DirtyKing píše:Platí plnou cenu, protože ten produkt ani v den vydání nejde s cenou dolů. Možná u nějakých shopů o pár kaček ano, u Applu ale rozhodně ne. To, že nějaký výrobce musí neustále dávat různé slevy, cashbacky a úplatky o něčem svědčí. Pokud by ten produkt byl dobrý a firma by ho prodávala, tak se rozhodně nic takového neděje, to by byla ta firma sama proti sobě a moc dlouho by na tom trhu působit nedokázala.
Tohle je jenom nepochopení tržní mechaniky obou těch výrobců, kdy Apple funguje na své platformě bez konkurence a může díky tomu své uživatele občas finančně doslova vykořisťovat, zatímco Samsung působí na open source platformě s mnoha konkurenty, vydávající jejich nové telefony během celého roku, snažící se nabídnout mnohem lepší cenu - musí pak také kontrovat cenou, aby si místo tři měsíce starého Samsungu uživatel nepořídil třeba novější o maličko lepší top Huaweii, OnePlus, Motorolu, Google nebo 10 jiných značek. Letos 13ky nejdou s cenou dolů, proč? Protože ceny novinek jsou na evropském trhu ještě vyšší, tím pádem dle nějakého cenového possitioningu není důvod předchozí model slevovat, což je skutečně "unikát" který si může dovolit skutečně snad jedině Apple. Když iPhone 15 bude stát 55 tisíc, tak nebude muset zlevnit ani dva roky stará třináctka, ani čtrnáctka. Šestnáctka pak bude stát 70, aby nic staršího nezlevnilo. Tohle podporujete? Letošek je specifický a je způsoben inflací a nevýhodným kurzem USD. Nové telefony stojí ještě víc a protože Apple nemá na své platformě konkurenci, která by tlačila ceny dolů, rozhodl se starší telefony prostě nezlevnit a nabízet starší techniku za přemrštěnou cenu, zatímco novinky jsou ještě přemrštěnější, pro naprostou většinu čechů (soudě dle mediánu průměrné mzdy) již zcela nedostupné. Já tohle jako uživatel, který si vydělává peníze prací, nepodporuju. Nicméně ani jedno, ani druhé nic neříká o telefonu jako takovém. Kdo tohle řeší u spotřebního zařízení typu mobil, tak je skrytý sociální případ. Každý by měl pořizovat to, na co skutečně má a neřešit, jestli mi po prodeji použitého přístroje zbyde ekvivalent tří návštěv restaurace navíc - je to nesmysl. Telefon používám, spotřebovávám. Novinku koupím až telefon zničím nebo iracionálně, až budu chtít, v obou případech mě to bude stát méně či více pěněz, v této době pravděpodobně dost peněz bez ohledu na výrobce. Během roku mě stejně mnohem víc bude stát předražený benzín, volba dražší restaurace nebo jiné náklady. Telefon mám v ruce 432 x denně, rád si připlatím a je jedno, zda je to iPhone nebo Samsung. Třeba takový Galaxy Note byl špička, na které jsem žádné výrazné ztráty nerealizoval. Sečteno podtrženo, ve finále jsem na TOP Samsungu i na top iPhonu jsem vždycky po roce ztratil zhruba stejně. Nejméně peněz v historii (asi čtyři tisíce) jsem naposled ztratil na Notu 20 Ultra, který jsem v akci pořídil nový s tříletou zárukou za 22500 a následně ho prodal za 18. Nejvíc v historii naopak aktuálně ztrácím na půl roku starém iPhonu 13 Pro 512 GB, který jsem pořídil za 38 tisíc a v tuto chvíli je výkupní cena po půl roce tak nízká, že pokud bych chtěl mezigeneračně přejít na novinku, tak mám po započtení výkupního bonusu doplatit neskutečných 22 tisíc Korun, což mi nepřipadá moc výhodné. Co mi na to povíte? Povrchně přemýšlející ovce si tedy bude při nákupu iPhonu 13 Pro 512 GB za 38 tisíc chrochtat, že ten telefon mezigeneračně nezlevnil, ale že při aktuální výkupní ceně 22 tisíc ukamžitě realizuje 16tisícovou ztrátu si asi neuvědomuje a to se bavíme o přístroji v AAA stavu. Stačí škrábanec a ten poměr se dále výrazně propadá. Podívejme se na to reálně - jediné co u Applu momentálně drží je nákupní cena, na které vydělává jenom samotný Apple. Hodnota přístroje a tedy ztráta pro uživatele momentálně klesá stejně rychle jako všude jinde, relativně vůči ceně novinky snad dokonce nejvíce na trhu.
Alcatel OT302>Nokia 3330>Nokia 3650>Nokia N73ME>Nokia E51>Nokia E52>Nokia C7>HTC Desire S>Samsung Galaxy S4>S6 Edge+>S7 Edge>S9+>Note 10+>Note 20 Ultra>iPhone 13Pro 512GB+MB Pro CTO 16" M1 MAX 24c/32GB/1TB.