O2 - reklamace + neuhrazení faktury + upomínka

O síťových operátorech a jejich službách (O2, T-Mobile, Vodafone a další)

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod Rop 16. 10. 2022 07:35

Vážení,

po převodu všech čísel od O2 (z tarifu Spolu), si O2 vyúčtovala ještě skoro měsíc O2 TV v plné částce tarifu (takže skoro tisícovku). Přičemž tuto službu jsem "dostal k tarifu zdarma".

Takže 29. 9. 2022 jsem zadal reklamaci.

Faktura má splatnost 17. 10. 2022. Ptal jsem se jak to vypadá s mou reklamací. Operátor mi suše odvětil, že na to mají přece 30 dnů a ať koukám fakturu zaplatit, jinak že budu platit poplatek za upomínku.

Jak rychle chodí upomínky? Nechce se mi platit závazek, který neexistuje a pak čekat, než mi to pošlou zpět.

Díky.
Když nevíš co s tím, tak to zaúčtuj na základní stádo.
Rop
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod peta809 16. 10. 2022 07:51

Tohle bych neřešil. Osobně bych zaplatil a čekal na výsledek reklamace, a případně na následné vrácení částky zpět. Nejsem si jist, zda by tvoje jednání stálo za případné další problémy.
peta809
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod dwxx 16. 10. 2022 07:56

Přesně tak. Odborníci radí vždy zaplatit a pak řešit zbytek. Jinak se můžete dostat do dalších zbytečných a mnohem větších problémů. Bohužel
dwxx
Junior

Odeslat příspěvekod Lexx 18. 10. 2022 06:42

§ 64 odst. 8 zákona o elektronických komunikacích:
Reklamaci na vyúčtování ceny je účastník, který je koncovým uživatelem, popřípadě uživatel oprávněn uplatnit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 2 měsíců ode dne dodání vyúčtování ceny za poskytnutou službu, jinak právo zanikne. Není-li vzhledem k druhu poskytované služby vyúčtování ceny dodáváno, je oprávněn reklamaci uplatnit do 2 měsíců ode dne poskytnutí služby. Podání reklamace nemá odkladný účinek vůči splnění povinnosti uhradit vyúčtovanou cenu, Úřad je však v odůvodněných případech oprávněn na žádost tohoto účastníka, popřípadě uživatele rozhodnout, že podání reklamace má odkladný účinek. Vydání tohoto rozhodnutí může být prvním úkonem Úřadu v řízení. Proti tomuto rozhodnutí se nelze odvolat. Pro doručování v řízení o odkladném účinku se ustanovení zákona upravujícího postup soudu a účastníků v občanském soudním řízení použijí obdobně.
Lexx
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod BukCZ 18. 10. 2022 08:45

... situace je i vcelku jednoduchá, protože O2 TV jste měl, jen její cena byla po dobu užívání tarifů zlevněna na 0,- Kč. Zrušením tarifů u O2 pominul důvod slevy a proto Vám ji naúčtovali. Mě by spíše zajímalo, jestli jste tu O2 TV vypověděl současně se zrušením tarifů.
BukCZ
Junior

Odeslat příspěvekod 5uch 18. 10. 2022 11:56

Ještě můžete zkusit zavolat na O2 linku a dohodnout si odklad splatnosti (do vyřešení reklamace). Ale moc šancí tomu nedávám. Pokud jde o tisícovku, tak ta by pro vás neměla být likvidační a asi je jednodušší zaplatit. K Odkladu splatnosti sporného vyúčtování jsou operátoři vstřícnější, když jde o velmi vysoké částky (byť ty jsou obvykle způsobeny blbostí uživatele - volání do zahraničí, na nějaké drahé audiotexové linky v domnění, že "volání je neomezené"...).
Moderátor, co pamatuje Siemens ME45
5uch
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Rop 6. 11. 2022 13:00

BukCZ: oni mi nenaúčtovali cenu O2 TV. Oni mi naúčtovali čenu za 2 čísla, přitom "aktivní" byla jen O2 TV. S operátorkou O2, která mi volala kvůli přechodu jsem se dohodl na zrušení všech dalších služeb (překvapivě pevná IP adresa byla zrušena při přechodu, O2 TV ne).
Reklamace přes chat dle operátora neproběhla, protože není v systému (mám záznam z chatu). Začínám mít nabito do případného sporu u ČTÚ.
Když nevíš co s tím, tak to zaúčtuj na základní stádo.
Rop
Junior
Uživatelský avatar


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků