JQK píše:XXTeens píše:o2_man píše:Mimochodem jsem někde v diskusi viděl u konzultanta pojem "prodavač" - za to bych vážně mlátit železnou tyčí po hlavě

) Protože řada lidí ze značkovek má i několik VŠ.
Nechápu, proč si někdo udělá několik vysokých škol, a pak skonči jako prodavač telefonů....
Když by jako vstupenka do užšího výběru pro firmu mohla stačit maturita, a pak pro vstup za pult pár těch školení za 40 000 Kč.

Moc toho fakt nekonzultují. Třeba včera mi nedokázali vysvětlit, jak je možné, že jim systém hlásí nějaké aktivní služby, ale účtuje trochu jiné služby. Prý je to chyba toho systému, který (jako já) "prý také nemají rádi" kvůli problémům, které přináší. Možná by si měli ti konzultanti/prodavači s několika VŠ prohodit pozice s lidma z vedení, případně tvůrci všech těch systémů, aby to konečně fungovalo.

(Jinak co do spolehlivosti už nastavených služeb považuji Telecom za lídra trhu. Mluvím proti jeho účetnímu a administračnímu systému.)
Tak to asi nechápete pojem "konzultant" - oni s Vámi mají konzultovat Vaše potřeby, problémy, přání... Nemají s Vámi konzultovat fungování našich IT systémů a fakturačních systémů

) Pokud máte v nepořádku fakturu, tak s Vámi podají reklamaci a zajistí, aby vše bylo podle Vašeho přání... Ale vysvětlit jak je možné, že k té chybě došlo, to opravdu nejde

Systém, o kterém je řeč dobře znám a "stručný" popis jeho fungování je na zhruba 200 stran odborného textu, obsahuje dalších cca 25 podsystémů a půl roce intenzivního učení se, začnete chápat jak a kde může být chyba při nějaké chybě... Ale vysvětlit někomu kde a proč ta chyba vznikla, zvlášť pokud nemá odborné IT vzdělání - to prostě nejde

Navíc nechápu na co by zákazníkovi bylo, kdyby mu konzulntant na ZP vytiskl podobný zápis chyby jako při bluescreen ve windows?

Leda, že by si to pak zákazník zarámoval a pověsil na zeď...
Co se systémů týče, tak pro mobilní operátory, zvlášť pokud poskytují konvergované služby (mobilní + pevné) neexistuje nic jako pro ostatní firmy

Když si živnostník založí firmu, tak nakoupí standardní stroje, na PC prskne Wokna + Office, účetní koupí Pohodu a je v klidu...
Když máte operátora, tak on si nemůže koupit nějaký standardní systém pro operátor ve stylu "Microsoft operator 2009"

DD Ten systém si každý operátor vyvíjí sám, tak aby spolupracoval se systémy výrobců HW, ústředen, účetních systémů.... V podstatě je potřeba systém, který umí pracovat s libolným hardwarem nebo softwarem, protože jich máte mraky různých typů a výrobců... Navíc se systém vyvíjí ZA POCHODU, protože nelze utnout na rok celou síť s tím, že "lidi, chvilku počkejte, my si vyvineme super systém, otestujeme a pak Vám to zase zapneme"

)
A proto může docházet k chybám - asi tak bych to vysvětlil jednoduše

Je to jako když byste u Vás v kanceláři měli přeinstalovávat všechny PC na jiný operační systém a do toho třeba ještě měnili půlku HW a zároveň měli zařídit množství zakázek.

I když si dopředu naplánujete postup, tak v jednotlivých zakázkách by určitě taky vznikly drobné chybky...
