Milos píše:...ale v současné době, kdy skoro každý má chytrý telefon a mobilní data, tak mi ta služba už osobně nedává smysl. Ale když je na ni někdo prostě zvyklý, tak proč ne.
Přesně tak. Klíčem jsou slova "skoro (každý)" a já bych dodal "skoro pořád".
Jistě pro většinu populace tato služba už valný smysl nemá, ale pořád se najdou situace (use case), kdy se může hodit, nebo kdy je to jediné smysl dávající řešení - už se to tu rozebíralo mockrát, ale stejně to zopakuji:
Obecně to dává smysl tehdy, kdy někdo nemá data nebo telefon schopný pracovat s maily. Jakkoli se to zdá dnes exotické, tak jde o řadu případů:
1) konzervativní člověk, který setrvává a trvá na starých službách, i když by nemusel
2) člověk s hloupým telefonem (třeba senior), který nechodí do mailů ani na PC, ale např. info o pohybu na bankovním účtu nebo použití karty se mu hodí.
3) člověk, který si naordinoval "digitální detox" a nechce být pořád na datech (nicméně v případě nutnosti si je pustí nebo si někde najde wifi)
4) člověk, co šetří peníze a data ve svém tarifu nemá, mobilní data intenzivně nepotřebuje nebo je potřebuje jen sporadicky
5) člověk, co se často pohybuje v místech s problematickým signálem - SMS mu dojde okamžitě, co se na signál dostane
6) člověk, co dusí běžící služby na telefonu, aby mu déle vydržela baterie (více pomůže vypnutí wifi než mobilních dat, ale i ta mobilní data něco sežerou)...
7) člověk, kterému vadí nespolehlivost a zpoždění notifikací (SMS mail je IMHO řádově spolehlivější)
8 ) člověk, který mobilní data dočasně vypnul z dobrých důvodů - např. je v drahém roamingu, má v zahraničí místní SIM s daty, nebo chce, aby ho ostatní měli off-line.
A asi by se daly najít i další (okrajové) příklady.
Osobně u mne nastává kombinace 3) a 4), navíc posílená tím, že Vodafone není schopen dva roky opravit chybu v aplikaci / internetové samoobsluze Můj Vodafone, která lidem s mým tarifem brání si samoobslužně nastavovat některé služby, včetně datových balíčků... tak mám data prostě zakázaná a vím, že bez volání na linku si je nepustím.
U seniorů v rodině je to 2). I když se už dostávají do fáze, že už si nedovedou přečíst ani ty SMS (do kterých se mohou dostat stiskem jedné klávesy... ale nejsou schopni si ji zapamatovat a těm ořezaným mailům nerozumí). Nicméně mně to pomáhalo rychle identifikovat, zda mám ty maily zkontrolovat za ně.