m.x. píše:(já si taky říkám, "co to je?" T-Mobile SIM toolkit aplikace posílá info mj. přes SMS (ale třeba položka "Muj T-Mobile" jede přes USSD menu (známé *123#) a "Internet" spustí webový prohlížeč), jenže ty SMS jsou zpoplatněné i v SMS-neomezeném tarifu
V čem je problém?
SIM Toolkit je takový "věšák" na menu/aplikace, včetně aplikací třetích stran. Třeba old school bankovnictví tvé banky. Banka ti tu aplikaci na SIM nahraje (i když nevím, zda nějaká banka u nás ještě bankovnictví přes SIM toolkit podporuje).
Další typickou aplikací v SIM Toolkitu je (opět poněkud old school) "SMS info" - nějaké obecné informace zasílané na základě objednávky přes SMS.
SIM Toolkit aplikace podle zadání v menu sestaví SMS s dotazem a odešle ji. Takže v menu si naklikáš, že hledáš spojení vlakem Praha - Brno 30.8.2024 po 11:30 - a nemusíš si pamatovat, že stejnou informaci získáš zasláním SMS "VLA Praha-hl-n Brno 2024-08-30 11:30" na číslo 7755. Nicméně "SMS Info" je placená služba třetí strany, kde každá typová SMS něco stojí (vyhledání v jízdním řádu stojí jiné peníze, než třeba partnerský horoskop). Navíc se platí ne za odeslání, ale příjem SMS s odpovědí. A každá odpověď se platí zvlášť. Teoreticky se může platit nejen podle "kusu" ale i podle délky (počtu segmentů SMS) odpovědi. A je třeba dát pozor na "předplatné", kde si jde objednat třeba předpověď počasí na každý den (a pak každý den naskočí útrata).
Další typické použití SIM Toolkitu je použití jako menu v zákaznickém samoobslužném systému operátora (zjištění útraty, částky vyúčtování, nastavení některých služeb...) - to bývá obvykle zdarma (bez ohledu na to, zda to jede přes USSD nebo SMS samoobsluhu operátora).