posledni dobu se mi vubec nelibi a nevim ke kteremu operatorovi bych sel T-Mobil ma tarify naprd a O2 jsou take zlodeji takze to asi budu muset vydrzet :roll:
E51 neni,N79 neni,SE W200i,zaloha 6210,Samsung s5230,HTC Desire,iPhone 4s
xcookx
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod audiobullys 30. 9. 2011 22:48

no prave tendle styl bych si nenechal libit, zavolej si ze rusis cislo , pokud se normalni op nema k tomu ti vratit takhle smesnou castku tak holt clovek musi vyhrozovat odchodem a na retencnim uz jsou chapavejsi lidi nez bezny trubky liny provest vraceni kreditu, ci castky na fakture.
to stejny je to u O2 , kdyz slysim ze to jaksi nejde vratit tak si zadupu , furt na tom triskaj prachy ,takze si musej vazit zakaznika
Daň ze samostatného myšlení nebyla dosud zavedena jen proto, že by to byl příjem pro stát zcela zanedbatelný.
audiobullys
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod B.F.G. 1. 10. 2011 09:17

Převedli jsme tři čísla v rámci zaměstnaneckého programu na nový účet. Již převod neproběhl správně, zvolené tarify byly nastaveny špatně, nebyly nastaveny služby a tak dále. Následně byly všechny faktury účtovány špatně (tři faktury doposud) a navíc jsme byl neoprávněně zařazen do databáze Solus jako neplatič. Při převodu mi potvrdili, že v rámci jejich chyb bude poslední platba mého čísla před převodem dobropisována, na druhou stranu ji doposud na mě vymáhají. Do původního účtu ani faktur se nelze dostat, po telefonu mi tvrdí, že nemám žádný dluh a domů mi posílají výhrůžné dopisy.
Samoobsluha často nefunguje, nechodí mi informační sms o stavu kreditu, dat... VODAFONE je hrozná banda! V rámci převodi čísel jsem tři měsíce reklamoval, že mi neaktivovali nový tarif, pro příklad mi naúčtovali všechny minuty hovorů, jako bych neměl paušál, a k tomu ale dva paušály, starý i nový.
Volal jsem tam nejméně 20x, 5x jsem byl na pobočce, vždy mi slíbili, že to uvedou do pořádku a výsledek? Je ze mě neplatič! A písemné potvrzení mi i na pobočce odmítají na cokoliv dát. Pokaždé slíbí, že mi zavolají, jak dopadla jejich činnost a nic. Hovory o kterých tvrdí, že nahrávají kvůli zkvalitnění služeb (haha) prý ani všechny nenahrávají a pochybuju že je analyzují.
VODAFONE rozhodně nedoporučuji. Hlavně ne jejich služby bez písemného potvrzení, smluv a tak dále.
B.F.G.
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod speedy 2. 10. 2011 14:26

Přidám taky jednu. U Vodafonu řeším od července (po převodu na nový systém) reklamaci ohledně bonusu za inkaso.

Všichni co hradí faktury inkasem, tak měli dostat 100Kč, který se měl převádět, dokud nebude spotřebován.

Problém je, že do dneska žádný bonus nemám. Vždycky po připomenutí mě na IL řeknou, že je to problém. Technikům už to bylo předáno. Ještě se nikdo nevyjádřil. Naposledy byla předána urgence, že se mi do 30dnů někdo ozve (mají čas do 9.10.). Podle mého si tento "bonus" nakonec rozmysleli a nedavají ho, proto jsem ho nedostal ani já :pozor

Dneska je z mého pohledu celá věc uzavřená, protože mám ČD tarif a slevu, takže už o nic dalšího nestojím.

Jen tím chci prezentovat, jak skvělý nový systém je, když se předem deklarovaná věc nedá vyřešit za tři měsíce. V okolí snad nevím o nikom, kdo by bonus za inkaso získal :pozor
speedy
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod dejvidek 2. 10. 2011 19:43

Zkušenost s Vodafonem.
Abych pravdu řekl, vyúčtování z 99% nečtu, je mi to nějak jedno, ale 22.08 jsem náhodou zjistil, že je mi stále účtován měsíční poplatek 177Kč za službu Vodafone Data Passport. Aktivoval sem si službu někdy v květnu před cestou do Monaka a byl jsem operátorem upozorněn, že si jí musím sám deaktivovat. To jsem učinil, samoobsluha mi hlásila, že služba je zrušena k 23.06.2011, ale je stále účtována. Kolem půlnoci sem volal na infolinku, operátorka se omluvila, slíbila v zářijové faktuře dobropis na 2 x 177Kč a tím to bylo vyřešeno.
Během cca 10 dní mi přišly dva dobropisy a v zářijové faktuře byla částka odečtena. Vyřízení reklamace zabralo jeden dvouminutový hovor, za mne tedy spokojenost.
dejv
dejvidek
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod misaan 4. 10. 2011 14:33

T-mobile:

Přítelkyni končila smlouva u t-mobile, tarif BAV SE. Přes internetovou samoobsluhu, jsme zrušili automatické prodlužování smlouvy minimálně 2-3 měsíce před ukončením smlouvy. Nenapadlo nás si to fotit, případně screenovat a přesné datum taky neznám - proč taky, komplikace jsme nečekali. Den před ukončením smlouvy (datum jsme si dali do kalendáře) jsme si to chtěli zkontrolovat v internetové samoobsluze. Položka tam již nebyla. Ok, bylo 20:00, řekli jsme si, že zavoláme zítra ráno operátorovi, jistota je kulomet. Hned ráno přišla sms s oznámením, že smlouva se automaticky prodloužila o 1 rok. Ihned jsme volali na operátora, kde se stala chyba.

Bylo nám řečeno, že požadavek na zrušení prodloužení smlouvy nebyl zadán do systému a máme se obrátit na reklamační oddělení. Když jsem se ptal na kontakt, řekli mi, ať se podívám na adresu, co je na vyúčtování. Po chvilce přemáhání z něj vylezla i emailová adresa. Takže informace na začátku thredu o reklamaci přes telefon asi nebude OK – a nebo se prostě operátorovi nechtělo..

Byl sepsán email na reklamační oddělení, a po cca týdnu se ozvali. Bylo mi řečeno, že pokud nemám potvrzující sms tak si můžu jít stěžovat leda tak z okna. Ale že jsme u nich zákazníci již dlouho, dostaneme slevu 30%.

Co byste mi doporučili? Jak dál postupovat?
misaan
Junior

Odeslat příspěvekod mobilman 4. 10. 2011 16:00

No asi nijak, máš smůlu. Věci ohledně smlouvy (výpověď ap.) je proto lepší řešit písemnou formou, ale sám postupně zjišťuju že asi začnu řešit poštou i reklamace služeb vodafone když mám opět další fakturu s chybou a předchozí chybu mi neodúčtovali jak mi před měsícem slíbili.
mobilman
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod misaan 5. 10. 2011 18:41

2mobilman: Sám jsem to již přes internetovou samoobsluhu již minimálně 2x rušil, a nikdy s tím nebyl problém. Nenapadlo mě to psát písemně. Každopádně na všech číslech jsem telefonicky automatické prodlužování zrušil, a měsíc před koncem smlouvy budu kontrolovat. Teď již chápu cílení Vodafonovy reklamy „u nás to jde bez závazků“.

Jinak jsem s Tmobilem spokojený, ale tímhle ve mě podkopali důvěru v solidního obchodního partnera. Nejedná se o žádnou likvidační částku, šlo jen o princip, kdy při prodloužení smlouvy nedostane zákazník nic. Kdežto pokud tarif zruší a hned objedná, dostane nějakou slevu..atd. Navíc jsem chtěl zkusit retenční poškádlit s tarify vodafone pro klienty českých drah..
misaan
Junior

Odeslat příspěvekod mobilman 6. 10. 2011 12:59

No já se po zkušenostech s Vodafonem postupně vracím do pravěku - elektronická komunikace nebo telefonicky nulová, všechno už budu řešit výhradně písemnou formou. Mám vystavenou novou fakturu a opět s chybou která se mi opět opakuje, už nato přestávám mít síly :(
mobilman
Junior
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků