To je spíš dotaz na nějakého právníka. T-Mobile má ve VOP uvedeno, že při odstoupení od smlouvy bere 1/5 z plné ceníkové ceny. Pokud má kdokoliv slevu třeba 20-50%, tak T-Mobile počítá vždy součet plné ceníkové ceny paušálů do konce smlouvy a z toho se počítá 1/5.
Každopádně u O2 při migraci z NEONU na FREE to fungovalo tak, že nejprve volali a lanařili na Free telefonicky. Pokud jim to někdo potvrdil slovy
ano, možná, většinou to brali jako souhlas se změnou tarifu a ten tarif aktivovali, i když neřekli, že se např. závazky kumulují.
Pokud jsem jim to ani na potřetí nepotvrdil a rovnou upozornil na možnost beztrestného odchodu, většinou zavěsili. Tato informace byla v následujícím elektronickém vyúčtování a písemném doporučenou poštou. U T-Mobile přesně nevím, jak to dělají. Každopádně na změnu tarifu nedobrovolně musejí upozornit min. 30 dní dopředu. V teto době lze odejít bez sankcí.
Takže za mě bacha na to, co jim kdo po telefonu odkývne.

Podle nového občanského zákoníku se to bere za uzavřenou smlouvu. Lze jedině do 14 dní od převzetí služby (od aktivace nového tarifu) písemně nejlépe doporučeně s dodejkou od smlouvy odstoupit a pokud se nemýlím a byla uzavřená smlouva s T-Mobile již v minulosti, lze prodloužit smlouvu po telefonu nahráním souhlasu po telefonu a elektronickými cestami. Nový OP je pěkný paskvil a doufám, že to opraví novela.
Mrkněte na:
http://www.asociace-sos.cz/smlouvy-uzavirane-na-dalku/