Vodafone samoobsluha (problémy, poznatky)

O síťových operátorech a jejich službách (O2, T-Mobile, Vodafone a další)

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod gounelle 15. 9. 2023 17:11

Izibia: zkus zapátrat po smluvních podmínkách tvé služby v samoobsluze ve složce "vaše dokumenty"; nevím jak v aplikaci, ale na PC v samoobsluze po přihlášení administrátorským heslem klikneš na červený obdelník v pravém horním rohu s tvým jménem a pod ním nápisem administrátor, rozbalí se ti nabídka, v níž jsou "vaše dokumenty" - tam jsou k nalezení "Smlouvy a dodatky" a "Předsmluvní dokumenty".
Přílohy
screenshot-www.vodafone.cz-2023-09-15-17-56-07-640.png
screenshot-www.vodafone.cz-2023-09-15-17-56-07-640.png (28.86 ) Zobrazeno 996 krát
gounelle
Junior

Odeslat příspěvekod Izibia 15. 9. 2023 18:37

Je to tam, neudělali chybu a o podvod se tedy nejedná :-D
Doba trvání smlouvy je sjednána na dobu určitou 24 měsíců, která počíná běžet:
a. od účinnosti smlouvy v případě, že služby jsou již v síti Vodafonu aktivní, nebo
b. ode dne aktivace první služby v síti Vodafonu.

A zřejmě jsem se formálně zavázal na 24 měsíců, i když "k ničemu":
Obrázek

Smlouva byla z ledna 2020, mám pocit, že několik měsíců předtím vyšel zákon které všechny tyto smlouvy na dobu určitou zrušil ... Vodafone asi nestihl texty smluv přepsat? (proto jsem měl v hlavě že smlouva fakticky není na dobu určitou)
Izibia
Junior

Odeslat příspěvekod GeneHawkins 15. 9. 2023 19:25

:mrgreen: Já se picnu...

V pohodě, ukončíš to hned a doplatíš za ty proběhlé měsíce tu slevu, jinak nic...
GeneHawkins
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Milos 15. 9. 2023 19:29

@Izibia: Být tebou, nasypu si popel na hlavu a to upozornění už dál neřeším Smlouvu na dobu určitou máš, proto ti systém Vodafonu to upozornění zcela oprávněně zobrazil. Nicméně ten jejich systém už nerozlišuje, jestli je smlouva stará méně než tři měsíce a penále za její předčasné ukončení tím pádem bude aplikováno, nebo jestli je smlouva stará více než tři měsíce a žádné penále za její předčasné ukončení nebude aplikováno. Více informací o předčasném ukončování smluv na dobu určitou najdeš třeba zde https://www.dtest.cz/clanek-8646/jak-na ... niho-cisla
Milos
Pokročilý

Odeslat příspěvekod 5uch 16. 9. 2023 02:14

Izibia píše:Smlouva byla z ledna 2020, mám pocit, že několik měsíců předtím vyšel zákon které všechny tyto smlouvy na dobu určitou zrušil ... Vodafone asi nestihl texty smluv přepsat? (proto jsem měl v hlavě že smlouva fakticky není na dobu určitou)


Zákon začal platit v dubnu 2020 a nezrušil (právně) smlouvy na dobu určitou. Ani je nezakázal. Třeba O2 běžně závazkové smlouvy nabízelo jako hlavní produkt ještě déle než rok poté (ty nezávazkové totiž měly zcela nekonkurenční nacenění, takže se krčily jen někde v PDF ceníku, ale na webu a elektronickém objednávkovém systému se vůbec neukazovaly). Nicméně zákon citelně snížil neblahý význam toho závazku pro zákazníka.

Systém VF správně detekoval smlouvu se závazkem (a nezkoumal další detaily) a vyhodil generické varování. Osobně si myslím, že je to tak OK (better safe now than later sorry) a nechápu vaše rozladění z průběhu věci a naštvání na VF. IMHO operátor udělal vše korektně, dokonce i nad rámec toho, co udělat musí.
Moderátor, co pamatuje Siemens ME45
5uch
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod .357 16. 9. 2023 07:31

Jak se říká, nejdříve číst a až potom psát.
Vyhrožovat paragrafama je teď celkem v kurzu, asi se k nám blíží trend z Ameriky a každej se bude soudit s každým...
Jinak zrovna Vodafone má tu samoobsluhu nejpřehlednější a snadno se v ní cokoliv nastaví a dohledá. Trvalo jim to, ale teď už jsem celkem dlouho na žádnej bug nenarazil.
.357
BAN MM.cz

Odeslat příspěvekod 5uch 16. 9. 2023 16:32

.357:

No... přijde mi, že nejrychlejší, nejpřehlednější a nejspolehlivější to bylo za dob Oskara (pravda, tehdy nebylo tolik služeb a balíčků).

V případě uživatelů s tarifem Odepiš tu bylo více než dvouleté období, kdy jim Samoobsluha prakticky nefungovala (nešlo měnit služby, jen se dalo dívat na jejich nastavení). To je ostuda. Přes opakované hlášení a urgování chyby to trvalo takhle dlouho, než to opravili. A kompenzace prakticky žádná (jednou mi k uchlácholení nespokojenosti "odpustili" paušál 50 Kč).
Moderátor, co pamatuje Siemens ME45
5uch
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod .357 16. 9. 2023 16:49

Nelepší to asi muselo bejt, když se volalo z budky za korunu, ale zajímá to ještě někoho?? Mám za to, že tady řešíme současnost. Je prostě vidět, že na tom Vodafone maká. Manželka má O2 a ta jejich samoobsluha je furt jak z přelomu století...
.357
BAN MM.cz

Odeslat příspěvekod 5uch 16. 9. 2023 17:04

Nebo z budky i zadarmo, případně po dobře mířeném úderu budka za hovor zaplatila. ;-)

Ne, pokud se bavíme o UI VF samoobsluhy, tak se mi často stává, že hledanou věc doklikám až na třetí pokus. Prostě není tam, kde bych ji čekal. Další věc je "skrývání" méně často používaných (nebo s nevolí zveřejňovaných) funkcí pod tlačítkem "Další" v dané sekci... A další je dlouhé načítání (sice se to zlepšilo, ale pořád je to otravně pomalé).

Pokud jde o srovnání s O2 - tam mě vadí nefunkčnost "Zpět" v browseru, protlačování placených objednávek na výrazná tlačítka proti skrývání rozkliknutí sekce za prostý textový odkaz.

Snímek obrazovky 2023-09-16 180605.png
Snímek obrazovky 2023-09-16 180605.png (46.01 ) Zobrazeno 737 krát


Ale jakmile je člověk uvnitř, tak je to srovnatelně (ne)přehledné s VF.
Moderátor, co pamatuje Siemens ME45
5uch
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Izibia 16. 9. 2023 19:18

GeneHawkins píše::mrgreen: Já se picnu...
V pohodě, ukončíš to hned a doplatíš za ty proběhlé měsíce tu slevu, jinak nic...

Tomu nerozumím, jakou slevu? Nic doplácet nebudu.

5uch píše:Systém VF správně detekoval smlouvu se závazkem (a nezkoumal další detaily) a vyhodil generické varování. Osobně si myslím, že je to tak OK (better safe now than later sorry) a nechápu vaše rozladění z průběhu věci a naštvání na VF.

S jakým závazkem? Žádný faktický závazek jsem neměl.

Milos píše:@Izibia: Být tebou, nasypu si popel na hlavu a to upozornění už dál neřeším Smlouvu na dobu určitou máš, proto ti systém Vodafonu to upozornění zcela oprávněně zobrazil.

Upozornění, že mám smlouvu na dobu určitou, mi VF zobrazil oprávněně, to píšu na začátku této stránky.
Ale to ostatní, co jsem označil jako "vyhrožování" už ne, a za textem v druhé polovině viewtopic.php?p=13567121#p13567121 si stojím
Izibia
Junior

Odeslat příspěvekod Milos 16. 9. 2023 19:40

S tebou je to marné :roll:
Milos
Pokročilý

Odeslat příspěvekod 5uch 16. 9. 2023 19:47

Izibia píše:S jakým závazkem? Žádný faktický závazek jsem neměl.


Smlouva na dobu určitou = závazek
Běžně se to tak říká a tyhle dva termíny se zaměňují.

Izibia píše:... to, co jsem označil jako "vyhrožování" ... v druhé polovině... za tím si stojím


Ne, nebylo to vyhrožování jen generická upozorňující hláška.
Když se mne na PC operační systém zeptá "Opravdu chcete smazat soubor xy.doc?" tak to taky nevnímám jako vyhrožování. 8-)
Moderátor, co pamatuje Siemens ME45
5uch
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Izibia 16. 9. 2023 19:48

(nedůležité doplnění + nedůležitý povzdech)

5uch píše:
Izibia píše:Smlouva byla z ledna 2020, mám pocit, že několik měsíců předtím vyšel zákon které všechny tyto smlouvy na dobu určitou zrušil ...

Zákon začal platit v dubnu 2020 ...

Ale byl schválen v září 2019, proto jsem to bral tak že je to fakticky smlouva na dobu neurčitou, tedy s výjimkou těch prvních tří měsíců. https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/mo ... 131405_dok

Milos píše:S tebou je to marné :roll:

Jsi schopný napsat něco faktického k věci? Nějaký argument?
Izibia
Junior

Odeslat příspěvekod 5uch 16. 9. 2023 19:57

Izibia píše:Ale byl schválen v září 2019, proto jsem to bral tak že je to fakticky smlouva na dobu neurčitou, tedy s výjimkou těch prvních tří měsíců.


Z hlediska sankcí ano, ale de jure je to pořád smlouva na dobu určitou. Zákon neříkal nic o tom, že smlouvy na dobu určitou musí být převedeny na dobu neurčitou, ani že se nesmějí dál nabízet.
Typ smlouvy (se závazkem/bez něj) může mít dopady ještě na další, z hlediska klienta (patrně) méně citelné věci - nutno se podívat do podmínek a jejich dodatků (nezáživné čtení).

Faktické argumenty tu už padly. Dále je to jen marné. ;-)
Moderátor, co pamatuje Siemens ME45
5uch
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Izibia 16. 9. 2023 20:23

:D Možná je to marné, ale já ti dám ještě jednu šanci. Jsem trpělivost sama.

5uch píše:Smlouva na dobu určitou = závazek
Běžně se to tak říká a tyhle dva termíny se zaměňují.

To se říká, pokud z té smlouvy nějaký závazek právně vyplývá. Ale z mé smlouvy po prvních 3 měsících už vůbec žádný závazek nevyplýval.

5uch píše:Ne, nebylo to vyhrožování jen generická upozorňující hláška.

- "genericky" ti napíšu, že mi dlužíš peníze
- zavoláš mi a zeptáš se na detaily
- vysvětlím ti, že fakticky žádný dluh neexistuje ale já prostě vedu ve svých záznamech dluh na 0,-Kč ...

budeš to považovat z mé strany za korektní? protože takhle to proběhlo i s VF - na infolince mi sami řekli, že závazek nemám.
Připomínám text, který začíná "Pokud číslo ukončíte ...budou vám naúčtovány"
Obrázek

5uch píše:Když se mne na PC operační systém zeptá "Opravdu chcete smazat soubor xy.doc?" tak to taky nevnímám jako vyhrožování. 8-)

Opravdu ta analogie funguje? Když na takový dotaz odpovím ANO, tak systém žádný soubor nesmaže?

5uch píše:Z hlediska sankcí ano, ale de jure je to pořád smlouva na dobu určitou

Souhlas. Já jenom vysvětloval proč jsem měl v hlavě, že smlouva fakticky není na dobu určitou (i když formálně ano).
Izibia
Junior

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků