Automatické prodlužování smluv

O síťových operátorech a jejich službách (O2, T-Mobile, Vodafone a další)

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod Aleš P. 25. 1. 2012 17:09

Jaké máte zkušenosti s automatickým prodlužováním smluv?

Stalo se vám nebo někomu v okolí, že mu operátor prodloužil smlouvu o další dva roky aniž by o tom vůbec věděl?

Dorazily vám SMS od operátora s informací o automatickém prodloužení smlouvy?
externí redaktor e15.cz/finexpert a mobilmania.cz
Aleš P.
Redaktor MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod opatow 25. 1. 2012 17:26

Dnes se mi dostala do rukou rámcová smlouva od O2 a tam je tato zhovadilost také implementována. Zatím je to jen návrh,ale doufám,že to nedopadne jak u TM,kde je tato smlouva absolutně nevypověditelná....
Samsung Galaxy S I ,II, IV, LG G3,
opatow
Junior

Odeslat příspěvekod Aleš P. 25. 1. 2012 18:57

opatow : Můžu poprosit o scan nebo vyfocení? Děkuji.
externí redaktor e15.cz/finexpert a mobilmania.cz
Aleš P.
Redaktor MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod technek 25. 1. 2012 19:55

u O2 a TM je tento postup běžný, mnohdy se neobtěžují ani s tou upozorňovací SMS..
technek
Junior

Odeslat příspěvekod softmann 26. 1. 2012 12:04

Jsme jako firma u O2,podepsana ramcova smlouva,vse se bez jakehokoli upozorneni otocilo na dalsi 2 roky kdyz jsme zaslali stiznost poslali nas do haje.
softmann
Junior

Odeslat příspěvekod mobilman 26. 1. 2012 12:14

Stare smlouvy Eurotelu vždy přecházely po uplynutí závazku do stavu smlouvy na dobu neurčitou a tedy ihned vypověditelné, modifikovatelné ap...
Holt dneska dělají operátoři vše pro spokojenost zákazníka a všichni si rozhodně přáli automatické prodlužování smozřejmě, tak jim vyšli všichni vstříc! (takhle to určitě obhájí tisk.mluvčí) :-D

Jinak pravda co tu padlo - pakliže je smlouva prodlužována automaticky je to sjednáno, a to buď ve smlouvě nebo v jiném dokumentu odkazovaném v ní, čili zákazník má vždy možnost se s tímto seznámit a případně odmítnout popř. výslovně ve smlouvě písemně toto zakázat. Ale tyhle dokumenty bohužel nikdo nečte, ať jde o jakékoli smlouvy... :-S
mobilman
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Anni44 26. 1. 2012 12:15

Vzhledem k tomu že mám Vodafone takové věci nemusím řešit 8-)
Anni44
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod honzatrx 26. 1. 2012 12:27

Máme ve firmě rámcovku od O2, samozřejmě autoprolongace je tam uvedena, ale jelikož si tuto skutečnost hlídáme od počátku, v řádném termínu dle "Podmínek" podnikneme příslušné kroky, t.j. výpověď ze stávající rámcovky a licitaci o novou smlouvu s O2 a i Vodafone o naprosto zásadně výhodnější podmínky a pochopitelně akceptujeme maximálně roční úvazek.
honzatrx
Junior

Odeslat příspěvekod z.pepa 26. 1. 2012 12:32

Jelikož jsem gramotný, tak při podpisu smlouvy u T-m jsem si přečetl, že bude poskytnuta autoprolongace, sdělil jsem tedy na prodejně prodejci, že to nechci, on to změnil a tedy tento problém nemám.
Myslím si, že celý dotaz je postavený velmi špatně a cíleně. Bez vědomí nikdo nikomu smlouvu neprodlouží, pokud souhlasil s autoprolongací nelze hovořit o nevědomém prodloužení. Že smlouvu nečetl? No tak to je na zbavení svéprávnosti. Jiné řešení skutečně není.
z.pepa
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod freddy158158 26. 1. 2012 12:41

Vzhledem k tomu že mám T-mobile takové věci nemusím řešit 8-)

..... jen ke konci prudí o prodloužení a tak jim stačí říct,že mám nožičky a umím si zajít na pobočku,protože takto po telefonu se takové věci nedělají..a už neprudí ;-)
freddy158158
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod marshall 26. 1. 2012 12:54

T-Mobile, BavSe, smlouva končící v listopadu 2011 - chtěl jsem si nechat spadnout číslo na Twist abych s ním mohl přejít pod firmu (ve finále sem zjistil, že to mohlo přejít rovnou, ale o tom se tady nebavíme:)

Měsíc předem (a pak ještě několikrát) koukám do Můj T-Mobile do automatického prodloužení, hlásí - Automatické prodloužení bylo zrušeno. OK všechno cajk, neřeším...

V průběhu měsíce několikrát telefon od T-Mobile, bohužel vždycky v době kdy sem neměl mobil u sebe. Týden před koncem dochází SMS ať se jim ozvu, že mi nabídnou nějaké výhody - nepotřebuju a z SMS usuzuju, že berou na vědomí že končím a neprodlužuju.

Dva dny před koncem, SMS - Vaše smlouva byla automaticky prodloužena. WTF??? Volám na infolajnu řvu asi půl hodinu na borce co to má znamenat, že to nechci a jak je to možný. Několikrát mi sděluje, že s tím nejde nic dělat (ještě dva dny před vypšením!). Zvěšuju a jdu se uklidnit...

Volám za půl dne znova, ženská zjišťuje, že jsem sice prodlužování zrušil ale před dvěma roky, pak se pravděpodobně přepne znova na automatický. Proč jsem to v systému viděl jako neaktivní neví. Podávám reklamaci...

Do dvou týdnů se ozývají, že to dohledali, že teda chyba u nich a že sorry. Jestli chci opravdu smlouvy vypovědět... JO!

Tohle mě stálo naprosto neuvěřitelný množství nervů a času... Uvázat se to je hned, aj na ulici, ale odejít to je sakra problém...ať jdou...vy víte kam. Osobně mi to přišlo, jak kdyby na základě toho že sem se neozval usoudili, že to chci prodloužit...no, je to banda!
marshall
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod chodec80 26. 1. 2012 13:18

Mam pausal u TM cca 8 let a nikdy mi zadnou 2 letou smlouvu automaticky neprodlouzili. Maximalne ji zmenili na novou (BavSe->kredit tarif) bez uvazku a pri prvni navsteve pobocky jsme se vzdy hned dohodli na zmene.

Popravde, co mam ve smlouve ani netusim, protoze pri vsech tech prodluzovanich jsem vzdy dostal leda tak A4 s informaci o dotovanem telefonu/internetu. Nedavno jsem mel ale cestu kolem pobocky, tak jsem se zasel zeptat a prodavac mi potvrdil, ze automaticke prodlouzeni aktivni nemam.
chodec80
Junior

Odeslat příspěvekod fire.man 26. 1. 2012 13:24

Potvrzuji předchozí zkušenost s prolongací u T-Mobile. Prolongaci jsem zrušil asi po měsíci co jsem měl Bav Se na samoobsluze s tím, že automatické prodloužení bylo zrušeno. Loni v červnu mi měla vypršet smlouva, tak jsem čekal, kdy se telefon přepne na twist. Pak jsem teprve chtěl řešit přenos čísla a výběr jiného tarifu. Bohužel v T-Mobilu jsou solidní a večer před vypršením smlouvy mi přišlo že mi zítra končí tarif a automaticky se na rok prodlužuje.

Já ale nemám nervy na hádání se, tak jsem číslo převedl na tarif Bav Se s mých 5 za 99Kč, prolongaci mám zrušenou a teď si na to budu dávat hodně velký pozor. Předpokládám, že si měsíc před vypršením dojdu na pobočku a nechám si podepsat nějaký papír, že prolongaci jsem zrušil.
fire.man
Junior

Odeslat příspěvekod Morx 26. 1. 2012 14:00

Běžná věc. Jednomu známému sta stalo (tuším u TM), že chtěl smlouvu zrušit, volal tam asi 14 dní před koncem úvazku, že bude chtít přejít. A řekli mu, že si měl říct nejméně měsíc předem, protože ve smlouvě má jasně dané, že pokud neřekne alespoň měsíc před koncem smluvní doby, že nechce prodloužím, automaticky mu tím nabíhají další 2 roky.
Před tím nikterak ho nekontaktovali, neupozornili, že mu závazek končí, nic.

Ale to už je tedy pár let zpět.
Morx
Junior

Odeslat příspěvekod thegrid 26. 1. 2012 14:09

JJ u T-mobile je to klasika, pokud nic neřeknete a to od 2 měsíců do 2 týdnů před ukončením smlouvy vám ji prodlouží, kdybych se chtěl hádat, tak si myslím, že ale u soudu neuspějí, je to pěkná sviňárna, T-zmetky už nikdy více
thegrid
Junior

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků