Vodafone samoobsluha (problémy, poznatky)

O síťových operátorech a jejich službách (O2, T-Mobile, Vodafone a další)

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod 5uch 31. 10. 2011 20:21

Tak máme za sebou akci víkendových SMS zdarma pro všechny.

Neproběhlo to úplně bez problémů... Tady je story o (ne)fungování samobsluhy, které s tím asi částečně souviselo:

Chtěl jsem si v sobotu dopoledne aktivovat internet na den. Už jsem byl mimo normální net, takže jediná cesta vedla přes mobilní samoobsluhu (SMSka na tohle pokud vím není).

Nejprve mne to přepojilo z mé záložky (live.vodafone.com) za použití APN internet na plnohodnoté stránky Vodafonu. Při zobrazení přes mobilní prohlížeč (ne Operu mini) naprosto zbytečně vyhozené peníze za několik stovek kilobajtů.
Přes APN data.vodafone.cz už to šlo.
Trochu mne zarazilo, že při aktivaci Internetu v mobilu na den to psalo něco o tom, že bude zrušena hláška o volání do cizí sítě (jak to proboha souvisí?). No nic. Požadavek na aktivaci přes wap prošel, že prý přijde SMS, až to bude hotovo. Normálně chodí jedna SMS o zrušení předchozího datového tarify (Na skok) a o aktivaci Internetu v mobilu na den. Další potvrzení přijde v okamžiku zahájení využívání dat - aby člověk věděl, na jak dlouho má 24 hodinovou aktivaci. Tentokrát nepřišlo vůbec nic, ani při zahájení využívání dat. Nechodily ani zprávy o datové útratě a útrata se po výslovném ověření neměnila, takže alespoň něco fungovalo podle očekávání. Další internet na den jsem používal i v neděli, opět bez potvrzení začátku využívání.

A teď to přijde:
Všechny SMSky o aktivaci Internetu v mobilu, zahájení používání Internetu v mobilu, zrušení varovné hlášky při volání do cizí sítě a zrušení Internetu Na skok mi přišly v pondělí ráno. Trochu pozdě. Asi se s vypnutím informací o útratě pro SMS odeslané zdarma toho Vodafonu vypnulo nějak více.

Protože chci hlášku o volání do cizí sítě, šel jsem (tentokrát už) do internetové samoobsluhy že si ji nahodím a zároveň se vrátím k používání internetu Na skok. Po troše tápání se obojí podařilo nalézt a aktivovat. Tentokrát po potvrzení Varovné hlášky při volání do cizí sítě přišla SMS o její aktivaci okamžitě. Bravo! Hned ale přišla ještě jedna, která mne dostala do kolen: s aktivací hlášky při volání do cizí sítě se mi deaktivovalo zveřejnění v telefonním seznamu. Jasně opět související služba. :tleskani Pro úplnost: tato věc se dala samoobslužně pořešit ve staré samoobsluze, v téhle nové vůbec není.

Bojím se zavolat na infolinku - kdo ví, co mi při žádosti o obnovení zveřejnění v telefonním seznamu nechtěně vypnou nebo zapnou. :oboze

Jen se ptám: jak je možné, že se výborně nadesignovaná a funkční samoobsluha Oskara změnila (napadá mne výstižnější slovo, ale jsem slušně vychovaný) do této podoby - parodie na samoobslužný systém?
Odpovím si sám: asi to "outsourcovali" nějaké firmě, co se na tom učí, jak má fungovat realtime systém obsluhující zákaznické účty pár milionů lidí.
Naposledy upravil 5uch dne 31. 10. 2011 23:50, celkově upraveno 1
Moderátor, co pamatuje Siemens ME45
5uch
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod audiobullys 31. 10. 2011 23:32

to je ta pocitacova logiky if..... than....
takze tam maj takovydle spousteci hruzy
Daň ze samostatného myšlení nebyla dosud zavedena jen proto, že by to byl příjem pro stát zcela zanedbatelný.
audiobullys
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod DNSTUFF 1. 11. 2011 00:28

jak se teda resi aktivace v telefonnim seznamu?
DNSTUFF
Junior

Odeslat příspěvekod Well-being 4. 11. 2011 14:04

Vodafone je v něčem o krok napřed (Velikonoční ošatka), ale jinde zase o krok pozadu. Tedy konkrétně v údajích o čerpání volných minut a kreditu v samoobsluze. Mám minutový a kreditní paušální tarif s účtováním od 4. do 3. dne v měsíci, ovšem údaje v samoobsluze mám nyní (4.11.2011 ve 14:04 hod.) uvedeny z minulého zúčtovacího období.
~ dubium est initium sapientiae ~
Well-being
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod audiobullys 4. 11. 2011 15:05

v samosce jsem si aktivoval net v mobilu na den a prisly mi tyto sms
vas pozadavek na nastaveni sluzby flexistrop byl prijat, vas limit je 112
prave jsme vam zrusili hlasku o volani do jine site
tak to je moc, ted kdybych si chtel aktivovat net na mesic za 177 kc tak me to snad ani nezaktivuje kvuli flexistropu, nebo mozna jo ale nezavolam si nikam treba.
Daň ze samostatného myšlení nebyla dosud zavedena jen proto, že by to byl příjem pro stát zcela zanedbatelný.
audiobullys
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod Kmoda 4. 11. 2011 15:47

Well-being píše: Mám minutový a kreditní paušální tarif s účtováním od 4. do 3. dne v měsíci, ovšem údaje v samoobsluze mám nyní (4.11.2011 ve 14:04 hod.) uvedeny z minulého zúčtovacího období.

Mám to samé,taky se mi to neonovilo v samoobsluze,ale datum další obnovy se změnilo ze 4.11.2011 na 4.12.2011,takže jakoby to obnoveno je.
Kmoda
Junior

Odeslat příspěvekod audiobullys 4. 11. 2011 16:11

no u jednoho cisla nevidim vubec faktury , ani posledni, ani minuly z tohoto roku, ci roku predtim, proste nic, neni tam videt ani castka, ucto 25. a proste dluh 0 Kč. krasna prace nejde ani zobrazit faktura.
Daň ze samostatného myšlení nebyla dosud zavedena jen proto, že by to byl příjem pro stát zcela zanedbatelný.
audiobullys
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod 5uch 4. 11. 2011 20:09

DNSTUFF píše:jak se teda resi aktivace v telefonnim seznamu?


Pro zákazníky v novém systému jedině přes operátora na zákaznické lince. :(
Moderátor, co pamatuje Siemens ME45
5uch
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod 5uch 5. 11. 2011 14:40

5uch píše:Tak máme za sebou akci víkendových SMS zdarma pro všechny.

Neproběhlo to úplně bez problémů... Tady je story o (ne)fungování samobsluhy, které s tím asi částečně souviselo:

Chtěl jsem si v sobotu dopoledne aktivovat internet na den. Už jsem byl mimo normální net, takže jediná cesta vedla přes mobilní samoobsluhu (SMSka na tohle pokud vím není).

Nejprve mne to přepojilo z mé záložky (live.vodafone.com) za použití APN internet na plnohodnoté stránky Vodafonu. Při zobrazení přes mobilní prohlížeč (ne Operu mini) naprosto zbytečně vyhozené peníze za několik stovek kilobajtů.
Přes APN data.vodafone.cz už to šlo.
Trochu mne zarazilo, že při aktivaci Internetu v mobilu na den to psalo něco o tom, že bude zrušena hláška o volání do cizí sítě (jak to proboha souvisí?). No nic. Požadavek na aktivaci přes wap prošel, že prý přijde SMS, až to bude hotovo. Normálně chodí jedna SMS o zrušení předchozího datového tarify (Na skok) a o aktivaci Internetu v mobilu na den. Další potvrzení přijde v okamžiku zahájení využívání dat - aby člověk věděl, na jak dlouho má 24 hodinovou aktivaci. Tentokrát nepřišlo vůbec nic, ani při zahájení využívání dat. Nechodily ani zprávy o datové útratě a útrata se po výslovném ověření neměnila, takže alespoň něco fungovalo podle očekávání. Další internet na den jsem používal i v neděli, opět bez potvrzení začátku využívání.

A teď to přijde:
Všechny SMSky o aktivaci Internetu v mobilu, zahájení používání Internetu v mobilu, zrušení varovné hlášky při volání do cizí sítě a zrušení Internetu Na skok mi přišly v pondělí ráno. Trochu pozdě. Asi se s vypnutím informací o útratě pro SMS odeslané zdarma toho Vodafonu vypnulo nějak více.

Protože chci hlášku o volání do cizí sítě, šel jsem (tentokrát už) do internetové samoobsluhy že si ji nahodím a zároveň se vrátím k používání internetu Na skok. Po troše tápání se obojí podařilo nalézt a aktivovat. Tentokrát po potvrzení Varovné hlášky při volání do cizí sítě přišla SMS o její aktivaci okamžitě. Bravo! Hned ale přišla ještě jedna, která mne dostala do kolen: s aktivací hlášky při volání do cizí sítě se mi deaktivovalo zveřejnění v telefonním seznamu. Jasně opět související služba. :tleskani Pro úplnost: tato věc se dala samoobslužně pořešit ve staré samoobsluze, v téhle nové vůbec není.

Bojím se zavolat na infolinku - kdo ví, co mi při žádosti o obnovení zveřejnění v telefonním seznamu nechtěně vypnou nebo zapnou. :oboze

Jen se ptám: jak je možné, že se výborně nadesignovaná a funkční samoobsluha Oskara změnila (napadá mne výstižnější slovo, ale jsem slušně vychovaný) do této podoby - parodie na samoobslužný systém?
Odpovím si sám: asi to "outsourcovali" nějaké firmě, co se na tom učí, jak má fungovat realtime systém obsluhující zákaznické účty pár milionů lidí.


Tak tu je pokračování story.

Odhodlal jsem se k zavolání na zákaznickou linku...
Probral jsem s operátorem zveřejnění v tel. seznamu, operátorka to po chvíli tápání provedla. Říkala, že zkontroluje zda jako vedlejší efekt nedojde k deaktivaci hlášky o volání do cizí sítě. Prý to má být v pořádku.

Mě však došly dvě SMS: jedna o aktivaci "zveřejnění v tel. seznamu", druhá o zrušení "hlášky o volání do cizí sítě"! Chvíli jsem čekal, jestli se to "neusadí" a pak šel do samoobsluhy zapnout tu hlášku o volání do cizí sítě (jevila se skutečně jako zase vypnutá). Výsledek? SMS s potvrzením přišlo až po několika hodinách a... byla to dvě potvrzení: jedno o zapnutí hlášky při volání do cizí sítě, druhé o vypnutí zveřejnění v seznamu!

Evidentně nyní nelze nastavit současně hlášku o volání do cizí sítě a zveřejňení v tel. seznamu. Jedna služba shazuje druhou.

Je mi operátorů na zákaznické lince upřímně líto.
Moderátor, co pamatuje Siemens ME45
5uch
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Fido+ 5. 11. 2011 16:59

Teda tohle uz je fakt moc co to predvadi.
Zjistil jsem, ze se mi uctuje poplatek za podrobne vyuctovani, ktery se ale uctuje jen v pripade papiroveho vyuctovani. Papirove vyuctovani ale nemam uz nejmene rok.
Koukl jsem do samoobsluhy a tam bylo samozrejme nastaveno papirove vyuctovani ackoliv mi zadne nechodi. Zmenil jsem to na elektronicke a prisla sms "prave jsme vam zrusili informaci o volani do jine site". Tedy jsem to nastavil zpatky ale nic se nestalo. Nastavil jsem to opet druhy den a opet se nic nestalo. Nastaveni se samo vraci na NEAKTIVNI. Volam tedy na operatora, ze chci nastavit tuto hlasku a take rikam o uctovanem poplatku za podrobne vyuctovani. Pry mam nastaveno, ze mam papirove. Divne kdyz jsem to sam zmenil a navic zadne ani nedostavam ale budiz. Rikam tedy operatorce at mi nastavi elektronicke s tim, ze mi tak mala byt neopravnene uctovana castka za dohadovani nestoji. Par minut na to mi prisla sms "prave jsme vam aktivovali papirove vyuctovani".
Hlaska o volani do jine site nadale zapnout nejde, vyuctovani zmenit zpet na elektronicke nejde a samoobsluha zobrazuje vetsinou prazdne stranky.
Najmete si nekoho, kdo umi programovat!!! Tohle trva uz moc dlouho a evidentne se nic k lepsimu ani nemeni.
Fido+
Expert
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod qmira 6. 11. 2011 07:00

To co se deje u Vodafone posledni rok je des >:-(

Je nám líto, ale přihlašování nyní nefunguje. Na zprovoznění právě intenzivně pracujeme. Zkuste se prosím do Samoobsluhy přihlásit později. :::::Todle tam je od vcerejska.
Samsung s7
qmira
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ciznak 6. 11. 2011 08:06

Třetí den se snažím v saoobsluze zrušit kamarády do všech sítí, ale jediné co se zrušilo je ta hláška o volání do cizí sítě. Bravo, jen tak dál.
Xperia mini, X10 mini, J10i2-Elm, K550, M65, M55, C35, C25 Nokie vynechám, CMDJ6 a taky nějaké Motoroly
Ciznak
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod ultima__ratio 6. 11. 2011 08:16

No je zajímavé, že já jsem si aktivoval v samoobsluze účtování "internet na den" a SMS zprávou mi přišlo, že jsem si zrušil roaming (i když jsem ho měl už dávno zakázán). :-)
ultima__ratio
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod qmira 6. 11. 2011 08:23

Taky mi odpojili roaming....super >:-(
Samsung s7
qmira
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod p0etrik 10. 11. 2011 10:30

Musim rict, ze doted mne (ne)funkcnost a zmatky v samoobsluze pomerne stvaly, ale jeste jsem to nejak prekous. Ted ale zacina mit Vodafone problemy i s uctovanim sluzeb. V lete jsem dostal 20% slevu na tarif, vyuctovani doslo, vse v poradku. V chytrem prehledu za zari uz ale sleva nebyla videt (respektive mel jsem ihned od zacatku zuctovaciho obdobi prilis velkou utratu), i kdyz v nastaveni sluzeb byla. Volal jsem na infolinku (protoze nejdriv mne takova blbost vubec nenapadla a chtel jsem zjistit, jestli mne neco neaktivovali bez meho vedomi) a tam mne bylo receno, ze mam pockat do vyuctovani.
No ale ve fakture za zari najednou sleva zapocitana nebyla. Po petiminutovem presvedcovani operatorky pry zaplatim o to min ve vyuctovani za rijen. OK dobre, stane se.
Zacatkem listopadu, asi tyden pred koncem zuctovaciho obdobi, jsem si zrusil balicek minut, protoze vetsinou tolik neprovolam. Samoobsluha mne hlasila, ze zmeny se provedou okamzite, jestli opravdu chci sluzbu zrusit. Protoze jsem mel uz (mimoradne) volne minuty provolane, nemel jsem s tim problem. Chvilku nato mne prisla sms, ze mne bude sluzba zrusena k 11/09/2011. :shock: Vzhledem k tomu, ze byl davno listopad, jsem opet volal na zakaznickou linku, abych se dozvedel, co to zas ma byt a kdy mne sluzbu zrusi. Odpovedi bylo, ze datum je v poradku, jen je v US formatu (MM/DD/YYYY). Super, Vodafone je opravdu svetovy. :tleskani
Dneska mne zacina zuctovaci obdobi, takze jsem nabehl do samoobsluhy, abych zjistil, jestli se zruseni podarilo. V prehledu sluzeb ano, akorat podle "chytreho prehledu" jsem za pausal utratil stejne penez jako minuly mesic, a ne o 110 korun min. "Volne" minuty ale chybi. :oboze Takze opet telefonat na infolinku, kde me bylo receno, at pockam na vyuctovani.
Vzhledem k posledni zkusenosti ocekavam, ze v prosinci budu opet volat na infolinku a nekomu dlouze vysvetlovat, ze sluzbu jsem aktivni nemel, at mne vrati penize.

Pristi tyden jedu sluzebne do zahranici a prave jsem si aktivoval roaming. Doufam, ze se dovolam. :-!

A to nepisu o ruznych drobnostech, kterych jsem se zucastnil v poslednich mesicich, jako je zobrazovani "niceho" v chytrem prehledu: (+) ktere lze rozklepnout ale pak vyhodi chybu a nic nezobrazi, mylnou hlasku o tom, ze mam aktivni "internet na den" i kdyz aktivni nebyl, cca mesic trvajici chybne zobrazeni poctu volnych minut, ktere jsem dostal navic (misto 10ti jich bylo zobrazenych 1200)... :mrgreen:

Dokud byly nejake nesrovnalosti s nastavenim nebo jen zobrazenim, ok, byl jsem nastvany ale jeste jsem se nechal ukecat. Ovsem abych ted peclive studoval kazde vyuctovani a hledal, kde to zase zvorali a co mne zas nauctovali navic, to uz mne vazne... :grr:
p0etrik
Kolemjdoucí

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků