Časté téma diskuzí, výpovědi smluvních vztahů u mobilních operátorů:
u O2 je několik možností smluvních vztahů, a to:
s mobilním telefonem, s tarify Neon, Max tarifem, nebo simple tarifem.
a) pokud uzavřete smlouvu s dotovaným mobilním telefonem na 24 měsíců, odstoupení od ní KDYKOLIV je možné tím, že vyrovnáte rozdíl plné ceny mobilního telefonu a dotované ceny telefonu v době prodeje. V tuto chvíli se vám ruší závazek.
b) Dotace na tarif (NEON, Podnikání, Simple, Max): smlouva je uzavřená na 24 měsíců.
odstoupení od smlouvy s max tarifem (NEON) je možné rovněž kdykoliv, ovšem jako smluvní pokuta se vypočítává částka 150 Kč násobeno počtem neuskutečněných měsíců, včetně započatého.
c) Dotace na tarif i telefon: (Neon, smlouva 36 měsíců).
odstoupení od ní je možné kdykoliv tím, že zaplatíte pokutu 250 Kč za každý nesplněný měsíc závazku
možnosti výpovědi:
klasická - výpověď trvá 1 kalendářní měsíc a počíná běžet od 1.dne v měsíci následujícím po měsíci, v němž byla výpověď doručena, telefonicky, písemně nebo na prodejně
přechod na předplacené služby - pouze na prodejně, operátor vymění sim za předplacenkovou, převod bývá hotový nejpozději k půlnoci, datum převodu nelze nastavit (na kartu se dobíjí 300 Kč, je naúčtováno v posl. faktuře),
přechod k jinému operátorovi - standardní lhůty pro přechod mezi operátory, telefonicky, písemně nebo na prodejně
u T-Mobile je možné uzavřít smlouvy 2; s HIT variantou, nebo s dotovaným telefonem. T-Mobile neumožňuje klasicky ukončit smlouvu, je třeba ji nechat "dojít". Ovšem pokud se vám podaří docílit výpovědi "dohodou", řídíme se následovně:
a) smlouva s mobilním telefonem:
doplácí se počet nedokončených smluvních měsíců, včetně započatého a násobí se výší aktuálního tarifu /proto je dobré provést změnu na čistě nejnižší před ukončením smlouvy/. Pokud je smlouva ukončena v prvním roce její existence, je nutné uhradit minimální plnění za počet měsíců, kdy nebylo splněno.
b) smlouva s HIT variantou:
doplácí se počet nedokončených smluvních měsíců a je násoben paušálem, v té době aktivním /vhodné je ho před ukončením smlouvy snížit na nejnižší, např. Kredit 150/
možnosti výpovědi:
klasická - výpovědní lhůta činí 30dní
přechod na twist - dle dohody, výpovědní lhůta až 30dní
přechod k jinému operátorovi - klasické lhůta pro přechod mezi operátory
Operátor T-Mobile nikdy telefonní číslo neruší přímo, pokud si jej nepřenášíte k jinému operátorovi, tak vždy je převedeno na Twist a záleží na vás, zda jej využijete či nikoliv. Simkarta má platnost 12 měsíců, čímž prakticky poskytnete operátorovi další 12měsíční "smlouvu"
Vodafone nabízí smlouvu jednu, pokud si pořizujete mobilní telefon a to jen na 6 měsíců.
Zrušením před skončením závazku vzniká povinnost doplatit MMP.
možnosti výpovědi:
klasická - probíhá k nejbližšímu dni účetního období (specifikem je zadání nejpozději 4 dny před ukončením období)
přechod na Vodafone kartu - k následující půlnoci, do tří dnů, nebo k účetnímu období
přechod k jinému operátorovi - standardní lhůty pro přechod mezi operátory
Výpověď jakýmkoliv způsobem je možná vždy na zákaznické lince *077 nebo *007 (firemní)
toto téma je pravidelně aktualizované při změnách, aktualizaci vždy vidíte ve spodní části příspěvku
Vizte též: Uzavřeli jste smlouvu na ulici? Můžete odstoupit.