Přenositelnost mobilních čísel [faq+diskuze]

O síťových operátorech a jejich službách (O2, T-Mobile, Vodafone a další)

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod audiobullys 23. 3. 2011 23:17

no tak zrovna TM se s nakyma fakturama moc mazat nebudou, za 2 mesice predaj na nakej inkasni server a ten pak exekutorovi, kdyz te nezastihnou. znam jednoho borce co si myslel ze kdyz tam ma 2 litry dluh a zadny faktury neprisli tak je to okej. pak z toho mel exekuci na bank. ucet.
Daň ze samostatného myšlení nebyla dosud zavedena jen proto, že by to byl příjem pro stát zcela zanedbatelný.
audiobullys
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod eva.kobylkova 24. 3. 2011 11:10

Zdravím všechny a přidávám svoji zkušenost s vodafone. Domluvili jsme se na značkové prodejně Vodafone ve Svitavách na přenosu čísla od TM k VF, vše proběhlo v pořádku, vygenerovali nám kódy pro přenos a dokonce i sepsali výpovď, kterou jsme poštou zaslali TM. U mě se měl přenos uskutečnit 16.3., ale ten den se bohužel nic nestalo, číslo se hláswilo jako neexistující. Volala jsem na VF operátora a tam mi "velice" příjemná slečna sdělila, že mají chybu v softwaru a že není schopná mí sdělit, kdy budou systémy zprovozněny. Nakonec jsem se dočkala až 18.3. dopoledne. Byl to docela problém být takovou dobu bez mobilu, obzvlášť pokud ho potřebuji v práci a volají mi na něj klienti. Dnes měl přecházet k VF i můj přítel a kupodivu to opět nefunguje, číslo opět neexistuje a navíc ještě ani není možné dovolat se na zákaznickou linku, protože prý obsluhují tisíce klientů, co se dovolali přede mnou. Takže patrně to bude stejná chyba jako byla u mě. Docela mě tento přístup štve, nejen že se člověk nikam nedovolá, ale navíc od VF nepřijde po aktivaci ani jediná SMS, ve které by se třeba omluvili nebo tak něco. Šli jsme k VF v domnění, že je to mnohem lepší operátor než TM, ale vidím, že to asi až taková pravda nebude. Přeji pěkný den.
eva.kobylkova
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod rufuss 15. 4. 2011 22:09

Zdravím,
jaké máte zkušenosti s převodem čísla od VF k O2?
Mám dvě paušální telefonní čísla, na které přišel PAC kód minulý pátek (8.4) a týž den byl potvrzen operátorem, nicméně smska o uvolnění prozatím nepřišla, to samé také u dalšího paušálního čísla, kde ale byl PAC vygenerován a potvrzen toto úterý 12.4.

Je toto normální? Kdy mám tu smsku o uvolnění vyčkávat?
rufuss
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod vpe 16. 4. 2011 00:32

JayDeeSq píše:chtěl bych se optat k 23.2. bylo číslo přeneseno od T-M k VDF,okamžitě ten den byl zablokován přístup na můj t-mobile,jelikož vyúčtování chodilo pouze elektronicky-na email zasílat nešlo,ale chodilo i sms tak sem si říkal že faktura přijde aspoň smskou nebo běžnou poštou, ale nepřišlo pořád nic,přitom by měla přijít faktura za běžné účtovací období do 20.2. a pak ty zbylé tři dny asi další.volat se mi jim nechce,nevím proč bych kvůli tomu měl provolávat peníze na infolinku, jelikož zelenou nemají a čekání na operátora někdy bejvá dlouhý,jak by to ale bylo kdyby po mě pak chtěli nějaký penále?je snad jejich povinnost mi fakturu nějak dodat,mají poštovní adresu, číslo i mail, ani na jedno nic nedorazilo tak to není moje vina, nebo se musím doprošovat aby mě laskavě poslali fakturu?


Napis jim emailem na info@tmobile.cz nebo 800737373, ja bych volil pisemne s vyzvou o dodani danoveho dokladu s vyuctovanim do 3 dnu a o vysvetleni, jak je tato situace osetrena v obchodnich podminkach.

Pokud neopdovedi do tydne, preposlal bych jim to jeste jednou s tim, ze pokud se neozvou do 5 ti dnu, povazuji zavazky za vyrovnane a soucasne bych jim poslal z jineho mailu dotaz (na ktery urcite odpovedi, coz by byl u soudu dukaz, ze ignoruji korespondenci).

Pak by mohli exekuci zkusit :-) U soudu by prohrali.

ps: po zkusenostech s dohledovymi organy nejen na telekomunikace musim konstatovat, ze telefonni infolinka je neregulovana a tedy mohou si vykladat co chteji, je to neregulovana sluzba a plati jen to, co je ve VOP anebo je dohodnuto pisemne ... Proto oni s vami radeji volaji, protoze to co naslibovali, u soudu tezko vymuzete, i kdybyste to nakrasne dokazali treba nahravkou (ne proto, ze nahravat se "nesmi", ale proto, ze oni mohou na infolince lhat a zadny zakon neporusi).
vpe
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mobilman 16. 4. 2011 11:05

rufuss píše:Zdravím,
jaké máte zkušenosti s převodem čísla od VF k O2?
...
Je toto normální? Kdy mám tu smsku o uvolnění vyčkávat?

U pausalniho cisla ma opousteny operator povinost cislo uvolnit nejpozdeji do 3 pracovnich dnu, u predplacene karty do 2 pracovnich hodin (9-17). V pripade neuvolneni cisla by meli sdelit duvod zamitnuti zadosti o uvoleni.

Muzes poslat stiznost na Vodafone popr. k CTU pokud nato mas naladu, nicmene ve finale stejne musis cekat az ti to uvolni Vodafone, nikdo jiny to za ne udelat nemuze.
mobilman
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod vpe 16. 4. 2011 13:37

VF uvolňuje reálně do cca 4-5-ti prac. dnů, možná i déle...

Pokud jsou jeho [zákazníci] gramotní, tak si stěžují u Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ), kterému dochází s operátory trpělivost. Stačí jen napsat mail, ne většího rozsahu, než tady brekot do fóra (doplněný o TEL, OD KOHO, KAM), na podatelna@ctu.cz a oni to musejí prověřit a vyjádřit se k tomu.

Většinou se ale [zákazníci] smíří s tím, že si postěžují na fórů a chybující operátor si s tím pak hlavu nikdy nebude lámat.

Protože se u xxx -> O2 platí paušál hned, na dočasném čísle, a nikoliv až po přenesení (tedy platíte vlastně 2 paušály naráz!!!), nebuďte ovce a napište to na podatelna@ctu.cz - jedině tak se docílí změny a to politické, nevidím problém v tom, aby přenos proběhl do 1-2 dnů, technicky to lze provést v jednotkách hodin, jenže to by se muselo chtít a to se nebude do doby, než bude mít ČTÚ povinnost řešit desítky stížností měsíčně.
Naposledy upravil snowboarder dne 16. 4. 2011 21:52, celkově upraveno 1
Důvod: upraveny hanlivé výrazy
vpe
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mobilman 16. 4. 2011 21:48

co máš za mindrák s těma ovcema? pamatuju si jak jsi kdysi mluvil docela rozumně, teď mám pocit že ti vadí celej svět.
mobilman
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod vpe 16. 4. 2011 21:55

Jestliže někdo (a ne jeden) na fóru a nejen tomto brečí a na ot., zda dal reklamaci, odpovídá negativně (i poté, co mu přesně řekneš, co má udělat, aby se něco změnilo), tak nevím, jak pojmenovat tento jev (věnovat energii výhradně tam, kde nemá žádný užitek) jinak, než stádovitost, rád se nechám poučit :-D

A na rozdíl od tebe, posílám odkaz na článek a postup, takže to někoho třeba rozhoupá k činům, namísto slov, to je špatně???

ps: výrazy jako ovečky a stádní chování za hanlivé považovat asi nelze, jde přece o zažitý terminus-technikus v marketingu :-D Definice bečící ovce snad nemusíme rozebírat, ostatně i náboženství používají výraz "hovádko boží" s definovaným významem...

Každý ať si zamyslí, zda je spíš bečící ovce anebo platící zákazník, který se umí vzít za svá práva (v případě, kdy je nepochybné, že nějaká práva má a to moc často není - v případě přenositelnosti to je jedna z mála věcí, kdy nějaká práva má, tak proč si je nechat upírat)...
vpe
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod pyrura 19. 4. 2011 16:09

Dobrý den, tak i já napíši svou novou zkušenost přenost čísla od t mobilu k vodafone. Katastrofa! Nebyl problém s t mobilem-ten mě pustil cca do týdne a od vodafone mi došla potvrzující sms, že o mě vědí. Ale od 6.4. k dnešnímu datu mé tel. číslo prostě neexistuje! Ano volali jsme na vodafone-byli všichni milí pár hodin jsme mezi sebou pokecali, vždy slíbili , že až můj problém vyřeší ozvou se příteli na telefon-(z jeho mobilu jsme volali já tel. číslo prostě nemám)-neozval se už nikdo.Po 3 dnech jsme tedy zašli na pobočku vodafone a co se nestalo, všichni byli v šoku, že mě vůbec v registru nemají(to jsem se snad mohla dozvědět i přes telefon, ale tam výraznější problémy neměli) ať prý donesu nějakou tu počáteční účastnickou fakturu(stalo se).Mladý pán slíbíl, že do 24 hodin bude vše v pořádku-nebylo a není, po opakovaných dotazech, zda je ten můj problém opravdu řešitelný, mi bylo slíbeno, že je-naposled v sobotu, jaké je mé překvapení, tel číslo stále neexistuje! Ještě jsem ochotná jim prominout, že možná mají nějaké problémy, ale už jsem z toho zoufalá. Nikdo vám nedá číslo, kam výše se obrátit a ztěžovat si, jednají se mnou jako s h....( onucí) >:-( , evidentně nikoho nezajímá, že propstě 14 dní už neexistuji(faktury škola a pod-jestli vzniknou nějaké problémy hodlám právně řešit). Opravdu nevím co už dál, napadlo mě, snad jen to zveřejnit . Opravdu jsem takovou péči o zákazníky nezažila a zvažuji i s rodinou odchod jinam(proto jsem k vodafone šla..)Jestli někdo máte nějaké nápady jak dále postupovat a co se dá dále dělat, budu ráda...
pyrura
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod mobilman 19. 4. 2011 20:50

Stěžovat si má smysl tam kde je šance že s tím něco udělají. Pokud nepomůže stížnost u Vodafone tak nadřazený orgán je zde již několikrát zmiňovaný ČTÚ (www.ctu.cz). Ale i tam mají nějaké lhůty a na průběh přenosu si vyžádají informace od obou operátorů, takže nelze čekat jeden den stížnost a druhý den hned rozřešení, a nakonec to skončí maximálně pokutou a dotyčný zákazník dostane maximálně jako dárek MMS Rámeček od Vodafone (dostal jsem celkem tři, rozdal jsem je).
mobilman
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod vpe 20. 4. 2011 02:11

Stěžovat u ČTU na postup při přenosu čísla má smysl VŽDY.

Co ti brání, požadovat za každý den nedostupnosti čísla, zaviněného operátorem jeho pochybením, 1000 Kč, když nechceš rámeček?

Ano, maximálně to skončí pokutou do 20M a maximálně dostaneš náhradu a pokud to je firemní telefon, pravděpodobně vysoudíš i daleko více. Minimálně při své blbosti nebude nic, ani omluva :-D

Že u Vodafone má nejmenší předpoklad vyřešit takovýto banální problém se ani nedivím, u ostatních operátorů tohle (chybné interní routování) vyřeší v řádu minut, pro nevěřící x-many uvádím: vyzkoušeno.

ps: dle čísla lze snadno zjistit, zda jde o problém přejímajícího nebo opoušteného operátora resp. co je v databázi přenesených čísel.
vpe
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mobilman 20. 4. 2011 10:24

S tím odškodněním je to trochu problém, dle Všeob.obch.podmínek všech operátorů nenese nikdo odpovědnost vlastně za nic vč. ušlého zisku nebo ztrát způsobenými nedostupností služeb, takze operátor maximálně sleví poměrnou část tarifu ale tím to asi tak končí. U firemního zákazníka se dá očekávat nějaké finanční vyrovnání ale že by nato byl garantovaný právní nárok to bohužel nikoli :( Nefirmní zákazník dostane tak maximálně ten rámeček a může být rád že mu to číslo vůbec nějak Vodafone zprovozní.

Ne každý si může dovolit se soudit a věnovat tomu peníze a čas když výsledek je nejistý, proto to tak s těmi přenosy vypadá - jinde to jde už za pár hodin a u nás to trvá dva týdny komplet v případě dobré konstelace hvězd a štěstí, jinak ještě o hodně déle a člověk může být rád pokud mu číslo na pár dní úplně nevypnou.
mobilman
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Mig45 20. 4. 2011 12:35

Chtel jsem prenest cislo od Vodafone k jinemu operatorovi kde jsem mel domluveny lepsi podminky.Volam na HD Vodafone s zadosti o prenos, nakonec mne umluvili s tim ,ze mi daji Nabito 700 se slevou 75%.Po tydnu volam na HD jak to, ze tarif neni zmenen.Dozvidam se ,ze pry to neproslo systemu a slibili mi napravu.Volam tedy po dalsim tydnu a stejny slib s tim,ze to bude platne az od 16.3.2011.Tarif byl skutecne k danemu datu aktivovan,dohodnuta sleva ovsem nikoliv.Volam tedy znovu na HD co se tedy deje,slevu pry nastavi.Za tyden zjistuji ,ze operator nastavil slevu pouze 50%.Ptam se znovu co se deje a je mi tvrzeno,ze nekdo interne zmensil moji slevu na 50% a pokud chci puvodni dohodnutou tak mam pockat az se mi ozve clovek s kterym jsem ji domluvil.Neozval.To uz ma cise trpelivosti pretekla a volam na HD Vodafone jiz s PAC ID a pozaduji prenos.Vse prislibeno udajne ok.Tyden se nic nedeje.Tak volam znovu.Nyni se dozvidam,ze tam moji zadost neeviduji.Pozaduji tedy znovu prenos /4.4.2011/,vse prislibeno a nasledujici den prijde potrvzovaci SMS.Cislo je preneseno tedy az 19.4.2011 a jako "bonus" mam 2 faktury na pausal,ktery jsem neschvalil. Nastesti mam vsechny hovory nahrane a zaslal jsem stiznost vcetne prepisu hovory na CTU.Durazne vsechny varuji pred timto operatorem.
Mig45
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod vpe 20. 4. 2011 22:04

mobilman - to je sice fakt, ale IMHO pri vylozenem poruseni ZoEK a OOP je situace jina, domnivam se ja (mozna), dokud to nekdo nezkusi, tak se to nedozvi...

To co myslis ty, je situace, ze ti proste nepujde sluzba, coz se muze stat kdykoliv a komukoliv... To je pouze muj nazor.

A pravda je, ze pokud nenaucis lidi, ze maji zamestnan urad, ktery si plati, tak operatori na to budou kalet dale...

--------------------
Mozna bude stat za to, s kazdym prispevkem zopakovat pravidla:

- v případě předplacených karet uvolní do 2 provozních hodin (ty jsou 9-17h v prac. dny)
- v případě písemné smlouvy do 5 pracovních dní od úspěšné autorizace účastníka

Po sdělení kladného výsledku ověření objednávky opouštěný mobilní operátor do pěti provozních hodin uvolní číslo k přenesení.

Přejímající operátor ve spolupráci s účastníkem naplánuje datum přenesení uvolněného čísla tak, aby k přenesení došlo nejpozději do 14 pracovních dní po uvolnění čísla.

Doba bez poskytování služby může připadnout pouze na dobu od 0.00 do 6.00 hodin v den přenesení čísla.

Pokud cokoliv z toho "neprojde", ihned podejte reklamaci a soucasne podnet CTU na email: podatelna@ctu.cz, jinak se nic nezmeni a za me, pokud mate cas psat sem do fora a ne udelat co je treba, tak ...

ps: Pokud je nekdo s prominutim tak naivni, ze si necha nabulikovat neco od opa telefonem, aniz vyzada potvrzeni ujednaneho na mail, tak k tomu uz neni co rici... Snad jen, ze operatori muzou na infolince lhat a ctu jim za to nemuze nic udelat...
Naposledy upravil vpe dne 21. 4. 2011 12:13, celkově upraveno 1
vpe
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod audiobullys 20. 4. 2011 23:42

proto ja nejradsi prenasim preplacenku, rano na 9 hodinu zavolam, maj jen 2 hodiny na potvrzení prenosu, dalsich max 5 hodin na uvolneni cisla - u tarifu je to 5 pracovnich dni. a pak uz jen jen 5 dni maximalne na prenos cisla - pokud je volny termin v systemu prenositelnosti , jinak nejblizsi mozny termin.
a kecy operatoru u vdf ze se pausaly a predplacenky prenasej stejne rychle tak ty ani nevnimam, tam blabolej uplny nesmysly . a blaboly ze kdyz si prevede tarif na predplacenku a tu chcete prenyst tak si musite dobit za 200 Kc ci 500 Kc, tak ty uz vubec neposloucham, pac to je jak se hadat s tatarem.
takze nenechat se od nich oblbnout a rychle utikat od nich pryc.
vsechny stary tarify hodlaj zrusit takze pozor na ne.
a jejich praktiky platit 2 pausaly za neuzivany cislo tak tomu uz se ani nedivim. to O2 vam ty prachy aspon vrati na zacatku kdyz mate docasnou simku v supliku, nez se vam prenese cislo.
Daň ze samostatného myšlení nebyla dosud zavedena jen proto, že by to byl příjem pro stát zcela zanedbatelný.
audiobullys
Mírně pokročilý

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků