Jaký máte názor na telefonování při řízení??

Pokud nenaleznete vhodnější přihrádku

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod seterwohipikule 17. 7. 2006 13:48

Fido+: Dobře, když jsou handsfree na nic, tak jak to řešíš? Voláš za jízdy? Nezastavuješ, ale zmeškat hovor si nemůžeš dovolit...
Bablbam.
seterwohipikule
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Asspenn 17. 7. 2006 15:36

Fido+ píše: Ad 1. neni zakazano telefonovani ale drzeni telefonu nebo jineho zaznamoveho nebo komunikacniho zarizeni. To je ten nesmysl v zakone.

ad 3. Uz jsem predtim psal, ze pevna HF sada nelze a take proc. Staci cist.
O prenosnych sadach s hlasitym priposlechem vim svoje. uz jsem jich nekolik zkusil a je to absolutne nepouzitelne.


Tipnul bych si že přesně kvůli chytrákům jako jsi ty je tam zákaz "držení" a ne "telefonování". Držení totiž velice chytře vylučuje jakoukoliv obsluhu čehokoliv, takže nemůžeš ani vyhledávat v seznamu, psát SMS nebo blafat do diktafonu. Zákaz telefonu by tohle neřešil, takže pro normálně uvažující lidi který nehledají za každou cenu kličky kolem zákona nebo díry v něm je to zcela v pořádku.

Pokud jde o pevné a přenosné HF sady, buď konkrétní a osobní a mluv za sebe: nevyhovují TOBĚ a jsou absolutně nepoužitelné pro TEBE. Miliony jiných je používají, protože chtějí najít řešení. Ty jsi zřejmě z těch, kteří se chtějí za každou cenu vyvlíknout. Takže budeš muset asi volat z okýnka.
Prý je chytré učit se z vlastních chyb. Přijde mi chytřejší učit se z chyb jiných, nejlíp pak z chyb těch chytrých, a vlastní radši nedělat.
Asspenn
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Fido+ 17. 7. 2006 23:17

Prave ze nevylucuje ale zhorsuje. Teoreticky muzu hledat v seznamu a psat sms kdyz ten telefon bude pripevnej v drzaku. Ovsem tohle se prakticky neda bez vytvoreni nebezpecnejch situaci takze kdyz potrebuju najit cislo tak to do ruky proste beru.

Nevyhovuji vic lidem ale budiz. Sam jsem do ruznych sad investoval uz sakra hodne penez a nakonec casto telefon vyndaval z drzaku a bral do ruky. Ma to radu nevyhod. Obcas je proste naprosto nezadouci, aby ten hovor slysel nekdo dalsi v aute. Dalsi vec je stridani aut, kterymi jezdi vic lidi s ruznymi telefony. Zatim neresitelne.
U prenosnych sad je to zase tak, ze jejich kvalita je celkem zalostna. Chyta to okolni bordel, druha strana neslysi a miniaturni repracek je k nicemu. Ty jsem zkousel tri. To uz je lepsi vzit telefon do ruky a vyridit to rychle nez vsechno trikrat opakovat a sam se na vsechno trikrat ptat.
Zustava BT sluchatko. Relativne nejlepsi reseni ale uz tady nekdo podotykal (a ja to potvrzuju) ze mit to na uchu treba 12 hodin je jaksi ponekud nepohodlne, navic to tlumi zvuky takze proste hur vnimas i kdyz nevolas. Sundavani a nasazovani za jizdy je casto horsi nez drzeni telefonu nehlede na to, ze se to nesmi stejne jako drzet telefon.

Mimochodem staci si precist prispevky kousek zpatky. Vsechno tohle uz tu bylo zmineno.
Fido+
Expert
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod seterwohipikule 18. 7. 2006 07:11

Lidem, kteří telefonují za jízdy s telefonem v ruce přeju, ať přijdou o papíry.
Bablbam.
seterwohipikule
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Asspenn 18. 7. 2006 07:17

Tady už bylo dávno zmíněno naprosto všechno, nic novýho se k tomu nedá dodat. Snad ještě jen jak to budeš řešit až přijdeš o papíry.
BTW co takhle využít k hovorům povinné bezpečnostní přestávky?
Prý je chytré učit se z vlastních chyb. Přijde mi chytřejší učit se z chyb jiných, nejlíp pak z chyb těch chytrých, a vlastní radši nedělat.
Asspenn
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Martinez 18. 7. 2006 08:52

Nemám to rád, obzvlášť psaní SMS za volantem je na pěst :x .
In the beginning there was nothing. And the Lord said 'Let There Be Light!' And still there was nothing, but at least now you could see it.
Martinez
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod blanka 18. 7. 2006 11:41

:eh já bych vás prosila o napsání rozdílu telefonování - bavení se se spoluřidičem.
Je vidět, že jste v životě toho moc nenajezdili, co? Jinak by jste takové kraviny nemohli napsat. Vše co děláte mimo koukání na silnici a držení se oběma rukama volantu, může být posuzováno jako "nevěnování" se řízení. Nevidím rozdílu kecat do mobilu nebo se spolujezdcem.
Dle mého názoru je to určitá šikana (je to drsné, ale je to tak). Za chvíli nám teda můžou zakázat - mluvení za jízdy, koukání po reklamách, kouření, ........ a dopadne to tak, že nám zakážou auta úplně. píšu o MLUVENÍ, né o psaní SMS (to fakt dělají jen šílenci).
Ale základní otázka je - jaký je rozdíl při mluvení do mobilu a mluvení se spolujezdcem?
Motorola MPx200, Nokia 9300, HTC Touch
blanka
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod globalplayer 18. 7. 2006 11:56

zakladna otazka je ze pri rozhovore zo spolujazdcom,,,mas vedla seba cloveka,,,,a da sa ôpvoedat dalsi par oci a usi co ta moze na njeco upozornit(aj ked jaciacich spolujazdcov nema asi nikto rad) a druha vec je neviem ako tebe ale mne osobne sa zda ze rozhovor z njekym kto ej vedla teba rozptyluje omnoho menej ako rozhovor cez mobil......
pisem svoje nazory,to znamena ze su ine ako vase
globalplayer
Pokročilý
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod blanka 18. 7. 2006 12:31

globalplayer píše:zakladna otazka je ze pri rozhovore zo spolujazdcom,,,mas vedla seba cloveka,,,,a da sa ôpvoedat dalsi par oci a usi co ta moze na njeco upozornit(aj ked jaciacich spolujazdcov nema asi nikto rad) a druha vec je neviem ako tebe ale mne osobne sa zda ze rozhovor z njekym kto ej vedla teba rozptyluje omnoho menej ako rozhovor cez mobil......./quote]


jen se zeptám - kolik toho máš najeto?
Motorola MPx200, Nokia 9300, HTC Touch
blanka
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Stripped 18. 7. 2006 12:45

Blanko: stačí se občas podívat rádoby mravokárcům do Profilu a vše vypadá jinak, hlavně tedy jejich názory.
Příkladem:
auto nechci - globalplayer
už se poohlížím - seterwohipikule
Těžko tedy někomu vysvětlovat, že i když nedělám řidiče, tak autem doma i v práci řídím a někdy ten telefonát musím vyřídit. Jak psal Asspen, že vše lze vyřídit o bezpeč. přestávkách, to asi nelze.
Stripped
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod seterwohipikule 18. 7. 2006 12:59

Stripped: Poohlížím se po svém vlastním. Auto v rodině máme. A na tom, co jsem napsal není nic špatného. Nejezdím nějak mega moc, ale ani málo. A telefon za jízdy nezdvihám. Když nemáš potřebu mít telefon u ucha přirostlý, tak se to zvládnout dá, v pohodě a v klidu. A když někdo jo, tak prosím, ať se klidně vybourá, ale hlavně ať neohrožuje jiné.
Bablbam.
seterwohipikule
Trvalý BAN
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Stripped 18. 7. 2006 13:22

Nikdo se tady nechce zabít a myslím, že ani nikoho mrzačit. Těch nehod zapřičiněných nepozorností s mobilem v ruce asi není tolik, jak se nám snaží naši zákonodárci podsouvat. Telefonovat a psat sms je dost podstatný rozdíl. Zákon je daný a asi ho budeme muset dodržovat ale revoluci asi nikdo nečeká. Stačí se dívat, když se jede městem a volá se vesele dál. Někdo musí, někdo bloudí a třeba někdo jen vysvětluje manželce, že opět něco nestihl.
Stripped
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Dong 18. 7. 2006 14:46

Ja bych nesrovnaval hovor ze spolujezdcem, s telefonovanim s mobilem v ruce...pri hovoru se spolujezdcem muzu alespon normalne ridit obema rukama, coz se o telefonovani rict neda...uz sem videl par ridicu, co nevi co driv, jestli radit, tocit volantem a nebo se drzet mobilu. Pak se nedivte ze kdyz, takoveho cloveka vidim tak vcelku souhlasim s "seterwohipikule".
S handsfree je to samozrejme jina...to uz se da mluvit jako o "hovoru se spolujezdcem".

btw: Aby ste nerozebirali ze v profilu nemam uvedene auto, tak auto mam, jezdim s nim kazdy den :-)
Dong
Dong
Mírně pokročilý

Odeslat příspěvekod Asspenn 18. 7. 2006 18:05

blanka píše::eh já bych vás prosila o napsání rozdílu telefonování - bavení se se spoluřidičem.
Je vidět, že jste v životě toho moc nenajezdili, co? Jinak by jste takové kraviny nemohli napsat. Vše co děláte mimo koukání na silnici a držení se oběma rukama volantu, může být posuzováno jako "nevěnování" se řízení. Nevidím rozdílu kecat do mobilu nebo se spolujezdcem.
Dle mého názoru je to určitá šikana (je to drsné, ale je to tak). Za chvíli nám teda můžou zakázat - mluvení za jízdy, koukání po reklamách, kouření, ........ a dopadne to tak, že nám zakážou auta úplně. píšu o MLUVENÍ, né o psaní SMS (to fakt dělají jen šílenci).
Ale základní otázka je - jaký je rozdíl při mluvení do mobilu a mluvení se spolujezdcem?k/quote]


Slečno nebo paní Blanko,

jsem jeden z těch, co napsali (a zdůvodnili) tu kravinu že je rozdíl mezi hovorem se spolujezdcem a telefonováním. Jezdím nějakých dvacet let, mám najeto bratru 250 tisíc bez jediného škrábnutí, ačkoliv patřím k těm, kteří jezdí rádi svižně a na hranici povolené rychlosti i mírně nad ní.
Vlastnímu řízení a ovládání vozidla, tj. kroucení volantem, šlapání na pedály, řazení, svícení, blikání, tomu že stěrače stírají a ostřikovače ostřikují věnuji při jízdě takřka nulovou pozornost, neboť jsou to pro mě činnosti stejně samozřejmé přirozené a podvědomé, jako třeba dýchání.
Veškerou pozornost věnuji provozu kolem sebe (vpředu, vzadu i po stranách), dopravnímu značení a zejména vhledávání místa kudy se s co nejmenší škodou dostat pryč ze silnice až se na mě ze zatáčky nebo navrcholu stoupání z protisměru vyřítí v mém směru jedoucí telefonující hvězda.
Tedy ještě jednou: Běžné tlachání se spolujezdcem můžu kdykoliv ve zlomku vteřiny přerušit a navíc zdaleka nevyžaduje tolik pozornosti jako řešení něčeho s někým, koho nevidím (předpokládám že mluvíme o situacích, kdy se po telefonu opravdu řeší pracovní věci, jinak je to už vůbec o ničem). Z tohoto pohledu je sice HF stejně nebezpečné, nicméně uznáme-li, že spousta lidí opravdu volat musí, je to nejmenší zlo, protože jsou aspoň k dispozici obě ruce. Totéž platí o jídle, pití a kouření: tyto činnosti jsou také porušením vyhlášky a že jsou tolerovány je věc jiná, nicméně umožňují mít obě ruce na volantu s výjimkou krátkých okamžiků, stejně jako je tomu třeba při řazení, otvírání okýnka nebo pouštění klimatizace, o audiu a obsluze dalších ovládacích prvků vozidla nemluvě. Telefon v autě neberu a po 5 sekundách vyzvánění se volající od záznamové služby dozví, že mám právě jednání nebo řídím, ať laskavě zanechá vzkaz nebo zavolá později; oznámení o vzkazu od záznamové služby vezmu přes BT HF vyslovením slůvka Příjem (stařičká T68i to zvládá v pohodě) a je-li to nutné, při první příležitosti zastavím a hovor vyřídím. Je to prosté.
Prý je chytré učit se z vlastních chyb. Přijde mi chytřejší učit se z chyb jiných, nejlíp pak z chyb těch chytrých, a vlastní radši nedělat.
Asspenn
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Fido+ 18. 7. 2006 19:47

blanka píše:... Vše co děláte mimo koukání na silnici a držení se oběma rukama volantu, může být posuzováno jako "nevěnování" se řízení...."/quote]


K cemu se drzet obema rukama volantu? Je hodne malo situaci, kdy to je potreba. Osobne to nepotrebuju ani pri parkovani. [/u]
Fido+
Expert
Uživatelský avatar

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků