Stránka 1 z 2

Může jít mobil reklamovat pouze majitel smlouvy?

Odeslat příspěvekNapsal: 21. 3. 2008 11:36
od Proc_zrovna_ja
Nevíte prosím Vás někdo, jestli můžu jít vyreklamovat mobil, kterej je pořízenej za zvýhodněnou cenu k tarifu, i když nejsem majitel toho tarifu? Resp. jestli mi bude mobil následně po reklamaci vydán zpět...

Díky

Odeslat příspěvekNapsal: 21. 3. 2008 11:41
od Mademan
Podla toho, akeho mate operatora. Teda aspon na SVK to je tak, ze u Orange moze ist telefon reklamovat len kupca. U inych moze hocikto

Odeslat příspěvekNapsal: 21. 3. 2008 11:58
od X-Brace
Když jsem reklamoval telefon já tak mě dali papír o reklamaci a po jeho předložení mi telefon opět vrátili. O2

Odeslat příspěvekNapsal: 21. 3. 2008 11:58
od le_fox
třeba u O2 ho může reklamovat kdokoliv, dostaneš doklad a na základě toho si ho pak zase vyzvedneš :)

Odeslat příspěvekNapsal: 21. 3. 2008 12:16
od Michal P
Já jsem u T-Mobilu reklamoval manželčin telefon který si pořizovala jako dotovaný k prodloužení smlouvy na další 2 roky a žádný problém. A kamarádka reklamovala mobil, který jsem já původně koupil k tarifu od Vodafone a taky bez problémů.

Odeslat příspěvekNapsal: 21. 3. 2008 12:32
od stano.mania
Neviem ako v ČR, ale v SR bolo donedávna možné bez problémov reklamovať akciový mobil kýmkoľvek.
Na Slovensku nejaký podivný lobing operátorov presadil čudesný zákon, že akciový mobil od operátora môže reklamovať len ten, na koho je akcia, resp. ten, kto sa preukáže splnomocnením (a vraj s potvrdením od notára). :shock:
Keďže aj SR je členom EÚ, tak sme šokovaní, či to teda platia také nezmyselné zákony aj v iných krajinách EÚ, alebo je to len pubertálne harašenie poniektorých pseudozákonodarcov v SR.
Je nad slnko jasnejšie, že takéto móresy protirečia zdravému rozumu, a bude aj na nás, aby sme svojimi protestami to zvrátili.
Problémom ale je, ak operátor má dohodu so servismi, že akciový mobil má právo reklamovať len pôvodny majiteľ. Na Slovensku to vraj uplatňuje len Orange :shock: :shock: :shock:

Odeslat příspěvekNapsal: 21. 3. 2008 12:56
od Proc_zrovna_ja
jo to jsem zapomněl napsat, telefon je kupovany u t-mobile...

u vodafonu by to podle mě mělo být uplně bez problémů, protože tam se přece smlouva nepodepisuje vůbec...

Odeslat příspěvekNapsal: 21. 3. 2008 13:35
od eddie
Koupil jsem od kamaráda MDA Vario, které měl za zvýhodněnou cenu od T-M. Když jsem ho byl dávat na reklamaci, tak po mě zaměstnanec T-M chtěl tel. č., tak jsem mu ho nadiktoval (mám O2) potom se mě jen zeptal,jestli k nim nechci přejít.

Odeslat příspěvekNapsal: 21. 3. 2008 13:56
od Michal P
Proc_zrovna_ja píše:u vodafonu by to podle mě mělo být uplně bez problémů, protože tam se přece smlouva nepodepisuje vůbec...v/quote]


Na tom jakým způsobem je uzavřená smlouva mezi operátorem a zákazníkem vůbec nezáleží. I u Vodafonu je mezi operátorem a zákazníkem uzavřena smlouva. Nenechte se zblbnout nějakou hloupou reklamou. :mrgreen:

Odeslat příspěvekNapsal: 21. 3. 2008 14:37
od Proc_zrovna_ja
Michal P píše:
Proc_zrovna_ja píše:u vodafonu by to podle mě mělo být uplně bez problémů, protože tam se přece smlouva nepodepisuje vůbec...v/quote]

Na tom jakým způsobem je uzavřená smlouva mezi operátorem a zákazníkem vůbec nezáleží. I u Vodafonu je mezi operátorem a zákazníkem uzavřena smlouva. Nenechte se zblbnout nějakou hloupou reklamou. :mrgreen:-/quote]


Vlastně ano máte pravdu... je tam nějaké ustanovení o využívání služeb po dobu 6.ti měsíců?? myslim
Já jsem to bral v kontextu mého případu, kdy je mobil už rok starý, takže mi to nedošlo.

Odeslat příspěvekNapsal: 21. 3. 2008 15:20
od Snekac
Zcela určitě může mobil reklamovat jakákoliv osoba, která má potřebné doklady. (platí pro ČR)

Odeslat příspěvekNapsal: 21. 3. 2008 16:17
od toxic_woxit
Snekac:
takhle se to sice praktikuje, ale z hlediska zákona si prodejce může postavit hlavu a trvat na tom že kupní smlouva byla uzavřená s někým jiným a tudíž reklamaci nepřijme. Už takové případy byly.

na druhou stranu to u operátora nebo u seriózního prodejce asi moc nehrozí.

Odeslat příspěvekNapsal: 21. 3. 2008 16:25
od Snekac
Takhle to platí na Slovensku. Navíc ve valné většině případů ani nemáš archivováno kdo byl kupujícím. U operátora to tak může být na smlouvě, což ale nic nemění na tom, že reklamaci může uplatnit aktuální majitel věci. Ale je to spíš otázka na Pauzu, nebo například pro Sdružení obrany spotřebitelů.

Zatím jsem našel pouze toto (ovšem jestli nemaj auta nějakou zvláštní úpravu nemám zdání)
Prodej zánovního vozu v záruce neznamená přechod záruky na nového majitele, nový majitel ovšem může právo ze záruky uplatnit na základě udělené plné moci od původního majitele.

Odeslat příspěvekNapsal: 21. 3. 2008 21:06
od nokez
Reklamovat může každý. Nárok na zápůjční telefon zdarma má pouze majitel smlouvy. Ostatní pouze za vratnou zálohu. To je třeba jedna z výhod smluvního vztahu s operátorem.
R.

Odeslat příspěvekNapsal: 21. 3. 2008 21:46
od stano.mania
Myslím, že taká treštenosť môže platiť len v malých krajinách, medzi ktoré Slovensko aj patrí... Donútiť napr. všetky servisy v USA, resp. Nemecku či aj Rusku, aby brali na záručný servis mobily len z akcie :shock: :roll: :pozor2 tak takáto blbosť môže vzniknúť len v hlave manažéra, ktorý skôr patrí na psychiatriu :?: a nie aby ho draho platil operátor :!: Predpokladám, že takáto sprostosť zanikne aj na Slovensku, ktorú nakoniec si vynucuje len najväčší operátor Orange. Fuj :potichu A preto osobne už nič nemám spoločné s Orange SK. A som spokojnejší :tleskani