Zaměstnání u operátora: Zkušenosti, Benefity, Prostředí

O síťových operátorech a jejich službách (O2, T-Mobile, Vodafone a další)

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod XXTeens 21. 3. 2009 06:29

o2_man píše:Mimochodem jsem někde v diskusi viděl u konzultanta pojem "prodavač" - za to bych vážně mlátit železnou tyčí po hlavě :-))) Protože řada lidí ze značkovek má i několik VŠ.

Nechápu, proč si někdo udělá několik vysokých škol, a pak skonči jako prodavač telefonů....
XXTeens - Simply closer...
XXTeens
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Laucius 21. 3. 2009 09:16

Mlatit muzes jak chces...ale realita to je...je to prodavac...nevim...neni na tom slovu nic spatnyho a nevim proc se skrejvat za honosny pojmenovani pozic, kdyz stejne kazdej vi ze je prodavac...takze se uzij zeleznou tyc...O2 mane...
Laucius
Junior

Odeslat příspěvekod snowboarder 21. 3. 2009 09:46

o2_man píše:Mimochodem jsem někde v diskusi viděl u konzultanta pojem "prodavač" - za to bych vážně mlátit železnou tyčí po hlavě :-))) Protože řada lidí ze značkovek má i několik VŠ.

Až budou něco na prodejně O2 konzultovat, tak prosím. Do té doby, dokud tam dokážou narvat do tašky telefon a simkartu, jsou to prodavači, protože to prodávají. Nikdy jsem se nesetkal s tím, že by se snažili se zákazníkem třeba konzultovat náklady.

(Leda v tom smyslu čím vyšší tarif tím lepší, i když ty minuty nevyužijte. )
::: Vyzkoušejte aplikaci SuperFórum pro Android http://goo.gl/3OyV6 :::
snowboarder
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod JQK 21. 3. 2009 23:10

XXTeens píše:
o2_man píše:Mimochodem jsem někde v diskusi viděl u konzultanta pojem "prodavač" - za to bych vážně mlátit železnou tyčí po hlavě :-))) Protože řada lidí ze značkovek má i několik VŠ.

Nechápu, proč si někdo udělá několik vysokých škol, a pak skonči jako prodavač telefonů....


Když by jako vstupenka do užšího výběru pro firmu mohla stačit maturita, a pak pro vstup za pult pár těch školení za 40 000 Kč. ;-)

Moc toho fakt nekonzultují. Třeba včera mi nedokázali vysvětlit, jak je možné, že jim systém hlásí nějaké aktivní služby, ale účtuje trochu jiné služby. Prý je to chyba toho systému, který (jako já) "prý také nemají rádi" kvůli problémům, které přináší. Možná by si měli ti konzultanti/prodavači s několika VŠ prohodit pozice s lidma z vedení, případně tvůrci všech těch systémů, aby to konečně fungovalo. ;-) (Jinak co do spolehlivosti už nastavených služeb považuji Telecom za lídra trhu. Mluvím proti jeho účetnímu a administračnímu systému.)
JQK
Junior

Odeslat příspěvekod o2_man 22. 3. 2009 09:51

JQK píše:
XXTeens píše:
o2_man píše:Mimochodem jsem někde v diskusi viděl u konzultanta pojem "prodavač" - za to bych vážně mlátit železnou tyčí po hlavě :-))) Protože řada lidí ze značkovek má i několik VŠ.

Nechápu, proč si někdo udělá několik vysokých škol, a pak skonči jako prodavač telefonů....


Když by jako vstupenka do užšího výběru pro firmu mohla stačit maturita, a pak pro vstup za pult pár těch školení za 40 000 Kč. ;-)

Moc toho fakt nekonzultují. Třeba včera mi nedokázali vysvětlit, jak je možné, že jim systém hlásí nějaké aktivní služby, ale účtuje trochu jiné služby. Prý je to chyba toho systému, který (jako já) "prý také nemají rádi" kvůli problémům, které přináší. Možná by si měli ti konzultanti/prodavači s několika VŠ prohodit pozice s lidma z vedení, případně tvůrci všech těch systémů, aby to konečně fungovalo. ;-) (Jinak co do spolehlivosti už nastavených služeb považuji Telecom za lídra trhu. Mluvím proti jeho účetnímu a administračnímu systému.)


Tak to asi nechápete pojem "konzultant" - oni s Vámi mají konzultovat Vaše potřeby, problémy, přání... Nemají s Vámi konzultovat fungování našich IT systémů a fakturačních systémů :-))) Pokud máte v nepořádku fakturu, tak s Vámi podají reklamaci a zajistí, aby vše bylo podle Vašeho přání... Ale vysvětlit jak je možné, že k té chybě došlo, to opravdu nejde :-))

Systém, o kterém je řeč dobře znám a "stručný" popis jeho fungování je na zhruba 200 stran odborného textu, obsahuje dalších cca 25 podsystémů a půl roce intenzivního učení se, začnete chápat jak a kde může být chyba při nějaké chybě... Ale vysvětlit někomu kde a proč ta chyba vznikla, zvlášť pokud nemá odborné IT vzdělání - to prostě nejde :-))

Navíc nechápu na co by zákazníkovi bylo, kdyby mu konzulntant na ZP vytiskl podobný zápis chyby jako při bluescreen ve windows? :-)) Leda, že by si to pak zákazník zarámoval a pověsil na zeď...

Co se systémů týče, tak pro mobilní operátory, zvlášť pokud poskytují konvergované služby (mobilní + pevné) neexistuje nic jako pro ostatní firmy :-)
Když si živnostník založí firmu, tak nakoupí standardní stroje, na PC prskne Wokna + Office, účetní koupí Pohodu a je v klidu...
Když máte operátora, tak on si nemůže koupit nějaký standardní systém pro operátor ve stylu "Microsoft operator 2009" :-DDD Ten systém si každý operátor vyvíjí sám, tak aby spolupracoval se systémy výrobců HW, ústředen, účetních systémů.... V podstatě je potřeba systém, který umí pracovat s libolným hardwarem nebo softwarem, protože jich máte mraky různých typů a výrobců... Navíc se systém vyvíjí ZA POCHODU, protože nelze utnout na rok celou síť s tím, že "lidi, chvilku počkejte, my si vyvineme super systém, otestujeme a pak Vám to zase zapneme" :-)))
A proto může docházet k chybám - asi tak bych to vysvětlil jednoduše :-)

Je to jako když byste u Vás v kanceláři měli přeinstalovávat všechny PC na jiný operační systém a do toho třeba ještě měnili půlku HW a zároveň měli zařídit množství zakázek. :-)) I když si dopředu naplánujete postup, tak v jednotlivých zakázkách by určitě taky vznikly drobné chybky... :-)
o2_man
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod o2_man 22. 3. 2009 10:04

Jinak chybičky vznikají i u konkurence - červeným jsem třeba sám osobně radil jak opravit jednu dost podstatnou chybičku v systémech, nebudu říkat o co šlo, protože jsem to slíbil, ale kdyby se to dostalo ven, tak Nova by měla krásnou hlavní reportáž do TN :-)

A T-Mobile? No tam je taky chyb jako maku... Ale co už :-)))

Vždycky, když mi v práci někdo donese na papíře, že přišlo to nebo ono jaká je to hrůza, tak se zeptám: "No a kolik je mrtvých?!"
"Co? No žádnej, ale tady...."
"Tak vidíš, tak nestresuj, uvař si kafe a uklidni se nebo až Ti bude padesát, chcípneš na mrtvici nebo infarkt... a já se jdu podívat na to, co s tím udělám" :-))

Zákazníkům bych při reklamacích radil to samé - klídek a řešit nejlíp písemně, dostanou odpověď, když bude potřeba dobropis nebo peníze zpět na účet... A všichni budeme v klídku :-)) Do teď jsem nepochopil jak práci prospěje, když mají lidi při jednání oba tep na 180ti za minutu :-DDD Líp se to stejně nevyřeší...
o2_man
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod z.pepa 22. 3. 2009 10:27

jenže ono jde u těch softů jaksi spíš o to, že se někde něco vyvíjí, pustí se to mezi lidi (operátory, konzultanty...), ti začnou řvát, že něco funguje na *****, než se to propasíruje přes manažery až k IT, kteří to vyvíjí uběhnou 2 roky, IT to opraví za půl roku, jenže po těch dvou letech je zároveň vyvinuta vyšší verze opět plná chyb a tak pořád dokola, takže skutečně fungující nástroj mají ti lidé cca jednou za dva roky na cca půl roku, nehledě na to, to co se teď chystá v O2 to bude takovej mazec, že už předem lituju všechny jejich zaměstnance co pracují face to face se zákazníkem
z.pepa
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod JQK 22. 3. 2009 11:05

o2_man píše:
Tak to asi nechápete pojem "konzultant" - oni s Vámi mají konzultovat Vaše potřeby, problémy, přání... Nemají s Vámi konzultovat fungování našich IT systémů a fakturačních systémů :-))) Pokud máte v nepořádku fakturu, tak s Vámi podají reklamaci a zajistí, aby vše bylo podle Vašeho přání... Ale vysvětlit jak je možné, že k té chybě došlo, to opravdu nejde :-))

Navíc nechápu na co by zákazníkovi bylo, kdyby mu konzulntant na ZP vytiskl podobný zápis chyby jako při bluescreen ve windows? :-)) Leda, že by si to pak zákazník zarámoval a pověsil na zeď...


No já v žádném případě nechci napravovat nedostatky jejich systému. :-) Já s nimi chci jen prokonzultovat to, co mohu udělat já a ONI pro to, abych při každé změně parametrů služby, zavedení nové služby apod. nemusel podávat reklamaci, urgovat vyřízení apod. :-D

A na to mi už ani raději neodpovídají slovy doc. Chocholouška, protože podobně zřejmě řeší polovinu všech případů, což také svědčí o produktivitě práce. No, nemáme to jednoduché...
JQK
Junior

Odeslat příspěvekod audiobullys 22. 3. 2009 12:02

vdf ma jen tydle benefity :
sluzebni mobil a tarif neco jako Nabito 2100
volani za 3 kc kamkoliv, a limit je 5000 kc. donej se pocita vsechno krom audiotextu a premium sms. barevny linky netusim.
dale VPN za 0 kc, mezi zamestnanci. plus datovej tarif se da z toho odecist i roaming .
na testovaci mmsky je ve vdf aplikace takze tam prodejci usetrej kdyz nastavujou mmsky zakaznikum.

benefity jsou 18 tis. na rok, coz odpovida 1500 kc na mesic. zalostne oproti jinym firmam majici podobne miliardove zisky. z nich jde vsechno mozny benzin, vstupenky, permice do jakyhokoliv sport.zarizeni v CR, naky ty kraviny v lekarnach, muzete i notebook.
no pak jsou jeste premie rocni , co se tyce zdravotni pece tak ta je na dve veci, stejne vas nepustej z prace k doktorovi takze jen ve svym volnu
pak taky levnejsi mobily vracene do 1 mesice na prodejnach.
plus jeste akcie tak za 12 litru vykoupitelny az za 2 roky.
zvysila se taky zakladni mzda na hodinu, za to vsak lidi nechodej do prace na 8,5 ale jen na 5,5 takze maj prd vyplatu.
Daň ze samostatného myšlení nebyla dosud zavedena jen proto, že by to byl příjem pro stát zcela zanedbatelný.
audiobullys
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod vraana 23. 3. 2009 23:59

Za T-Mobile musím říct, že je to velmi podobné jako v O2. Něco se liší pozici od pozice, něco je stejné pro většinu zaměstnanců. Samozřejmostí je služební SIM s voláním, telefon z víceméně celé nabídky, bodový systém bonusů na nákup služeb nebo zboží a např. lékařská péče (jednou jsem týden v Hradci sháněl zubaře a když už jsem to vzdával, vzpomněl jsem si, že máme vlastně zdravotnickou hotlinku, tak jsem tam zavolal a během půl hodiny jsem byl objednaný k super zubaři).
Co se týče pracovních podmínek, opravdu si myslím, že je to jedno z lepších zaměstnání, pokud člověk snese, že se na něm občas nějaký zákazník pokouší vyřvat.
Hodně důležité mi přijde, že se toho člověk opravdu hodně naučí. Od komunikačních dovedností, přes technické záležitosti, třeba k angličtině nebo organizaci vlastního času.
vraana
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod Tichus 24. 3. 2009 11:40

Musim souhlasit s vraanou, u T-Mobile jsem byl neco pres rok a budu na to s laskou vzpominat ;-) U benefitu bych vzpomnel snad jeste stravenky, ale s tema se asi tak trochu pocita :-)
Jinak co se tyce platu, ten bych tady nemel rikat (mel jsem to ve smlouve), ale jak uz tu psal nekdo prede mnou, za celou dobu jsem jen parkrat mel opravdu jenom ten zaklad a to se jeste pak vykompenzovalo kvartalnima premiema. A to jsem (z hlediska plneni cilu) nebyl nejaky extra pracovnik, protoze jsem zaroven studoval, takze jsem odpracovaval tak akorat ty svoje hodiny, zadne prescasy ani nic takoveho.
Ale je to opravdu velmi cenna zkusenost - clovek se nauci jednat s lidmi, formulovat, to, co chce rict, nehlede na to, ze ziska lepsi prehled, jak to u operatoru chodi ;-)
A jinak kolegove - super, nadrizeni - super, porad nejake darecky, trika, ankety (treba ktera reklama ma jit do televize), clovek se citi byt trochu soucasti te spolecnosti a ne jenom to posledni ho*no na konci retezu :-) A z vlastni zkusenosti muzu rict, ze jak jsem si myslel, ze prodejci na shopech lidem nuti to, co je pro ne nejvyhodnejsi, tak to (z nejvetsi casti) neni pravda, protoze jinak na koho pak pujdete rvat? A kdo si myslite, ze to pak schytava za ty ko**ty dealery, kteri natahnou lidi a my je pak musime uklidnovat, ze to jenom poslou zpatky a neni problem? Navic...ono je vlastne jedno, za co ty body dostaneme, tak proc bychom vam radili spatne... (a kdyz za neco nejsou, tak to je to same, neni duvod radit spatne)
Takze (koukam, ze se tu trochu rozpovidavam OT :-) ) predpokladam, ze u ostatnich operatoru je to podobne a zamestnani u nich opravdu muzu vsem jen doporucit (jenom mi osobne je nesympaticke chovani nekterych konzultantu u O2 - Dobry den, jak dlouho mam jeste smlouvu? - "Mame tady tedka nove NEONove tarify" - No, super, a muzete mi dat nabidku s cenama telefonu? - "Samozrejme, muzete si to prodlouzit treba s nasim novym NEONovym tarifem", ale to je asi muj problem... :-D ;-)
Tichus
Junior

Odeslat příspěvekod ramarro 24. 3. 2009 19:26

audiobullys: a ty u VF ještě pracuješ nebo už jsi odešel?? Podle některých tvých příspěvků, to vypadá, že nejsi moc spokojený zaměstnanec. ;-]
ramarro
Junior

Odeslat příspěvekod audiobullys 24. 3. 2009 22:49

no nejsem blazen makat za 9 hrubyho ,tam uz jsem davno odesel, kdyz jsem videl ze to jde do kytek, po mne sli dalsi a hnedka museli zvedat platy.
Daň ze samostatného myšlení nebyla dosud zavedena jen proto, že by to byl příjem pro stát zcela zanedbatelný.
audiobullys
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod snowboarder 25. 3. 2009 09:38

audiobullys píše:no nejsem blazen makat za 9 hrubyho

Tak na uklízečku slušný...
::: Vyzkoušejte aplikaci SuperFórum pro Android http://goo.gl/3OyV6 :::
snowboarder
VIP uživatel

Odeslat příspěvekod audiobullys 25. 3. 2009 14:40

no to uz i uklizecky tam maj vic nez dlouholeti pracovnici . si to spocitej misto 8,5 h makas jen 5,5 h cistejch tedy 4,5 * 20 dni .vyplata pracovnika z retenci v breznu. tomu rikam pohlavni zneuzivani vyumelkovanemu pojmu krize . hlavne ze je si na co stezovat a vodrbavat vlastni zamestnance.
holt nemaj odbory .
Daň ze samostatného myšlení nebyla dosud zavedena jen proto, že by to byl příjem pro stát zcela zanedbatelný.
audiobullys
Mírně pokročilý

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků