automatické stahování dat u tarifu O2 Machine

Vše o internetu v mobilu a mobilním surfování

Moderátor: Moderátoři MobilMania.cz

Odeslat příspěvekod aaaa 7. 1. 2025 03:22

Ja urcite nekolik let zadnou placenou sluzbu na Nulovem tarifu Vdf nemel, ale mel jsem tam zase prichozi SMS, protoze ta SIM je pouzivana jako autorizacni tel.c. u mych bankovnich sluzeb a operatori maji urcite provizi i za prichozi SMS.

Ale zbytecne o tom psat, ziskat to uz stejne nejde.
https://www.vodafone.cz/pece/tarify-sluzby/nabidka-tarifu-karet/nulovy-tarif-nulove-balicky/
Nokia E50 + 2GB microSD A-Data + Nokia BH 202
aaaa
Junior

Odeslat příspěvekod Persbrandt 16. 1. 2025 19:49

Tak ta nečekaná pálka za data u O2 Machine (viz začátek vlákna) má ještě dohru. Zúčtovací období jsem měl 12.12.24 až 11.1.25, teď před pár dny mi přišla faktura a tam mi účtují za data ne cca 140 Kč, jak avizovali v smskach, ale rovnou nehorázných 295 Kč!
Přitom jsem měl prokazatelně nastavený Stop Limit ve výši 140, tuto sumu si tedy započítali okolo svátků za data, následně placený provoz na kartě blokli, po varovných smskach jsem svůj Stop Limit ještě snížil na minimum 50 Kč (btw. taky fikané, že nelze snížit na míň, ale to teď nehraje roli), takže jakápak útrata za data za uvedené poslední zúčtovací období ve výši 295 Kč?
Navíc jsem samozřejmě po těch smskach asi 10x zkontroloval, že mám v teď v mobilu mobilní data na SIM kartě skutečně vypnutá.
Takže toto účtování absolutně nechápu. Na faktuře je ta suma uvedená jako útrata za cca 7 MB stažených dat plus 19 Kč paušál.
Ale co můj Stop Limit, nejprve 140, pak někdy mezi svátky snížený na 50, ten je nezajímá?

Při používání simky v hloupém telefonu ty faktury byly stále stejné, žádný problém, ale teď při náhle vzniklé jiné situaci to vypadá, že mají v O2 v tom účtování dost slušný bordel...
i kdyby telefon další data přes simku stáhl, což se nestalo, tak snad musí respektovat Stop limit...

Na infolince i chatu jsou pouze do 19 hod (jako dost krátce na největšího operátora), takže se něco dozvím nejdříve zítra.
Tím mě totálně naštvali a po dořešení u nich asi končím.

Nevíte prosím, zda se reklamace faktury u O2 dá obecně podat i mailem? (ať už je šance na kladné vyřízení jakákoli).
Min.tu útratu ve výši Stop limitu, tedy 140 Kč, asi půjde blbě uhádat, ale pokud jim dám rovnou výpověď, je nějaká šance, že mě bude retenční kontaktovat a v rámci udržení zákazníka mně tu předraženou částku odpustí? pravda, udrželi by si teda jenom zákazníka platícího dlouhodobě jenom 19 Kč měsíčně za Machine, nic jiného u nich nemám, ale i takový zákazník je zákazník...
Tak nevím, jestli vlastně reklamovat fakturu nebo rovnou dávat výpověď, poradili byste něco?
Persbrandt
Junior

Odeslat příspěvekod Letadlo 16. 1. 2025 20:14

Tak ono je ještě otázka, kdy ta účtovaná položka vznikla. 7 MB je tak směšné číslo, tak nízká datová spotřeba, že k tomu mohlo dojít v rámci pár sekund. O ten Stop Limit se bude starat nějaká další přidružená mikroslužba, bude tam nějaká časová mezera. Takže ty zbylá data mohly být spotřebovány mezi tím, kdy došlo k překročení limitu a tím, kdy byla odeslána SMS a celkově limit zpracován.

Jako nevím, jaké jsou podmínky Stop Limitu, jestli to není jen orientační, ale teoreticky by to mohlo jít vyargumentovat. Reklamaci podáš normálně na infolince.

Jinak to nic nemění na tom, že ceník toho tarifu je šílený.

Já bych použil OKU a šel k Tescu, pokud potřebuješ síť O2. Ale minimálně jednou za rok se o to musíš starat a nezapomenout.
Letadlo
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Persbrandt 16. 1. 2025 21:09

Letadlo: chápu, co chcete říct v prvním odstavci, nicméně ta služba by měla klientovi zaručovat nějakou maximální útratu, aby to vůbec mělo nějaký smysl
V popisu služby Stop Limit se ve webové samosce píše:
"Upozorní vás SMS zprávou v okamžiku dosažení 80 % a 100 % nastavené maximální útraty za zúčtovací období. Při dosažení 100 % budou služby dočasně omezené, abyste neplatili více."
a pod tím mám uvedenu aktuální výši toho limitu a něco jako Služby: všechny, tedy podle mě že se Limit vztahuje na útratu za veškeré služby.

Takový popis si aspoň já jednoznačně vykládám tak, že jde o garanci maximální útraty v daném období..
Persbrandt
Junior

Odeslat příspěvekod Letadlo 16. 1. 2025 22:02

Ano, myslím si, že by to byla (respektive bude) oprávněná reklamace. Nebo by ji mohli alespoň kladně vyřídit v rámci uspokojení zákazníka, jelikož to není moc (pro ně naprosté drobné).

Dělali to tak, že vystavili "dobropis" do dané faktury, čímž se daná částka ponížila. Nakonec by tam mělo tedy zůstat asi těch 140 korun.
Letadlo
Junior
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Persbrandt 18. 1. 2025 16:32

a zkusil bych se ještě zeptat, který postup byste v mé situaci viděli jako efektivnější nebo nadějnější na úspěch, nejdřív tam zavolat a podat reklamaci faktury nebo rovnou uplatnit OKU, podat výpověď a doufat, že mě budou přemlouvat, abych zůstal?
to by ale taky mohli jednoduše výpověď přijmout a je konec...
co byste poradili?
Persbrandt
Junior

Odeslat příspěvekod Milos 18. 1. 2025 17:31

Podej reklamaci na tu částku nad 140Kč, kterou ti dle všeho naúčtovali neoprávněně.
Když podáš výpověď, tak si myslím, že kvůli tarifu za 19Kč tě nebudou přemlouvat, abys zůstal a nezískáš ani žádnou výhodu v rámci řešení reklamace.
Milos
Pokročilý

Odeslat příspěvekod Persbrandt 18. 1. 2025 19:55

díky za radu. A jak to chápete, jde reklamaci faktury u O2 podat mailem nebo ne? Na této stránce:

https://www.o2.cz/podpora/vyuctovani/re ... ny-a123315

se o možnosti podat reklamaci mailem nezmiňují. Ovšem dále se zde píše taky, že:
"O vyřízení reklamace vám taky dáme vědět e-mailem, popř. klasickým dopisem - podle toho, jak jste reklamaci podali."

To trochu evokuje, že tu reklamaci lze podat i mailem. Nebo to mám chápat tak, že pokud podám reklamaci telefonicky nebo na chatu, tak mi odpoví mailem? To by bylo dost nespravedlivé, takže oni se mnou můžou komunikovat mailem, ale já ne?
Jestli opravdu nelze reklamaci podat mailem, tak mi to přijde jako dost neslýchané, protože jestliže uvádí možnost zaslání reklamace klasickou poštou, nevidím nejmenší důvod, aby to nešlo i mailem...
aspoň datovou schránkou kdyby to šlo...
zřejmě to nejde ani nějakým formulářem v Moje O2.
viděl bych to v tom případě jako snahu u bagatelních částek odradit lidi od reklamace faktury mailem, protože spousta lidí se nebude chtít vybavovat na lince.

Nevíte jak to je? Nereklamoval jste někdo v poslední době fakturu u O2 mailem, nepodařilo se to někomu?

Jinak už mě vytáčí O2 čím dál víc, asi 7 minut jsem se na lince bavil s plechovou hubou a když jsem konečně 3 minuty před 19 h měl být přepojen na živého operátora, tak už všichni měli padla. Fakt ať už jdou někam. Proč bych se musel kvůli jejich šlendrianu (min. ta suma nad Stop Limit 140 Kč)
vybavovat dlouhé minuty s plechovou hubou? sice 300 Kč ještě jde, ale hlavně že jsem povinen nejdřív zaplatit jakoukoliv jimi vymyšlenou částku. no který obor podnikání tohle má?
Persbrandt
Junior

Odeslat příspěvekod Milos 18. 1. 2025 20:49

O2 moc nechce přijímat reklamace e-mailem. Pokud nechceš reklamaci podat telefonicky, můžeš ji podat přes chat. Případně pošli reklamaci na e-mail info@o2guru.cz, tuto cestu jsem využil k reklamaci v loňském roce .
Milos
Pokročilý

Odeslat příspěvekod 5uch 19. 1. 2025 15:44

Myslím, že jednu reklamaci jsem s O2 řešil podáním na pobočce, odpověděli mi mailem, další konverzace už šla přes mail. Ale je to informace stará několik let.
Moderátor, co pamatuje Siemens ME45
5uch
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Persbrandt 19. 1. 2025 18:10

no reklamoval jsem to přes technickou infolinku, furt ale mě napadá, jestli nemám pro zesílení dojmu rovnou podat i výpověď..
A jak se vlastně nejsnáz zadává výpověď s portací čísla přes OKU?
Persbrandt
Junior

Odeslat příspěvekod Milos 19. 1. 2025 19:02

Žádnou výpověď podávat nemusíš. Stačí si vyžádat OKU číslo, které sdělíš novému operátorovi a ten zahájí přenos, díky kterému dojde k automatickému ukončení smlouvy se stávajícím operátorem.
Milos
Pokročilý

Odeslat příspěvekod Persbrandt 19. 1. 2025 20:17

aha jasně, je vidět, že jsem už dlouho neportoval číslo.
Ale je to čím dál tím lepší. Zavolal jsem ještě na běžnou infolinku a maník mi začal tvrdit, že tarif Machine má výjimku, že není kompatibilní se službou Stop limit, a poslal mi stránku, kde se skutečně něco takového píše. Ovšem sranda je, když si v samosce rozkliknu tarif Machine, tak se mi hned zobrazí služba Stop Limit ve výši 50 Kč (minimum, na kterr jsem si to snížil) a u ní svítí zeleně aktivováno. Navíc mi přišla o svátcích sms-ka, že jsem dosáhl Stop limit 140 Kč a že odchozí služby jsou zablokovány, což jsem si tehdy ověřil, že skutečně byly. Řekl jsem to maníkovi a ten, i když tú smsku samozřejmě viděl, že to je sice hezký, ale rozhodující je pro mě to, co je psáno v podmínkách (prostě asi jenom opakoval, co ho učili na nějakém školení).
No v tom O2 se snad úplně zbláznili, aspoň v této oblasti tam musí být neskutečný bordel.

Jako když mi samoška jasně nabízí pod tarifem Machine službu Stop limit, umožní mi změnit její výši a zobrazuje se jasně jako aktivní, navíc přišla v prosinci sms-ka o dosažení Stop limitu a zablokovali se odchozí služby, tak mi může být úplně ukradené, že v nějakých podmínkách na x-te stránce si píšou, že Stop limit nelze uplatnit u tarifu Machine! Nebo snad ne? Jako za normálních podmínek by s tímto operátor nemohl mít šanci uspět ..
taky btw. se trochu dotknul toho, že když to mám v telefonu, že porušuju podmínky služby (proč tam teda funguje hlasová služba, že jo), ale to bylo jen okrajově.

Tak jsem aspoň nechal úplně zablokovat data, ať už tam žádná datová útrata nemůže vzniknout, což kupodivu zablokovat jde.

PS taková třešnička, v nějaké kolonce objednávky v samosce Moje O2 jsem jen tak náhodou uviděl tzv. objednávku, že "systém" 12.1. k začátku nového zúčtovacího období prý žádal a provedl zrušení Stop limitu na všechny služby. Ovšem kdykoli se podívám do detailu tarifu, tak mi tam vždycky svítí aktivní Stop Limit ve výši 50 Kč...
neskutečný Kocourkov, tenhle operátor.
Tak mě naštvali, že už nemám chuť jim platit ani korunu, to asi teda nepůjde..
Persbrandt
Junior

Odeslat příspěvekod 5uch 20. 1. 2025 12:24

Persbrandt:
Z právního hlediska je samozřejmě rozhodující, co stojí v podmínkách, to je v pořádku.

Zákaznický (a interní) IT systém se snaží ty podmínky nějak reflektovat, ale ne vždy to stíhá včas a přesně, a ne vždy je to implementováno bezchybně. Známe pány programátory. ;-) O těchto rozporech je samozřejmě možné se s operátorem na lince bavit, zkoušet reklamovat a vhodným vedením hovoru se člověk může dočkat nějaké kompenzace...

Viz třeba zde:
viewtopic.php?p=13824083#p13824083
Za problémy s aktivací bezplatného překlenovacího datového balíčku pro případ výpadku pevného internetu jsem od Vodafone dostal:
- zpět peníze za nesprávně aktivovaný placený balíček (ten "správný" balíček u mne technicky aktivovat nešlo)
- jako omluvenku natrvalo datový balíček k mému tarifu (datový balíček, který se k mému tarifu normálně nenabízí)

Jinak zde jsou zkušenosti se zákaznickým systémem O2, kde se "podařilo" (samotnému operátorovi na pobočce) omylem aktivovat souběh dvou tarifů... za jedno číslo se platilo současně jak v tarifu "O2 spolu pro tři", tak "O2 spolu pro dva". Člověk by řekl, že takový souběh by v systému nemělo jít vůbec aktivovat...
viewtopic.php?p=12688822#p12688822
Tady jsem se od O2 nějaké kompenzace nedočkal (pokud jako kompenzaci neberu to, že i reklamace byla spočtená špatně, tentokrát ale ve prospěch zákazníka).
Moderátor, co pamatuje Siemens ME45
5uch
Moderátor
Uživatelský avatar

Odeslat příspěvekod Persbrandt 20. 1. 2025 19:40

5uch: no koukám že máte s O2 taky bohaté zkušenosti. všechno jsem přečíst nestačil, ale evidentně jste si s nimi hodně užil.
A jak jste vedl tehdy tu konverzaci s O2 Guru, přes ten mail info@o2guru.cz?

-- 20. 1. 2025 19:43 --

u toho chybného souběhu tarifů píšete že jste nedostal kompenzaci, ale po reklamaci vám O2 cenu toho druhého zbytečného tarifu zpětně oductovalo nebo ne?
Persbrandt
Junior

Předchozí stránkaDalší stránka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků