Co je to ten paušál?

O síťových operátorech a jejich službách (O2, T-Mobile, Vodafone a další)

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod esquire 12. 9. 2006 22:28

AgentSvr: No po změně Benefitu a představení supervýhodných tarifů Simple s půlminutovým účtováním a menším kreditem, než který zaplatím, bych se už nedivil vůbec ničemu. : )
esquire
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Zekon 13. 9. 2006 06:22

Tak teda ok. Pokud je to u O2, tak jak říkáte, jedná se o převod minut na úrovni. Jinak převod u Vodafone funguje na 100% pouze každý druhý měsíc.
Jinak u t-mobile se mi vyplatí volat nad rámec volných minut, jinak pro mě tarif strácí smysl. Proto mi převod volných minut nechybí.
Na druhou stranu, kolik z vás jezdí na měsíc (dle vyúčtování) pryč, že si nestačí provolat volné minuty? A jak často? Ale to tu řešit asi nebudeme.
Přeji Vám krásný den ;-)
R.
Zekon
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod esquire 14. 9. 2006 09:28

Zekon: Pokud mi zbyde na konci účtovacího období třeba 10 minut, tak se mi nezdá, že je zbytečný převod volných minut. Aspoň pro mě tedy ne. A pokud máš nízké sazby za volání jen po provolání volných minut a nutí tě to provolat rychle všechny, abys měl pak nízké sazby, tak to je spíš o tarifu daného operátora. Někteří ovšem volají za levnou sazbu už v rámci volných minut, což zřejmě není tvůj případ.
esquire
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Zekon 14. 9. 2006 10:14

Esquire: asi jsi mě špatně pochopil. Když se podíváš na tarify t-mobile (HIT), zjistíš, že je výhodnější minuta je ta placená. Vždy mi vychází výhodněji nižší tarif než ve skutečnosti provolám. Když provolám třeba o 20min více než je ve vyším tarifu, je pro mě stále výhodnější nižší tarif. Jediný Oskar to měl obráceně, tam se vyplatilo volat do volných minut. Jiný operátor pro mě levnější není.
R.
Zekon
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod radim 14. 9. 2006 10:29

AgentSvr píše:No už to mají nějakou dobu, tak nevim proč by to měli najednou rušit.u/quote]


No protože VDF to taky tak udělal, nějakou dobu to měl tak jak Eurotel a s příchodem VDF to zkur.vili do současné podoby. Vzhledem k tomu, že všechny nové tarify mají teď u O2 účtování 60+30, tak bych se vůbec nedivil, kdyby převod minut zrušili anebo zkur.vili stejně jako VDF. Tomu se říká konkurence, cena služeb se zvyšuje. Anebo opticky snižuje, ale sprostým okrádáním, tj. účtováním za nevyužité služby (60+30, převod volných minut u VDF v současné podobě), zákazník ve skutečnosti zaplatí více.

Celkem mě zaráží, že VDF a Téčko nezdůrazňují svou konkurenční výhodu v podobě účtování 60+1 v reklamě. Takové nenápadné porovnání ceny hovoru o délce 61 sekund by určitě zabralo. Nebo třeba: Neokrádáme vás účtováním po půlminutách, u nás zaplatíte jen to, co provoláte.
radim
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod esquire 14. 9. 2006 10:49

Zekon: Tvrzení, že tarify HIT od T-Mobilu jsou výhodnější než tarify Vodafonu, je přinejmenším sporné.
Vezměme tedy nejvíce podobné tarify T160 HIT a Nabito 600 a srovnejme ceny po provolání volných minut. Berme v úvahu odpovídající zvýhodnění u Vodafonu, službu Po svém.

T160 HIT: vlastní síť 3,33 Kč, ostatní sítě 3,81 Kč
Nabito 600 se službou Po svém: vlastní síť 3,81 Kč, ostatní sítě 3,81 Kč

U tarifu TMO se zvýhodněním HIT je ovšem nutné podepsat smlouvu na 2 roky. U tarifu VF se zvýhodněním Po svém je cena bez jakéhokoli úvazku jen s omezením volání na operátora.

Tedy vychází nám, že kromě nižší ceny za volání do vlastní sítě u TMO HIT není TMO nijak výhodnější, naopak je podmínkou dvouletá smlouva. Bez úvazku bychom pak došli u TMO k ceně 4,17 Kč do vlastní sítě a 4,76 Kč do ostatních, u VF pak 4,76 Kč do všech sítí, s Po svém dokonce 3,81 Kč, protože ten je také bez úvazku. Nižší cena do vlastní sítě u TMO je ovšem vykoupena cenou 2,02 Kč za SMS, na rozdíl od 1,19 Kč u VF.

Závěr: HIT je sice levnější při volání do vlastní sítě, cena je ovšem podmíněna smlouvou na 2 roky. Nabito s Po svém nabízí v podstatě stejné ceny, ovšem bez úvazku. Takže srovnávejme nejen cenu, ale také dobu úvazku. Navíc srovnávat tarif na smlouvu 2 roky s tarifem bez smlouvy není úplně fér.
esquire
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Zekon 14. 9. 2006 11:47

Nerad bych něco srovnával a hlavně ne tarif, který je tady 14 dní. Vždy záleží kam a jak voláš. Pak jsou tady určítá zvýhodnění atd. nebo VPN. Když je Vodafone tak výhodný, proč ho má nejméně lidí? Já znám pouze ukrajince a slováky na stavbě. Jo a kámošku co má ten za 12 Kč (nikdy mi nezavolala, proč asi?). Měsíčně volám (soukromě) do sítě Vodafone max. pět minut. Smlouva na 2 roky mi nevadí.
R.
Zekon
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Zekon 14. 9. 2006 12:04

Jinak Po Svém má i nevýhodu v tom, že ti nechodí výpis a vše si musíš zařizovat sám. Jasně, plno lidem to nevadí, ani mě by to nevadilo.
Jinak Po Svém nejde mít na IČO (nebo aspoň nešlo).
Dokážeš si představit firmu (50 a více SIM) jak to někdo kontroluje a řeší. Já ne nebo dost špatně. Končím ;-).
R.
Zekon
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod esquire 14. 9. 2006 12:09

Zekon: Tvé tvrzení je velmi odvážné. Ale nemusíš srovnávat jen s Nabito. U vyšších tarifů měl VF stejné ceny i u tarifů Naplno. Nejméně lidí má Vodafone?? To, že ty nemáš nikoho známého u Vodafonu, ovšem neznamená, že je u něj málo lidí. Podíl tarifních zákazníků Vodafonu je 53% z počtu 2,263 mil. zákazníků na konci 2. čtvrtletí 2006, ve srovnání s 36,2 % z 4,77 mil. u tehdejšího ET a 31% z 4,73 mil. u TMO. To se ti zdá málo?? Na to, že tehdejší Oskar začínal od nuly, je to myslím vynikající výkon. Navíc víme, že drtivou většinu zákazníků TMO tvoří uživatelé Twist karet s útratou 200 Kč za půl roku a spousta rozdaných SIM karet před školami a na veřejných místech. Nehledě na to, že průměrná útrata ARPU je u VF nejvyšší ze všech operátorů, činí 674 Kč za měsíc, u ET je to 507 Kč, zatímco u TMO je to 486 Kč.

Jinak Vodafone přece nenabízí jen tarify s Po svém, nebo ano?? Nehledě na to, že cena těchto tarifů je výhodnější než standardní tarify T-Mobilu. Ale nevím, proč sem taháš firemní uživatele (pro ty má VF jiná zvýhodnění, jako třeba Bez obav apod.), když se celou dobu bavíme o nefiremních uživatelích.
To, že smlouva nevadí tobě, také neznamená, že nevadí i dalším lidem. Takže vycházejme z faktů, nikoli subjektivních pocitů.

Prosím, využij editace a nepiš dva příspěvky pod sebe. Děkuji.
esquire
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Zekon 14. 9. 2006 12:33

Sám píšeš, ža Vodafone má cca 2.3 mil. a t-mobile 4,7 mil. klientů, proto říkám, že má Vodafone nejméně lidí. Jinak podíl tarifů u Vodafone zvedá právě ten za 12Kč. APRU bych neřešil, raději bych viděl kolik minut provolá klient u jakého operátora. Když někdo volá za cca 6Kč provolá hodně, ale málo minut oproti tomu co volá za 2,4Kč. Někdo rád vdoky někdo holky. Proto tady máme tři operátory.
R.
Zekon
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Zekon 14. 9. 2006 12:37

Bohužel musím psát na dvakrát, protože píšu z telefonu. A ten mi píše, že byl překročen max. počet znaků.
Tím se omlouvám.
R.
Zekon
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod esquire 14. 9. 2006 12:39

Zekon: A jak by asi mohl mít Vodafone 4,7 mil. zákazníků, když začínal v roce 2000, kdy už tehdejší Paegas měl přes 2 mil. zákazníků?? Vodafone se dokázal i přes silně rozdělený trh prosadit a je dnes jedním z nejrychleji rostoucích operátorů v Evropě. A že zde narážíš na Odepiš?? Poměrně dost lidí má i s Odepiš dost vysokou útratu za měsíc, takže to není argument.
esquire
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Zekon 14. 9. 2006 12:49

Tím pádem nechápu někoho, kdo může na Odepiš platit třeba 500Kč/měsíc.
Jinak já s Po Svém nezačal. A IČO nemají jenom firmy, ale i živnostníci. Rád bych to zde ukončil, ale jestli chceš, písni mi na ICQ a můžeme dál pokračovat. Když začínal Paegas, EuroTel zde byl již pět let...
R.
Zekon
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod esquire 14. 9. 2006 12:58

Zekon: To samozřejmě vím, že i živnostníci mají IČO. To nemyslíš vážně, že srovnáváš rok 1996 s rokem 2000. Když začínal Paegas, EuroTel zde sice již působil, ale bylo to v době, kdy mobil měl málokdo, takže byl jen velmi malý konkurenční boj. Navíc EuroTel měl v té době jen asi 100 tis. zákazníků. V prosinci 1996 měl EuroTel 168 tis. zákazníků, Paegas 35 tis., tedy dá se říct, že s nástupem GSM sítě oba operátoři začínali s podobným počtem zákazníků. Ovšem v roce 2000 už byla situace dosti odlišná, to už oba operátoři měli přes 2 mil. zákazníků a do této situace přišel tehdejší Oskar. Ale srovnávat postavení Paegasu v roce 1996 a Oskara v roce 2000 snad nemůžeš ani myslet vážně.
Naposledy upravil esquire dne 14. 9. 2006 13:05, celkově upraveno 1
esquire
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod finlandia 14. 9. 2006 12:59

Každý současný paušál je nevýhodný, pokud srovnáváme s tarify NABITO od Vodafone.

Můj známý byl u TM. Měl provolaných cca 300 min. měšíčně do všech sítí vč. TM a jeho faktura činila 2.500 Kč měsíčně.
Teď je u Vodafone a platí za stejné minuty něco kolem 1.200 Kč.
Eurotelem se nemíním zabývat vůbec, protože ten je lichvář.

třeba TM tarif HIT 160-
Paušál 773,5 Kč, volné min. 160 = 4,83 Kč za min.
VOLNÉ MINUTY čerpáme až po překročení paušálu. Tzn. abychom využili (získali zpět paušál), musíme překousat volání 160 min za 4.84 Kč a pak stejně voláme za cca 3,60 v průměru.
Konečná faktura je pak skoro dvojnásobná, jak jsem uvedl nahoře.

Není co řešit - paušály končí.
finlandia
Junior

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků