Na Slovensku, najmä v prípade Orange je to takto:
Ak sa s mobilom príde do servisu, tak povedia, že kúpovaný na akciu sa musí dať na záručnú opravu len v Orange, ktorý následne mobily pošle aj tak servisom, čím sa doba opravy predlží o nejaké tie dni, lebo je v tom doprava, čím sa nakoniec aj navyšujú náklady na opravu (u operátora).
Nikde som sa nedozvedel zrozumiteľne, prečo my zákazníci máme trpieť takými nezmyselnými nariadeniami - a najmä keď sme členmi EÚ
Donedávna poniektorí operátori blokovali akciové mobily, Orane Sk už síce neblokuje, ale v praxi uplatňuje vyššie opísaný postup záručnej opravy, čo je horšie ako blokovanie mobilov.

Preto som osobne s Orange Sk skončil, našťastie máme v SR ešte T-Mobile a O2.
Faktom zostáva, že ak máme mobil z akcie Orange aj so záručným listom, tak temer s istotou možno povedať, že je bez záruky, okrem prípadu, keď donútime majiteľa akcie, aby ho reklamoval za nás... V praxi to má v SR aj dobrý účinok, že také mobily v bazároch dostať oveľa lacnejšie ako v minulosti, avšak len s ročnou zárukou z bazáru. Ale to je nakoniec aj lepšie, lebo mobil z akcie v prípade opravy bude musieť znášať nový majiteľ v plnej miere.
Predpokladám, že tieto nezmyselné formulácie v zákonoch sa čoskoro stanú minulosťou, alebo nebudeme brať akcie u operátorov, čo je vraj aj zvykom vo výspelejších kapitalistických krajinách.
