Problém smluvního vztahu s Eurotelem je poměrně komplikovaný, trochu mi vadí, že se ve všech příspěvcích hledí na smlouvu jako na jakési nepřekročitelné boží desatero. Libovolná smlouva "nestojí" nad zákonem a laicky mi připadá, že existují ustanovení Občanského (příp. Obchodního) zákoníku, aplikovatelná na smluvní vztah s Eurotelem. Nechci zabíhat do detailů, protože na to nejsem kvalifikovaný (pro inspiraci např. http://www.cdma.cz/diskuze.php?vlakno=62544).
Rád bych viděl právní konstrukci, která by vycházela z opaku - nikoliv tedy z axiomatického přijetí ustanovení smlouvy (resp. všeobecných podmínek), ale z obecně platných právních předpisů. Nelze vyloučit, že se nemusíme řídit tím, co si Eurotel naformuloval do své smlouvy, ani to, že Eurotel nemá titul k tomu, aby vysoudil smluvní pokutu (cenu nedotovaného modemu).
Možná je to navíc jako problém pronajímatel - nájemník. Chce-li se pronajímatel oprávněně zbavit nájemníka, je vždy jednodušší nechat nájemníka na ulici, aby se snažil docílit svých domnělých práv, nežli jej nechat v teple bytu a domáhat se jeho vystěhování.
Tím míním, že je možné, že Eurotel porušil smlouvu způsobem, ne který lze úspěšně reagovat odstoupením od smlouvy a neplacením dalších poplatků, jako jednostranným projevem vůle. Na Eurotelu by potom bylo, aby se domáhal svých domělých (doufejme) práv.
Rozhodně by tím neprospěl své beztak pošramocené pověsti. (Napřed zákazníky ošidit a potom je ještě "honit přes soudy".)
Určitě to ale neberte jako návod, spíše jako námět k zamyšlení.
Pan Lutonský uvěřejněním svého článku učinil velmi záslužný čin. Jedna věc tam ale chybí - kvalifikovaný právní názor doktora obojího práva.
Byl bych proto vděčný, kdyby zareagoval někdo s právnickým vzděláním...
Pokud máte někdo pojištění u DASu, tak se s nimi spojte - v rámci některých druhů pojištění poskytují právní ochranu i v takovýchto případech. Je to cesta, jak zjistit kvalifikovaný právní názor (prosím o uveřejnění) a také krytí pro případné zastoupení před soudem... To vše zdarma v rámci pojištění. Nehledě k tomu, že většina případů se urovná ve vší tichosti mimosoudně.
Ještě několik detailů:
Cituji ze článkuna http://www.mobilmania.cz/Operatori/Ar.asp?ARI=110266 : "Vzájemné závazky se vyrovnají až po uhrazení plné ceny zařízení." Zařízení ovšem bylo spláceno v průběhu placení za službu, otázka tedy je, zdali je cena za modem dle představy Eurotelu rovna ceně po odečtení již splaceného, nebo ne.
Další otázkou je, zdali je možné "uspat" (viz http://mobilforum.mobilmania.cz/viewtopic.php?t=2203 )připojení do konce platnosti paušálu.
Pokud se nepletu, tak je také možné služby neodebírat s tím, že se minimálně platí částka, definovaná ve smlouvě.