Fíla: Těžko takto soudit. Pokud by někdo otravný volal mě, vám, případně komukoli, kdo se pohybuje na těchto stránkách, tak věřím že onoho otravného telefonujícího není problém slušně odmítnout nebo neslušně poslat do někam. Ale pak jsou lidi, kteří nemají o mobilních telekomunikacích ani ponětí, jak to tam chodí a jaké fígle využívají buď samotní operátoři nebo jejich partnerské firmy k uvázání zákazníka. Osobně má špatnou zkušenost s T-mobilem, kdy mamce dvakrát před koncem smlouvy u paušálu T-80 HIT zavolal nějaký chytrák, že ji končí smlouva a že ji MUSÍ prodloužit a neřekl, že když ji neprodlouží, že se smlouva převede na dobu neurčitou! Mamka a ji podobní lidé pak nabudou dojmu, že pokud něco nepodepíší, tak přijdou o telefonní číslo a v této mylné představě je operátor schválně nechá a smlouva na další dva roky je pak zpečetěna. Když pak mamce volali naposled s "nutností" prodloužit smlouvu, tak jsem byl po ruce a ten hovor jsem si opravdu vychutnal
![:D :D](./images/smilies/39.gif)
.
Jinak podle § 53, odst. 7. občanského zákoníku, je možné smlouvu uzavřenou po telefonu do 14 dní zrušit. Ale v odst. 8, téhož paragrafu se píše, že spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy pokud: a) na poskytování služeb, jestliže s jejich plněním bylo s jeho souhlasem započato před uplynutím lhůty 14 dnů od převzetí plnění.
Takže pokud někdo po telefonu uzavře smlouvu na paušál, hned mu jej nastaví a dotyčný jej začne využívat, ale rozleží se mu to v hlavě a další den by chtěl paušál zrušit. Zle tedy onen paušál zrušit, když už započalo plnění?
![hmm :hm](./images/smilies/eusa_think.gif)