Co Vám vadí na Vašem operátorovi?

O síťových operátorech a jejich službách (O2, T-Mobile, Vodafone a další)

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod F430 Spider F1 21. 9. 2006 02:02

V tomto fóru se pohybuji od začátku a toto téma zde asi ještě nebylo (pokud ano, tak jsem je zaspal). Chtěl bych zde (za pomoci Vás ostatních) shrhout nedostatky našich všech operátorů (tedy nejenom těch 3 hlavních). Předem upozorňuji, že zde nechci obhajoby jednotlivých operátorů O2 (AgentSrv, Tommy), TM (Zekon, Goob) a VF (Esquire, Fíla), ale nechci zde také příspěvky typu XX mě okradl, XX je nejhorší operátor, XX je nejdražší, XX je bla, bla, bla... Chtěl bych zde shrnutí jednoznačně podložených nevýhod - opakuji NEVÝHOD - všech našich operátorů. Dělám to hlavně proto, aby se zde lidé, kteří se začínají aktivně zapojovat do mobilního života, dozvěděli také nějaké negativa o svém vysněném opovi a ne jenom samá pozitiva z reklam a od propagátorů na tomto fóru. Doufám, že se do této diskuze zapojí co nejvíce uživatelů. Předem děkuji.
O2 KO
T-Mobile KO
Vodafone KO
LVBC OK
F430 Spider F1
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod F430 Spider F1 21. 9. 2006 03:40

Určitě si teď na všechno nevzpomenu, ale pár věcí bych měl:

TM - nepřevádí volné minuty vůbec, VF je převádí pouze napolovic, O2 a LVBC převádí minuty správně.

VF a LVBC - nemají věrnostní program vůbec, TM má věrnostní program až u vyšších tarifů, O2 má věrnostní program u všech tarifů, ale jen za splnění určitých podmínek (3x50 minut).

O2 i TM - věrnostní program se více-méně vztahuje pouze na provolané minuty a ne na utracené peníze - př.: člověk, který prodatuje a proeSMSkuje ranec, nedostane ani bod a člověk, který provolá více minut (i v rámci akcí po třetí minutě zdarma atd.) a zaplatí méně peněz dostane bodů mraky - víte jistě jak to myslím (CDMA vs. Individual + Top Pevná, apod.).

TM a O2 nemá přehled o provolaných penězích v průběhu zúčtovacího období, LVBC má přehled jenom polovičatý, VF má přehled dost dobrý.

VF - drahé volání do vlastní sítě.

O2 - v poslední době začíná najíždět na "zajímavé" účtování 60+30 - tarify Simple a nové Go tarify, ovšem konkurence nespí a taková Dohoda s VF 60+60 je ještě horší a TM pevná plus (snad se nepletu, jestli ano, tak se omlouvám) 120+60 tak to už snad ani nezasluhuje komentář.

TM (O2) - buďto HIT (MAX), nebo dotovaný telefon - jsou sem tam promo akce, že lze mít oboje dvoje, ale běžně to nejde.

TM a O2 - úpis na telefon 2 roky - proč nejde menší sleva - kratší úpis.

VF nepochopitelné podmínky přechodu karta -> tarif a možnost dotovaného telefonu. Př.: Mám VF kartu několik let (útrata třeba i 3.000,- Kč měsíčně), přejdu na tarif a než si mohu vzít dot. tel. musím počkat až zaplatím první fakturu a pak si teprve tel. objednat a ještě složit vratnou zálohu - proč? Mám snad špatnou platební historii (3.000,- Kč/měsíčně)? Nový zákazník dostane telefon hned a složí stejnou zálohu a nemá žádnou platební historii. - To je podle mě fraška. Ještě horší situace nastane, pokud máte kartu třeba jen půl roku (a taky třeba vysoké účty - zjistíte, že tarif bude výhodnější) a telefon si k tarifu můžete vzít až za 18 měsíců (24 měsíců od vzniku předplacenky) - to už je podle mě Kocourkov.

VF - oproti konkurenci neuvěřitelně přehnaně zvýhodňuje nové zákazníky, před těmi stávajícími.

TM - nemá SMS bránu - velká chyba, O2 ji má alespoň na 60 znaků (dá se v pohodě použít), VF ji má bezkonkurenčně nejlepší, to je bez debat.

VF - Nabito - pouze SMS a volání - při tak dobré kontrole účtu (chytrý přehled) by se tam mohlo počítat všechno (MMS, data, ...), člověk by vždy věděl, kolik mu zbývá kreditu a je přece jedno za co utratil již vyčerpanou část kreditu.

VF - minimální plnění se musí plnit výší tarifu (dříve pouze počtem minut) - dnes poměr SMS a minut, u konkurence se může minimální plnění utratit za cokoliv.

dříve ET - nemožnost přechodu z tarifu na předplacenku - to bylo taky dosti divné???

Všichni - jakoukoli nevýhodu (zdražení) prezentují jako neuvěřitelnou výhodu.

VF - omezená (jednou ročně zdarma) možnost přechodu na nižší tarif. Konkurence může kdykoliv nahoru i dolu bezplatně.

TM a O2 - u normálních tarifů zbytečně drahé SMS.

Operátoři zatajují (neukazují) věci, které by mohli zákazníkovi ušetřit peníze - balíčky, atd. Viděli jste snad někdy reklamu na Top SMS, nebo Odepiš? Já teda ne.

Neúplné reklamy: Volejte zdarma - to že je tam měsíční poplatek už v reklamě není. Sleva 20% - a že tam není vyúčtování a za hovor s opem se platí už v reklamně neřeknou - bohužel to mnohdy neřeknou ani zákazníkovi na infolince či na prodejně.

TM - Balíčky (levné volání na pevnou a do vlastní sítě) až po provolání volných minut - buďto využiji slevy až na konci měsíce, nebo propálím volné minuty za pár dní a potom sice využiju balíček, ale zase za volání jinam platím jak mourovatej.

Na víc jsem si momentálně nevzpoměl a taky už jdu spát, ale od toho jste tu Vy, aby jste to doplnili. Obhajovači jednotlivých opů, zde opravdu nemusí psát přispěvky typu jak je super, že se nepřevádí volné minuty, jak je super volání do všech sítí za stejnou cenu, atd. Pokud jsem zde uvedl nějakou nepravdu, tak to nebylo úmyslně a budu velmi rád, když mě opravíte.
O2 KO
T-Mobile KO
Vodafone KO
LVBC OK
F430 Spider F1
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod AgentSvr 21. 9. 2006 05:58

Chtěl bych něco dosta k tomu tvýmu věrnostnímu programu.
A k tomu tvému třetímu bodu : Přičítání bodů O2 se nevztahuje pouze na provolané minuty, jak uvádíš, ale hlavně na výši faktury. Takže ten bod bys měl upravit. Asi 14. bod. Proč píšeš, že dříve Eurotel měl nemožnost přechodu z paušálu na předplacenky. Dyť už za Eurotela to šlo. Už musim do školy, tak stinné stránky později...
AgentSvr
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod goob 21. 9. 2006 09:37

F430 Spider F1: Vypsal jsi toho poměrně dost, co napsat více? :-)

Určitě mi u T-M vadí, že věrnostní program nefunguje pro nejnižší tarify. Volám stejně jako ostatní a i když mám možná o nějakou stovku nižší účet než lidé s vyššími tarify, mám snad nárok na nějakou odměnu, ne? Body by se načítaly pomaleji, ale mít možnost jednou za čas koupit si nějakou drobnost, to by potěšilo.

Další věc je účtování některých zvýhodnění, které se začnou účtovat až po spotřebování volných minut. Leckerá zvýhodnění jsou velmi atraktivní, ale tímto poměrně ztrácejí.

Neberu to jako akutní záležitost, doposud jsem to neměl potřebu využít, ale jistě by se do budoucna hodil převod volných minut a větší kontrola nad účtem pro větší komfort.

P.S.: F430 Spider F1: Já obhajuji jen věci, které mi za obhajobu stojí. Dokážu svému operátoru vyčinit a nedělá mi to žádné potíže ;-)
goob B-]

ZÁKLADY PRAVOPISU: ne "já sem", ale "já jsem". Ne "standart", ale "standard". Ne "hold", ale "holt". Ne "ženy, mobily, ryby, atd. byli", ale "byly". Nebo jste tak neschopní, že neumíte pár jednoduchých pravidel...?
goob
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Toncek27 21. 9. 2006 09:56

Takže se v této diskuzi stalo přesně to, co jsem předpokládal. Všechna pozitiva i negativa u všech operátorů jsou vždy kompenzována něčím jiným, resp. přesným opakem. Nelze například tvrdit, že účtování 60 + 60 u Dohody s VF je negativum, když má zákazník za cca 600,- měsíčně 300 minut kamkoliv. Nelze tvrdit, že je negativum u T-mobilu to, že nemá free SMS bránu, když po přihlášení do T-zones SMS přes inet lze posílat, atd. Celá tahle diskuze bude chaosem ohledně obhajování toho, či onoho a výsledek bude nulový.

Pro F430...VF nepochopitelné podmínky přechodu karta -> tarif a možnost dotovaného telefonu. Př.: Mám VF kartu několik let (útrata třeba i 3.000,- Kč měsíčně), přejdu na tarif a než si mohu vzít dot. tel. musím počkat až zaplatím první fakturu a pak si teprve tel. objednat a ještě složit vratnou zálohu - proč? Mám snad špatnou platební historii (3.000,- Kč/měsíčně)? Nový zákazník dostane telefon hned a složí stejnou zálohu a nemá žádnou platební historii. - To je podle mě fraška. Ještě horší situace nastane, pokud máte kartu třeba jen půl roku (a taky třeba vysoké účty - zjistíte, že tarif bude výhodnější) a telefon si k tarifu můžete vzít až za 18 měsíců (24 měsíců od vzniku předplacenky) - to už je podle mě Kocourkov.

Napadlo Tě třeba tohle?: Zákazník při změně na paušál zavolá na OP a ten to převede. Pokud by se rovnou objednal zvýh. telefon, jak si může být OP jistý, že mu zákazník nenadiktoval neexistující údaje ohledně adresy a jména. Čeká se na uhrazení první faktury, aby se ověřilo, že se jedná skutečně o zákazníka se správnými osobními údaji a není to fiktivka, Na prodejně to jde rovnou, protože probíhá kontrola minimálně podle jednoho dokladu. A mimochodem, při přechodu z VF karyt na paušál se už žádná jistina neskládá, pokud máš kartu déle jak půl roku. Jinak se skládá 500,-. Dřív se skládala jistina 1000,- na všechny tarify, ale nový zákazník skládal 500,- až 3000,-, takže byl relativně zvýh. stávající zákazník.

A tohle je přesně to, o čem jsem mluvil výše. Zdánlivá nevýhoda může být kompenzována výhodou, jako třeba to, že ten zákazník nemusí na prodejnu, jako v případě TMa O2.

Tudíž tato diskuze je o h....e.
Toncek27
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod esquire 21. 9. 2006 10:03

Tak co mi nevadí na O2?? Že mi dnes přišla faktura a i přesto, že jsem poslal nějakých 20 MMS za účtovací období, tak mi nenaúčtovali (už poněkolikáté) za ně ani korunu. Tomu se říká hodný operátor. : )
esquire
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Mr.L 21. 9. 2006 10:04

Tak muj soucasny operator je VF, ke kteremu jsem presel od T-M...to jen pro ilustraci
a vadi mi...
-neni roamig, pokud nechcete bezurocne pujcit VF na pul roku 3kKc... asi dusledek toho, ze sem takovy blb, ze platim VF 1500,-/mes protoze pokud bych mel VFkartu, tak muzu v zahranici normalne fungovat
-podivny prevod volnych jednotek, ale to me az tak netrapi, tuhle sluzbu sem nikdy nijak nepotreboval.
-bezkonkurence nejhorsi uroven operatoru...cekani na lince, neprofesionalita, neznalost, neprijemni...
-pry je mozne vse obsluhovat pres samoobsluhu, ale neni to pravda, takze musite volat opa, coz se pri "po svem" prodrazi..
-nevzal jsem si pri aktivaci tarifu telefon, ted uz to udelat muzu az budu u VF 2r? tohle proste nedava smysl u ostatnich operatoru se muzes uvazat kdykoliv
-sit na mistech kde se pohybuji, je horsi nez T-M, jedna se mi hlaven o prahu, jako to ze mam mobil na stole a najednou prijde sms, ze se mi nekdo nemohl dovolat a ta stejne prijde o pul hodiny pozdeji tak to se mi u T-M stavalo jen velmi vyjimecne..

proste za o neco malo nizsi ceny, nizsi uroven sluzeb...u me je pravda, ze mesicne usetrim treba 100,- oproti T-M, takze pokud bych na zacatku neocekaval stejnou uroven sluzeb, akorat s nizsimi cenami tak bych zklamany nebyl, takhle bohuzel sem...
Mr.L
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Michal P 21. 9. 2006 10:05

Také mě mrzí že T-M zrušil pro T30 věrnostní program. Manželka má s tímto paušálem útratu kolem 600 - 900kč. Přejít na T80 se jí nevyplatí protože nejvíc utratí za pevnou a o víkendech do T-M( má pevná+ a víkend+) a sms.
U VF věrnostní program chybí úplně, O2 ho znevýhodnil.
U O2 a T-M mi vadí nedokonalá kontrola výdajů v průběhu zúčtovacího období.
U O2 mě vyloženě dostal poplatkem za bezhotovostní platbu přes bankomat.
VF mě zklamal že nabité tarify nedotáhl dokonce ( jen SMS a hovory v plné ceně, ne zvýhodněné ) a O2 který to zkopíroval a "vylepšil" ( dává jakoby víc než zaplatím což vyrovná vyšší cenou ).
Prostě každý má nějaké + a -
...
Michal P
Pokročilý

Odeslat příspěvekod esquire 21. 9. 2006 10:08

F430 Spider F1: V tvém příspěvku je spousta polopravd a omylů. VF převádí volné minuty napolovic?? Raději si zjisti přesné informace, tohle je neskutečný blábol, co jsi zde vytvořil. Nebudu zde všechny tvé poplopravdy opravovat, protože to by bylo na celý den. Spíš se mi zdá, že nejde o nic jiného než flame. Zamknul bych to okamžitě.
P.S.: Co znamená zkratka LVBC??

Michal P: Simple tarify ovšem budou po říjnu ještě dražší než dosud. Zaplatíš totiž 285,60 Kč, resp. 714 Kč a můžeš využít služby jen v hodnotě 260 Kč, resp. 640 Kč. To znamená, že zaplatíš víc, ale můžeš využít podstatně míň, což je neskutečný podraz.
esquire
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Fido+ 21. 9. 2006 10:26

Myslim ze tady padla asi vetsina takze se v mnohem budu opakovat.
U vsech operatoru je patrne zvyhodnovani novych zakazniku a vicemene ignorovani starych. To plati zejmena o VF ale ani dalsi dva na tom nejsou nijak dobre.
Prevod volnych minut. Tady jasne vede O2. T-M jej nenabizi vubec ale v jeho pripade to az tolik nevadi protoze je u nej vyhodnejsi mit volnych minut co nejmene diky tomu ze jsou nejdrazsi. VF to hodne pokazil tim nesmyslem s provolavanim prevedenych minut az po tech novych. V mnoha pripadech to hranici s okradanim zakazniku (pozaduje placeni neceho co neposkytl).
Nove tzv. kreditni pausaly jsou jen hezky vypadajici. A to jak u O2 tak u VF. Nemoznost vyuzit tzv. kredit na cokoliv jineho nez volani nebo sms je dost degraduje. V tomhle smeru je stale jeste nejlepsi tarif individual od O2, u ktereho je mozne mesicni pausal pouzit skutecne na cokoliv. Bohuzel ale jen jeho zakladni cast.
Roaming je po nedavnem "zjednodusovani" ceniku mnohem drazsi nez drive a to u vsech operatoru. V tomto smeru vede T-M svoji sluzbou cestovatel. Bohuzel ale funguje jen v nekolika zemich. VF naopak pouze slibuje a neustale odklada jakekoliv zvyhodneni. O2 v tomto smeru nehodnotim. Na to je prilis kratka doba po rebrandingu.
Datovy roaming je naprosto nehorazne predrazeny u vsech operatoru a navic je opet u vsech velmi problematicke uctovani po 100 kB blocich. Taktez uz nejde vyuzit levnejsi vytacene spojeni na mistniho providera diky "zjednoduseni" ceniku v roamingu - viz predchozi bod.
U VF je problematicka nemoznost provolat vic nez soucet mesicniho pausalu a tzv. jistiny. Clovek, ktery se dostane do situace, kdy musi nektery mesic vic volat se pak docka odpojeni telefonu v situaci, kdy ho nejvic potrebuje. Argument s navysenim jistiny predem je nesmysl. Nikdo dopredu nevi, ze nastane situace, kdy bude telefon potrebovat vic. A malokdo si muze dovolit nekam odlozit napr. 10000 na pul roku jen tak pro jistotu. S tim souvisi i zablokovani PRIJMU sms po prekroceni tohoto limitu. To je nesmyslne uz uplne.
U vsech tri operatoru me vadi taktika zapirani a delani blbcu ze zakazniku. To zejmena v situaci, kdy chyba je naprosto evidentne na strane operatora. Nejdriv vam vzdy tvrdi, ze oni o zadnem problemu nevedi, ze mate vadny telefon, vadnou sim kartu, ze jste idioti, co nevi jak to pouzivat ... a az kdyz je utlucete nevyvratitelnymi argumenty, priznaji, ze maji problem, vedi o nem a uz ho resi a nebo aspon uznaji, ze je to problem u nich a ze ho vyresi. Proc to delaji? Mnoho zakazniku, kteri si nejsou tak docela jisti v teto oblasti pak zbytecne chodi s telefonem do servisu, meni sim kartu ... problem se tim nevyresi, zakaznika to stoji cas a penize a vysledkem je nas*any zakaznik.
Nemoznost vyuzit volne minuty i na vytacene datove spojeni nebo fax u O2 i T-M. V tomto vede VF, ktery to umoznuje jako jediny.
Opet u vsech operatoru nulova sleva na jine sluzby nez volani. Predstavoval bych si podobnou slevu na ostatni sluzby jako jsou napr. levnejsi minuty u vyssich pausalu nebo slevu od prekroceni urcite hranice uctu.
Opet u vsech operatoru ale zejmena T-M ruzne zvyhodnovaci akce pro majitele predplacenych karet. Proc se podobne akce temer nikdy nevztahuji i na pausalni zakazniky?
Fido+
Expert
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod esquire 21. 9. 2006 10:36

Fido+: S tim souvisi i zablokovani PRIJMU sms po prekroceni tohoto limitu. To je nesmyslne uz uplne.

To je naprostý nesmysl. SMS samozřejmě lze přijímat, mám vyzkoušeno, že se dají posílat i SMS, i když už došlo k blokaci. Prosím, nejdřív si ověř to, co píšeš.

Některé příspěvky zde jsou opravdu neskutečné bláboly. :roll:
esquire
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod goob 21. 9. 2006 10:37

Mr.L: Vidíš a proto mám u VF jen nenáročný Odepiš jako doplňkovou SIM :mrgreen:
goob B-]

ZÁKLADY PRAVOPISU: ne "já sem", ale "já jsem". Ne "standart", ale "standard". Ne "hold", ale "holt". Ne "ženy, mobily, ryby, atd. byli", ale "byly". Nebo jste tak neschopní, že neumíte pár jednoduchých pravidel...?
goob
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Mr.L 21. 9. 2006 11:10

esquire: Co to blekotas? jaky flame? flame z toho akorat delaji lidi jako ty... tady jde o to, ze pokud jsi u nejakeho opa, tak proste cast veci povazujes za uplne samozrejme, takze te ani nenapadne, ze by je treba ten druhy mohl nemit. A stejne tak o tech vecech o kterych se tu pise se asi tezko dozvis na znackovy prodejne, nebo na webu opa...
Mr.L
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod esquire 21. 9. 2006 11:10

Takže tu sepíšu aspoň část z toho, co se mi nelíbí nebo mi vadí na O2.

- půlminutové účtování u tarifů Simple a možnost využití menší částky, než zaplatím
- znevýhodnění programu Benefit
- dotované telefony pro stávající zákazníky za stejnou cenu jako pro nové
- neexistence jakékoliv kontroly výdajů v průběhu zúčtovacího období
- žádná správa služeb na internetu
- úvazek 2 roky při koupi dotovaného telefonu a nutnost placení minimální částky po dobu 1 roku
- neexistence datového tarifu na "malá" data pro použití Opery Mini, Jimma apod. (drahá základní sazba 0,26 Kč/ kB)
- drahý wap mimo portál O2 Active (0,70 Kč/ kB)
- poplatek 16,50 Kč za platbu bankomatem
- nepořádek ve vyúčtování a problémy s měnícím se systémem

Určitě jsem na některé věci zapomněl, ale to je souhrn nejpalčivějších nevýhod u O2.
esquire
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Fido+ 21. 9. 2006 13:17

esquire píše:Fido+: S tim souvisi i zablokovani PRIJMU sms po prekroceni tohoto limitu. To je nesmyslne uz uplne.

To je naprostý nesmysl. SMS samozřejmě lze přijímat, mám vyzkoušeno, že se dají posílat i SMS, i když už došlo k blokaci. Prosím, nejdřív si ověř to, co píšeš.

Některé příspěvky zde jsou opravdu neskutečné bláboly. :roll:l/quote]

Bohuzel to overeno mam. Neslo volat, porad se to prepojovalo na operatora a NESLO odeslat ale ani PRIJMOUT sms. Zkousel jsem to z druheho telefonu.
Je pravda ze to bylo jeste za doby Oskara ale VF na tom pokud vim nic nemenil. Takze nez zacnes neco o blabolech si to sam zkus.
Fido+
Expert
Uživatelský avatar

Další stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků