O2 - autoprolongace (autoprodloužení) smlouvy - co s tím?

O síťových operátorech a jejich službách (O2, T-Mobile, Vodafone a další)

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod jakuburban 20. 4. 2016 18:20

Zdravím, O2 mi před rokem o dva roky prodloužilo smlouvu. Protože to mám na IČO a ne rodné číslo, tak se prý nemohu ani vyplatit pokutou.

Řešil to někdo a vyřešil? Obhajují to tím, že mi to dali vědět na faktuře (asi jo, ale netušil jsem, že údaje na faktuře jsou jako smlouva a že nečinností mě mohou dva roky doslova držet jako rukojmí ...)

Dále to obhajují tím, že bych jinak přišel o své výhody ... o ty bych nyní přišel rád, dokonce bych za ztrátu těchto výhod rád zaplatil - leč prý to nejde.


EDIT:
Přišla mi soukromá zpráva

"Bohuzel je to jen a jen Vase chyba.
Autoprolongaci jste si uzavrel ve smlouve, kterou jste na zacatku podepsal. Ze jste ji necetl neni chyba operatora.
On Vam to jeste pripomnel ve vyuctovani (coz jste opet necetl).
Navic se stacilo pred koncem smlouvy o to zajimat.
Takze delat se neda nic.
Jedine se s operatorem soudit (nedoporucuji).
milanBrno"

Děkuji za tuto odpověď. Chápu, že jsem vůl, že jsem naivně věřil, že této na hranici legality nemorální prasárny se firma typu O2 nedopustí :)

Má někdo nějakou radu, která by mě posunula? Díky :)
jakuburban
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Danarr 20. 4. 2016 21:30

Nechat se zbavit svéprávnosti.
Danarr

Odeslat příspěvekod zivan 21. 4. 2016 06:04

A nejde odejit ani s pokutou 100% za zbyvajici mesice?
zivan
Pokročilý

Odeslat příspěvekod jakuburban 21. 4. 2016 10:02

Fíla:
Fíla píše:Autoprolongace (AP) uplatňují čeští operátoři již dlouhé roky, přesto se stále najdou lidé, kteří jsou pak překvapeni. Stačí si přečíst, co podepisuji ...


Ano :) je to tak. Každopádně tím přijímám fakt, že musím protistranu apriori považovat za podvodníka. Od O2 jsem prostě takovouhle prasárnu nečekal :)

Už jenom fakt, že jsem teď považován za vola já, znamená, že přijímáme tohle chování za standard, na který je nutné si zvyknout. To mi vadí.

Je to podobné, jako když označíte za debila člověka, který si v autě nechá telefon a ten je mu pak odcizen. V mých očích bude tento člověk stále okradený a zloděj stále zloděj. Nicméně přístup, který mi tu naznačujete je ten - že mi to v podstatě patří (a stejně tak tomu okradenému).

Smlouvu jsem uzavíral v době, kdy rozhodně autoprolongace na celé další dva roky nebyla standard ;) a na tento zásadní parametr podmínek mě nikdo explicitně neupozornil.
jakuburban
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod jakuburban 21. 4. 2016 10:43

Fílo, já tohle považuju za nekorektní. O2 je můj dodavatel služeb, můj obchodní partner. Tohle se prostě nedělá. Nechci mít za partnera někoho, u koho si musím hlídat každý řádek smlouvy a notabene ještě každý řádek a malý textík na třetí stránce faktury.

Snad od roku 98 mám číslo od outučka. Nehádám se o drobáčky, ale jestli utratím za jejich služby 30-40tisíc za rok, tak nějakou úroveň komunikace s touhle historií očekávám.

Moje stěžování si na toto jednání si myslím je určitě na místě a oháněním se malým textíkem mi přijde dost slabé.
jakuburban
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Suky. 21. 4. 2016 11:01

Proč na IČO nelze předčasně ukončit?
Ty máš něco takového ve smlouvě?
To by snad bylo protiprávní...

Já přešel s firmou od O2 předčasně před necelými dvěma roky.
Samozřejmě, zaplatil jsem 20% minimálního plnění jako sankce.
Zkoušeli na mne sice i doplatek minimálního plnění, ale pak uznali chybu a nechali jen sankci (mnohem menší než doplatek MMP za 8 měsíců).

Edit:
A hlavně jsem měl sankci hned další měsíc zpět dík lepším tarifům u VDF.
Suky.
Junior

Odeslat příspěvekod M.BoBo 21. 4. 2016 11:09

jakuburban: Jak se říká "Co je psáno, to je dáno" a "Neznalost neomlouvá".

Je to nemorální, ale ne nezákonné a operátor není charita.

U tebou zmíněného přirovnání s telefonem v autě je to dle mého přesné. Také si dotyčný koleduje o problém (rozbití okna, krádež), kdy to tomu problému mohl předejít.

Prologance je teď běžná téměř všude u služeb. Třeba u předplatného MS Office 365, u předplatného TV, operátorů a dalších obchodníků se službami. Proto si musím hlídat kde se upíšu a kam zadám údaj o své platební kartě, abych pak nebyl překvapen.

Také se operátora nezastávám, ale nejedná protizákonně a povinnost tebe jako občana je se vzdělávat v zákonech a závazcích.

Zajímavý článek třeba zde: http://mobil.idnes.cz/mesicni-vyuctovani-informace-zmena-smlouvy-fme-/mobilni-operatori.aspx?c=A150317_134311_mobilni-operatori_LHR
iPhone 13 Pro/Apple Watch 7/iMac M1>iPhone 12 Pro>iPhone XS>iPhone 7>Samsung Galaxy S7 Edge>iPhone 6s>iPhone 6>iPhone 5s>LG G2>Samsung Galaxy S4>Blackberry Z10>Samsung Galaxy NOTE2>Nokia Lumia 920>Asus Padfone>...
M.BoBo
Junior

Odeslat příspěvekod jakuburban 21. 4. 2016 13:52

Bobo, dnes už je to asi běžné, ale já smlouvu podepisoval před čtyřmi roky a v té době to rozhodně zcela běžné nebylo. Že něco takového existuje jsem zjistil až nyní.

Neznalost zákona neomlouvá, ale smlouvy O2 nejsou zákon ;)

Suky: tvrdí mi tohle, já snad prubnu firemního právníka, ať to proprudí ... uvidíme, za to nic nedám

Doufal jsem, že existuje nějaká nekonfliktní varianta, jak z tohodle ven. Nejde prý ani doplatek 100% závazku. Já bych jim to v tuhle chvíli klidně i dal ...
jakuburban
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod osobne2 21. 4. 2016 15:01

Muzes zrusit firmu a pak si zalozit novou na jine ico.
osobne2
Junior

Odeslat příspěvekod jakuburban 21. 4. 2016 16:17

Tohle mám právě historicky ještě na svoje IČ, dosud nepřevedeno. Před měsícem jsem jim na ten jejich support chat posílal poptávku, že bychom chtěli korporátní tarif pro asi 15 čísel ... včetně mého. Fakt, že mě maj pojištěnýho na další rok je asi ukolébal natolik, že se mi ani neozvali.
jakuburban
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Letadlo 21. 4. 2016 16:51

Autoprodloužení je zlo. Bez debaty nemorální jednání.

Napadlo mě to samé, co osobne2. Jak by se stavěli k tomu, kdyby IČO už nebylo platné. Pak by to asi převedli na RČ a už by ti dovolili se vyplatit. Možná by mohlo stačit i přerušení.
Letadlo
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod paty07 21. 4. 2016 23:30

M.BoBo píše:Prologance je teď běžná téměř všude u služeb. Třeba u předplatného MS Office 365, u předplatného TV, operátorů a dalších obchodníků se službami. Proto si musím hlídat kde se upíšu a kam zadám údaj o své platební kartě, abych pak nebyl překvapen.

No jo jenomže MS, Netflix a další zahraniční služby se chovají korektně v tom, že když ukončíš předplatné období, tak se ti už nesthrne další částka, doběhne měsíc a šmitec.
paty07
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod M.BoBo 22. 4. 2016 06:16

Paty07: když zaplatíš třeba MS za rok dopředu, a ukončiš hned, tak máš zaplaceno na ten rok, jen se poté už ne prodlouží. Zde je to stejné, také musíš platit období na které se uvazes, jen místo roční platby platíš měsíčně.

Štve mě to třeba u povinného ručení, kdy si musím hlídat datum, kdy se můžu vyvazat a jít za lepším.
M.BoBo
Junior

Odeslat příspěvekod jakuburban 22. 4. 2016 18:46

UPDATE: tak mi bylo sděleno, že souhlas s autoprolongací jsem dal po telefonu :)

Ano, určitě jsem dal souhlas s 24měsíčním úvazkem, ale rozhodně ne s autoprolongací :) Takže hledaj hovor, kde se tak stalo :) a prý mi potvrdí, jestli jsem v telefonu s autopro. souhlasil, či nikoliv. :D
jakuburban
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod roman123456 23. 4. 2016 06:10

Stačí si dojít na O2 prodejnu a nechat si převést smlouvu na rodné číslo, pak počkat 5dní než to převedou a pak normálně vypověďet z 20% pokutou.
roman123456
Kolemjdoucí


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků