Ono je to složité, když tu jsou jen tři obdobně velcí operátoři. Každý samozřejmě maximalizuje celkový zisk. Když by jeden z operátorů výrazně zlevnil, těžko k němu přejde dostatečné množství lidí dříve, než to ostatní dorovnají. Tudíž se mu v součtu zlevnění nevyplatí a důsledek je pro něj výpadek příjmů. Resp. pro všechny z nich. A to nikdo (z nich) dobrovolně neudělá.
Pokud by tu byl jeden malý hráč a 2 velcí, tak zlevnění odstartuje právě ten nejmenší - přísun nových zákazníků by mu rychle pokryl výpadek ve formě snížení cen. A velcí by s tím nic neudělali -- jen by vlastně ztratili; to je ale tomu malému jedno.
Asi těžko můžeme čekat dramatické zlevnění. Cestou je (jak píšete dříve) buď individuální nabídky/retence, to ale nikdy nebude dělat většina, proto to operátory tolik nebolí. A pochybuji, že by na to přistoupili plošně (viz výše). Druhou možností bych viděl také ve formě uskupení zákazníků, které mohou na operátora vyvíjet větší nátlak a dojít k nižším cenám. Ovšem není to úplně win-win, protože tím operátorovi odpadne starost o individuální zákazníky, a (skupině) zákazníků tím přibude administrativa. Když přičteme zisk toho, kdo to řeší, tak máme podobné/horší ceny nakonec i u virtuálů
