Uživatelské recenze: jsou podle vás užitečné?

Rady, náměty, připomínky...

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod Zero_Cool 16. 8. 2005 07:49

• Čtu jen některé uživatelské recenze.

• Většinou jen o mobilech, které mě nějakým způsobem zajímají.

• Zpravidla ne, málo recenzentů si udrží profesionální nadhled a (klidně i nevědomky) protěžují vlastní mobil (nebo alespoň značku), přesvedčeni, že musí vyhovovat každému...

• Ne, viz předchozí odstavec.

• Ano.

• Nerozumím? Jakou funkci?

Marek L. píše:Toho se právě bojím. Nejsem si jistý, jestli se pod uživatelskými recenzemi může objevit nějaká smysluplná diskuze - jestli by toho už nakonec nebylo moc. /quote]


Loni pod čtenářskými recenzemi diskuse byly. Já si pamatuji, že mnohdy jen ostatní čtenáři upozornili autora na chyby, či nejasnosti v jeho recenzi. Smysluplnost diskuse závisí (někdy bohužel) na tom, kdo ji vede...

P.S. Někdy si můžeme náznaku flame všimnout už ve vlastních recenzích.
Např: (vytrženo z zecenze)

Někomu by se menu mohlo zdát nelogické -když např. budík (který JE OPAKOVANÝ!!) najdete pod ikonkou "Downloads"

-asi každému, kdo nemá mobil příslušné značky se bude zdát budík pod ikonkou "Downloads" nelogický.

-všichni víme, která značka má problémy s opakovaným budíkem, ale pokud budu psát recenzi např na Siemens, (který má budík také opakovaný) budu mít potřebu to do ní psát kapitálkami a s vykřičníky? Recenze by se měly psát s nadhledem a bez emocí, jinak začne sama zavánět flamem... Z.
Zymysli se nad sebou..
Zero_Cool
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod kodl 16. 8. 2005 09:22

Zero_Cool píše:-všichni víme, která značka má problémy s opakovaným budíkem, ale pokud budu psát recenzi např na Siemens, (který má budík také opakovaný) budu mít potřebu to do ní psát kapitálkami a s vykřičníky? Recenze by se měly psát s nadhledem a bez emocí, jinak začne sama zavánět flamem... Z.e/quote]


Pozor, ale tady chtel autor upozornit na to, ze po X letech se ta znacka o ktere mluvime dokazala dokopat k opakovanemu budiku, zatimco u Siemensu je to standartem uz po nekolik let. Zrovna tak na budik v downloads se da zvyknout, ale sam uznas, ze logicke umisteni to neni.

Tuhle reakci prosim neberte jako start ke flamu, nezastavam se siemensu, ale RECENZENTA!
Jsem z Plzně, tak hádejte co piju ...

"Může se vám to nelíbit, můžete s tím nesouhlasit… ale to je tak asi všechno, co s tím můžete dělat." Jára Cimrman
kodl
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Hejduk 16. 8. 2005 09:35

Recenze si přečtu, ale vzhledem k tomu, že neměním mobily jako ponožky - tak jednou za 3 roky (stejně tak i manželka) - mne pořádně výhody a nevýhody jednotlivých mobilů začnou zajímat až těsně před koupí nového mobilu.
Hejduk
Kolemjdoucí
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod hotspot 16. 8. 2005 10:04

Když je ta recenze dobře napsaná (tzn. nemyslím tím ty experty který napíšou tři věty a ani nedělaj velký písmeno na začátku věty) a není v ní jen chvála tak se hodí ;)
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt." - Mark Twain
hotspot
VIP uživatel
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod lukas26 16. 8. 2005 10:08

hot_spot:jj, přesně tak, recenze, které jsou objektivní a mají v sobě hodně informací, jsou užitečné pro lidi, kteří přemýšlejí o koupení daného telefonu a zajímají je i zkušenosti uživatelů a nejen redakční recenze (tím jejich hodnotu nechci nijak snižovat, to ne!!!)
Nokia 3210 -> Nokia 3310 -> Nokia 6610 -> Nokia 6230i -> Nokia N72 -> Nokia N73 -> Nokia N82 + iPhone 8GB
lukas26
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Zero_Cool 16. 8. 2005 10:53

kodl píše:
Zero_Cool píše:-všichni víme, která značka má problémy s opakovaným budíkem, ale pokud budu psát recenzi např na Siemens, (který má budík také opakovaný) budu mít potřebu to do ní psát kapitálkami a s vykřičníky? Recenze by se měly psát s nadhledem a bez emocí, jinak začne sama zavánět flamem... Z.e/quote]

Pozor, ale tady chtel autor upozornit na to, ze po X letech se ta znacka o ktere mluvime dokazala dokopat k opakovanemu budiku, zatimco u Siemensu je to standartem uz po nekolik let. Zrovna tak na budik v downloads se da zvyknout, ale sam uznas, ze logicke umisteni to neni.

Tuhle reakci prosim neberte jako start ke flamu, nezastavam se siemensu, ale RECENZENTA!


Abys správně pochopil, to nebyla recenze na Nokii, jen těmi kapitálkami a vykřičníky chtěl autor (který se, BTW, v jiných threadech netají svými antipatiemi k Nokii) upozornit, že jeho mobil je skvělý, protože má opakovaný budík narozdíl od.....
...a umístění budíku v Downloads? No coment... V tom s tebou jednoznačně souhlasím a tak jsem to také myslel.
Ono zvyknout se dá na všechno, (když píšu o svém mobilu), že?

Původně jsem zde nechtěl uvádět žádné značky, o to mi vůbec nešlo, ale podle mě, těm recenzím většinou chybí OBJEKTIVITA!

P.S. Siemens jsem zvolil náhodně, protože to o něm vím. Z.
Zymysli se nad sebou..
Zero_Cool
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod VwENA... 23. 8. 2005 07:09

- sem tam si nějakou přečtu (je-li na to čas),

- spíše čtu recenze telefonů, které mne zajímají, ke kterým mám určité sympatie,

- určitě, některé neduhy se projeví až po nějaké době, to se ve „standardní“ recenzi dá asi jen těžko podchytit,

- ne, tak nemyslím si, že by hodnocení bylo zase tak objektivní (jak kdy), málo kdo umí být kritický ke „svému“, občas si člověk přečte uživatelskou recenzi, plno negativ (i přiznaných) a hvězd jak na Continentalu... :?

- diskuze pod uživatelskými recenzemi? Ne, ne a ne – zbytečné, rozpoutaly by se jen hádky (stačí se podívat, co se děje pod Vaší recenzí), protože někdo napíše, že SX1 má „hloupou“ klávesnici, dalších 10 mu to vyvrací, atd., všechno je věc názoru, proto si myslím, že diskuze NE,

- myslím, že ne, snad jen, že byste mohli jako profesionálové ohodnotit uživatelské recenze, protože sejde-li se jich pod jedním telefonem více, bývají podobné a věc se stává nepřehlednou, ale chápu, že byste pak byli biti za to, že někoho upřednostňujete, takže nemám prozatím nic... :hm
VwENA...
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Slonik 23. 8. 2005 07:27

• Čtete uživatelské recenze?
Ano, ale zpravidla ne v den zveřejnění. Používám je jako doplňkový zdroj informací k redakčním recenzím

• Jaké uživatelské recenze čtete? Všechny, jen o mobilech, které vás zajímají, jen před pořízením konkrétního modelu?
Čtu především ty, kde buď uvažuji o koupi nebo se mě někdo ze známých zeptá jestli si má konkrétní model koupit.

• Myslíte si, že uživatelské recenze „z praxe“ jsou dobrým pokračováním popisných redakčních recenzí?
Považuji je za vcelku užitečné. Dlouhodobé zkušenosti z praxe odhalí i to co v redakční recenzi nemůžete postihnout - zejména jak se telefon chová po déledobějším používání (co se vyviklá, co začíná odpadávat a podobně :wink: ) Obvykle si přečtu nejprve redakční recenzi a pak uživatelské. Myslím, že tak získám lepší přehled o konkrétním přístroji.

• Myslíte, že hodnocení mobilních telefonů uživateli (hvězdičky a obdélníčky) je objektivní?
Nejsem si zcela jist. Každý má kamarády, kteří mu třeba chtějí pomoct. Sám uživatelské recenze nehodnotím.

• Ocenili byste pod uživatelskými recenzemi možnost diskuzí?
Ano, ale spíš jako platformu pro doplňující dotazy autorovi. Mám jen obavu, aby to nebyly nekonečné flames.

• Máte nějaký tip, jak tuto funkci vylepšit?
Možná by stálo za to, aby každý čtenář-autor kvantifikoval dobré a špatné vlastnosti telefonu (samozřejmě z hlediska dlouhodobějších zkušeností) - něco jako je bodování v katalogu. Tato zprůměrovaná hodnota by se mohla objevit v závorce u relativně objektivního redakčního hodnocení.

U telefonu by se mi líbil graf vývoje ceny ve volném prodeji (pokud možno u stejného prodejce).
Slonik
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Zelik 23. 8. 2005 09:21

Já čtu jen recenze modelů,které mě zajímají.A myslim,že jsou dost užitečné když tam autor napíše dlouhodobé zkušenosti a hlavně nedostatky telefonu...
Zelik
Junior

Odeslat příspěvekod M. 23. 8. 2005 15:52

- recenze ctu

- cetl jsem vsechny, nez moje recenze nepostoupila, ale jiank ctu o tech telefonech, ktere jsem mel/mam a ktere me zajimaji

- praxe je lepsi nez teorie, na plno veci se prijde az postupem casu, tudiz uzivatelske zkusenosti jsou prinosne

- objektivni urcite ne, je to subjektivni, ale nechal bych to tam. Proste to musi souznit s tim textem.

- diskuzi bych urcite ocenil, minule se osvedcila

Chtelo by to mozna jeste vice zduraznit, ze by melo jit predevsim o zkusenosti a vychytavky, ne o vycet nejakych parametru, co jsou v Katalogu a recenzich.
Take by to chtelo zduraznit, ze i chyba je vlastnosti daneho pristroje, ze nejsou jen klady.
M.
Expert
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod spage 23. 8. 2005 16:30

to lukas26: je to sice off topic, ale na ty fotce je E. Cuthbert?
to slonik: ten graf by byl podle mne vytecna vec
to M. Lutonsky: ctu jen o komunikatorech a lepsich telefonech, ale ne treba o K750i, protoze po 120. se docist, ze ma fotoaparat 2mpx, to je o zdravi
spage
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod iva 23. 8. 2005 20:29

ctu je, ale jen o mobilech, ktere me zajimaji a nemusi to byt jen pred porizenim noveho mobilu

rozhodne si myslim, ze uzivatelska recenze z praxe je dobre pokracovani redakcnich recenzi. Myslim si, ze pro mnoho lidicek to je upozorneni, na co si pri koupi mobilu dat pozor, na co se zeptat, co podrobne prozkoumat, atd. Myslim si, ze pro ty nerozhodne to ma velky prinos. Nakup noveho mobilu, podle me, neni to same, jako kdyz si clovek jde koupit housku do pekarny.

hodnoceni neni objektivni - kazdy preferuje svoji znacku, nebo model, a pokud ho dlouho pouziva, tak asi ztraci i trochu objetivitu

diskuse radeji asi ne, nakonec se to stejne zvrhne v obhajobu milovanych znacek a v nadavky, kdyz nekdo neuznava konkurencni znacku

byly by mne prijemnejsi kratsi recenze. Ta slohova cviceni, kde autor sahodlouze opakuje udaje, ktera jsou uvedena v redakcnich recenzich, me moc nebavi cist.
Uplne by treba stacilo, kdyby jenom do nekolika bodu, nebo strucne, autor shrnul a upozornil, na co si dat u toho konkretniho mobilu pozor, co mu tam delalo problemy, co ho zklamalo, atd. Tohle je jenom takova vize do budoucna, protoze si myslim, ze az skonci soutez o N90, tak moc lidicek uz nebude ochotno ty recenze dlouze vypisovat....
iva
Kolemjdoucí

Odeslat příspěvekod M. 23. 8. 2005 20:35

iva píše:hodnoceni neni objektivni - kazdy preferuje svoji znacku, nebo model, a pokud ho dlouho pouziva, tak asi ztraci i trochu objetivitu
To si nemyslim. Nektere recenze jsou fakt dobre napsane.
Treba tu svoji urcite nepovazuji za protezujici. Me pripada objektivni, spis jsem se zameril na chyby. Nakonec ho stejne nejak nedoporucuji...
M.
Expert
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod oneill_sx1 23. 8. 2005 20:52

Některé jsou dobré, některé ne. Když se podívám napřiklad na SX1 :D tak spousta lidí ani neumí napsat Bluetooth nebo Symbian.
oneill_sx1
Mírně pokročilý
Uživatelský avatar

Předchozí stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků