Vodafone samoobsluha (problémy, poznatky)

O síťových operátorech a jejich službách (O2, T-Mobile, Vodafone a další)

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod mojmax 9. 9. 2023 11:37

To bude nějaký hoax, kde je nějaká oficiální zpráva?
mojmax
Junior

Odeslat příspěvekod 5uch 9. 9. 2023 15:00

Ředitel ČTÚ píše:Říká to plechová huba :D

49 Kč / hovor. Zpoplatněno nebude jen volání v případě ztráty sim. :D


Zkusil jsem volat zákaznickou linku a uvítalo mne jen oznámení, že call centrum je hodně vytížené a mám raději zkusit internetovou samoobsluhu nebo volat zítra. Dál jsem se systémem hlasové samoobsluhy neprokousával. Možná to oznámí až bezprostředně před propojením na operátora.

50 Kč za hovor s operátorem je docela dost, ale měli to podobně na nízkonákladové Oskartě (39 Kč) a u lidí, co si kdysi aktivovali službu "Po svém" (35 Kč).
Fér by bylo, alespoň to, že bezplatné jsou hovory s požadavkem služeb, které nejde vyřídit jinak (hlášení chyb, nefunkční samoobsluha, problémy nad rámec možností samoobsluhy...)
Moderátor, co pamatuje Siemens ME45
5uch
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Ředitel ČTÚ 9. 9. 2023 17:05

*77, 2 - "chtěli bychom vás upozornit..." hovořím o předplacené kartě. :D
Ředitel ČTÚ
Vrátnej na ČTÚ
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod 5uch 9. 9. 2023 17:45

Tak jsem hledal v aktuálním ceníku, co tam je za 49 Kč... a našel tohle:

Poplatek za asistované řešení *** 49 Kč
*** Poplatek může být naúčtován u vybraných služeb v případě, že zákazník požaduje asistované řešení u požadavků, které lze vyřešit svépomocí přes online samoobslužné kanály – aplikace Můj Vodafone a Internetová samoobsluha.


Je tam slovo může. Připadá mi to jako bič na otrapy, co si nedovedou utřít nos a neustále otravují a vytěžují zákaznickou linku triviálnostmi, které by si mohli udělat sami. Motivace: odlehčit zákaznické lince a call centru, snížit náklady na ně.

Ale třeba se pletu, a je to uplatňováno tvrdě na vše, co jde dělat v samoobsluze.

Každopádně je to na operátorovi linky, aby hovor vyhodnotil jako nutný nebo naopak zbytečně asistenční a na jeho konci stiskl tlačítko "Hovor zpoplatnit".
Moderátor, co pamatuje Siemens ME45
5uch
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod mojmax 12. 9. 2023 13:38

No, nebude to zase tak horký, viz zde:

https://dotekomanie.cz/2023/09/vodafone-zpoplatni-volani-na-zakaznickou-linku-majitelum-predplacenek-za-urcitych-okolnosti/
mojmax
Junior

Odeslat příspěvekod Izibia 14. 9. 2023 18:12

Chci od Vodafone OKÚ, a ten na mě vyhodil toto

Obrázek

Smlouvu na dobu určitou uzavřenou nemám. Nejsem právník, ale přijde mi, že paragraf by se na takové jednání Vodafonu našel.

Mé dotazy:
- setkal se s takovým vyhrožováním už někdo jiný?
- kam se podává stížnost? ČTU nebo ČOI?
Izibia
Junior

Odeslat příspěvekod 5uch 14. 9. 2023 18:26

Tak jim tam zavolejte a proberte s nimi, co máte na dobu určitou.
*77 nebo 800 770 077. Je to problém? Budou vás ukecávat a třeba nabídnou něco, kvůli čemu bude stát za to u nich zůstat. Pokud jste pevně rozhodnut odejít, tak vás nemohou držet.

Ale je lepší to vědět dopředu, jaké překážky na odchodu jsou, než s nimi ukončit smlouvu a pak se divit nad nějakými doplatky.

P.S. Smlouva na služby se pro fyzické osoby už nedává a kdo ji měl uzavřenou, může bez obav odejít (nebude platit žádné sankce).
Ale něco jiného je, když máte od operátora nějaké zařízení se slevou - pak u Vodafone musíte po nějakou dobu setrvat na vybraném tarifu, resp. sjednaném minimálním plnění. Nebo v případě odchodu doplatit zbývající část slevy.
Buďte rád, že nejste u O2, tam by v případě odchodu chtěli doplatit celou slevu.

Jinak OKU kód podle toho obrázku zobrazit můžete, jen vás to upozorňuje, že máte nějaký závazek, který odchod komplikuje. Já závazek nemám, a také se mnou chtějí něco probírat. ;-) Nějaká novinka, jak lidem ten odchod rozmluvit. Mohou mít v té evidenci úvazku (pro silnější varování při zobrazení OKU) ve vašem případě chybu.
OKU.png
Moderátor, co pamatuje Siemens ME45
5uch
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Milos 14. 9. 2023 18:32

@Izibia: Pokud opravdu nemáš smlouvu na dobu určitou ani žádný HW na splátky, tak to upozornění ignoruj, zobraz si OKU a klidně od Vodafone odejdi.

Když budeš někam posílat stížnost, tak Vodafone jen řekne, že měl v systému chybu, omluví se a nikdo to víc řešit nebude. Nejedná se totiž o žádné vyhrožování, je to pouze upozornění.
Milos
Pokročilý

Odeslat příspěvekod Izibia 14. 9. 2023 20:48

Takže takto vypadá dialog standardně?

Obrázek

Hm, napadlo mě, že můj text třeba posílají všem. Pokud je to opravdu výjimečná chyba systému, kdy mě považují za podnikatele nebo tak něco, tak se z toho samozřejmě Vodafone snadno vykroutí. Ale pokud to dělají častěji, tak by je snad měl kontrolní orgán skřípnout, ne?
Izibia
Junior

Odeslat příspěvekod Milos 14. 9. 2023 21:18

Ano, takto vypadá dialog standardně.

Chtít někoho skřípat za asi chybně zobrazené upozornění mi přijde hodně extrémní :roll: Já osobně bych to buď ignoroval nebo jim tu chybu oznámil, aby si to v systému opravili. Ale vyhrožovat jim úřady, to by mě nenapadlo.
Milos
Pokročilý

Odeslat příspěvekod 5uch 14. 9. 2023 21:32

izbia:

Už jste tam volal? To je fakt nejjednodušší řešení, jak si ověřit, jestli máte nějaký závazek (a za co) nebo ne.
To je ten problém, co se vás týká a který chcete vyřešit. ;-)

Portfolio zákazníků VF je velké a jistě hodně košaté a služby mohou mít nasmlouvané všelijak, rozmanitě, různě (jak by řekl Hurvínek).
Tady nezjistíme, jestli to varování se zobrazuje jako planý poplach chybně skoro všem, nebo jen výjimečně. Pokud je to ve vašem případě chyba, tak je na to upozorněte - je v jejich zájmu to opravit.

Já to mám bez varování o závazku, podobně i na dalších tarifech v rodině. Na předplacence schází i ta možnost volby "nechat se ukecat/zobrazit OKU".
Chyby se objevují (platí obecně pro vývoj IT systémů) spíš v těch okrajových, málokdy užívaných částech aplikací a raritních konfigurací dat (nastavení služeb v našem případě).
Moderátor, co pamatuje Siemens ME45
5uch
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Izibia 14. 9. 2023 21:45

Určitě tam zavolám, ale až ve dne.
Závazek na 99,99% nemám, jsem ale zvědavý co budou říkat.

-- 14. 9. 2023 22:58 --

Milos píše:Chtít někoho skřípat za asi chybně zobrazené upozornění mi přijde hodně extrémní :roll: Já osobně bych to buď ignoroval nebo jim tu chybu oznámil, aby si to v systému opravili. Ale vyhrožovat jim úřady, to by mě nenapadlo.

Pokud je to chyba a stalo se to jenom mně, tak s tebou souhlasím. Jenomže já jsem napsal "pokud to dělají častěji" ...tím jsem měl na mysli,že to není chyba nebo je to "chyba" úmyslná.
Izibia
Junior

Odeslat příspěvekod Milos 14. 9. 2023 22:00

Tak pak dej vědět, co jsi na infolince zjistil :-)
Milos
Pokročilý

Odeslat příspěvekod 5uch 14. 9. 2023 22:58

Izibia píše:"pokud to dělají častěji" ...tím jsem měl na mysli,že to není chyba nebo je to "chyba" úmyslná.


Nemáme moc šanci zjistit, jestli to dělají častěji. Prostě - pokud to bylo chybné varování, tak nahlásit jako chybu. Možná se ještě ukáže, že to chyba nebyla. ;-)

Nějaký úmysl vidím v tom, že tam na tarifech přidali tu volbu "nechám se ukecat". Ale to není nic proti ničemu - člověk má šanci explicitně říci "chci mluvit s retenčním oddělením" a oni mohou pracovat s nějakou prioritou, komu volat.
Dříve to bylo tak, že volali prakticky všem, co si zobrazili OKU (byť třeba jen ze zvědavosti).
Moderátor, co pamatuje Siemens ME45
5uch
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Izibia 15. 9. 2023 16:39

Informace z infolinky:
Paní mi tvrdila, že mám smlouvu na dobu určitou, že je na dva roky a že se letos automaticky obnovila, ale že to nemá žádný význam protože nemám od nich žádné zařízení.

Moc tomu nevěřím, že smlouva je na dva roky, myslím, že bych si to pamatoval. Najdu to někde v samoobsluze? Zkusím dohledat obálku, kterou mi tenkrát poslali, ale mám ji někde zabordelenou

(Ne)korektní jednání Vodafonu:
Z právního pohledu by bylo možné vidět problém v první větě ("máte uzavřenou smlouvu na dobu určitou"), pokud mi v ní sdělují nepravdu (ověřím, viz odstavec výše)
§ 209 tr. zákoník
Podvod
(1) Kdo sebe nebo jiného obohatí tím, že uvede někoho v omyl, využije něčího omylu nebo zamlčí podstatné skutečnosti ...


O "vyhrožování" jsem psal spíše z morálního pohledu. Já od Vodafonu žádné zařízení nemám, proč mi o něm píšou?
Podobně tato smska, kterou mi poslali:
Hezky den, v samoobsluze Muj Vodafone vam byl zobrazen kod pro prenos telefonniho cisla k jinemu operatorovi. Neradi bychom o vas prisli, zavolejte nam na *77 a spolecne vymyslime reseni. Kontaktujte nas, prosim, i v pripade, ze kod nebyl zobrazen na vasi zadost. V pripade predcasneho ukonceni smlouvy na dobu urcitou by vam mohla byt nauctovana pokuta podle Vseobecnych podminek. Vas Vodafone

Proč mi píšou, že by mi "mohla být naúčtována pokuta", když mi žádná pokuta naúčtována být nemůže, protože ji nemám ve smlouvě?

Já jim taky hovor na infolince nezačínám slovy "pokud se během hovoru dopustíte podvodného jednání, můžete být stíháni podle §209 trestního zákoníku" ani "pokud jste dnes někoho zabila, hrozí vám trest ve výši až 25 let..."
Naposledy upravil Izibia dne 15. 9. 2023 18:14, celkově upraveno 1
Izibia
Junior

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků