Vodafone a jejich nedostatky

O síťových operátorech a jejich službách (O2, T-Mobile, Vodafone a další)

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod eRiper 27. 5. 2011 15:53

No vidíš a já jsem s Vodafone maximálně spokojený už 8 (?) let , kdežto od T-Mobile jsem po vypršení smlouvy prchl ihned.
eRiper
Pokročilý

Odeslat příspěvekod d.d.t33 27. 5. 2011 17:17

njn ja jsem s nima od 05/2000 a muzu s tebou jen souhlasit slevu na pausal byl porod ,faktury posledni tri totez vse spatne ale nechapu jednu vec prijde mi ze si nevazi lidi kteri jim pravidelne plati relativne vetsi castky.Preci by meli byt radi ze jsou jejich zakaznici spokojeni a vyvhazet jim vstric ale od doby co je to vodnik to jde od desiti k nule :pozor
d.d.t33
Junior

Odeslat příspěvekod goob 27. 5. 2011 18:05

No, moje osobní zkušenost s VF je poměrně dobrá. Mám u nich tedy jen Odepiš, stejně tak bratr, kterému ale odpojili číslo a naúčtovali mastnou pokutu, že nezaplatil fakturu, která mu po roce přišla. Vyřešil jsem to za něj, stačilo zavolat na infolinku a i když jsem to vyřešil až napodruhé, protože první telefonát s operátorem mě odkázal na prodejnu, kam si máme dojít s občankou, se pán na to podíval a uznal, že když číslo není téměř používané, že jsme se nemohli dozvědět, že se přechází na elektronické faktury a že jsme tedy nemohli obdržet oznámení o vystavení faktury SMSkou. Odpustil dluh, odblokoval číslo.

Problém je nejspíš ve vztahu k firemním zákazníkům. Kamarád byl mnoho let spokojeným zákazníkem VF, začal podnikat a udělal si u VF firemní čísla. Útrata byla rázem vyšší, za to dostal výhody jako volání mezi sebou zdarma, atd. Problém byl, že mu ovšem tyto výhody nakonec účtovali, což on reklamoval. Postoj VF byl ovšem trochu zvláštní. Asi každý normální člověk je ochotný uznat chybu, ale pokud protistrana řeší svou vlastní chybu tak, že příští měsíc je to to samé, velmi špatně komunikuje, je na zákazníka až arogantní, když se snaží dostát svého, je to přinejlepším bizarní.

Přešel tedy k O2, kde zpočátku byly nějaké problémy také. Byli na něj ale na rozdíl od VF slušní a brzy se vše dalo do pořádku, protože si pak již nestěžoval. A o tom to je. Nečekám, že bude vždy všechno 100%. Každý občas něco pokazíme a technika také vždy nefunguje na 100 %, ale pak člověk automaticky počítá, že se k tomu protistrana postaví a pokud zjistí, že je problém z jeho strany, vyjde zákazníkovi maximálně vstříc. A stačí přece tak málo.

Dříve to možná bylo v oblasti mobilní komunikace jedno, pokud přišli o zákazníka, protože jim zatím přibylo 10 nových, ale dnes mají mobilní operátoři stejné pokrytí, nabízejí vesměs podobné služby a pokud je trh saturovaný, mohu o nespokojeného zákazníka přijít velmi snadno.
goob B-]

ZÁKLADY PRAVOPISU: ne "já sem", ale "já jsem". Ne "standart", ale "standard". Ne "hold", ale "holt". Ne "ženy, mobily, ryby, atd. byli", ale "byly". Nebo jste tak neschopní, že neumíte pár jednoduchých pravidel...?
goob
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mobilman 27. 5. 2011 19:37

Moc pěkný článek, hezky napsané. že kašlou na rezidentní zákazníky už ví snad každý kdo se podívá do zdejší diskuze, já tu změnu a první problémy pocítil v polovině minulého léta.

Je ale na pováženou když stejné problémy má i firemní zákazník. Operátoři bojují právě o větší počty firemní klientely a pokud si dokážou vlastní blbostí znepřátelit i firmy, pak už milý Vodafone nad vodou asi dlouhodbě neudrží už nic. A přitom je to s promutím často jen o lidské blbosti - operátoři neumí nic pořádně zadat a všechny hovory taky nepoznamenají, takže se pak horko těžko něco dokazuje a dohledává (je to ale zase o přístupu VF jako zaměstnavatele - tlak zkrátit hovor na minimum, vyřídit jich za směnu co nejvíc, to pak logicky operátor člověk odflákne co se dá..).
mobilman
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod freedyspeed 27. 5. 2011 20:08

To zase musím oponovat, zkracování hovorů jsem nezažil, spíš je tedy běžná praxe, že každý operátor tvrdí něco jiného, klidně i s hodinovým rozestupem...To pak člověk neví kde je pravda :) S tím nezaznamenáváním hovorů je to zvláštní...jednou mi správně nadiktovali všechny uskutečněné hovory, za týden tam ty záznamy už nebyly...
Toho že se Vodafone neudrží bych se nebál, negativní zkušenosti mám i s T-M a z doslechu velmi negativní mají i lidé u O2...
Je to nejspíš individuální, záleží na tom, na koho člověk narazí.
Myslím že je to jak píšete, Vodafone ve službách pro firmy dost pokulhává, T-M má v tomhle mnohonásobně lepší přístup..
O2 posoudit nemůžu, slíbený telefonát s nabídkou od O2 se neuskutečnil, jediná nabídka kterou od nich máme je ta, která mi dorazila sem do PM ve stylu "ahoj nabízím velmi levné volání O2"... tolik k jejich přístupu k firmám :D
freedyspeed
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod debi 27. 5. 2011 21:19

mobilman píše:no, mam pocit že se mi vodafone mstí za všechny svoje problémy.

no jinak teď jsem volal infolinku vodafone z mobilu O2, do sámošky jsem zadal svoje druhé číslo v novém systému a dostal jsem se na operátora do 5 minut, ten mě ale chtěl přepojit na kolegy co mají na starosti starý sysém a opět čekání asi 5 minut, pak se mi ozval zpátky že to tam neberou a mám zavolat později. čili otázka zůstává jestli je vůbec do splitu pro starý systém vůbec nějaký operátor přihlášen a lze se tam vůbec nedovolat. vzhledem k tomu čekání hodinu a že se tam nedostanu ani přepojením od jiného operátora mám pocit že se tam snad už ani dovolat nelze :(

no hlavně že mi číslo měli zrušit už min.měsíc a teď mi vesele vystavili fakturu jakože nic, a záznam o rušení k minulému účtovacímu dni samozřejmě nemají. hovory si teď už ale nahrávám, operátora na začátku upozorním takže záznam lze pak považovat za adekvátní důkaz projevu vůle a závazné dohody.



Ahoj pokud nebudeš mít úspěch s ukončením tak zkus pro začátek aspoň přejít na předplacenku a pak si nedobiješ kredit,já vím je to krkolomné řešení ,ale aspoň něco.Pokud číslo chceš přenést tak to je na další téma.
Sagem MC920,Alcatel OT301,N3310,N3410,N 3510,Moto T192,Moto T192emo ,SonyJ6,Panasonic GD67,Moto T 720,SE T300,SE T610,SE T630,Sie M65 ,Sie SX1,SE K750i,LG KP500,Sam S5230, LGP500, SII, S4, S6, S7e ,S8, S9+ ,S10e, N9, N10+ ,N20U,IP13,S22U,S23U,S24U,IP16PM.
debi
Junior

Odeslat příspěvekod legomaniak 28. 5. 2011 14:18

mobilman píše:heh, tak dnes mělo být zrušeno moje číslo které už mělo být zrušeno minulý měsíc... no a samozřejmě opět není, v samoobsluze mám už dokonce i vystavenou fakturu (ještě starý systém).
Volám operátora abych zjistil proč se to zase nepovedl a vyslechl si další pohádku jak to bude zrušeno zase příští měsíc ale nedočkal jsem se... čekal jsem na operátora 1:01:22 (ano, hodinu a minutu!) a pak mi to jen řeklo že spojení na operátora není možné a mám zavolat později. Super .



Viš jak to delam ja? Ja bydlim kousek od nemecka presahuje tu o2-de. A když už neco potrebuju od Vodafonu si tam dam o2-de a zavolam na bezplatne čislo: +420776970219 a čekam tak maximalne 2 minuty. Nevim jestli sou tyhle hovori ze zahraniči preferovani.. ale asi jo! Potoře když zavolam z cech normalne pres Vodafone CZ tak čekam vždy tak 30 a vice minut což je fakt hruza :-\ .
To je spiš tipp pro ty ktery bydli v pohliz zahraniči a potrebujou rešit nejake veci s operatorem ;-)
legomaniak
O2 fanatik

Odeslat příspěvekod zakka1da 5. 6. 2011 20:29

Zdravím, mně teď kupříkladu nejde do hlavy, co to zkoušejí na mě. Byl jsem na prodejně a nechal si tam některé balíčky z tarifu na míru. Obnovování balíčku + fakturu mám vždy k 10. v měsíci, ale ouha, v samoobsluze jsem se dozvěděl, že se mi balíček zruší již 8. v 10 večer... kde tohle vzali, to jsem ty měsíce předtím 9. žádný balíček neměl, že mi to te%d ruší k 8.? Jde o to, že pokud si nové balíčky aktivuju 9. ráno, abych mohl telefon používat, tak zaplatím plnou pálku jen za ten jeden den a hned druhý den nanovo. Snad najdu trochu času zajít na prodejnu vyjasnit to, protože to nechápu.
zakka1da
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Vaso00 8. 6. 2011 12:33

Tak jsem nyní mluvil asi 15 minut s operátorem... Volal jsem mu, že chci k účtovacímu období změnit tarify na nulové, že jdu ke konkurenci...a už mne přepojili. Bohužel pro ně jsem již pevně rozhodnut a tak jsem mohl hrát klidnou hru...nabídli mi změny tarifu, nějaké % dolů a telefon Samsung Galaxy S II za cenu 6577. Ten by se nepočítal do těch dvou let, jelikož jsem si mobil vzal před půl rokem...
Dokázal již někdo z vás vytřískat drahý mobil za ještě nižší cenu?
Vaso00
Junior


Odeslat příspěvekod John_D 10. 6. 2011 21:35

Zdravím, neví někdo co se děje s Vodafonem ? přešel sem od O2 a nestíhám se divit. Snažil sem se aktivovat novou přednabytou kartu přes *77 což se povedlo, nalupal sem heslo atd. ale sms co měla dojít po aktivaci furt nikde a ze SIM se nadá volat. Udělal sem něco špatně nebo mají víkend tak se nemaká ?
- SAMSUNG Galaxy GIO -
John_D
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mobilman 10. 6. 2011 23:30

Tak aktivační SMS mi nepřišla nikdy nicméně u předplacenky bylo možné volat většinou už behem hodiny. Vzhledem k současným častým problémům VF zkus operátora , možná budeš mít štěstí a nerozloučí se s tebou nějakou universální hláškou že to bude trvat X hodin a do té doby neudělají nic a třeba ti to hned aktivujou.
mobilman
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Slonik 12. 6. 2011 17:50

Takže můj příběh:
Mám u Vodafone 2 čísla - jedno pouze pro příchozí hovory (v podstatě šlo o helpdesk pro asi 300 lidí) - tarif na míru bez předplacených jednotek, na druhém internet na stálo.

Po převedení na nový systém začalo pravé peklo. Internet se z ničeho nic zpomalil na nějakých 10 kbps (a vyčerpaným FUP to opravdu nebylo). Tak volám na operátora co jako s tím je a on, že systém asi špatně napočítal FUP a že to napraví. S rychlostí se nic nezměnilo a časem přišla faktura. Tam byl balíček internet v mobilu na stálo naúčtován 2x (operátor ho aniž bych to po něm chtěl a aniž mi to řekl prostě vypnul a zase zapnul, což nový systém "ocení" novou fakturací za cca. 500,-).

Volám proto (týden před splatností faktury) operátora, co že to jako má být a že se mi nechce platit za jejich chyby. Operátor mě ujistil, že to opraví, posune splatnost faktury a že mám zaplatit jen ten jeden balíček. V samoobsluse se objevily v příchozích platbách nějaká hausnumera a dokonce i moje platba za internet. Trochu mě znervózňovalo červené číslo "částka po splatnoti" 525,-, tak volám na operátora. Opět ujištění, že splatnost faktury je posunuta a že neoprávněně naúčtovaných 525,- bude smazáno dobropisem, ale že se to tam do další faktury prostě zobrazuje.

Na další faktuře bylo skutečně dobropisováno 525,-, nicméně ke každému číslu na zákaznickém účtu byla naúčtováno 250,- + DPH za položku "Úpravy pro ostatní platby". Platit 600,- za něco co nevím co je se mi nechtělo a proto volám opět na operátora. Je mi řečeno, že to je pokuta za reaktivaci zablokovaných odchozích služeb z důvodu pozdního zaplacení (těch 525,- Kč jejichž úhradu systém zaznamenal až v okamžiku dobropisu a opakovaně slibované prodloužení splatnosti faktury se někde vytratilo). Tak opět vysvětluji svůj příběh a pán že to mám zaplatit a že budou tuto částku dobropisovat. S tím nesouhlasím a nějak se dohodneme. Opět přibyla nějaká hasnumera v seznamu došlých plateb a v samoobsluze na mě červeně svítí "částka po splatnosti 600,-. Tak uvidíme co bude na další faktuře.

Došla mi trpělivost. Číslo určené na příchozí hovory jsem se rozhodl odmigrovat jinam. PAC vygenerován, smlouva vypovězena, už mám i novou SIM kartu a dnes o půlnoci by mělo být číslo přeneseno. Pikantní na tom je, že již týden se na zmíněné číslo nedá dovolat. Podle pracovníků Vodafone je u nich vše v naprostém pořádku a nejspíš mám prý rozbitý telefon. Je tak rozbitý, že při pokusu o volání na číslo, které je údajně v pořádku v síti Vodafone se mi ozývá hláška konkurenčního operátora, že číslo neexistuje.

Co se internetu týče, tak jde nejspíš o místní chybu. Na to jsem přišel tak, že v jiných částech města mi fungoval normálně (3G), ale tam kde nejvíc potřebuju musím 3G vypnout a spokojit se s EDGE. I tuto skutečnost jsem několikrát reportoval a že prý mám asi špatný modem, ale že se na to podívají a zavolají. Haha, nezavolal nikdo a na mojí námitku, že jinde to funguje řekl operátor - "no to já nevím jestli vám to jinde funguje".

Platit za takovouhle službu 525,- měsíčně se mi nechce, tak jsem obnovu balíčku zrušil přes operátora. Tedy chtěl zrušit. Po třech marných pokusech (a ujištění že obnova neproběhne i když se v samoobsluze zobrazovalo že ano) jsem navštívil prodejnu a tam jsem docílil kýženého stavu, že i v samoobsluze se zobrazuje, že obnova neproběhne.

Upřímně řečeno, to co se nyní u Vodafone děje mi připomíná hrůzu SPT Telecom poloviny devadesátých let minulého století. Absolutní nepořádek, chaos, nelze se spolehnout vůbec na nic. A to už ani nezmiňuji, že "zavolat operátorovi" je taškařice nejméně na půl hodiny, spíše však na déle.

Výsledkem dvou měsíců služeb Vodafone je tedy cca. neoprávněně naúčtovaných 1.100,- Kč a asi 4 hodiny telefonování na infolinku a prakticky nefunkční internet. Jsem trpělivý, ale na tohle nemám
Určitě možná s váma tak jakoby nesouhlasím!
Slonik
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod speedy 12. 6. 2011 17:59

Já bych se tu chtěl zeptat, jestli má někdo stejné problémy jako já. Mím Nokii E51. Nepotěšilo mě, když zrušili kapesní samoobsluhu. Prý se má používat mobilní. Po zadání adresy ms.samoobsluha.cz se mi ale vždy naúčtuje poplatek za internet v mobilu. Stalo se mi to už asi 5x. Po zavolání na operátora mi byl zatím vždy poplatek vrácen. Když jsem se ptal čím to je, tak nikdo z operátorů netušil. Jeden to prý předal technikům. ale už se nikdo neozval.

Nastavení internetu v mobilu mám správné, jinak by mi nefungoval. Jak vy používáte samoobsluhu? Bezproblémů? Mě už to šte a vůbec nevím co s tím.
speedy
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod snowboarder 12. 6. 2011 18:06

Ve Vodafonu, bohužel, udělali jednu zásadní chybu. Když už migrují na stejný systém jako O2, měli to udělat stejně jako Telefonica. Tehdy vyhlásili na určitou dobu stop stav, všechny zákaznické karty uzamkli, pokud už někdo chtěl smlouvu, dělalo se to offline a zadávalo zpětně. U Vodafonu to byla buď touha potom se nepřiznávat k tomu, že se něco kope jinak, nebo nenažranost a prostě jelo se nonstop. To byl zásadní fail a možná by k podobným chybám teď nedocházelo.
::: Vyzkoušejte aplikaci SuperFórum pro Android http://goo.gl/3OyV6 :::
snowboarder
VIP uživatel

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků