O2 a Air Bank bonus - tipy, triky

O síťových operátorech a jejich službách (O2, T-Mobile, Vodafone a další)

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod Taki 15. 1. 2024 11:04

Tak je tohle normální?? Reklamoval jsem nepřipsání 300 za prosinec, kdy jsem měl v souhrnu listopadové faktury O2+O2FAMILY skoro 800, kde jediné, co se nepočítá, je splátka za 99, takže cca 700.
...
O2:Dobrý den, dle prověření došlo ke zjištění, že Vaše platby nebyly v hodnotě 600 Kč. Jelikož platba u O2 byla jen 47,88 za službu. Ostatní poplatky, které jsou součástí vyúčtování se nepočítají pro získání bonusu od Air Bank. (nepatří tam zařízení na splátky).

Já:Dobrý den, to je ovšem špatně. Protože toto (47,88 Kč) je z prosincové faktury. Za prosinec se bere výpočet pro bonus z listopadové faktury, a tam to je za služby 289,85.
289,95(O2)+503,00(O2FAMILY)=792,95.
Za mně jednoznačně splněno.

O2:Dobrý den,
Do vyúčtování pro Air Bank se nepočítá celé vyúčtování. Tedy i když máte vyúčtování za 289,- Kč tak se počítá jen část.
Tady jsem podmínky.
https://www.o2.cz/osobni/spolecna-nabid ... ce-a154592>

Já:Dobrý den, děkuji, podmínky mám velmi dobře nastudovány.
Když to maximálně zjednoduším: u O2 mám internet bronzový po všech slevách za 149 a u O2FAMILY dvě simky s tarify 199 a 299 a to se asi se mnou nebudete přít, že jsou vsechno útraty (měsíční paušály za služby), které se jednoznačně do útraty počítají.
149(O2) + 498(O2FAMILY) je pořád se značnou rezervou přes 600,-
Nemůžu nemít žádný měsíc bonus 300 Kč z důvodu nesplnění útraty nad 600 u O2!!! Nastavoval jsem si ty tarify tak, abych na bonus dosáhl.
Žádám tímto Airbank a O2 o připsání 300 Kč na můj účet xxx/3030, neboť podmínky byly bezpochyby splněny.
V žádném případě nedobropisujte (nekreditujte) 300 Kč do faktury O2 neboť byste mě tím připravili o bonus v dalším měsíci pro nesplnění útraty.
Paní xxx, to není nic proti Vám, ale jestli budu muset každý měsíc toto absolvovat, abych dostal bonus na který mám nárok, tak to raději všechno zruším. Jako už mně to přestává bavit.



To jsou strašní degeni..
Taki
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod 5uch 15. 1. 2024 12:11

289,95(O2)+503,00(O2FAMILY)=792,95


Jestli tomu správně rozumím... Útratu pro přiznání bonusu dosahujete součtem služeb na dvou různých účtech, vlastně dokonce u dvou různých "společnosti". To bude ten kámen úrazu.
Moderátor, co pamatuje Siemens ME45
5uch
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Taki 15. 1. 2024 12:18

V souladu s jejich podmínkami. To ale nerozporují.
Viz rozbalovací roletka "Vysvětlení podmínek akce" v mém odkazu výše:
Co se do útraty započítává
- vybrané paušální služby, které platíte zpětně za určité období (mobilní volání, mobilní data, internet, O2 TV, fixní hlas a barevné linky)
- poplatky za volitelné balíčky (MIN, SMS, Data, Chytré volání do zahraničí, Kino, Svět, Top Svět, Voyo, O2 Security, Rodinné sledování, Pevná IP adresa)
- krátkodobé i dlouhodobé slevy na tarif nebo volitelný balíček
- placený provoz nad rámec volných jednotek v tarifu (např. MMS)
- paušální služby O2 Family, které platíte zpětně za určité období (mobilní volání, mobilní data, internet, O2 TV)​
Naposledy upravil Taki dne 15. 1. 2024 12:24, celkově upraveno 1
Taki
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Milos 15. 1. 2024 12:23

@Taki: A ty dvě platby 289,52Kč a 503,00Kč ti v prosinci i odešly z Airbank účtu? Nebo ti v prosinci přišla jen vyúčtování, ale zaplatil jsi je až v lednu?

Jinak dvě vyúčtování/platby v jednom měsíci v souhrnné výši nad 600Kč by měly fungovat pro splnění podmínek přiznání bonusu.
Milos
Pokročilý

Odeslat příspěvekod Taki 15. 1. 2024 12:25

Nene, oba v prosinci, na začátku. Někdy cca 8., 9. 12.
Za listopadová vyúčtování, kde mám u obou zúčtovací období konec měsíce.
Z jednoho Airbank účtu. O2 i O2Family je na moje RČ.
Nic z toho nerozporují. Furt melou svou, že nebyla splněna útrata aniž by mi uvedli jejich výpočet, jak k tomu nesmyslu došli.
Jestli si systém u mne nemyslí, že se jedná o dvě různé osoby, když jsem u O2 uveden s titulem (Ing.) a u O2FAMILY bez (?).
Počkám, jestli se to nepřipíše dnes do večera a zítra znova řeším reklamaci přes chat a pokud to nepomůže, tak to zanesu písemně na prodejnu. Ale je to opruz teda. Minulej měsíc se mi v pohodě 300 připsalo jen za 610 OFAMILY (O2 jsem ještě fakturu neměl). A to v těch 610 Kč byly 2x99 aktivační poplatek..
Taki
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod 5uch 15. 1. 2024 12:34

Taki:

Pro mne je spíš důležitá věta podmínek:
Za kalendářní měsíc zaplatíte za všechna svá vyúčtování u O2 dohromady alespoň 600 Kč


Máte pravdu, to by nahrávalo tomu, že se počítá útrata i z více různých vyúčtování, a tedy i účtů... Pochopitelně, jen pokud jdou za jedním člověkem - tedy účty jsou vedeny na stejné RČ nebo IČO. Otázka pro právníky je, zda to O2 nemyslí spíš tak, že se do toho započtou všechny služby objednané třeba i v různém čase... pokud jsou pod jedním účtem (tedy např. O2 spolu)- Tedy nestačí, aby byly pod jedním člověkem, "vlastníkem"). Všimněte si, že v textu se píše o vyúčtování, nikoli účtu.

No a i kdyby šlo spojit útraty na různých účtech... pořád tu může být technický problém s tím, že O2 a O2 family jsou dva subjekty, které spolu nemusí sdílet všechny informace. Nepřekvapilo by mne, že O2 nepočítalo s tímhle sčítáním útraty napříč matečnou a dceřinnou společností při implementaci obchodní logiky pro vyhodnocení přiznání O2 Bonusu.
Při komunikaci bych důrazně upozornil právě na to, že jde o součet útrat na 2 různých účtech u 2 různých subjektů (byť u obou má akce platit).

Jestli si systém u mne nemyslí, že se jedná o dvě různé osoby, když jsem u O2 uveden s titulem (Ing.) a u O2FAMILY bez (?).


To by nemělo hrát roli. Jméno je nespolehlivý identifikátor, důležité je RČ. Jeden můj známý má v systému O2 a v Moje O2 jméno ve stylu "Ing. Pepa Vopička, nenabízet a neprodávat" (protože v interním CRM systému prý není místo na nějakou poznámku k zákazníkovi, kterou by viděli všichni). Jméno bez té poznámky se objevuje na vyúčtováních. ;-)

Good luck, držím palce v boji s vy*cánky z O2.
Moderátor, co pamatuje Siemens ME45
5uch
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Taki 15. 1. 2024 12:39

Nic, přinejhorším to budu plnit od března, kdy mi u těch O2FAMILY tarifů namigrují pod O2 a pochopitelně to zdraží - v souhrnu z 498 na 598 (to pořeším nějakou mmskou..) a internet, kde mi ku<>vy z O2 oznámili zdražení ze 149 na 299 převedu na ZTP mamku a uplatním slevu ZTP -200.
Nevím, zda to dělají schválně, nebo jsou tak přiblblí..(?)
Takže ze mně po zdražení z jimi uvažovaných 597 dostanou jen 400..
5uch píše:Při komunikaci bych důrazně upozornil právě na to, že jde o součet útrat na 2 různých účtech u 2 různých subjektů (byť u obou má akce platit).

Nerozporují, že to může být plněno součtem u O2 a O2FAMILY. Naopak, uznávají, že to tak být může. Paní na chatu mi prve napsala, že pode ní podmínky splňuji, ale že to musí předat na (ne)kompetentní oddělení, ze kterého právě vyšla ta nesmyslná konstrukce o nesplnění výše úhrady aniž by uvedli konkrétní částku.
Taki
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Novacek05 15. 1. 2024 12:51

Určitě by neměl být problém s rozdělením služeb mezi O2 a O2 Family, loni jsem normálně půl roku ten bonus 300 Kč dostával za 149 Kč internet u O2 a 399 tarif u O2 Family, plus jsem měl nějakou dobu O2 Security a pak O2 Knihovnu, abych se dostal přes 600 Kč.
Novacek05
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod 5uch 15. 1. 2024 12:51

Tak snad to školení O2 typu "kdo chce víc, nemá nic" vyjde. 8-)

Mimochodem - to zdražení internetu... to je (po slevách) přechod na Internet MAX s jednotnou cenou 599 Kč (bez slev)?
O tom říkali, že ho stávajícím zákazníkům nezdraží o víc než 50 Kč! (nicméně jde o informaci "per huba" jen od O2 Guru, nikoli z oficiálních podmínek tarifu).
Moderátor, co pamatuje Siemens ME45
5uch
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Milos 15. 1. 2024 12:52

Dle všeho je chyba na straně O2/AirBank a reklamace by měla být vyřešena ke spokojenosti zákazníka :-)
Milos
Pokročilý

Odeslat příspěvekod 5uch 15. 1. 2024 13:01

musí to předat na (ne)kompetentní oddělení, ze kterého právě vyšla ta nesmyslná konstrukce o nesplnění výše úhrady


No, to je zajímavé... také jsem se v O2 setkal s podivnými praktikami vysvětlení a řešení rozporů.
Známý si bral 3x (v různém čase) tarif s HW bonusem - slevou na zařízení. Podle všeho, dostal slevu 2x 8000 a 1x 4000. V dokumentaci měl ale uvedeny slevy 2x 4000 a 1x 2000.
Když ty tarify předčasně ukončil (a tím porušil podmínky pro přiznání slevy), tak po něm chtěli ty slevy nazpátek v plné výši 2x 8000 a 1x 4000. Řešil jsem to za něj a vycházel z té oficiální dokumentace a chtěl doplácet jen tu v dokumentaci uvedenou slevu. Skončilo to divnou plichtou... místo 2x 4000 dle dokumentace po něm nakonec chtěli jen 1x8000 (s tím, že k druhému případu se jim ztratila dokumentace o prodeji toho HW se slevou), a 1x 4000 jsme buď museli zaplatit, nebo rok a půl vydržet a doplatit ten tarif, ale dostali jsme na něj slevu (takže to vyšlo výhodnější než slevu doplatit v té vyšší výši).
Moderátor, co pamatuje Siemens ME45
5uch
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Taki 15. 1. 2024 13:57

@ k druhému případu se jim ztratili dokumentace o prodeji toho HW se slevou.
Tam musí bejt strašnej bordel..
Taki
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod 5uch 15. 1. 2024 14:15

No asi tak... :roll:
A to nebyla jediná věc. Ten známý přitahuje nestandardní problémy jako hromosvod blesky.
Třeba měl objednanou instalaci internetu se Smartboxem. Z toho sešlo - jednak v den instalace nebyl kontaktní, jednak v jeho bydlišti by byl internet po pevné lince na mezi použitelnosti. Takže objednávka byla stornována a vystavena nová, na internet přes LTE s odpovídajícím (levnějším) modemem na SIM. Tato objednávka se realizovala... a co čert nechtěl, cca po půl roce od storna té původní objednávky mu ji začali účtovat (instalaci a doručení) a začali posílat do vyúčtování splátky toho nikdy nedodaného Smartboxu.
Další věc byla špatně spočtená vyúčtování (protože operátor na prodejně při změně služeb udělal několik chyb, které vedly k sestavení nesmyslného produktu... ale ten se přesto vyúčtoval).

A to, že vrubopisy na doplatek slevy za HW Bonus (přišly skoro rok po zrušení tarifu a známý nevěděl, za co to je) pracovník pobočky před tím mým známým (údajně) roztrhal a hodil do koše. A tvrdil mu, že u O2 žádný dluh nemá. ;-)

Celá story s O2 zde:
viewtopic.php?f=1&t=1310687
viewtopic.php?f=1&t=1310778


Omlouvám se za off topic - ale obecné poučení z toho je, že si člověk u O2 musí služby a vyúčtování hlídat. A to i v okamžiku, když žádné služby a jejich nastavení nemění!
Reklamace je pak vyřízena ke spokojenosti zákazníka (stojí to ale čas a nervy).

Takže ještě jednou - hodně štěstí!
Moderátor, co pamatuje Siemens ME45
5uch
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod polda 15. 1. 2024 14:25

Od O2 co nejdál i kdyby slibovali hory doly.
polda
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Taki 15. 1. 2024 15:07

Ze tří zatím vystavených vyúčtování jsem reklamoval (úspěšně) dvě.
Ony byly špatně všechny, ale v tom jednom se ošidili oni, když mi vrubovali 69 za TV box (promo akce za sledování TV), ale nekreditovali jej :-D. To jsem pochopitelně nereklamoval.
Nejneuvěřitelnější story jsem však s O2 zažil při druhé reklamaci, kdy mi pracovnice O2 po chatu nutila všechny možné nabídky, já je odmítal, aby mi pak napsala, že mění službu a souhrn mi posílá do SMS a jestli se změnou souhlasím. Kouknu do e-mailu abych zjistil, že tam zadala požadavek změny netu z bronzový na stříbrný (což jsem ji předtím jednoznačně odmítl). Ani nepočkala, co napíšu. Psal jsem: "vidím tam změnu z internetu bronzový na stříbrný. To nepotřebuji." Tuto větu už jsem odesílal přes mobilní data, protože se mezitím restartoval modem a najednou koukám v mojeO2, že mám už aktivní internet stříbrný. Takže ani nečekala, zda ji napíšu "ano" a asi předpokládala, že tak učiním a poslala tam svévolně tu změnu do systému. Pak se samozřejmě omlouvala, že to byl omyl, ale nikdo mě nepřesvědčí, že to neudělala naschvál..
Taki
Junior
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků